Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ihan sikakallista ja aika lyhyen maksuajan olet laittanut. Tuo on ihan kuin ottaisi vakuudettoman kulutusluoton.Paljonko kannattaa maksaa rahoituksesta? Pankki tarjoo 15000,- 18kk maksuajalla, jolloin todellinen vuosikorko on 4,7%. Eikös tuo ole vähän yläkanttiin näillä koroilla?
pakko laittaa toiseksi autoksi webastollinen auto. Hinta alle 4k e. Tulee lähinnä itelle että pääsee töihin ja koiran kans mettään. Eli farkku, viisovinen, maasturi. Vähän katsellu niin monenlaista pösöä (406,407, 3008) löytys läheltäki webastolla. Mutta mutta, onko noi pösöt niin paskoja kuin sanotaan, vai onko se tuossa hintaluokassa kaikki samaa paskaa?
Oletko ostamassa käytettyä? Meneekö vaihdossa mitään?Paljonko kannattaa maksaa rahoituksesta? Pankki tarjoo 15000,- 18kk maksuajalla, jolloin todellinen vuosikorko on 4,7%. Eikös tuo ole vähän yläkanttiin näillä koroilla?
Ihan sikakallista ja aika lyhyen maksuajan olet laittanut. Tuo on ihan kuin ottaisi vakuudettoman kulutusluoton.
Suoraan ostamassa yksityiseltä tai Saksasta. Ei oo vielä ihan varmaa. Kyselin jo valmiiksi rahoitusta.Oletko ostamassa käytettyä? Meneekö vaihdossa mitään?
Mitä liike tarjoaa?
Oletko tsekannut rahoituskumppani? Ainakin yksityiset käyttää monissa nettiauton ilmoituksissa.Suoraan ostamassa yksityiseltä tai Saksasta. Ei oo vielä ihan varmaa. Kyselin jo valmiiksi rahoitusta.
Minulla v. 2017 Auris. Ei ole kovillakaan pakkasilla ollut ongelmia, auto ulkona ollut, ei ole ollut tarvetta sitä pikkuakkua ladata. Tosin päivittäin ollut ajossa, n. 70km vuorokaudessa.On karmeita vehkeitä nämä, pysyisin loitolla.
Vielä tohon Hybridi Naurikseen, ole tosiaan tarkka sen hybridiakkutestitositteen kanssa. Se on oltava merkkiliikkeestä jotta takuu on voimassa. Tosiaan jos noi lasahtaa (hyvin epätodennäköistä) niin se on 10k remontti jos koko akusto pitää vaihtaa. Toisekseen nuissa Toyon hybrideissä on talvikeleihin liian pieni 12V akku. Aika monilla on ollut ongelmia saada auto liikkeelle kylmällä jos se on seisonut pitempään ajamatta (lue: yli viikko). Akkulaturi lienee hyvä olla varalta jos ajoa ei valtavasti aina tule.
Siis hetkinen, ei mitään muuta vikaa kuin se että syö öljyä? Halvinta paskaöljyä vaan sisään mitä Rusta/Puuilo/Motonet yms tarjoaa. Ei tarvitse edes öljynvaihtoa tehdä, sen kuin vaihtaa suodattimen vaikka 10tkm välein.Löytyy tollainen Ford Focus vuodelta 2007 varustettu 2.0 litran moottorilla, kilometrejä nyt 210tkm. Syö öljyä, kävi ilmi että liike laittoi jotain 5w40 litkua kun ymmärtääkseni tämä moottori on erityisen tarkka öljystään.
Vaihdatin öljyt 1000km sitten ja taas mittari näyttää alhaista öljytasoa. Nyt on ford formula f 5w30
Leimaa puoli vuotta ja koskaan ei ole kyllä mikään merkkivalo syttynyt tauluun. Eli pitäisikö tämä ajaa leiman loppuun ja unohtaa koko auto?
Harmillisesti 900 euroa olen kerennyt sijoittamaan jo auton korjauksiin. Yksi oli mm vuotava venakopan tiiviste mutta eipä ole vaikuttanut öljynkulutukseen.
Eipä muuta vikaa. Uskon, että takalaakerit ja takaiskunvaimentajat menevät hylkyyn katsastuksessa, mutta nehän ovat kulutusosia.Siis hetkinen, ei mitään muuta vikaa kuin se että syö öljyä? Halvinta paskaöljyä vaan sisään mitä Rusta/Puuilo/Motonet yms tarjoaa. Ei tarvitse edes öljynvaihtoa tehdä, sen kuin vaihtaa suodattimen vaikka 10tkm välein.
