Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pyörittelinkin noita, mutta se on vaikeaa näin amatöörin verrata, että kannattaa hankkia tuollaista about 250 eur/kk liisausta vai jotain about 6000-8000 euron käytettyä tyyliin VW Up!/Skoda Citigo. Liisauksella saisi paljon paremman auton, mutta tuleeko siinä muita säästöjä, joita en osaa tässä huomioida?Katso ylempää noita linkkaamani autoverkkokaupan #melkeinuusi ja "harjoittele" niillä, seuraava olis todennäköisesti jo käytetty sähkis.
#melkeinuusi-autot | Autobassadone.fi
#melkeinuusi-sopimus on turvallinen ja edullinen vaihtoehto auton ostamiselle. Saat melkein uuden auton käyttöösi helposti ja todella edullisesti!www.autoverkkokauppa.fi
Veikkaisin että tuo melkein uusi on vain etukäteen sovittu takaisinosto kauppa, eli jos auton takuu on mennyt niin artisti maksaa.Tuossa melkein uusi -kampiksessa on vähän sekavasti kerrottu kuka maksaa, jos mäntä kurkkaa lohkon kyljestä ja takuu loppunut. Hieman näytti apinaa koijataan -viritelmältä, tarkkoja ehtoja en löytänyt. Kaikki huollot yms. ainakin tulee maksuun eli omaan käytettyyn säästöä ei tule.
Melkein sanoisin, että rohkeasti eri liikkeisiin ja koeajamaan, että selkiää mitä haluat. Uutena pienen ja halvan saa tuolla rahalla vähemmän ajettuna, monesti takuulla (ne lisätakuut liikkeistä ovat monesti ihan vitsejä). Kannattaa varoa huoltomiinoja, renkaiden uusiminen tai joku iso huolto voivat tehdä autosta kalliin vaikka näyttäisi, että ”samalla” rahalla saa vähemmän ajetun.
e: Up/citigo pidemmällä reissulla voi olla mielenkiintoinen kokemus. Työmatka-ajoon ok, ei toki mitenkään mukava kovissa 60+ km/h vaihdeissa polttomoottoriversioina.
Aika samoilla spekseillä päädyttiin vaimon kanssa Volvoon. Tosin vain 180 cm sulka päässä . Jos kelpuuttaa sen 2,0-litraisen nelisylinterisen, eikä neliveto ole must, niin valinnanvara kasvaa. Minä kuuntelin Volvo-korjaamoa ja päädyin D524T12-myllyyn. Jossain välissä täytynee käyttää sitä piuhan päässä, jolloin lisätehoa tulee 65 hv ja vääntöä +80 Nm.Tuli hommattua mökki ja sinne tulee ajeltua nyt joka viikonloppu 150km yhteen suuntaan. Karkeasti puolet 80km/h pikkuteitä, puolet 120km/h motaria ja loppu 10km pientä hiekkatietä.
Ihan kauheasti muuta ajoa ei nyt tule. Peräkärry olisi tarkoitus hommata, joten sen verran vetomassaa oltava, että saa remppatavaroita yms. kuljetettua.
Omat mieltymykset: automaatti, mukava ajaa, tilaa ja penkkiä 190cm rungolle. Budjettina 15-20k.
Kävi myös mielessä, mutta tarvii jälkikasvulle takapenkit, niin tuppaa sitten noissa se lava jäämään sen verran pieneksi, että väkisinkin sen peräkärryn tarvitsee joka tapauksessa.Olisko avolava sittenkin kiva vaihtoehto?
XC60 tuli käytyä koeajamassa, ei herättänyt pahemmin omistushaluja ja kyseisessä yksilössä oli kaikenlaista, muuten varmasti melko varma veto, mutta jatketaan etsintöjä.Aika samoilla spekseillä päädyttiin vaimon kanssa Volvoon. Tosin vain 180 cm sulka päässä . Jos kelpuuttaa sen 2,0-litraisen nelisylinterisen, eikä neliveto ole must, niin valinnanvara kasvaa. Minä kuuntelin Volvo-korjaamoa ja päädyin D524T12-myllyyn. Jossain välissä täytynee käyttää sitä piuhan päässä, jolloin lisätehoa tulee 65 hv ja vääntöä +80 Nm.
Onkos tuollaisessa yksilössä mitään järkeä?
