- Liittynyt
- 26.09.2018
- Viestejä
- 49
Jos tarve kulkea 60-70km/h niin osta joku muu kuin moposkootteri, joka saakin sen kulkea, äläkä perseile.Vinkkejä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos tarve kulkea 60-70km/h niin osta joku muu kuin moposkootteri, joka saakin sen kulkea, äläkä perseile.Vinkkejä?
Royaliltahan tuli just eilen, toissapäivänä, virallisesti ulos Guerrilla, jota jotkut sanoo että on niin suoraan trumpan 400X kilpailija kuin voi olla.Joo, jotain RS yritin noihin tunkea. Myös Royal Enfieldeille ei moni laskuri osannut arpoa mitään.
Pisti silmään tuo uusi Triumph Scrambler 400 X. Vaikuttaisi aika hyvältä peliltä koluamaan lähitienoon pikkupaikkakuntia ja mettäteitäkin. Pitää pistää harkintaan ensi vuodelle ja selvitellä mitä tuohon olisi vakuutukset.
Royaliltahan tuli just eilen, toissapäivänä, virallisesti ulos Guerrilla, jota jotkut sanoo että on niin suoraan trumpan 400X kilpailija kuin voi olla.
Royal Enfield Guerrilla 450 Price & Colours | Best Roadster Bike India
Royal Enfield Guerrilla 450 bike price starts in India at ₹2.39L. Know Guerrilla 450 roadster bike specs, colours, images & more. Book your test ride nowwww.royalenfield.com
Saksan hinnat 5290 - 5540 eur, varmaan verottomia toki..
Kun laitat sinne uuden letkun, niin varmista että letku kestää upottamisen bensaan.Potilaana Aprilia RSV 1000R. Kylmällä bensalla toimii täysin normaalisti (moottorin lämmöt 77). Kuumalla bensalla sitten ottaa vain 7000 kierrosta ja toimii muutenkin huonosti.
Nyt aamusta menin googlettamaan vikaa ja se olisi ilmeisesti tankin sisällä olevat bensaletkut.
RSV oikkuili oikein olan takaa...normaalia vai ei?
Ajattelinpa lähteä lämpöisen päivän kunniaksi pyörähtämään Tampereella Pyynikillä ja Autocenterillä. No pääsinhän minä Särkänniemen liikennevaloihin, pyörän lämmöt alkoi lähenemään 100 astetta niin yhtä äkkiä ei kestäkään kaasua ja vedot hukassa...ajattelin jo että nyt taitaa mennä...www.moottoripyora.org
Täytyy ostaa jostain sopivan kokoista bensaletkua? Nyt sain jo valutettua bensat pois ja bensapumpun irti. Kaksi letkua siellä on. Letkut varmaan on tiiviitä, mutta ilmeisesti vuotaa kuumalla bensalla liitoksista. Aika heikosti ne liitokset olikin minusta kiinni.
Aivan totta. Melkein kaikissa vaan sisäpuoli kestää bensaa.Kun laitat sinne uuden letkun, niin varmista että letku kestää upottamisen bensaan.
Moni letku kestää bensaa, mutta harva kestää upottamisen bensaan.
Mopoille on oma ketju.Vinkkejä?
Kyllä, ja hyytyy kun ajaa Pariisiin kun joka päivä sataa ;-)Siitä se lähtee
Oleellisimmat ensimäisenä kuntoon. Jos staattoria, parempaa jännitteensäädintä ja ruskeaa liitintä ei ole vielä vaihdettu, niin osat ainakin valmiiksi tilaukseen ettei kulku lopu kuukaudeksi kesken ajokauden.Omaan silmään oikein nätti tuo Aprilia rsv 1000 (mille) R. Aika edukkaasti saa Apriliaa ostettua ja kumma kyllä toimiikin erittäin hyvin Luultavasti pitkäksikin aikaa hyvä pyörä. Toki kyykky, eli kaupunkiajo ei ole mitään kivaa tuon mallisella. Perää luultavasti saisi säädettyä alaspäin, mutta ei taida olla mitään ideaa?
Tänään huomasin sellaisen virheen pyörässä, että takavanteessa on punainen teippi? Mutta edessä ei ole jostain syystä. Saisikohan tuon takavanteen teippauksen revittyä pois? Täytyy varmaan mennä tutkimaan, että miten tuo punainen raita on kiinni?
Eikös se teippaus pitäisi olla niin edessä kuin takanakin?