Eihän sitä nyt sen takia kannata paalata...
Tuota tekee myös oma 220tkm ajettu 08 vuoden 1.8 Mazda 6, sama moottorihan tuo ilmeisesti on ja yleinen ominaisuus. Tänään viimeksi lisäsin öljyä. Mazdan manuaali suosittelee 5W-30, 10W-40 tai 5W-20 öljyä, itse ajattelin tässä lähiviikkoina laittaa juurikin 5W-40 öljyt sisään ja katsoa miten käy.Löytyy tollainen Ford Focus vuodelta 2007 varustettu 2.0 litran moottorilla, kilometrejä nyt 210tkm. Syö öljyä, kävi ilmi että liike laittoi jotain 5w40 litkua kun ymmärtääkseni tämä moottori on erityisen tarkka öljystään.
Vaihdatin öljyt 1000km sitten ja taas mittari näyttää alhaista öljytasoa. Nyt on ford formula f 5w30
Leimaa puoli vuotta ja koskaan ei ole kyllä mikään merkkivalo syttynyt tauluun. Eli pitäisikö tämä ajaa leiman loppuun ja unohtaa koko auto?
Harmillisesti 900 euroa olen kerennyt sijoittamaan jo auton korjauksiin. Yksi oli mm vuotava venakopan tiiviste mutta eipä ole vaikuttanut öljynkulutukseen.
Kiitos suosituksesta. Unohtui mainita että pitäisi löytyä varsinais-suomesta niin pääsisi koeajamaan ja hakemaan asap.Jätetääs suosiolla ne teini-ikäiset premiumit sinne nettiautoon...
Budjetilla ei kuuhun mennä, mut https://m.nettiauto.com/honda/civic/12172462?vifAdCount=5&vifNav=Y jotain tuollaista.
Kokeile sähköautoleasingia ensin, niin tiedät miten homma toimii ja onko ne sähköautot mieluisia? Pääsee helposti eroon esim 2v päästä.
Mistä saa parhaat dealit?
Zoe on hintaansa nähden parhaasta päästä toimintamatkan osalta. Se saattaa kuitenkin olla vähän liian rajoilla. Kannattaa testata juuri sinun reitillä ABRP:lla talvella/sateella/vastatuulella ja eri maksiminopeuksilla. Se osaa ottaa huomioon nopeusrajoitukset (ja voit itse säätää paljonko ajat ali- tai ylinopeutta sekä kattonopeuden). Jos range ei riitä, niin sovellus näyttää sopivan latauspaikan ja lataukseen tarvittavan ajan.Onkohan sähköautot jo sen verran kehittyneet että voisi harkita sellaista.
Pisin ajo jota tulee välillä tehtyä on 270km suuntaansa. Säännöllisesti kuitenkin 230km ja 150km. 150km välillä ei ole minkäänlaisia latureita ja perillä on 22kW latureita tarjolla. Pidemmässä matkassa on jopa super charger sekä 22kW tarjolla juuri siinä huoltsikalla jossa pysähdymme tyypillisesti. Muilla huoltsikoilla sitten laajempi valikoima.
Renault Zoe on kooltaan sellainen joka voisi kiinnostaa ehkä vähän liian pieni. Joku Focus, Mazda3, i30 hatchback kokoinen olisi varmaan jees hinta.
Mutta jos tuota Zoen matkalaskuria katsoo niin näin kesäisin 120 rajoituksilla taitaa olla siinä rajoilla että tankillisella pääsisi. Pitäisi katsoa monta KM mitäkin rajoitusta matkalla on ja sitten verrata miten nopeasti laturit lataavat että kauan joutuu pysähtymään jos joutuu.
Mitähän muita malleja kannattaa katsella? Tuo Zoen about 30k on ihan jees.
Ainiin, en ole tyyppi joka vaihtaa autoa usein. Onko jo dataa kauan sähköautoa voi käyttää tai onnistuuko akkujen vaihto järkevään hintaan vaikka 10v päästä? Sama bensaromu ollut kohta 15v.
