Mikä auto minulle?

Viime aikoina autoja katsellessa tullut havaittua ettei uusi auto menetä samaan tahtiin arvoa kuin ennen. Jotain alle viisi vuotta vanhoja katsellessa tullut mieleen voisiko sittenkin täysin uusi hyvä valinta, jos tietää todennäköisesti ajavansa seuraavat kymmenen vuotta. Tosin tämä sähköistyminen vie vähän vielä intoa käytännön ongelmien takia.

Kyselen vaan olenko ajatuksen kanssa yksin vai voisiko olla perää.
 
Viime aikoina autoja katsellessa tullut havaittua ettei uusi auto menetä samaan tahtiin arvoa kuin ennen. Jotain alle viisi vuotta vanhoja katsellessa tullut mieleen voisiko sittenkin täysin uusi hyvä valinta, jos tietää todennäköisesti ajavansa seuraavat kymmenen vuotta. Tosin tämä sähköistyminen vie vähän vielä intoa käytännön ongelmien takia.

Kyselen vaan olenko ajatuksen kanssa yksin vai voisiko olla perää.
Jos tietää menevänsä samalla autolla seuraavat kymmenen vuotta, en pitäisi täysin uuden ostoa kovin tyhmänä ratkaisuna. Auto ei kuitenkaan ole mikään sijoitus ja noin pitkällä pitoajalla täysin uusi saattaa antaa enemmän hyötyä käyttäjälleen. Se että "liikkeestä ajaessa tippuu 5000 euroa heti" on jotenkin ehkä vanhentunut rimpsu, eikä omastanikaan mielestä kaikkien autojen kohdalla pidä paikkaansa.
 
Viime aikoina autoja katsellessa tullut havaittua ettei uusi auto menetä samaan tahtiin arvoa kuin ennen. Jotain alle viisi vuotta vanhoja katsellessa tullut mieleen voisiko sittenkin täysin uusi hyvä valinta, jos tietää todennäköisesti ajavansa seuraavat kymmenen vuotta. Tosin tämä sähköistyminen vie vähän vielä intoa käytännön ongelmien takia.

Kyselen vaan olenko ajatuksen kanssa yksin vai voisiko olla perää.
Tuppaa trendi olevan että kiertoon laitetaan jos vaikka molemmat rengas-sarjat pitäisi alkaa vaihtamaan taikka isompaa remppaa vikaa luvassa tai nippu pienempiä yhdistettynä että uuden haluaisi.

Pari vuotta sitten kohtuu uusia 7-paikkasia katsellessa yleensä n. 200tkm kieppeillä ja rengaskaupoille olisi usein miten saanut mennä ja mitä muuta remppaa lähiaikoina.

Upouuteen toki sit vannesarja lämppärineen toki piti laittaa lisäksi. On ainakin mieluisat speksit. Rahoitusta toki maksaa mutta pienemmät bensakulut ja pienemmät verot eikä katsastuksessa tarvi ensimmäisinä vuosina käyttää puhumatta alustarumbasta.
 
Viime aikoina autoja katsellessa tullut havaittua ettei uusi auto menetä samaan tahtiin arvoa kuin ennen. Jotain alle viisi vuotta vanhoja katsellessa tullut mieleen voisiko sittenkin täysin uusi hyvä valinta, jos tietää todennäköisesti ajavansa seuraavat kymmenen vuotta. Tosin tämä sähköistyminen vie vähän vielä intoa käytännön ongelmien takia.

Kyselen vaan olenko ajatuksen kanssa yksin vai voisiko olla perää.
Suomessa myydään niin vähän uusia autoja, että markkinoilla on todella vähän tarjontaa 3-5v vanhoista autoista. Joten moni auto on tiputtanut arvonsa puoleen 5-7 vuoden iässä kilometreistä riippuen, jolloin se 30ke uusi auto tiputtaa sen 2-4ke vuodessa hintaa, mikä on alkaen 170€/kk arvon alenemaan...
 
Tässä oli kai 6-vaihteinen dsg "automaatti"-vaihteisto? Oliko siihen tehty öljynvaihdot 60tkm välein? Olisipa kiva tietää miten yleisiä erityisesti kytkin- ja vaihteisto-ongelmat ovat näissä. Minä kun luulin, että 6 vaihteinen dsg olisi turvallinen. Bensakoneissa olevasta 7-vaihteisesta kuivalla kytkimellä olevasta on varoiteltu.

Huollossa puhuivat vaan, että jotkut yksilöt syö öljyä. Jos vanhant merkit pitää paikkaansa nämä tulevat menemään kalliiseen moottoriremppaan. Jakopää menee kohta omasta muutenkin vaihtoon, kun 6 vuoden vaihtoväli tulee vastaan. Merkkihuollossa ei kuulemma vesipumppu kuulu huolto-ohjelmaan ja vaihdetaan vain tarpeen mukaan. Mutta ilmeisesti se on kuitenkin samalla hihnalla ja toisessa paikassa ehdottomasti vaihtaisivat.
Juu 60 tkm oli tehty öljynvaihto laatikkoon. Seuraava tulikin sitten automaattisesti mekatroniikan vaihdon yhteydessä. Kytkinpakat vaihdettiin erikseen myöhemmin.
 
Viime aikoina autoja katsellessa tullut havaittua ettei uusi auto menetä samaan tahtiin arvoa kuin ennen. Jotain alle viisi vuotta vanhoja katsellessa tullut mieleen voisiko sittenkin täysin uusi hyvä valinta, jos tietää todennäköisesti ajavansa seuraavat kymmenen vuotta. Tosin tämä sähköistyminen vie vähän vielä intoa käytännön ongelmien takia.

Kyselen vaan olenko ajatuksen kanssa yksin vai voisiko olla perää.

Tässä kohtaa näin koska Korona. Normaalisti se arvonalenema on aika tasaisesti sen 10-20% vuoteen vähän autosta riippuen.
 
Viime aikoina autoja katsellessa tullut havaittua ettei uusi auto menetä samaan tahtiin arvoa kuin ennen. Jotain alle viisi vuotta vanhoja katsellessa tullut mieleen voisiko sittenkin täysin uusi hyvä valinta, jos tietää todennäköisesti ajavansa seuraavat kymmenen vuotta. Tosin tämä sähköistyminen vie vähän vielä intoa käytännön ongelmien takia.

