No ei pitäisi olla ongelma, jos lainasta on jo maksettu 2/3. Tai jos sijoitustilillä on vaikka 3x haettavan lainan määrä.Kunhan on vakuutena jotain kuten asunto josta pankki ei omista liikaa tai muuta. Tai ihan vaan rahaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No ei pitäisi olla ongelma, jos lainasta on jo maksettu 2/3. Tai jos sijoitustilillä on vaikka 3x haettavan lainan määrä.Kunhan on vakuutena jotain kuten asunto josta pankki ei omista liikaa tai muuta. Tai ihan vaan rahaa.
Offtopiccina: Riippuu toki paikkakunnasta, mutta pienemmillä paikkakunnilla pankkien laskelmat arvottavat melko rajusti alaspäin vakuuksien (eli sen talon) arvoa.Täytyykin selvittää tuon vakuudellisen lainan hinta. Aika "pihalla" tuntuvat vaan olevan nuo konttorin virkailijat usein. Pari kertaa haettu jälkikäteen 10 k€ remonttilainaa asuntoon, josta on maksettu lainanlyhennyksiä jo vuodesta 2006 ja joku nuori virkailija on alkanut kysellä vanhempien asuntoa tms. lainan takuuksi.
Sain tutkailtavakseni huoltokirjan ja tähän ei ole merkattu yhtään DSG vaihteistoöljyn vaihtoa. Nopea googlailu sanoo että 7-vaihteiseen automaattiin niitä ei tarvitsekaan vaihtaa kuin jos auto antaa siihen viittaavaa vikakoodia?Itsellä nyt ajossa 2015 biturbo, saa kysyä jos on kysyttävää. Mitä katsomiseen tulee, niin kannattaa tarkistaa että automaattilaatikon öljynvaihdosta on pidetty kiinni. DQ250 ja DQ500 mekatroniikat kun tuntuu tukkeutuvan, jos vaihtoväli laiminlyödään.
Sain tutkailtavakseni huoltokirjan ja tähän ei ole merkattu yhtään DSG vaihteistoöljyn vaihtoa. Nopea googlailu sanoo että 7-vaihteiseen automaattiin niitä ei tarvitsekaan vaihtaa kuin jos auto antaa siihen viittaavaa vikakoodia?
E: tai ainakaan en täysin selkeää kyllä tai ei vastausta löytänyt
1.4 TSI. Käsittääkseni kytkin on kuivaa mallia mutta soittelen huomenna myyjätaholle ja vähän kyselen vielä lisää. Vaihteiston mallia en vielä tiedä enkä ainakaan löydä sitä myynti-ilmoituksesta.Onko tämä millä koneella? Itsellä kans 7-lovinen märkä tuossa biturbo dieselissä ja siinä on ainakin 60tkm vaihtoväli. Vaihteiston malli siis DQ500.
1.4 TSI. Käsittääkseni kytkin on kuivaa mallia mutta soittelen huomenna myyjätaholle ja vähän kyselen vielä lisää. Vaihteiston mallia en vielä tiedä enkä ainakaan löydä sitä myynti-ilmoituksesta.
Eli ko. Vaihteistolla ei saa ajaa ruuhkassa, selväOikeastaan tuo DQ200:nenkin on ihan ok laatikko, joskaan ei "pomminkestävä".
Vanhemmissa versioissa on jonkin verran eroa kestossa, näistä ensimmäisten vuosien laatikoista hajosi mekatroniikoita vaihtelevasti.
Valmistusmäärään nähden vikaantuneita laatikoita on melko vähän, joskin prosentti on hieman suurempi, kuin yksittäisellä komponentillä keskimäärin.
Iso osa ongelmista on johtunut käyttäjävirheestä, kun tuota laatikkoa on käytetty kuin perinteistä momenttimuunnin automaattia ja on luistatettu jatkuvasti laatikkoa ruuhkassa yms.