Toinen mitä mietin, niin etuvalojen molemmin puolin on tuollaiset tummat muovinpalat. Minusta olisi hieman tyylikkäämpi ilman niitä? Jossain samanlaisissa ei ole noita paloja ollenkaan ja jossain taas on.
Esim tuossa ei ole niitä "ylimääräisiä" muovinpaloja. Kiinnityspaikat kyllä näyttää olevan.
Täytyypä lukea staattorista ja jännitesäätimestä keskustelut läpi. Ja kokeilla, että huomaanko tuota 3800rpm kuoppaa/nykimistä. Ikää pyörällä reipas 18 vuotta, niin ei varmaan alkuperäistä osaa (paljon) enää löydy.Oleellisimmat ensimäisenä kuntoon. Jos staattoria, parempaa jännitteensäädintä ja ruskeaa liitintä ei ole vielä vaihdettu, niin osat ainakin valmiiksi tilaukseen ettei kulku lopu kuukaudeksi kesken ajokauden.
Sen jälkeen Power commander asennukseen jos ei ole jo ja pyörä penkkiin. Kulutus tippuun 1l/100km, teho kasvaa ja 3800rpm kohdalla oleva ärsyttävä tehokuoppa ja nykimimen häviää.
Perää ei varmaan kovinkaan moni ole laskenut kun tarve on enemmänkin etupäässä ja moni laskee putkia.
Täytyypä lukea staattorista ja jännitesäätimestä keskustelut läpi. Ja kokeilla, että huomaanko tuota 3800rpm kuoppaa/nykimistä. Ikää pyörällä reipas 18 vuotta, niin ei varmaan alkuperäistä osaa (paljon) enää löydy.
Ei ole ainakaan Power Commanderia tuossa Apriliassa. Jonkun keskustelun luin, jossa oli Commander vs jonkinlainen ohjelmoitu lastu. Lastu voisi olla hyvä vaihtoehto sekin? Pitäisi varmaan avata se "purkki" ja katsoa, että saako sinne jonkun komponentin vaihdettua. Nyt kun viimeksi kävin ajamassa, niin tankillisen Kulutus oli 6.0 L sataselle. Mielestäni aika vähän jopa? 100 rajoituksella pääsi 130 ja muuten 80 rajoituksella 100.
Juu. Täytyypä tutkia tuo etupää, että saisinko omilla työkaluilla putkia hieman alemmaksi.
Pikku näpertelyä. Hiustenkuivaajalla lähti takavanteen teippi näppärästi pois. Ja valojen sivun muovit lähti myös pois.
Mootori (Rotax V2) on ilmeisesti kestävää tekoa, mutta sähköpuolella voi tulla tosiaan korjailtavaa. Varsinkin jos ajaa kaupunkiajoa, jossa liikennevaloja paljon, niin sähköpuolikin käy kuumana.
Ei näytä (kovin) vanhalta vaikka 2004 tuli myyntiin.Hieno pyörä ja "pöllön" muotoilu on kyllä hyvin kestänyt aikaa. Ainut mikä tuossa häiritsee on tuo värimaailma. IMHO sivukatteen harmaan kontrasti suhteessa keulakatteeseen on liian suuri. Joku liukuhäivytys olisi ollut hyvä tai ehkä vielä parempi jos sivukate vaan olisi samaa harmaata kuin keula, tankki ja perä.
Ei näytä (kovin) vanhalta vaikka 2004 tuli myyntiin.
Sama ihmetys. Saisi olla sivukate "samasta pyörästä" eli sama väri. Nyt on vähän hassusti kahta eri väriä. Onkohan tuo sitten joku "hiilikuitu" look?
muutama vuosi sitten mulla oli Honda CBR 1000 Repsol värityksellä. Se oli ihan hieno ja tykkäsin kyllä muutenkin tuosta Honda mallista. Tuohon tyyliin, vanha pyörä sekin. Jotenkin vaan onnistunut väritys?
On aika runsaasti juuri tuolla samalla värillä. Luultavasti jotain tarroja vain lisätty? Saattaa olla ihan ensimmäisiä 2004 vuoden värejä. Mietin että Racing tarra ehkä lähtee huomenna, jos tarra ei ole lakan allaApriliakaan ei näytä niin pahalta mitä aiemmissa. Pitäisi ilmeisesti nähdä livenä "oikean tuomion" päättämiseksi. Yksi vaihtoehto olisi ollut jatkaa vaalean harmaan linjaa tankista etukatteeseen asti niin, että pieni pala tuosta sivukatteestakin olisi vaaleanharmaa. En osaa kylmiltään sanoa olisiko parempi vai huonompi Erikoinen ratkaisu kylläkin laittaa sivukatteet ihan omalla värillään. Oletan siis että tehtaan väreissä (?)