Kyselen vaan olenko ajatuksen kanssa yksin vai voisiko olla perää.
Itse oon katsellut tuommosia 3-5v vanhoja 100-150tkm ajettuja joista alkaa olla 40-50% lähtenyt ostohinnasta pois.
Sitten kun olen itse ajellut sillä toiset samanlaiset, niin arvo on jälleen noin puolittunut. Ajan kuitenkin samalla rahalla kahdella eri autolla tuplat, mitä uudella ajaisi.

1:1 ei voi tietenkään vertailla. Teen huollot itse ja sellaista laittamista tulee käytetyssä väkisin mitä uudessa ei olisi.
 
Miten ja miksi korona liittyy arvonalenemaan?
Vähemmän ajettuja tietysti etätöiden takia. Kilometrit tiputtaa hintaa railakkaasti uusissa.

e: Ja tietysti vähän ajettuja vähemmän tarjolla, kun porukalla ei ole kiire vaihtaa uuteen auton seisoessa parkkiksella.
 
Vähemmän ajettuja tietysti etätöiden takia. Kilometrit tiputtaa hintaa railakkaasti uusissa.

e: Ja tietysti vähän ajettuja vähemmän tarjolla, kun porukalla ei ole kiire vaihtaa uuteen auton seisoessa parkkiksella.

Toisaalta myös kysyntää on koronan takia vähemmän, jonka pitäisi laskea hintoja. Mutta ei siltä näytä kyllä.
 
Budjetti on 5000 euroa.

Paljonko kilometrejä autolle?
Minkä vuoden?
Bensa.

Autoliikkeestä ostaessa mihin kannattee eniten kiinnittää huomiota juuri virhevastuutta ajatellen?

Kun jos laitan Tori.fi --> Autot ja valitsen sieltä max summa: 5000
max kilometrit ja max vuosiluku?

Onko muita käyätännön asioita tai mitä isoja remontteja tai tulevia olisi hyvä huomioida joita yleensä tulee eteen X-määrällä kilometrejä sekä kuinka monen vuoden välein?
Että osaisi kysyä myös oikeita kysymyksiä tarpeen tullen jos onkin useita eri vaihtoehtoja joista valita. Sen takia siis jos joihinkin vaihtoehtoisin olisi jo jotain tehty/ei tehty.

Nimenomaan ei kannata mitään absoluuttisia vuosimalli- ja kilometrikriteereitä, koska eri automerkkien/mallien laadussa on hyvin suuria laatueroja. Tai siis vuosilukuja pitää tuijottaa vain sillä tavalla, että tunnetusti tyyppivikaisia vuosimalleja tietyistä automalleista ei kannata ostaa, mutta ei sillai että "uudempi aina parempi".

Laadukkaan automallin 15v vanha 250000 ajettu yksilö on paljon ongelmattomampi kuin huonolaatuisen automallin 10v vanha ja 150000km ajettu yksilö.

Painottamalla valinnassa ikää ja kilometrejä liikaa vaan jättää ne laadukkaat autot (joiden hinta samalla kilometrimäärällä ja iällä on kalliimpi) pois ja hankkii sen huonolaatuisen vähänajetun/uuden.


alle 5000 eurolla saa esim. jonkun 2005-2007-vuosimallin ~200 000 km ajetun corollan. Ohjauksessa on huono tuntuma mutta luotettavuudessa ja ajamisen/auton omistamisen halpuudessa (huollon/korjauksen tarve todella pientä, katsastuksessa hyvin harvoin tulee hylsyjä jne) erinomaisia.

(joskus n. 2000-2004 oli corolloissakin vähän tyyppivikoja kun tuli uuden sukupolven koneet ja vaihdelaatikot ja 2002 myös uusi alusta, sen takia corollasta mielellään vähintään n. 2005 vuosimalli, siihen mennessä ne ongelmat oli jo viimeistään korjattu (tai sitten selvästi pienemmällä budjetilla 90-luvun malli, joka oli sekä vanhalla äärimmäisen luotettavalla koneella että vanhalla alustalla, mutta ne alkaa olemaan ruostuneet jo puhki)).
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rxd
Toisaalta myös kysyntää on koronan takia vähemmän, jonka pitäisi laskea hintoja. Mutta ei siltä näytä kyllä.
Uusien myynti hyytynyt, joten eiköhän se perustarve ole sitten siirtynyt käytettyihin. Ja voihan sitä pyyntiä pitää reiluna verrokkien tasolla vaikka ”halvalla” myisikin. Eihän me nyt tässä toteutuneista hinnoidts tiedetä.
 
Toisaalta myös kysyntää on koronan takia vähemmän, jonka pitäisi laskea hintoja. Mutta ei siltä näytä kyllä.
Eikös kysyntää käytetyille ole alkushokit jälkeen ole ollut normaalia enemmän, kun ihmset välttelevät julkisia. Etenkin siis jos puhutaan pienistä edullisista bensa-autoissa, joissa se arvonalenema on tosiaan varsinkin vähän ajavalle aika pieni uudessa.

Se uuden arvonmenetys suhteessa käytettyyn riippuu aika paljon autotyypistä. Jos puhutaan jostain alle 20k€ B-segmentin pikkuautosta karvalakkiversiona, niin kyllä itsekin ostaisin ennnemmin uutena kuin muutaman vuoden vanhan 20 000-30 000 ajetun muutaman tonnin uutta halvemmalla, mutta ilman uuden takuuta ja kuitenkin jo katsasturumba ja ekat kulutusosaremontit kohta edessä.

Ja itse olen ollut havaitsevinani, että melkein kaikki uudet mallit, joita ei käytettynä vielä juurikaan ole saatavilla on ainakin pyynneissä ylihinnoiteltuja. Sitten kun mallia alkaa tulemaan käytettyjen markkinoille riittävästi, niin hinta laskee aika äkkiäkin.

Sen sijaan jos katselee jotain 30-60k€ uutena maksavia, vähän enemmän ajettuja ja/tai parremmin varusteltuja , niin se hintaero uuteen alkaa olemaan jo kymmeniä tuhansia, jolloin se pieni lisäkulu huolloissa ei enää paljon lopputulokseen vaikuta.
 
Viimeksi muokattu:
Nimenomaan ei kannata mitään absoluuttisia vuosimalli- ja kilometrikriteereitä, koska eri automerkkien/mallien laadussa on hyvin suuria laatueroja. Tai siis vuosilukuja pitää tuijottaa vain sillä tavalla, että tunnetusti tyyppivikaisia vuosimalleja tietyistä automalleista ei kannata ostaa, mutta ei sillai että "uudempi aina parempi".

Laadukkaan automallin 15v vanha 250000 ajettu yksilö on paljon ongelmattomampi kuin huonolaatuisen automallin 10v vanha ja 150000km ajettu yksilö.