7v kuiva (bensa) vai 6v märkäkytkin (diesel)? Tosin taksit taitaa olla dieseleitä tai sitten sähköä mukana.Eli ko. Vaihteistolla ei saa ajaa ruuhkassa, selväKohtuu tuuheata shaibaa. Vielä vm 17-18 dsg:ssä kesto oli 100tkm taksikäytössä...
Jotenkin automaatin pitäisi osata estää vaihteiston väärä käyttö, mutta hankalaahan se on, kun käytännössä mateluvauhdeissa pitää luistattaa kytkintä tai muuten menosta tulee pelkkää nykimistä. Ehkä vaihteistosta pitäisi löytyä tarpeeksi hitaat ryömintävaihteetEli ko. Vaihteistolla ei saa ajaa ruuhkassa, selväKohtuu tuuheata shaibaa. Vielä vm 17-18 dsg:ssä kesto oli 100tkm taksikäytössä...
Eli ko. Vaihteistolla ei saa ajaa ruuhkassa, selväKohtuu tuuheata shaibaa. Vielä vm 17-18 dsg:ssä kesto oli 100tkm taksikäytössä...
Itsellä on vanhan liiton momentinmuunninloota ja eipä sekään tietysti mikään täydellinen ole. Se hukkaa tehoa, eli kuminauhamaisuus on tosiasia, ja jos sattuu porsimaan, niin kalliiksihan se tulisi. Mutta hankala sitä on toki väärinkäyttää, ilmeisesti pitkät ajat tyhjäkäynnillä raksuttaminen (tyyliin taksitolpalla tuntikausia...) ei tee hyvää, eikä myöskään liian isolla vaihteella ajaminen esim. vedettäessä painavaa kuormaa, eli silloin olisi kai syytä ajaa "manuaalitoiminnolla" vähän pienemmällä vaihteella. Muuten ei tarvitse juuri välittää kuin öljynvaihdosta.Toki saa, mutta pitää ratsastaa jarruja eikä kytkintä.Momenttimuuntimella varustetut perinteiset tomaatit ja variaattorit on parempia vaihtoehtoja moiseen käyttötarkoitukseen.
Itsellä on vanhan liiton momentinmuunninloota ja eipä sekään tietysti mikään täydellinen ole. Se hukkaa tehoa, eli kuminauhamaisuus on tosiasia, ja jos sattuu porsimaan, niin kalliiksihan se tulisi. Mutta hankala sitä on toki väärinkäyttää, ilmeisesti pitkät ajat tyhjäkäynnillä raksuttaminen (tyyliin taksitolpalla tuntikausia...) ei tee hyvää, eikä myöskään liian isolla vaihteella ajaminen esim. vedettäessä painavaa kuormaa, eli silloin olisi kai syytä ajaa "manuaalitoiminnolla" vähän pienemmällä vaihteella. Muuten ei tarvitse juuri välittää kuin öljynvaihdosta.
Jotenkin automaatin pitäisi osata estää vaihteiston väärä käyttö, mutta hankalaahan se on, kun käytännössä mateluvauhdeissa pitää luistattaa kytkintä tai muuten menosta tulee pelkkää nykimistä. Ehkä vaihteistosta pitäisi löytyä tarpeeksi hitaat ryömintävaihteet
Jotkut muuten pitävät manuaalivaihteisen auton ylämäessä iikennevaloissa kytkimellä paikallaan, olen nähnytSe ero tässä on, että manuaalivaihteisen auton kytkin kun palaa loppuun, niin se ei ole mikään tuhansien eurojen remontti. Ehkä kaksoiskytkinvalmistajat voisivat valita myös sen polun, että "väärinkäyttö" kuluttaisi helposti vaihdettavia huolto-osia.
Pienellä googlettelulla selvisi, ettei pelkän kytkimen vaihto DSG-lootaankaan mikään "tuhansien" remontti ole. Vissiin ne kalliit ongelmat lienevät sitten mekatroniikkaan liittyviä.
Oli pari kuukautta Polo 1.0t 7 lovisella dsgllä minileasing autona. Parkkipaikkamme oli sellainen, missä piti kääntää auto tiukassa vähän kaltevalla paikalla 180 astetta kallion päälle. Kyllä siinä pari kertaa kytkinlevyt haistoi kun autoa pyöritti parkkiruutuun.