Pääasia että olet pyörään tyytyväinen ja tosiaan hyvältä tuo näyttää yhä.
Hiustenkuivaajalla lähti lisätyt tarrat. Ja liimanpoistoainettakin vielä riitti sen verran, että liimat lähti. Askaretta sadepäivään. Riittoisaa ainetta:tarroja vain lisätty? Saattaa olla ihan ensimmäisiä 2004 vuoden värejä. Mietin että Racing tarra ehkä lähtee huomenna, jos tarra ei ole lakan alla.
Ulkonäkökymysyksiä juu.
NykyVespoissa on enenevästi plastiikkaa, jota koitetaan sinikkästi saada myös näyttämään siltä.
Esimerkinomaisesti ohjaustangon nappiosastot:
Tuo palstikkakromi ei kaipaa kuin Barbie-Keniä istumaan päälle.
-ajattelin ensin että vedän punaista tarrakalvoa noihin päälle, mutta aika herrassa löytyykö likikään samaa punaista, sitten joko irroittaa nuo ja hiukan teippiä napeille ja punaista spraytä, mutta sitten visastuin ja ajattelin että napit pois ja kromikin pois että maali pysyisikin. Mutta ilmeisimmin tuon riisuminen kytkimistään ei olekaan ihan simppeliä.
Ja krominpoistokin jollain viemärinpouhdistusaineella parempi kuin hiomalla.
Saas nähdä. Videoiden saksalainen tarjoaa palveluna krominpoistoa ja maalausta, mutta mustaksi...
On ainakin ollut joskus mattamusta edition. Vaimolla on mattasininen -21 GTS 300 supersport ja siinä ei ole noita kahvan kromeja. Loistolaite taajamassa.Vespa Black Edition mallia ei varmaan ole tulossa
Mattamustanahan tuo Vespa on siedettävän näkönen jo
Minusta super sport on hieno Joku vaan tuossa muotoilussa, että näyttää minusta nätiltä?Minusta taas jJos noin ruman Vespan haluaisi niin yhtä hyvin voisi ostaa yhtä ruman moottoripyörän ;-)
Minusta super sport on hieno Joku vaan tuossa muotoilussa, että näyttää minusta nätiltä?
Toki tuolla hinnalla saisi 3-4 kpl vanhoja Aprilioita, eli melko kallis.
MP:n takajarrun ilmaus. Onnistuisikohan ihan kotikonstein, jos ostan kirkasta letkua ja dot 4 jarrunestettä? Ei toki maksa muutakuin vaivaa, niin ajattelin tänään yrittää.
Vähän tuohon tyyliin:
Eli täytyy säätää jarrupoljin uudelleen ja vielä irrottaa se takajarru, että ilmausnipan saisi riittävän ylös.
Todella helppo tehdä itsekin, mutta suosittelen toista avuksi, että voi lisäillä nestettä ja käyttää poljinta kun toinen availee nippaa.
Sain ilmattua yksinkin aika helposti. Eli suljin nippaa aina ennen jarrun päästämistä pois. Ei nyt vielä päässyt koeajolle sateen takia.Joo, onnistuu yksinkin, mutta helpompaa kaksin. Kerran Vespaan vaihdoin nesteet, puolihuvikseni, tai sanotaan mielenkiinnosta. Olennaista on ettei mene innoissaan ylikiristämään nippaa. Remmivespassa sikäli helpompaa kun ei poljinta vaan kumpikin kahvassa. Tai no, yhtä olennaista on ettei roiskuttele jarrunestettä maalipinnoille...
Erittäin samaa mieltä! Autoliitto on tuonut minut ja tielle jättäneen prätkän himaan ainakin kaksi kertaa (kerran busasta kilahti akku keskellä ei-mitään ja toisella kerralla Savagesta meni sähköt muuten vaan). Ja kerran autokin hyytyi stadin Puotilan metroparkkiin marraskuisen iltavuoron jälkeen kun akku siitäkin meni. Olivat alle vartissa paikanpäällä, möivät uuden akun suoraan huoltoautosta, kortti vinkui päätteessä ja pääsin himaan. Se 115e/vuosi tjsp plussajäsenyydestä ei ole paha, varsinkin jos ajoneuvoissa ei ole kaikenkattavia kaskoja.Autoliiton jäsenyydelle muuten iso +. Hinurin toki ois saanut kaskonkin kautta, mutta maksoi jo jäsenyyden hinnan takas kun heidän kautta sain 2 yötä hotellissa ilmaseks.