Painottamalla valinnassa ikää ja kilometrejä liikaa vaan jättää ne laadukkaat autot (joiden hinta samalla kilometrimäärällä ja iällä on kalliimpi) pois ja hankkii sen huonolaatuisen vähänajetun/uuden.


alle 5000 eurolla saa esim. jonkun 2005-2007-vuosimallin ~200 000 km ajetun corollan. Ohjauksessa on huono tuntuma mutta luotettavuudessa ja ajamisen/auton omistamisen halpuudessa (huollon/korjauksen tarve todella pientä, katsastuksessa hyvin harvoin tulee hylsyjä jne) erinomaisia.

(joskus n. 2000-2004 oli corolloissakin vähän tyyppivikoja kun tuli uuden sukupolven koneet ja vaihdelaatikot ja 2002 myös uusi alusta, sen takia corollasta mielellään vähintään n. 2005 vuosimalli, siihen mennessä ne ongelmat oli jo viimeistään korjattu (tai sitten selvästi pienemmällä budjetilla 90-luvun malli, joka oli sekä vanhalla äärimmäisen luotettavalla koneella että vanhalla alustalla, mutta ne alkaa olemaan ruostuneet jo puhki)).
Oho, siehän olet viisas. Miten 2005-2007 corollissa on muuten moottori asennettu, kun luin googlesta että joku jakohihna tai jakokone? pitää aina vaihtaa. pitääkö tässä nostaa moottori pois ensin ja sen huolto tulee maksamaan tuhat euroa minimissään?
 
Oho, siehän olet viisas. Miten 2005-2007 corollissa on muuten moottori asennettu, kun luin googlesta että joku jakohihna tai jakokone? pitää aina vaihtaa. pitääkö tässä nostaa moottori pois ensin ja sen huolto tulee maksamaan tuhat euroa minimissään?

Muistaakseni ketju, jota ei käytännössä koskaan tarvi vaihtaa. Todennäköisyys, että ensimmäisen parinkymmenen vuoden tai 300000 km aikana tulee eteen mitään sellaista huoltoa, minkä takia moottoria tarvisi nostella pois on hyvin, hyvin pieni.

Vanhemmassa 90-luvun koneessa oli hihna, joka piti vaihtaa 100000km välein, ja jonka vaihto sujui isoveljen pajalla muistaakseni luokkaa tunnissa. Mutta tosiaan 2005 on jo teknisesti aivan täysin eri auto kuin 90-lukulaiset.
 
Muistaakseni ketju, jota ei käytännössä koskaan tarvi vaihtaa. Todennäköisyys, että ensimmäisen parinkymmenen vuoden tai 300000 km aikana tulee eteen mitään sellaista huoltoa, minkä takia moottoria tarvisi nostella pois on hyvin, hyvin pieni.

Vanhemmassa 90-luvun koneessa oli hihna, joka piti vaihtaa 100000km välein, ja jonka vaihto sujui isoveljen pajalla muistaakseni luokkaa tunnissa. Mutta tosiaan 2005 on jo teknisesti aivan täysin eri auto kuin 90-lukulaiset.
aijaa, oliko näissä merkitystä onko se viistoperä vai porrasperä? porrasperä on vissiin se normaali takaluukku, mutta onko ne eriä malleja neki keskenään
 
Vähän käytetyistä autoista on pula, koska kysyntä on kovaa. Uusia ei viime vuonna saatu oikein kaupaksi.

Näiden yhdistelmällä tein itsekin viime vuonna varsin hyvät kaupat.
Veitkö auton vaihdossa tai myitkö ennen uuden hankintaa muualle?
 
Olen alkanut miettimään että löytyykö markkinoilta tarpeitani vastaavaa täyssähköautoa ja tulisiko sellaisen hankkiminen ja käyttäminen halvemmaksi kuin nykyinen bensiini auto?
Kilometrejä minulle tulee noin 25000km vuodessa. Sähköautolla tulisi ainakin kesällä pystyä kulkemaan 300 km mökkimatka ilman välilatausta. Talvella voisi mökkimatkalla sen kerran vaikka autoa ladata, kun talvisin mökillä käynti on epäsäännöllistä.
Nykyinen bensaauto kuluttaa keskimäärin sen 9-10 litraa / 100km. Huollot pyrin tekemään autoon mahdollisimman pitkälle itse, käytännössä kaiken mitä piha-asentaen pystyy joten huoltokulut on bensa autossa vielä kohtuulliset.
 
Olen alkanut miettimään että löytyykö markkinoilta tarpeitani vastaavaa täyssähköautoa ja tulisiko sellaisen hankkiminen ja käyttäminen halvemmaksi kuin nykyinen bensiini auto?
Kilometrejä minulle tulee noin 25000km vuodessa. Sähköautolla tulisi ainakin kesällä pystyä kulkemaan 300 km mökkimatka ilman välilatausta. Talvella voisi mökkimatkalla sen kerran vaikka autoa ladata, kun talvisin mökillä käynti on epäsäännöllistä.
Nykyinen bensaauto kuluttaa keskimäärin sen 9-10 litraa / 100km. Huollot pyrin tekemään autoon mahdollisimman pitkälle itse, käytännössä kaiken mitä piha-asentaen pystyy joten huoltokulut on bensa autossa vielä kohtuulliset.
Kysymys mihin ei voi vastata. Hinta ja mikä on rajana, että voi edes tulla halvemmaksi olisi aika tärkeä. Käyttöön lasken ainakin itse myös arvon alenemisen.
Tesla, volkkari, hyundai... jne. Kyllä niitä löytyy!
 
Miten ja miksi korona liittyy arvonalenemaan?
Uusien autojen myynti pudonnut aika rajusti -> luontaisesti vähän käytettyä tuoretta autoa ei tule markkinoille. Muutaman vuoden ikäisten suhteellisen vähän ajettujen käytettyjen hinnat pysyneet luonnottoman hyvin, osan jopa marginaalisesti noussut.

Toisaalta myös kysyntää on koronan takia vähemmän, jonka pitäisi laskea hintoja. Mutta ei siltä näytä kyllä.
Kysyntä säilynyt aika tasaisena, ne jotka välttelee julkisia on tulleet niiden tilalle joilla on rahat nyt vähissä. Tarjontakapeikko tosiaan tuoreista vähän käytetyistä tällä hetkellä aika suuri.
 