Tässä Ioniqissa on myös DSG-tyyppinen kuivakytkin vaihteisto, mutta kaikki ryömitykset tehdään sähkömoottorilla DSGn 1-vaihde/pakki kytkettynä. Erillinen polttomoottorin kytkin yhdistetään sitten liikkeestä, kun luistatukselle ei ole enää tarvetta.
Kakkosauton vaihto olisi mielessä nykyisen perus Golffi-luokan auton tilalle. Hintana mieluiten max 10 k. Kriteerinä on se, että että auto saisi olla mahdollisimman hauska (jokainen voi käsittää millä tavalla tahansa, ei haittaa), ajettu alle 150 tkm, alle 10 vuotta ikää, enemmän kuin 2 ovea ja kuitenkin suht luotettavassa maineessa noin yleisesti. Mitä ehdottaisitte?
Yaris on yhtä hauska kuin tikkujen työntäminen kynsien alle.Toyota Yaris: https://www.nettiauto.com/toyota/yaris/11953410
Mini Cooper : https://www.nettiauto.com/mini/cooper/11514677
Opel ei ole luotettavaa nähnytkään ja Juke on yli kymppitonnin. Itse pidän Juken ulkonäöstä. Sopivan perverssi.
Mutta Mini Cooper on?
Kakkosauton vaihto olisi mielessä nykyisen perus Golffi-luokan auton tilalle. Hintana mieluiten max 10 k. Kriteerinä on se, että että auto saisi olla mahdollisimman hauska (jokainen voi käsittää millä tavalla tahansa, ei haittaa), ajettu alle 150 tkm, alle 10 vuotta ikää, enemmän kuin 2 ovea ja kuitenkin suht luotettavassa maineessa noin yleisesti. Mitä ehdottaisitte?
Juken ajettavuudessa ei ole kyllä mitään hauskaa. Samanlainen hajuton ja mauton kuin perus qashqai (vai mikä kuskus se onkaan). Tehoa on paperilla kivasti mutta ajaessa ei kyllä tunnu yhtään 190hp koneelta. Ennemmin 120hp, en tiedä mihin se teho oikein hukataan.En tiedä Juken luotettavuudesta tai ajettavuudesta
En tiedä Juken luotettavuudesta tai ajettavuudesta, mutta se on sekä vanhana että uutena hauskan näköinen. Tai tuo vanha malli on ruma, mutta jotenkin silti hauska, ja se uusi onnistuu olemaan jo ihan siistin näköinen, vaikka monen mielestä varmaan edelleen onkin ruma.
/offtopic
Juken ajettavuudessa ei ole kyllä mitään hauskaa. Samanlainen hajuton ja mauton kuin perus qashqai (vai mikä kuskus se onkaan). Tehoa on paperilla kivasti mutta ajaessa ei kyllä tunnu yhtään 190hp koneelta. Ennemmin 120hp, en tiedä mihin se teho oikein hukataan.
Ainoa persoonallinen tai hauska osuus Jukessa on se muotoilu, jos siitä tykkää niin mikäs siinä.
Se mikä meillä aikanaan oli, oli manuaalivaihteistolla. Tehottomalta se tuntui siitä huolimatta.Vajaan 5 v. kokemuksella 190hp Dig-t 4x4 Jukesta, se hukkuu cvt-lootaan
Kertoo keskimääräisestä Nissanin omistajasta, kun naaraspuoliset ovat siitä eniten kiinnostuneita eivätkä huomaa (tai välitä) auton vaihdelaatikossa mitään ongelmaa.Noh, vaihdettiin siinä cvt-lootakin 20 tkm kohilla, sillon muuttu ihan eri autoks eli uudesta lähtien loota oli ollu susi (huoltoneuvoja tunnusti, että liikkeessä 3 muuta 190hp dig-t:tä ihan samanlaisia ku mun ennen lootan vaihtoa, mutta ei oo omistajat valitelleet mitään).