Noniin, olis ensimmäisen auton hankinta edessä näin vanhuusiällä (40 vuotta ja risat). Varmaan ensin alle jonkinlainen testiauto, oppii sitten mitä oikeasti autolta tarvitsee/haluaa. Toiveet:
- pieni
- edullinen
- automaatti
- mahdollisimman vähän kuluttava (halaan puita ja äänestän vihreitä)
Tarkoituksena kulkea työmatkaa noin 25 km suuntaansa pari kertaa viikossa ja muutama pidempi reissu Suomessa ja naapurimaihin.
Passat / SuberbTuli hommattua mökki ja sinne tulee ajeltua nyt joka viikonloppu 150km yhteen suuntaan. Karkeasti puolet 80km/h pikkuteitä, puolet 120km/h motaria ja loppu 10km pientä hiekkatietä.
Ihan kauheasti muuta ajoa ei nyt tule. Peräkärry olisi tarkoitus hommata, joten sen verran vetomassaa oltava, että saa remppatavaroita yms. kuljetettua.
Omat mieltymykset: automaatti, mukava ajaa, tilaa ja penkkiä 190cm rungolle. Budjettina 15-20k.
Veljelle uutta autoa hakusessa seuraavilla kriteereillä:
- Bensa ja manuaali
- porras- tai viistoperä
- hinta max 3000€
Ranskalaisissa saisi paljon autoa rahalle mutta sähkövioilla pelotellaan, käynyt mielessä hankkia vain perustylsä VW Golf, pienet huollot onnistuu itseltä. Edellinen auto Mazda 6 2.3 2005 joka teknisesti erittäin luotettava mutta bensankulutus liian korkea.
Yksilössä ei ole muuta vikaa kuin ETG-"automaatti" joka on oikeasti robotisoitu manuaalilaatikko. On ajotuntumaltaan hyvin mielenkiintoinen, toki jos muuten on mieluinen auto niin kannattaa sen tuntumaa käydä kokeilemassa koeajolla, mutta itse en henkilökohtaisesti sellaista ostaisi, koska ei vaan sovi omalle ajotyylille.
Onko maksimissaan kolmen tonnin ranskis tarpeeksi nykyaikainen?Eipä noissa nykyranskalaisissa sähköviat ole sen kummempia kuin saksalaisissakaan ja tosiaan saa paljon uudemman auton alle tuossa hintaluokassa.
Onko maksimissaan kolmen tonnin ranskis tarpeeksi nykyaikainen?
Onkos tuollaisessa yksilössä mitään järkeä?
Yksilössä ei ole muuta vikaa kuin ETG-"automaatti" joka on oikeasti robotisoitu manuaalilaatikko. On ajotuntumaltaan hyvin mielenkiintoinen, toki jos muuten on mieluinen auto niin kannattaa sen tuntumaa käydä kokeilemassa koeajolla, mutta itse en henkilökohtaisesti sellaista ostaisi, koska ei vaan sovi omalle ajotyylille.
Jos viittasit viestiini moottoreista niin tarkoitin psa:n 1.6 vti moottoria joka taitaa olla myös bmw:llä käytössä. Näissä tahtoo olla ongelmia reilun öljynkulutuksen kanssa.VTS on citroenissa se tehokkaampi malli, VTI pelkkä varustelu.
Mitä malleja/foorumeita olet katsellut? Ranskisfoorumeita ihan tarpeeksi katsellut ja en kyllä ole samaa mieltä kanssasi. Toki sekin vaikuttaa minkä sähköviaksi tulkitsee. Varmasti löytyy jotain tyyppivikoja kuten suolakylvystä hajoavat moottorituulettimen etuvastukset, mutta en nyt tuollaista pitäisi minkään tason ongelmana.Kiitoksia vastauksista, katsellut siis +200tkm ajettuja 2005-2008 vuosimallin autoja ja netistä kun lukee palstoja niin sähköviat siellä suurimpina murheina näyttäisi olevan ranskalaisten kohdalla, tuon ikäiset saksalaiset on vaan aika karvalakkeja tuhnuilla moottoreilla.
ETGn pitäisi olla parempi kuin vanhemman BMP-robottivaihteiston. Toiminnasta kiihdytyksissä en tiedä (BMP saattoi vähän moottorijarruttaa vaihtaessaan), mutta esimerkiksi paikallaan tuon pitäisi ryömiä tyhjäkäynnillä oikean automaatin tapaan. Varmaan kuitenkin hitaampi kuin DSG. Eli koeajolle testaamaan erilaisia tilanteita jos vielä kiinnostaa.