Viimeksi muokattu:
Pyysin tarjoukset kahdesta kaupasta mistä olisin myös ostanut uuden auton (molemmista tasan saman mallin tehdastilauksena)

Kauppa 1 tarjosi vaihdossa 27000 euroa ja ei alennuksia pl. talvirengaskampanja

Kauppa 2 tarjosi vaihdossa 33000 euroa ja ei alennuksia pl. talvirengaskampanja

Eli näissä molemmissa tehdastilauksen hinta oli tasan sama, taisi olla käytännössä samat rahoitusehdotkin.

Sitten ajattelin että jos myisin erikseen, niin pyysin tarjoukset parilta isolta jobbarilta ja suorat ostotarjoukset oli 30700 ja 31000 euroa. Noita autoja myytiin siihen aikaan ulos 32500-33000 eurolla (samat kilsat, vuosimalli, varusteet) eli nopeaa tiliä olisivat varmaan meinanneet tehdä.

Edit: niin eli vaihdossa meni samaan liikkeeseen mistä tilasin uuden.
Tuosta ei noilla tiedoilla selviä kumpi olisi ollut kokonaisuutena edullisempi sinulle, kauppa nro 2:n alennukseton hinta miinus vaihdokista tarjoama 33 k€, vai ilman vaihdokkia kysytty tarjous miinus jobbarin 31 k€:n ostotarjous. Kysyitkö siis ollenkaan tiukkaa hintaa ilman vaihdokkia? Autokauppiaat meinaan ohjaavat vaihdokkia tarjotessa kaiken alennuksen siihen vaihdokin hyvityshintaan, jolloin asiakkaalle tulee vaikutelma, että vanhasta tarjotaan reilu hinta. Sitten asiakas nopeasti vertaa sitä puuttuvan alennuksen paisuttamaa "hyvityshintaa" siihen, mitä erikseen myymällä autosta voisi saada. Moni päätynee helppoon ja edullisen tuntuiseen ratkaisuun antaa vanha kätevästi vaihdossa uuden myyjälle, unohtaen sen oleellisen seikan, että ilman vaihdokkia uudesta autosta voi saada noin 5-10 % alennusta.

Auriksesta lähti vuonna 2016 käteiskaupalla kampanjahinnasta vielä 26xx € pois, mikä tarkoitti noin 8,x % alennusta (normihinnoista laskien peräti 4500 €). Kysyin tarjoukset kahdesta liikkeestä joista huonompi oli Espoosta saatu noin 2000 €/4000 €. Samaisen Espoon ensimmäinen tarjous oli noin 1000 €/3000 €. Ostin kauempaa 26xx €/4500 € alennuksella.


Edit. Auris oli tehdastilaus, johon tuli metalliväri, moottorilämmitin sisähaaroituksella ja lämmittimellä, roiskeläpät 4 kpl, kylkisuojalistat, talvipyörät Toyotan 16" aluilla. Lisäksi kaikki kolme varustepakettia tuoden mm. LED ajovalot + pitkät, navi, avaimeton käynnistys ja ovien lukitus, parkkitutkat eteen ja taakse, peruutuskamera, automaattinen taskupysäköinti, sadetunnistin, automaattisesti himmenevä taustapeili, automaattinen hätäjarrutus, kaistavahti, liikennemerkkien tunnistus, sähköisesti kylkiin taittuvat sivupeilit. Näiden lisukkeiden normihintaan nähden sain auton 4500 € halvemmalla, mutta koska oli joku tammikampanja, niin alennetuista hinnoista laskien sain "vain" 26xx € alennusta. Varustelun takia alennukseni oli haarukan yläpäästä.
 
Viimeksi muokattu:
11 vuotta palvellut Hyundai i30cw saa nyt väistyä uudemman tieltä. Mitä iotechiläiset suosittelee max 10000€ hintaluokassa? Kriteereinä lähinnä pieniruokaisuus ja ajomukavuus.
 
Noniin arvon kanssaihmiset. Täältä sain viimeksi aivan huipputasoista apua auton valintaan joka osoittautui Hyundai i20 vm 2017 turbokoneella olevaan yksilöön. Auton vaihto ei nyt ole vielä kytkimellä, mutta pikkuhiljaa olisi tarvetta ainakin isommalle kaaralle. Joten tutkiminen alkakoon. Ennakkoon olen katsonut Kia Ceed, Hyundai i30, Mazda 3 sekä jotain VAG-konsernin malleja. Näissä kuitenkin se tavaratila hieman arveluttaa. Täytyisi paikan päällä nähdä noiden autojen tilaa, vielä kun ei olla autokaupoille asti päästy.

Tässä nyt lista kriteereistä ja mielelläni kerron myös lisää:
- Työmatka ajoa n. 40km päivässä + työn sisäiset ajot ja vapaa-ajalla tulee aika paljon ajettua. Maanteitä pääasiassa ja tietenkin tällä hetkellä ainakin n. 30 000 ihmishengen kaupungin teitä. Motaria myös, mutta vähemmän. Nykyisen auton vuosikilometrit n. 21000.
- Budjetti on vähän kysymysmerkki vielä. Sanotaanko näin että parasta mitä hintalaatusuhde rahalla saa. Hinta saisi olla reilusti alle 20 000€. Mitä edullisempi, sen parempi. Budjetti on nyt tällä hetkellä vielä hyvinkin laaja. Eli lähinnä nyt tarjonnan tutkimista.
- Lisävarusteilla ei niinkään väliä. Karvalakki saa olla. Jos nyt vakionopeussäädin ja jonkinlainen peruutustutka löytyy niin annetaan niille painoarvoa.
- Autossa täytyy olla tarpeeksi tavaratilaa eli yksi suuri syy nykyisen auton vaihtoon on sen pienuus. Sinne ei yksinkertaisesti mahdu mitään.
- Auto täytyy näyttää myös hyvältä ulkoapäin
- Moottorissa saisi olla potkua. Tuohon litraseen turbokoneeseen tottuneena saisi suhteessa olla enemmän vääntöä/tehoa. Eli ei ainakaan heikompaan suuntaan :)
- Hatchback ja porrasperä miellyttää omaa silmää parhaiten, mutta annan mahdollisuuden farmareillekin..
- Mikä tärkeintä, auto ei saa jättää tielle, luotettavuus ja huoltomäärät minimiin
- Kilometrit. Alle 100 000 saisi olla ja plussaa mikäli autosta löytyy vielä takuu.

Lisää kriteerejä lyön tiskiin mikäli tarvetta! Kiitos jo etukäteen.
 