Zoe on hintaansa nähden parhaasta päästä toimintamatkan osalta. Se saattaa kuitenkin olla vähän liian rajoilla. Kannattaa testata juuri sinun reitillä ABRP:lla talvella/sateella/vastatuulella ja eri maksiminopeuksilla. Se osaa ottaa huomioon nopeusrajoitukset (ja voit itse säätää paljonko ajat ali- tai ylinopeutta sekä kattonopeuden). Jos range ei riitä, niin sovellus näyttää sopivan latauspaikan ja lataukseen tarvittavan ajan.
Suosittelen kokeilemaan tuota Zoea vaikka Metroauton autovuodeksi-kampanjalla. Hinta ei päätä huimaa, 249 e/kk. On tosin tuo edellinen korimalli, jos sen hyväksyy. Tuossa on juuri se varsin hyödyllinen 22 kW AC-lataus, joten asiointilatauksista kerkeää saamaan ihan reilusti rangea. Ja ihan kivat varusteet vakiona noissa. Esimerkkiauto: SMU-499
Näyttäisi siltä että tällä mallilla Zoea 230km matka kesällä vaatii vähintään 50 minuutin pysähdyksen joka kissojen kanssa ei kyllä ole mahdollista.
Näyttäisi siltä että tällä mallilla Zoea 230km matka kesällä vaatii vähintään 50 minuutin pysähdyksen joka kissojen kanssa ei kyllä ole mahdollista. Tuolla Zoe 50 pääsisi 20 minuutin pysähdyksellä joka on vielä ihan kohtuullinen varsinkin jos ilmastointia voi pitää päällä samalla. Vaihtoehtoisesti voi körötellä 70km/h mikä on vähän vaarallista 120 alueella ja nykyään kai laitontakin.
Joo tuo mun suositus oli siis yleisesti sähköautoon tutustumiseen tarkoitettu auto. Jos on tarkoitus vuoden ympäri tarkoitus ajella noita 270 ja 230 km matkoja niin sitten ottaisin itse kyllä jonkun nopeammalla pikalatauksella olevan, jos stopit haittaa.
Testasin ihan mielenkiinnosta mitä ABRP näyttää 230 km matkalle tuolle ZE40-mallille, Helsinki-Mikkeli tuolla ZOE:lla 20 asteen lämpötilassa ja näyttäisi että 12% jäisi ilman taukoja:
A Better Routeplanner
Keskivauhdiksi tulee 76,6 km/h.
Uudessakaan Zoessa ei muuten taida pystyä käyttämään ilmastoinnin jäähdytystä latauksen aikana. En ole kokeillut menisikö kikkailemalla, mutta ymmärsin että vain sisätilan lämmitys ja puhallus ilman jäähdytystä toimisi, koska samaa ilmalämpöpumppua käytetään siinä akun jäähdytykseen latauksen aikana. Toisaalta 230km pitäisi kyllä onnistua useimmissa tapauksissa ilman edes 20 minuutin latausta ZE50:llä ja pahimmillaankin ihan pienellä vauhdin säätelyllä, ei siis lähellekään millään 70km/h köröttelyllä. Moottoritienopeuksissa kymppikin pois matkavauhdista tekee jo ihmeitä rangelle, jos siihen on tarvetta.
Mulla on kyllä eri fiilis näistä kahdestaMikään mopoauto se ei ole, ja esimerkiksi reilusti Peugeot e-208:aa tilavampi.
Yleensä pysähdytään vähintään kerran tuolla matkalla vessaan ja ehkä vähän ostetaan jotain juotavaa tai syötävää. Siinä kerkeen aina sen 10 minsaa vartin varmaan latailla.
Pitää leikkiä tuolla laskurilla enemmän. Jos ottaa huomioon vaikka vartin pysähdyksen niin ei välttämättä tarvitse hirveästi edes ajaa hitaammin. Jos tosiaan ajaa 120 alueilla 10km alle rajoituksen se ei matkaa juurikaan pidennä varsinkin jos koko pysähdyksen skippaa.
Mulla on kyllä eri fiilis näistä kahdestaZoe tuntui ahdistavalta vaikka Miihinkin on tottunut. Ulkomitoiltaan Zoe ja 208 ovat korkeutta lukuun ottamatta käytännössä identtiset, että varmaan se korkeus antaa sulle vaikutelman tilasta.
No siinähän se ero sitten tuli. Tavaratilan koko itselle evvk, mutta kuskin penkki ja ympäristö täytyy olla kunnossa. Ei e-208 kuskin penkin osalta lähellekään täydellinen ollut, mutta ainakin säädettävämpi.Tavaratilassa ehkä isoin ero Zoen hyväksi. Zoessa on korkea ajoasento ja etupenkkien korkeutta ei saa säädettyä, joten se puoli kannattaa testata että mitä siitä tykkää.