Ja parkkiksella tytöt ja naiset tuli jutteleen tuosta![]()
Miten CVT voi olla viallinen ilman käytön estävää vikaa, mutta loota täytyy silti vaihtaaVajaan 5 v. kokemuksella 190hp Dig-t 4x4 Jukesta, se hukkuu cvt-lootaan... Kyllä oli paljo vikoja, monta kymmentä eri vikaa takuuna v. 2012...2016 ja hurjat 0...50 tkm kerkisin ajaa. Oli maanantaina tehty selvästi, ekan 3000 km aikana 13 eri vikaa takuuseen. Noh, vaihdettiin siinä cvt-lootakin 20 tkm kohilla, sillon muuttu ihan eri autoks eli uudesta lähtien loota oli ollu susi (huoltoneuvoja tunnusti, että liikkeessä 3 muuta 190hp dig-t:tä ihan samanlaisia ku mun ennen lootan vaihtoa, mutta ei oo omistajat valitelleet mitään).
Hyvin kyl piti arvonsa, ostin uutena 37990 varusteineen ja 5-vuotiaana sai yli 24 k€ vaihdossa uuteen BMW:hen. Ja parkkiksella tytöt ja naiset tuli jutteleen tuosta![]()
Volvo XC60? Näissä nyt monasti ainakin automaatti ja neliveto. Ei tosin ole kaikki pieniruokasin vaihtoehto, mutta ainakin turvallisia ja ilmeisen suosittuja, kun liikenteessä näitä tulee vastaan aika usein (tai sitten ko. malliin tulee kiinnitettyä huomiota enempi kuin ennen). Meillä ei ainakaan toistaiseksi vielä ole kaduttu reilu kk käytön jälkeen.Hei, nöyränä kysyisin seuraavaa:
a) jos budjetti n. 20 000
b)paras hinta-laatusuhde (ylläpito, kulutus, käyttöikä, hinnanalenema..eli voi joustaa ostohinnassa) ... loppupeleissä halvempi on parempi
c) ajoa tulee n. 30-50km/päivä kaupunkiajoa
d) mieluiten neliveto (ei pakollinen, jos ei muuten löydy)
e) automaatti
f) suhteellisen uusi, max. ~7v vanha
g) mahd. pienet ajetut kilsat
h) maasturi tai crossover.
Tänään testasin 2014 Honda CR-V:tä(~23k, n. 90k ajettu), joka tuntui ihan hyvältä, mutta vaihtoehtoja kaipaisin. Kiitos!
Ei kai nyt sentään dieseliä noilla kilometreilla ja kaupunkiajoon?Volvo XC60? Näissä nyt monasti ainakin automaatti ja neliveto. Ei tosin ole kaikki pieniruokasin vaihtoehto, mutta ainakin turvallisia ja ilmeisen suosittuja, kun liikenteessä näitä tulee vastaan aika usein.
Meillä ei ainakaan toistaiseksi vielä ole kaduttu.
Voihan se olla, juu, mutta kaupunkiajoon nelivetomaasturi jo itsessään taitaa olla pientä liioittelua. XC60:llä ei taida noi kriteerit täyttyä bensanelivetoautomaattina muutenkaan (hinta ja kulutus aika korkealla, tarjonta pienempää).Ei kai nyt sentään dieseliä noilla kilometreilla ja kaupunkiajoon?
2020 vuoden katsastustilastojen (2005-2017) valossa ainakin luotettavia vehkeitä (vuosi: hylkäysprosentti: -> 2014:1,9% / 2015:1,9% /2016:1,0% / 2017:2,0%)Ei varmaan, kun pidempiä matkoja kuitenkin tulee? Mitä olette mieltä Honda CR-V:stä? Auditkin hiemat suspekteja? Bensa kannattaa varmaan näillä kilometreillä olla mieluummin kuin diesel.
Ei varmaan, kun pidempiä matkoja kuitenkin tulee? Mitä olette mieltä Honda CR-V:stä? Auditkin hiemat suspekteja? Bensa kannattaa varmaan näillä kilometreillä olla mieluummin kuin diesel.