Noniin arvon kanssaihmiset. Täältä sain viimeksi aivan huipputasoista apua auton valintaan joka osoittautui Hyundai i20 vm 2017 turbokoneella olevaan yksilöön. Auton vaihto ei nyt ole vielä kytkimellä, mutta pikkuhiljaa olisi tarvetta ainakin isommalle kaaralle. Joten tutkiminen alkakoon. Ennakkoon olen katsonut Kia Ceed, Hyundai i30, Mazda 3 sekä jotain VAG-konsernin malleja. Näissä kuitenkin se tavaratila hieman arveluttaa. Täytyisi paikan päällä nähdä noiden autojen tilaa, vielä kun ei olla autokaupoille asti päästy.

Tässä nyt lista kriteereistä ja mielelläni kerron myös lisää:
- Työmatka ajoa n. 40km päivässä + työn sisäiset ajot ja vapaa-ajalla tulee aika paljon ajettua. Maanteitä pääasiassa ja tietenkin tällä hetkellä ainakin n. 30 000 ihmishengen kaupungin teitä. Motaria myös, mutta vähemmän. Nykyisen auton vuosikilometrit n. 21000.
- Budjetti on vähän kysymysmerkki vielä. Sanotaanko näin että parasta mitä hintalaatusuhde rahalla saa. Hinta saisi olla reilusti alle 20 000€. Mitä edullisempi, sen parempi. Budjetti on nyt tällä hetkellä vielä hyvinkin laaja. Eli lähinnä nyt tarjonnan tutkimista.
- Lisävarusteilla ei niinkään väliä. Karvalakki saa olla. Jos nyt vakionopeussäädin ja jonkinlainen peruutustutka löytyy niin annetaan niille painoarvoa.
- Autossa täytyy olla tarpeeksi tavaratilaa eli yksi suuri syy nykyisen auton vaihtoon on sen pienuus. Sinne ei yksinkertaisesti mahdu mitään.
- Auto täytyy näyttää myös hyvältä ulkoapäin
- Moottorissa saisi olla potkua. Tuohon litraseen turbokoneeseen tottuneena saisi suhteessa olla enemmän vääntöä/tehoa. Eli ei ainakaan heikompaan suuntaan :)
- Hatchback ja porrasperä miellyttää omaa silmää parhaiten, mutta annan mahdollisuuden farmareillekin..
- Mikä tärkeintä, auto ei saa jättää tielle, luotettavuus ja huoltomäärät minimiin
- Kilometrit. Alle 100 000 saisi olla ja plussaa mikäli autosta löytyy vielä takuu.

Lisää kriteerejä lyön tiskiin mikäli tarvetta! Kiitos jo etukäteen.


:smuscle:
 
Noniin arvon kanssaihmiset. Täältä sain viimeksi aivan huipputasoista apua auton valintaan joka osoittautui Hyundai i20 vm 2017 turbokoneella olevaan yksilöön. Auton vaihto ei nyt ole vielä kytkimellä, mutta pikkuhiljaa olisi tarvetta ainakin isommalle kaaralle. Joten tutkiminen alkakoon. Ennakkoon olen katsonut Kia Ceed, Hyundai i30, Mazda 3 sekä jotain VAG-konsernin malleja. Näissä kuitenkin se tavaratila hieman arveluttaa. Täytyisi paikan päällä nähdä noiden autojen tilaa, vielä kun ei olla autokaupoille asti päästy.
Tilavimmasta päästä:

Lisää rahaa (tai kilometrejä) kehiin niin saa 190 tai 230hv versiota.

En kolmella muksulla välttämättä lähtisi pienemmän luokan autoihin kuin Passat / Avensis / ym.
 
Noniin arvon kanssaihmiset. Täältä sain viimeksi aivan huipputasoista apua auton valintaan joka osoittautui Hyundai i20 vm 2017 turbokoneella olevaan yksilöön. Auton vaihto ei nyt ole vielä kytkimellä, mutta pikkuhiljaa olisi tarvetta ainakin isommalle kaaralle. Joten tutkiminen alkakoon. Ennakkoon olen katsonut Kia Ceed, Hyundai i30, Mazda 3 sekä jotain VAG-konsernin malleja. Näissä kuitenkin se tavaratila hieman arveluttaa. Täytyisi paikan päällä nähdä noiden autojen tilaa, vielä kun ei olla autokaupoille asti päästy.

Tässä nyt lista kriteereistä ja mielelläni kerron myös lisää:
- Työmatka ajoa n. 40km päivässä + työn sisäiset ajot ja vapaa-ajalla tulee aika paljon ajettua. Maanteitä pääasiassa ja tietenkin tällä hetkellä ainakin n. 30 000 ihmishengen kaupungin teitä. Motaria myös, mutta vähemmän. Nykyisen auton vuosikilometrit n. 21000.
- Budjetti on vähän kysymysmerkki vielä. Sanotaanko näin että parasta mitä hintalaatusuhde rahalla saa. Hinta saisi olla reilusti alle 20 000€. Mitä edullisempi, sen parempi. Budjetti on nyt tällä hetkellä vielä hyvinkin laaja. Eli lähinnä nyt tarjonnan tutkimista.
- Lisävarusteilla ei niinkään väliä. Karvalakki saa olla. Jos nyt vakionopeussäädin ja jonkinlainen peruutustutka löytyy niin annetaan niille painoarvoa.
- Autossa täytyy olla tarpeeksi tavaratilaa eli yksi suuri syy nykyisen auton vaihtoon on sen pienuus. Sinne ei yksinkertaisesti mahdu mitään.
- Auto täytyy näyttää myös hyvältä ulkoapäin
- Moottorissa saisi olla potkua. Tuohon litraseen turbokoneeseen tottuneena saisi suhteessa olla enemmän vääntöä/tehoa. Eli ei ainakaan heikompaan suuntaan :)
- Hatchback ja porrasperä miellyttää omaa silmää parhaiten, mutta annan mahdollisuuden farmareillekin..
- Mikä tärkeintä, auto ei saa jättää tielle, luotettavuus ja huoltomäärät minimiin
- Kilometrit. Alle 100 000 saisi olla ja plussaa mikäli autosta löytyy vielä takuu.

Lisää kriteerejä lyön tiskiin mikäli tarvetta! Kiitos jo etukäteen.

Unohdetaan se VAG, taas. Noilla spekseillä lisään soppaan Toyota Auriksen. Löytyi noin suunnelleen 112kpl. Tarkempaan en jaksanut alkaa perata, mutta on hybridiä, farkkua, muutama bensa. Eihän nuo nyt mitään urheiluautoja ole suorituskyvyltään, mutta pientä parannusta nykyiseen. Huom. hybridi aina automaatti :thumbsup:
Hatcariinkin menee muistaakseni 180cm tavaraa kun penkit kaataa, farkkuun sitten varmaan enemmän - en ole kokeillut.