Lexus CT200h kokemuksia kellään? Luotettava ja kohtuu edullinen kulkine hakusessa. Näissä ilmeisesti sama toyotan hybriditekniikka kuin esim Auriksessa tai Priuksessa? Kuullut että nuo toyotan versiot olisivat edullisia pitää ja luotettavia, mutta ulkonäöltä ja sisätiloiltaan eivät ole ihan sitä mitä haen... Lexuksen huollossa pieni "Lexus-lisä" Toyotaan verrattuna? Tää olis tulossa paikkaamaan kahta pajalla seisovaa baijerilaista, joten tuskin huoltokulut tulee yllättämään.
Ootko käynyt Toyota-myyjällä kuuntelemassa korvat täyteen paskaa? Kysymyksen muotoilu on hieman outo. Kaikissa uudemmissa alkaa olla ihan riittävän hyvät palikat, toki hintaahan noista sitten tulee. Euro NCAP tuloksista löytynee tarkempaa tietoa, jos haluaa. Kannattaa muistaa, että arvostelu on elänyt vuosien varrella, joku 2005 viiden tähden vehje voisi olla nykyään vaikka kolme tähteä, kun ”rangaistaan” tiettyjen varusteiden puutteesta. Siinäkin mielessä tuloksista kannattaa katsoa muutakin kuin tähdet, itse en ainakaan ole ihan kaikista perseensuristimista sitä mieltä, että sellaisen puuttuminen olisi rankaisun paikka.Missä tämän hetkisistä (kohtuuhintaisista) autoista on parhaat turvavarusteet, erityisesti muiden tiellä liikkujien kannalta? Eri kaikenlaiset törmäysvaroittimet, tutkat ynnä muut. Liekö Yaris ja Toyota Safety Sense se paras vaihtoehto?
pakko laittaa toiseksi autoksi webastollinen auto. Hinta alle 4k e. Tulee lähinnä itelle että pääsee töihin ja koiran kans mettään. Eli farkku, viisovinen, maasturi. Vähän katsellu niin monenlaista pösöä (406,407, 3008) löytys läheltäki webastolla. Mutta mutta, onko noi pösöt niin paskoja kuin sanotaan, vai onko se tuossa hintaluokassa kaikki samaa paskaa?
En, vaan vanhemmalla iällä tuore kuski, joka halua minimoida riskit liikenteessä. Uskon pystyväni ajamaan turvallisesti, mutta haluan maksimoida mahdollisuuteni. Minua ei niinkään huoleta oma kohtalo vaan se, että en aiheuta kenellekään muulle liikenteessä haittaa toiminnallani. Joten siksi nuo kaikenlaiset törmäysvaroittimet, kuolleen kulman varoittimet ym kiinnostaa.Ootko käynyt Toyota-myyjällä kuuntelemassa korvat täyteen paskaa? Kysymyksen muotoilu on hieman outo.
Jos uutta ostamassa niin melkeen kaikki nuo turvaominaisuudet jo pakollisia ja vanhemmissa paremmissa varustelu tasoissa. Terve järki kanssa hyvä turvavarustelu tuolla liikenteessä kaiken maailman töhöä liikenteessä.En, vaan vanhemmalla iällä tuore kuski, joka halua minimoida riskit liikenteessä. Uskon pystyväni ajamaan turvallisesti, mutta haluan maksimoida mahdollisuuteni. Minua ei niinkään huoleta oma kohtalo vaan se, että en aiheuta kenellekään muulle liikenteessä haittaa toiminnallani. Joten siksi nuo kaikenlaiset törmäysvaroittimet, kuolleen kulman varoittimet ym kiinnostaa.
Toyota tuli siksi mieleen, että se tulee nettiautossa useimmiten vastaan kun rastittelee hakuehtoihin kaikenlaisia turvaominaisuuksia.
On niissä silti eroja. Mondeossa ei esimerkiksi reagoinut mitenkään ja toisissa liian myöhään xDJos uutta ostamassa niin melkeen kaikki nuo turvaominaisuudet jo pakollisia ja vanhemmissa paremmissa varustelu tasoissa. Terve järki kanssa hyvä turvavarustelu tuolla liikenteessä kaiken maailman töhöä liikenteessä.