Jotenkin automaatin pitäisi osata estää vaihteiston väärä käyttö, mutta hankalaahan se on, kun käytännössä mateluvauhdeissa pitää luistattaa kytkintä tai muuten menosta tulee pelkkää nykimistä. Ehkä vaihteistosta pitäisi löytyä tarpeeksi hitaat ryömintävaihteet
Jotkut muuten pitävät manuaalivaihteisen auton ylämäessä iikennevaloissa kytkimellä paikallaan, olen nähnyt
Se ero tässä on, että manuaalivaihteisen auton kytkin kun palaa loppuun, niin se ei ole mikään tuhansien eurojen remontti. Ehkä kaksoiskytkinvalmistajat voisivat valita myös sen polun, että "väärinkäyttö" kuluttaisi helposti vaihdettavia huolto-osia.
Pienellä googlettelulla selvisi, ettei pelkän kytkimen vaihto DSG-lootaankaan mikään "tuhansien" remontti ole. Vissiin ne kalliit ongelmat lienevät sitten mekatroniikkaan liittyviä.