Eikä nuo huyndai/kia vaihtoehdotkaan huonoja ole. Tutun 2010 crdi:lla ajettu yli 300tkm, normaali huollot ja kuluvat osat.
 
Unohdetaan se VAG, taas. Noilla spekseillä lisään soppaan Toyota Auriksen. Löytyi noin suunnelleen 112kpl. Tarkempaan en jaksanut alkaa perata, mutta on hybridiä, farkkua, muutama bensa. Eihän nuo nyt mitään urheiluautoja ole suorituskyvyltään, mutta pientä parannusta nykyiseen. Huom. hybridi aina automaatti :thumbsup:
Hatcariinkin menee muistaakseni 180cm tavaraa kun penkit kaataa, farkkuun sitten varmaan enemmän - en ole kokeillut.

Eikä nuo huyndai/kia vaihtoehdotkaan huonoja ole. Tutun 2010 crdi:lla ajettu yli 300tkm, normaali huollot ja kuluvat osat.

Hyundai i30 löytyy aika kivasti. Mutta mites nämä Ford Focus ja Mondeot? Näyttää löytyvän hyvään hintaan, esim https://www.nettiauto.com/ford/mondeo/12008826
 
Noniin arvon kanssaihmiset. Täältä sain viimeksi aivan huipputasoista apua auton valintaan joka osoittautui Hyundai i20 vm 2017 turbokoneella olevaan yksilöön. Auton vaihto ei nyt ole vielä kytkimellä, mutta pikkuhiljaa olisi tarvetta ainakin isommalle kaaralle. Joten tutkiminen alkakoon. Ennakkoon olen katsonut Kia Ceed, Hyundai i30, Mazda 3 sekä jotain VAG-konsernin malleja. Näissä kuitenkin se tavaratila hieman arveluttaa. Täytyisi paikan päällä nähdä noiden autojen tilaa, vielä kun ei olla autokaupoille asti päästy.

Tässä nyt lista kriteereistä ja mielelläni kerron myös lisää:
- Työmatka ajoa n. 40km päivässä + työn sisäiset ajot ja vapaa-ajalla tulee aika paljon ajettua. Maanteitä pääasiassa ja tietenkin tällä hetkellä ainakin n. 30 000 ihmishengen kaupungin teitä. Motaria myös, mutta vähemmän. Nykyisen auton vuosikilometrit n. 21000.
- Budjetti on vähän kysymysmerkki vielä. Sanotaanko näin että parasta mitä hintalaatusuhde rahalla saa. Hinta saisi olla reilusti alle 20 000€. Mitä edullisempi, sen parempi. Budjetti on nyt tällä hetkellä vielä hyvinkin laaja. Eli lähinnä nyt tarjonnan tutkimista.
- Lisävarusteilla ei niinkään väliä. Karvalakki saa olla. Jos nyt vakionopeussäädin ja jonkinlainen peruutustutka löytyy niin annetaan niille painoarvoa.
- Autossa täytyy olla tarpeeksi tavaratilaa eli yksi suuri syy nykyisen auton vaihtoon on sen pienuus. Sinne ei yksinkertaisesti mahdu mitään.
- Auto täytyy näyttää myös hyvältä ulkoapäin
- Moottorissa saisi olla potkua. Tuohon litraseen turbokoneeseen tottuneena saisi suhteessa olla enemmän vääntöä/tehoa. Eli ei ainakaan heikompaan suuntaan :)
- Hatchback ja porrasperä miellyttää omaa silmää parhaiten, mutta annan mahdollisuuden farmareillekin..
- Mikä tärkeintä, auto ei saa jättää tielle, luotettavuus ja huoltomäärät minimiin
- Kilometrit. Alle 100 000 saisi olla ja plussaa mikäli autosta löytyy vielä takuu.

Lisää kriteerejä lyön tiskiin mikäli tarvetta! Kiitos jo etukäteen.
Omassa Focuksessa oli pientä räminää jostain päin. 1.0 ja 1.5 ecoboostit on 3 pyttyisiä ja jakohihna on myös öljyssä. Siitä syystä jakohihnan vaihto on kalliimpi. Focuksessa on myös hiukkasloukku, eli kalliimpaa tekniikkaa, jos tulee jotain vikaa? Mondeon 1.5 ecoboost on taas vähän erilainen. 4 pyttyä, jakohihna on perinteinen (halpa). En ole mitään räminöitäkään kuullut kahdessa Mondeossa.

Fiestassa ja Focuksessa on 2 vuoden huoltoväli, kun taas Mondeossa on 1 vuoden huoltoväli. Eli Mondeo on vähän kalliimpi huoltaa, mutta ehkä auto on pysynyt aavistuksen paremmassa kunnossa?

Kannattaa varmaan tutkia sähköinen huoltokirja, että on muistettu huoltaa. Esim Focuksessa, jos on käytetty vääränlaista moottoriöljyä, niin jakohihnasta alkaa lähtemään ilmeisesti palasia irti.

Ford lopettaa Mondeon valmistuksen vuoden päästä. Mutta minusta silti vähän parempi auto kuin Focus. Omassa Focuksessa oli adaptiivinen vakionopeudensäädin, joka oli kyllä ihan kiva.

Toisena autona nyt Volvo S80 1999 2.4. Varmaan kannattaa koeajaa ja mittailla useita autoja, niin löytyisi ehkä joku sopiva.
 
Kyllä se nyt alkaa olla auton päivitys ajankohtanen. Iso maasturi hakusessa, XC90 mk1 volleja etupäässä katellu, VW Touareg kiinnostaa kans, V10:n tahtos, mutta ei sitä taia uskaltaa ostaa. Mutta tämmöseen törmäsin selatessa: Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 176 4MOTION BlueMot Tech A | Myydään | Tori Autot | Tori

Mahtaako olla tietäjää että onko nuo kilsat kuin pahat tuolle tekniikalle? Volvossa ärsyttää ko dieselissä ei ole oikein voimaa liiaksi, tuossa linkin autossa alkais olla. Mutta en ole noita uudempia touaregeja yhtään katellu/lukenu, siis moottorin/voimansiirron puolelta että kummosia ovat.