Tällä hetkellä kaksi autoa mitä olen eniten katsonut ovat Citroen C4 VTS ja Renault Laguna:Mitä malleja/foorumeita olet katsellut? Ranskisfoorumeita ihan tarpeeksi katsellut ja en kyllä ole samaa mieltä kanssasi. Toki sekin vaikuttaa minkä sähköviaksi tulkitsee. Varmasti löytyy jotain tyyppivikoja kuten suolakylvystä hajoavat moottorituulettimen etuvastukset, mutta en nyt tuollaista pitäisi minkään tason ongelmana.
Viittasin kyllä.Jos viittasit viestiini moottoreista niin tarkoitin psa:n 1.6 vti moottoria joka taitaa olla myös bmw:llä käytössä. Näissä tahtoo olla ongelmia reilun öljynkulutuksen kanssa.
Tuota yksilöä ei kannata sit ainakaan C4:sta ostaa. Varmana saat sähkövikaa Maadotushan tuon ikäisissä voi aiheuttaa ylläreitä ja kuten jo mainittiin, niin hieman erikoisia syy-seurauksia voi olla, jotka täytyy kaaviosta selvittää. Esim. tuossa C5:n rämässä ilmastointikompura estyy, jos flektin etuvastuksista toinen on poikki. Itse flekti pyörii silti, mut eri nopeudella. Tämä ei silti tee itse sähköistä vikaherkempiä. Tuon ikäiset sitikan koneet, varsinkin 2.0 on hyvin janoisia.Tällä hetkellä kaksi autoa mitä olen eniten katsonut ovat Citroen C4 VTS ja Renault Laguna:
Merkkikohtaisia foorumeita olen lueskellut ja sieltä katsonut yleisimpiä vikoja mitä näissä esiintynyt, toki foorumeilla on aina vain se äänekäs vähemmistö jolla on ongelmia, tuntuu vaan olevan edelleen yleinen mielipide että ranskalaisissa on huonot sähköt.
Tällä hetkellä kaksi autoa mitä olen eniten katsonut ovat Citroen C4 VTS ja Renault Laguna:
Merkkikohtaisia foorumeita olen lueskellut ja sieltä katsonut yleisimpiä vikoja mitä näissä esiintynyt, toki foorumeilla on aina vain se äänekäs vähemmistö jolla on ongelmia, tuntuu vaan olevan edelleen yleinen mielipide että ranskalaisissa on huonot sähköt.
Jos vaan pariksi vuodeksi niin varmaan leasing paras ja vaivattomin ratkaisuVeljelle pariksi vuodeksi käyttöön autoa, jolla tekisi pari kertaa vuodessa 500+ km reissuakin. Lähinnä haussa joku kompakti, turvallinen ja luotettava pikkulaatikko. Hintaluokkaa alle 10 000 euroa. Mitä enemmän alle, sitä parempi. Mielellään bensa tai bensa/hybridi. Tarttis vielä olla automaatilla.
Kiitos jos jaksatte auttaa. Osataan me itsekin nettiautoa selata, mutta ei me sieltä osata bongata kuin hienon näköiset.
Hybrideistä varmaan Toyota Prius tai Honda Insight tuossa hintaluokassa. Taitaa Yaris Hybridien hinnat olla kanssa nipin napin alle 10k.Veljelle pariksi vuodeksi käyttöön autoa, jolla tekisi pari kertaa vuodessa 500+ km reissuakin. Lähinnä haussa joku kompakti, turvallinen ja luotettava pikkulaatikko. Hintaluokkaa alle 10 000 euroa. Mitä enemmän alle, sitä parempi. Mielellään bensa tai bensa/hybridi. Tarttis vielä olla automaatilla.
Kiitos jos jaksatte auttaa. Osataan me itsekin nettiautoa selata, mutta ei me sieltä osata bongata kuin hienon näköiset.
Tämä oli erittäin avulias vastaus, kiitos paljon! Jos oletetaan, että on täsmällisesti huollettu masiina, vaikka sitten Corolla, niin paljonko pitäisitte sellaisena kilometrimääränä, että on parempi hypätä seuraavaan vaihtoehtoon? Olettaen, että hinta/kilometrimäärä olisivat oikeassa suhteessa.Hybrideistä varmaan Toyota Prius tai Honda Insight tuossa hintaluokassa. Taitaa Yaris Hybridien hinnat olla kanssa nipin napin alle 10k.