ECE 22.06 on uusin ja huomattavasti ECE 22.05:sta vaativampi testi. Vaikuttaisi takuulta, että kypärä on oikeasti hyvä. Merkeistä isot Shoei, Arai, HJC, AGV, Nolan jne. ovat varmoja valintoja.Erillistä mopoketjua ei taida olla (siis tosiaan mopojutuille, ei moottoripyörille), mutta tämä ketju varmaan sopii tällaiseenkin tarpeeseen -->
Teinille on tulossa Fanticin wannabe-supermoto-mopo ja kun ei näille kelpaa umpikypärä, niin sille pitäisi ostaa krossikypärä ja lasit. Niitä on kaiken maailman Motonetit pullollaan ja hinnat alkavat muutamasta kympistä. Aika heikosti vaan löytyy noista mitään keskustelua/kokemuksia, eli olisiko täällä jotain kommentteja tuollaisen potan valintaan? Koon pitää tietenkin olla sopiva, mutta mitä muita ominaisuuksia noista on syytä löytyä? Se on selvä, ettei mitään hinnat alkaen mallia kannata ostaa ja että riittävän ajan tasainen ECE-merkintä pitää olla, mutta mitäs muuta, esim. MIPS?
Valikoimaa tuntuu riittävän:
Motonetin valikoimista päähän sopi parhaiten tämä "Stunt Freaks Team" -brändätty potta, mutta laadusta ei ole mitään tietoa ja MIPSiä tuossa ei ole:
Stunt Freaks Team Kypärä Blackedition | Motonet Oy
SFT-kypärässä riittää asennetta, menoa ja meininkiä crossiradalle ja muuhunkin ajoon. Mikä parasta, se sopii täydellisesti yhteen kaikkien Stunt Freaks...www.motonet.fi
Jeps, pitää selvitellä vaihtoehtoja ja keskustella vielä lisää käyttäjän kanssa. Väritoive on tumma, eli ei tarvitse olla mitään graffiteja, mutta jostain syystä nuo MX-kypärät ovat listalla ykkösenä. Moponopeuksissa ilmanvastus tai kohinat eivät ole olennaisia, eli olennaista on, että pitää näyttää hyvältä ja toisaalta myös olla riittävän turvallinen. Itse en jaksaisi erillisten lasien kanssa räpeltää, mutta näille teineille nekin tuntuvat olevan vain plussaa, kun voi vaihtaa eri värisiä linssejä jne.ECE 22.06 on uusin ja huomattavasti ECE 22.05:sta vaativampi testi. Vaikuttaisi takuulta, että kypärä on oikeasti hyvä. Merkeistä isot Shoei, Arai, HJC, AGV, Nolan jne. ovat varmoja valintoja.
Krossikypärän sijasta voisi ehkä yrittää ehdottaa ns. adventurekypärää, jossa on sama muoto, mutta visiiri. Krossikypärä kaupunkiolosuhteissa on aika tyhmä.
Tai sitten umpikypärä sikasiistillä maalauksella. Paras vaihtoehto
RPHA 12 MAXIMIZED VENOM MARVEL
50 YEARS OF CONTINUOS CHALLENGES. 100 YEARS TO PERFECTION. Since 1971, HJC has specialized in manufacturing motorcycle helmets exclusively. The combination of this extensive specialized manufacturing experience, innovative ideas, and reasonable pricing resulted in HJC’s success in worldwide markets.hjchelmets.euRPHA 12 SPASSO
50 YEARS OF CONTINUOS CHALLENGES. 100 YEARS TO PERFECTION. Since 1971, HJC has specialized in manufacturing motorcycle helmets exclusively. The combination of this extensive specialized manufacturing experience, innovative ideas, and reasonable pricing resulted in HJC’s success in worldwide markets.hjchelmets.eu
Tuossa taitaa tuo katti sen verta paljon vaimentaa, että laitat minkä tahansa tuohon loppupätkään niin ei äänet juurikaan vakiosta muutu. Tarvitsisi vaihtaa myös alkuosa jos haluaisi äänimaailmaan muutoksia.Onkohan porukalla tietoa jostain netistä tilattavista ns. äänenvaimentimista? Eli kai lähinnä jonkinlainen putkenpätkä? Ei välttämättä tarvitse juurikaan vaimentaa. Meneekö rahat hukkaan, vai täytyykö olla kunnollinen vaimennin?