Edit: kitumaasturi siis, mukavuus edellä mennään.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se nyt alkaa olla auton päivitys ajankohtanen. Iso maasturi hakusessa, XC90 mk1 volleja etupäässä katellu, VW Touareg kiinnostaa kans, V10:n tahtos, mutta ei sitä taia uskaltaa ostaa. Mutta tämmöseen törmäsin selatessa: Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 176 4MOTION BlueMot Tech A | Myydään | Tori Autot | Tori

Mahtaako olla tietäjää että onko nuo kilsat kuin pahat tuolle tekniikalle? Volvossa ärsyttää ko dieselissä ei ole oikein voimaa liiaksi, tuossa linkin autossa alkais olla. Mutta en ole noita uudempia touaregeja yhtään katellu/lukenu, siis moottorin/voimansiirron puolelta että kummosia ovat.

Edit: kitumaasturi siis, mukavuus edellä mennään.
Itellä 2011 x5 bemari, 245hv diesel, voin kyllä suositella. Pieni kulutus kokoonsa nähden, ajettavuus tuttua bmw:tä ja ei tekniikaltaan mikään täysi aikapommi. 346tkm nyt mittarissa. Toki jos ei mieltymystä ko. merkkiä vastaan niin ymmärrettävää kyllä, itsekin ex. Volvomiehenä huomannut että kanssakulkijoilla hieman ennakkoluuloja :D
 
No oikeastaan tuo X5 tuli listalle ko tuossa aamulla selailin noita pirssejä. Ei tuo niin iso ole mitä haluaisin, peräkoppitila siis lähinnä, mutta ehkä tuon kans vois elää. Tuolla twinturbo-koneella olis kyllä magia kampe. Mutta juuriki tuo mieltymys, ei tunnu oikein kotosalta hypätä bemariin, vaan jospa tuohon tottuis. Tarkennuksena vielä että alta 20keur auto olis hakusessa. Saapi olla reilustikki halvempi jos hyvä löytyy.
 
11 vuotta palvellut Hyundai i30cw saa nyt väistyä uudemman tieltä. Mitä iotechiläiset suosittelee max 10000€ hintaluokassa? Kriteereinä lähinnä pieniruokaisuus ja ajomukavuus.
Onko kellään näistä kokemusta?


Hintaluokka olis ainakin mun lompuukille sopiva. Ei vaan löydy kokemusta näistä uudemmista ranskattarista
 
Kumpaan sitä kallistuisi valinnassa: vw polo 1.2 tsi -10 bensa vai citikka c4 1.6 -10 bensa? Molemmat ajettu reilusti yli 150tkm..
Oliko tossa tsi malleissa jakoketjun ongelmat jälkikäteen korjattuina valmistajan piikkiin?
 
Kumpaan sitä kallistuisi valinnassa: vw polo 1.2 tsi -10 bensa vai citikka c4 1.6 -10 bensa? Molemmat ajettu reilusti yli 150tkm..
Oliko tossa tsi malleissa jakoketjun ongelmat jälkikäteen korjattuina valmistajan piikkiin?
Tutulla levisi mielestäni ketju 2 kertaa 1.2 TSI koneesta. Eka maahantuojan piikkiin, toinen omaan. Niissä piti olla joku selvä vika ja on kai ennakkoonkin korjattu, mutta tuo yksi tapaus meni toistamiseen. En kyllä ole varma oliko sama syy.

Citikan THP koneessa myös ketjuongelmia, lisäksi imukanavien karstoittuminen ja kai öljynkulutus. VTI taitaa olla myös ketjulla ja syö ainakin öljyä.

E: VAG-ketjussa puhuivat, että 90kw TSI uusitulla ketjulla voisi olla ok peli. VAG autojen monet ongelmat
 
Viimeksi muokattu:
citikka c4 1.6 -10 bensa? Molemmat ajettu reilusti yli 150tkm.

C4 kolisee takapää jostain iskarin kiinnikkeiden ja takarungon luota lähes järjestään ton verran ajetuissa. Itellä kokemusta kahdesta (C4/C4 coupe) ja molemmissa sama ominaisuus. Mitään välyksiä tms. ei katsastuksessa tai korjaamolla löydä jos viet näytille. Sanoisin, että omien hermojen säästämiseksi vältä.
 
Onko kellään näistä kokemusta?


Hintaluokka olis ainakin mun lompuukille sopiva. Ei vaan löydy kokemusta näistä uudemmista ranskattarista
Ainakin Clio on pienempi kuin i30. Eikä sillä nyt niin herkkua ole pitkää siirtymää ajaa, enemmänkin kaupunkiauto.
 
Onko kellään näistä kokemusta?


Hintaluokka olis ainakin mun lompuukille sopiva. Ei vaan löydy kokemusta näistä uudemmista ranskattarista
Linkit ei toimi?
 
No oikeastaan tuo X5 tuli listalle ko tuossa aamulla selailin noita pirssejä. Ei tuo niin iso ole mitä haluaisin, peräkoppitila siis lähinnä, mutta ehkä tuon kans vois elää. Tuolla twinturbo-koneella olis kyllä magia kampe. Mutta juuriki tuo mieltymys, ei tunnu oikein kotosalta hypätä bemariin, vaan jospa tuohon tottuis. Tarkennuksena vielä että alta 20keur auto olis hakusessa. Saapi olla reilustikki halvempi jos hyvä löytyy.

No niin se tuli Land Rover Discovery 4 tilattua. Hinta=paljon enemmän ko piti, mutta menkööt.
 
Tässä auton vaihtoa enemmän miettiessä tulin siihen tulokseen, että ehkä sitä sittenkin pärjäisi ilman nelivetoa jatkossakin. Sen sijaan dieseleiden hintakehityksen ja sen myötä arvonaleneman näen sen verran kehnona, että lienee parempi suunnata suoraan hybridien pariin. Toiveena mahdollisimman matalat ylläpito- ja ajokustannukset sekä tilaa koiralle ja matkatavaroille. Sekä plugarit että kevythybridit käyvät, joskin näen mutulla kevythybridit vähän vähemmän vikaherkkinä?

Haussa siis 15-20k€ hintaluokasta hybridi-farkku tai SUV. Hyvästä syystä budjetti joustaa hieman, haetaan siis parasta hinta-laatua. Toyota Auris lienee kaikkein selkein vaihtoehto, mutta budjettiin mahtuu myös ainakin Volvo V60. Mitsubishi Outlander PHEV olisi kaikkein lähimpänä omia toiveita, mutta keskusteluja selaamalla saanut vähän varautuneen kuvan tuon laadukkuudesta. Onko näistä kokemusta, tai tarjota muita vaihtoehtoja?
 
D6:en, eli ensimmäisen sukupolven V60 dieselhybridin, ei Mk.II V60 ongelmia.
 