Bensa-autoista melkein mikä vaan japanilainen yleensä luotettava, kunhan huollettu täsmällisesti. Koneen saa rikki ajamalla samalla kuralla 45tkm. Suosisin itse vapaasti hengittäviä 1,6 + koneita uusien turbojen sijaan. Avensis, Corolla, Accord, Civic, Qashqai (vain man.), Mazdat (ruostevarauksin) ym. loistopelejä.
Tämä oli erittäin avulias vastaus, kiitos paljon! Jos oletetaan, että on täsmällisesti huollettu masiina, vaikka sitten Corolla, niin paljonko pitäisitte sellaisena kilometrimääränä, että on parempi hypätä seuraavaan vaihtoehtoon? Olettaen, että hinta/kilometrimäärä olisivat oikeassa suhteessa.
Kumpaankin kiinnostaa vastaukset. Olen siis ihan amatööri arvioimaan näitä autoja, joten kaikki tieto on tervetullutta.Tarkoitatko nyt perus bensa-autossa vai hybridissä?
Autot ovat yksilöitä. Mitä enemmän autolla on ajettu, sitä tärkeämpää on koeajaa auto huolellisesti. Minimissään se 45min. Itse pidän rajana 220tkm, eli sen yli en autoja osta, mutta ei se tarkoita sitä, etteikö ihan toimivia yksilöitä noissakin kilometreissä ole ajossa. Isommat kilometrit tarkoittaa toki isompaa riskiä korjauksille ja huolloille. Lisäksi, jos ostaa liikkeestä tarkoittaa se sitä, että mitä enemmän ajettu auto on kyseessä sitä pienempi on liikkeen virhevastuun osuus vikatapauksessa.Tämä oli erittäin avulias vastaus, kiitos paljon! Jos oletetaan, että on täsmällisesti huollettu masiina, vaikka sitten Corolla, niin paljonko pitäisitte sellaisena kilometrimääränä, että on parempi hypätä seuraavaan vaihtoehtoon? Olettaen, että hinta/kilometrimäärä olisivat oikeassa suhteessa.
Itse olen aina mieltänyt asian itselleni niin, että joko ostaa ~150tkm tai alle ajetun, tai sitten tähtää suoraan 250tkm+, tarkastaen tehdyt huollot.Autot ovat yksilöitä. Mitä enemmän autolla on ajettu, sitä tärkeämpää on koeajaa auto huolellisesti. Minimissään se 45min. Itse pidän rajana 220tkm, eli sen yli en autoja osta, mutta ei se tarkoita sitä, etteikö ihan toimivia yksilöitä noissakin kilometreissä ole ajossa. Isommat kilometrit tarkoittaa toki isompaa riskiä korjauksille ja huolloille.
Pieni lisähuomio että vuosimallin 2007-2012 bensiini Corolla / Auris käyttää robottivaihteistoa. Koeaja huolella, kaikki eivät siitä tykkää. Meno on kohtuullisen nykivää.
On karmeita vehkeitä nämä, pysyisin loitolla.
Vielä tohon Hybridi Naurikseen, ole tosiaan tarkka sen hybridiakkutestitositteen kanssa. Se on oltava merkkiliikkeestä jotta takuu on voimassa. Tosiaan jos noi lasahtaa (hyvin epätodennäköistä) niin se on 10k remontti jos koko akusto pitää vaihtaa. Toisekseen nuissa Toyon hybrideissä on talvikeleihin liian pieni 12V akku. Aika monilla on ollut ongelmia saada auto liikkeelle kylmällä jos se on seisonut pitempään ajamatta (lue: yli viikko). Akkulaturi lienee hyvä olla varalta jos ajoa ei valtavasti aina tule.
En olisi Toyotan tai Kia/Hyundai itselataavan akun hinnasta niin huolissani. Kymppitonneista puhutaan Plugin:ien tapauksissa jos kokio akusto uusitaan, itselataavan muutama touhutonni.
Sähköautojen akuissa hämmentävät hintaerot
Sähköautojen ja hybridien akuissa on hämmentävän laaja hintahaitari. Akkujen hintaerot voivat olla jopa kymmeniätuhansia euroja.www.taloustaito.fi