Kawasaki Z900 -21. Tuossahan on jonkinlainen vaimennin siellä pyörän alaosassa. Ainakaan tyhjäkäynnillä ei ollut kovin kovat äänet ilman alkuperäistä aika isoa pönttöä. Ajatuksena siis joskus talven aikana tilailla joku putki alkuperäisen tilalle.
Tuossa ihan esimerkkinä yksi:
Jep. Yllättävän hiljainen. Alkuosaa ei ole tarkoitus vaihtaa, eli katti saa jäädä. Nyt koeajettu ja ei ole minusta liian äänekäs.Tuossa taitaa tuo katti sen verta paljon vaimentaa, että laitat minkä tahansa tuohon loppupätkään niin ei äänet juurikaan vakiosta muutu. Tarvitsisi vaihtaa myös alkuosa jos haluaisi äänimaailmaan muutoksia.
Ei crossikypärissä ole mitään erityisiä ominaisuuksia. Niissä on tosi hyvä tuuletus ja huminat sen mukaisia. Mopovauhdissa ei toki haittaa. Jostakin syystä mopo-/piikkipojat ja tytöt käyttävät crossikypäriä poikkeuksetta, oli alla sitten tyttöjen nelariskootteri tai kyykkypiikki. Se on teinimuotia. Ei siihen mitään käytännön järkisyytä ole. Itellä on endurokäyttöön Fox V1. Oli kohtuuhintainen ja sai oranssina kotariin.Jeps, pitää selvitellä vaihtoehtoja ja keskustella vielä lisää käyttäjän kanssa. Väritoive on tumma, eli ei tarvitse olla mitään graffiteja, mutta jostain syystä nuo MX-kypärät ovat listalla ykkösenä. Moponopeuksissa ilmanvastus tai kohinat eivät ole olennaisia, eli olennaista on, että pitää näyttää hyvältä ja toisaalta myös olla riittävän turvallinen. Itse en jaksaisi erillisten lasien kanssa räpeltää, mutta näille teineille nekin tuntuvat olevan vain plussaa, kun voi vaihtaa eri värisiä linssejä jne.
Perinteinen umpikypärä on kuulemma ehdoton ei ainakin tässä vaiheessa ja se on harmi, kun tossa olisi hyllyssä ylimääräisenä oma Shoein laatupotta, jonka pitäisi olla kooltaankin ihan ok.
Pelkästään tyylikysymyshän se on. Jos ei olisi, niin kaikilla mopojonneillakin olisi umpikypärät, kun ne ovat turvallisempia ja käytettävämpiä. On noissa krossikypärissäkin kaikenlaista pestävää sisävuorausta ja tietenkin eri tasoisia turvaominaisuuksia. Ei niistä sitä halvinta kiinalaista versiota kannata todellakaan ottaa, mutta noissa rauhallisissa mopovauhdeissa ei toisaalta kannata sijoittaa kaikkein kalleimpaankaan vaihtoehtoon.Ei crossikypärissä ole mitään erityisiä ominaisuuksia. Niissä on tosi hyvä tuuletus ja huminat sen mukaisia. Mopovauhdissa ei toki haittaa. Jostakin syystä mopo-/piikkipojat ja tytöt käyttävät crossikypäriä poikkeuksetta, oli alla sitten tyttöjen nelariskootteri tai kyykkypiikki. Se on teinimuotia. Ei siihen mitään käytännön järkisyytä ole. Itellä on endurokäyttöön Fox V1. Oli kohtuuhintainen ja sai oranssina kotariin.
Tuttavalle oli aikoinaan Z ja kyllä siinä oli koko putkistolla ilman killeriä aika repivät äänet. Itsekin iskin Hyperiin ekaa kertaa 10v Db-killerin tuohon SC-projectin koko putkistoon. Ihan tarpeeksi vielä V2 muriseeJep. Yllättävän hiljainen. Alkuosaa ei ole tarkoitus vaihtaa, eli katti saa jäädä. Nyt koeajettu ja ei ole minusta liian äänekäs.
Täytyy vaan tarkistaa yhteensopivuus, kun vanhemman pyörän putkessa on eroa. Tuosta linkistä löytyi eri pyörämallien erot jollain lailla.
Rivinelonen on kyllä kimeä ("pahimmillaan"). Eli maltilliset äänet siinä saisi mieluummin olla.Tuttavalle oli aikoinaan Z ja kyllä siinä oli koko putkistolla ilman killeriä aika repivät äänet. Itsekin iskin Hyperiin ekaa kertaa 10v Db-killerin tuohon SC-projectin koko putkistoon. Ihan tarpeeksi vielä V2 murisee