Onkos kokemuksia BMW 118, kiikarissa mahdollisesti nyt vm 2017- ja 20k budjetti (risut/ruusut)?
Pitää toki käydä koeajamassa & istumassa mimmonen on ajaa / mahtuuko hyvin jne...
 
Joo, ku ne molemmat myytiin nenän edestä. Tässä pari uutta:

Jompikumpi näistä:


Molemmat käyty koeajamassa ja hyviltä tuntu molemmat. Ei vuotoja koneessa, ei kolinoita alustassa, kaikki hallintalaitteet pelaa.
 
Onkos kokemuksia BMW 118, kiikarissa mahdollisesti nyt vm 2017- ja 20k budjetti (risut/ruusut)?
Pitää toki käydä koeajamassa & istumassa mimmonen on ajaa / mahtuuko hyvin jne...
Luotettavuudesta ei niinkään, mutta jo 118 on yllättävän kiva ajaa. Tilat edessä yli 190 cm kuskille hyvät. Takana ja kontissa ei ilmeisesti tilat vastaa ihan tätä uutta 1-sarjalaista, mutta muuten autona itsekin kääntyisin tuon ~2017 mallin puoleen.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
^Jos ostat nii LCI2 isolla proffaruudulla ja hifit minimissään jos ei HK. Kato ettei oo Sport-ohjauksella, ohjausvaihde ei oo kovin laadukas (mulla uusittu 24 ja 48 tkm ja vuoden se kestää ja toisen saa tapella, että uusitaan takuuna ja usko ettet halua maksaa omasta pussista kun pelkkä osa 3800 €). Just meni eilen mun 2016-mallin 120xda M-sport vaihdossa uuteen Kiaan, kun Bmw turva 5v. ois loppunut pian eikä lompsa kestä sellasta pyörrettä mitä tuo olis aiheuttanut ilman BMW Turvaa (20000 € edestä korjattiin 2...5 vuoteen Turvan piirissä ja korjauksia kyllä riitti 0...2 vuoteen takuuaikanakin, led-valoja, egr:ää jne). Ja oven tiivisteet ykkösessä ihan paskat (aika monta kertaa uusittiin takuuna, väsytystaktiikka) ja vedet valuu katolta tai sitte tiivisteet napsuu aurinkoisella kelillä jos ei putsaa neuroottisesti. Sama vika toki monessa muussa BMW:ssä. Osta ennemmin joku muu ku F20-sarjalainen ygönen. Hyvä on toki ajaa, ns. harvoja ajajan autoka, mutta rahamiesten autoja jos paska osuu tuulettimeen. Äänekäs sisämelultaan ja takatilat ahtaat (pärjäsi toki kahden pienen lapsen kanssakin mutta kun kasvoivat niin ei tahtonut kengät mahtua oleen takajalkatilassa jos ei karsinut etupenkkiä liian eteen).
 
Onkos kokemuksia BMW 118, kiikarissa mahdollisesti nyt vm 2017- ja 20k budjetti (risut/ruusut)?
Pitää toki käydä koeajamassa & istumassa mimmonen on ajaa / mahtuuko hyvin jne...

Kannattaa etsiä yksilöä sport-penkeillä. Hyvä ja tukeva peli kokoonsa nähden.
 
Jompikumpi näistä:


Molemmat käyty koeajamassa ja hyviltä tuntu molemmat. Ei vuotoja koneessa, ei kolinoita alustassa, kaikki hallintalaitteet pelaa.
Noista kahdesta ottaisin tuon mazda. Focuksessa katsastus tulossa ja uudempiakin saa tuollalla hinnalla. Kannattaa katella noista fordeista että on huoltohistoria kunnossa varsinkin jakohihnan osalta, on tyyris vaihtaa
 
Nyt käyty koeajamassa plugareista Passat GTE, Volvo V60, MB C350e, Mitsubishi Outlander ja kevythybrideistä KIA Niro ja Toyota Auris ja Corolla. Autoista positiivisin kokemus oli Passat, vähän omia mietteitä alla.

Onko vielä jotain, mitä kannattaisi käydä testaamassa, vai alanko etsiä itselleni hyvää Passat-yksilöä (vinkkejä otetaan vastaan)? Saa myös sanoa, jos unohdin jotain mitä kannattaisi miettiä, tai jos on kokemuksia Passatista.

Myös leasing tai hyvä rahoitustarjous uudemmasta autosta on toinen vaihtoehto, mutta vielä ei ole tullut mitään erinomaista vastaan. Näistäkin saa vinkata

Passat (2017): 4/5
+ Hyvin tilava
+ Testiautossa oli paljon lisävarusteita, mutta hinta silti testijoukon puolivälissä n. 100k ajettuna (25 000€)
+ Kohtuuhintainen ylläpito (?)
+ Hyvä mediajärjestelmä, selkeä käyttöliittymä
+ Noin 40 kilometriä pelkällä sähköllä
- Jonkin verran rengasmelua

MB C350e (2016): 3,5/5
+ Herättää tunteita, tyylikäs ulkoa ja sisältä
+ Erinomainen ajettava
+ Ei rengasmelua sisälle, Burmesterin kaiuttimilla hyvä äänentoisto
- Kulkee olemattomat 20 kilometriä sähköllä
- Hieman ahdas
- Kalliimpi kuin Passat, ostohinnassa ja huolloissa

Mitsubishi Outlander (2017): 3/5
+ Runsaasti tilaa
+ Neliveto ja maavara
- Aivan älyttömän huono media-käyttöliittymä
- Ruma sisältä ja ulkoa
- Ajettavuus vähän siinä ja tässä verrattuna farkkuihin

Toyota Corolla ja Auris (2017 ja 2018): 3/5
+ Kilpailukykyinen hinta
+ Halpa ylläpitää
- Ulkonäkö ja yleinen tylsyys

Volvo V60 (2018) 2,5/5
+ R-designin myötä mukavat penkit
+ Hyvä ajettava
- Omaan käyttöön liian pieni tavaratila. Erityisesti korkeus oli todella matala.
- Vanhanaikaisen näköinen mittaristo sekä medianäkymän käyttöliittymä
- Vanha korimalli, laskee varmaan arvoa pitkässä juoksussa
- Suhteettoman kallis

Kia Niro 1/5
+ Edullinen hankkia ja ylläpitää
- Todella kova rengasmelu maantienopeuksissa
- Todella halvan näköinen sisältä ja järkyttävän ruma ulkoa
- Huono ajettavuus
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 592
Viestejä
4 509 953
Jäsenet
74 439
Uusin jäsen
RauskiH

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom