Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ihan potentiaalinen, ei tullut tuo tosiaan vielä mieleen. Pitää melkein käydä vielä kokeilemassa.Mondeo hybrid? Hiljainen, tilava ja loistava ajettava.
Toisaalta en tiedä tarjoaako Corolla juurikaan mitään mitä Passat ei tarjoaisi? Muuten ihan potentiaalinen. Harmittaa kun Toyotalta olisi saanut pari viikkoa sitten uuden Corollan 269e/kk liisarina, mutta meni tarjous ohi. Nyt sama olisi 299, mutta ei huvittaisi maksaa ylimääräistä... Corolla Touring Sports vuodeksi 299 €/kk - Metroauto OyAuris on ainakin yksi muovisimmista, ahtaimmista ja kolkoimmista luokkansa autoista, joissa olen istunut. Jos pelkällä sähköllä ajaminen ei ole edellytys, eikä aavistuksen korkeammat huoltohinnat kiinnosta (eli Mercedes jää pois ehdokkaista), voisi toi Corolla olla hyvä. Omaan silmään Passat ei kyllä ole yhtään sen jännittävämmän näköinen, vaikka hyvin varusteltuina sisätiloiltaan juuri ja juuri meneekin nykyisen Corollan ohi.
Ei se mersun huolto nyt niin paljoa kalliimpaa ole, varsinkin kun tuollaista käytettyä ei tarvitse veholla huollattaa. Yllättävät kulut erikseen, mutta niitä ei voi arvata etukäteen.Nyt käyty koeajamassa plugareista Passat GTE, Volvo V60, MB C350e, Mitsubishi Outlander ja kevythybrideistä KIA Niro ja Toyota Auris ja Corolla. Autoista positiivisin kokemus oli Passat, vähän omia mietteitä alla.
Onko vielä jotain, mitä kannattaisi käydä testaamassa, vai alanko etsiä itselleni hyvää Passat-yksilöä (vinkkejä otetaan vastaan)? Saa myös sanoa, jos unohdin jotain mitä kannattaisi miettiä, tai jos on kokemuksia Passatista.
Myös leasing tai hyvä rahoitustarjous uudemmasta autosta on toinen vaihtoehto, mutta vielä ei ole tullut mitään erinomaista vastaan. Näistäkin saa vinkata
Passat (2017): 4/5
+ Hyvin tilava
+ Testiautossa oli paljon lisävarusteita, mutta hinta silti testijoukon puolivälissä n. 100k ajettuna (25 000€)
+ Kohtuuhintainen ylläpito (?)
+ Hyvä mediajärjestelmä, selkeä käyttöliittymä
+ Noin 40 kilometriä pelkällä sähköllä
- Jonkin verran rengasmelua
MB C350e (2016): 3,5/5
+ Herättää tunteita, tyylikäs ulkoa ja sisältä
+ Erinomainen ajettava
+ Ei rengasmelua sisälle, Burmesterin kaiuttimilla hyvä äänentoisto
- Kulkee olemattomat 20 kilometriä sähköllä
- Hieman ahdas
- Kalliimpi kuin Passat, ostohinnassa ja huolloissa
Mitsubishi Outlander (2017): 3/5
+ Runsaasti tilaa
+ Neliveto ja maavara
- Aivan älyttömän huono media-käyttöliittymä
- Ruma sisältä ja ulkoa
- Ajettavuus vähän siinä ja tässä verrattuna farkkuihin
Toyota Corolla ja Auris (2017 ja 2018): 3/5
+ Kilpailukykyinen hinta
+ Halpa ylläpitää
- Ulkonäkö ja yleinen tylsyys
Volvo V60 (2018) 2,5/5
+ R-designin myötä mukavat penkit
+ Hyvä ajettava
- Omaan käyttöön liian pieni tavaratila. Erityisesti korkeus oli todella matala.
- Vanhanaikaisen näköinen mittaristo sekä medianäkymän käyttöliittymä
- Vanha korimalli, laskee varmaan arvoa pitkässä juoksussa
- Suhteettoman kallis
Kia Niro 1/5
+ Edullinen hankkia ja ylläpitää
- Todella kova rengasmelu maantienopeuksissa
- Todella halvan näköinen sisältä ja järkyttävän ruma ulkoa
- Huono ajettavuus
Tässä auton vaihtoa enemmän miettiessä tulin siihen tulokseen, että ehkä sitä sittenkin pärjäisi ilman nelivetoa jatkossakin. Sen sijaan dieseleiden hintakehityksen ja sen myötä arvonaleneman näen sen verran kehnona, että lienee parempi suunnata suoraan hybridien pariin. Toiveena mahdollisimman matalat ylläpito- ja ajokustannukset sekä tilaa koiralle ja matkatavaroille. Sekä plugarit että kevythybridit käyvät, joskin näen mutulla kevythybridit vähän vähemmän vikaherkkinä?
Haussa siis 15-20k€ hintaluokasta hybridi-farkku tai SUV. Hyvästä syystä budjetti joustaa hieman, haetaan siis parasta hinta-laatua. Toyota Auris lienee kaikkein selkein vaihtoehto, mutta budjettiin mahtuu myös ainakin Volvo V60. Mitsubishi Outlander PHEV olisi kaikkein lähimpänä omia toiveita, mutta keskusteluja selaamalla saanut vähän varautuneen kuvan tuon laadukkuudesta. Onko näistä kokemusta, tai tarjota muita vaihtoehtoja?
Ei varmaan tarjoa, ainakaan puhtaasti käytettävyyden kannalta. Uutenahan noissa on aikamoinen hintaero Corollan hyväksi, mutta ilmeisesti katselit lähinnä käytettyjä? Siinäkin tapauksessa samaan hintaan saanee Corollan Passatia uudempana ja pienemmillä kilsoilla.Ihan potentiaalinen, ei tullut tuo tosiaan vielä mieleen. Pitää melkein käydä vielä kokeilemassa. Toisaalta en tiedä tarjoaako Corolla juurikaan mitään mitä Passat ei tarjoaisi? Muuten ihan potentiaalinen. Harmittaa kun Toyotalta olisi saanut pari viikkoa sitten uuden Corollan 269e/kk liisarina, mutta meni tarjous ohi. Nyt sama olisi 299, mutta ei huvittaisi maksaa ylimääräistä... Corolla Touring Sports vuodeksi 299 €/kk - Metroauto Oy
V. 2018-> GTE-passatteja saa noin 100tkm rullattuna 24k€ kieppeillä. 2019-> Corollat suunnilleen samoilla tai vähän alhaisemmilla kilometreillä näyttäisi liikkuvan 20-22k€ kieppeillä. Aika hyvin on hintaerot tasoittuneet, vaikka tosiaan lähtöhinnoissa on iso ero.Ei varmaan tarjoa, ainakaan puhtaasti käytettävyyden kannalta. Uutenahan noissa on aikamoinen hintaero Corollan hyväksi, mutta ilmeisesti katselit lähinnä käytettyjä? Siinäkin tapauksessa samaan hintaan saanee Corollan Passatia uudempana ja pienemmillä kilsoilla.
Tätä uutta Corollaa en ole itse kokeillut, mutta aika järjestäen kuulee ihmisten olleen positiivisesti yllättyneitä sen ajettavuudesta. Passat taas ei jätä tilojensa puolesta varmaan ikinä pulaan. Oman kokemukseni mukaan se on sellainen rento maantielaiva, joskin automaatti on taajamissa vähän verkkainen.
Tässä kun olen omasta reilut 200tkm rullatusta vaihdokki-dieselistäni yrittänyt päästä eroon, niin olen kyllä tullut siihen tulokseen että että dieseliä en enää osta, ja kilometrit pitää olla niin alhaalla että oman omistusajan aikana eivät ylitä 200tkm. Diesel ja yli 200tkm ovat tuntuneet olevan kovas myrkkyä automyyjille, enkä oikein usko että ainakaan dieselin tilanne paranee tulevina vuosina.Aika samoja ajatuksia täällä. Nyt on ykkösvaihtoehdoksi noussut 2,4-litrainen D4- tai D5-koneinen XC60. Vähän vaan mietityttää sen automaatin kunto tuollaisissa n. 200 tkm ajetuissa.
Tässä kun olen omasta reilut 200tkm rullatusta vaihdokki-dieselistäni yrittänyt päästä eroon, niin olen kyllä tullut siihen tulokseen että että dieseliä en enää osta, ja kilometrit pitää olla niin alhaalla että oman omistusajan aikana eivät ylitä 200tkm. Diesel ja yli 200tkm ovat tuntuneet olevan kovas myrkkyä automyyjille, enkä oikein usko että ainakaan dieselin tilanne paranee tulevina vuosina.
Harmi sinällään, koska juuri xc60 olisi mulava auto. Bensojen saatavuus vaan aika nollassa, ja hybridit maksaa turhan paljon.
Ei varmaan tarjoa, ainakaan puhtaasti käytettävyyden kannalta. Uutenahan noissa on aikamoinen hintaero Corollan hyväksi, mutta ilmeisesti katselit lähinnä käytettyjä? Siinäkin tapauksessa samaan hintaan saanee Corollan Passatia uudempana ja pienemmillä kilsoilla.
Tätä uutta Corollaa en ole itse kokeillut, mutta aika järjestäen kuulee ihmisten olleen positiivisesti yllättyneitä sen ajettavuudesta. Passat taas ei jätä tilojensa puolesta varmaan ikinä pulaan. Oman kokemukseni mukaan se on sellainen rento maantielaiva, joskin automaatti on taajamissa vähän verkkainen.
Itsekin povaan bensan suosion laskemista lähivuosina, varsinkin jos polttoaineiden verokorotukset jatkuvat tulevaisuudessa. Siitä syystä ajattelin hypätä senkin välivaiheen ohi, suoraan hybridiin. Sähköauto olisi muuten vielä mieluisampi vaihtoehto, mutta itselle tulee kaupunkisuhauksen lisäksi kohtuullisen paljon 1000km+ päivään -mittaista ajoa, eikä siinä ehdi eikä huvita odotella latausta. Eikä latausverkko ole muutenkaan mielestäni tarpeeksi kattava kaupunkien ulkopuolella.Uutta ostaessa voisin (tietyin varauksin) olla samaa mieltä, mutta käytetyissä se ei ole ihan noin yksinkertaista.
Mikä ongelma se pienempi vaihtohyvitys aikanaan on jos auto on ostaessa vielä enemmän halvempi?
Mun mielestä nimenomaan monesta dieselistä saa nyt paremman diilin kuin bensasta, Volvot on usein hyvä esimerkki, miksi maksaa 5000€ lisää siitä että saa bensan josta saa 2000€ paremman hyvityksen viiden vuoden päästä (varsinkin jos omalle ajoprofiilille diesel säästää tässä ja nyt). Kyllä dieselille edelleen runsaasti kysyntää on käytettyjen markkinoilla, katsoo tuontitilastoja niin se on suositumpi kuin bensa.
Pahimmillaan siinä voi jäädä tuplamustapekka käteen jos nyt vaihtaa isommalla välirahalla dieselin perusbensaan paremman jälleenmyyntiarvon toivossa. Dieselien suosion ja hinnan on jo tapahtunut, nyt maksaa siis extraa siirtymästä bensaan, ja pääsee mukavasti mukaan siihen bensan suosion ja jälleenmyyntihinnan laskuun.
Optimassa kävin istumassa sisällä, koeajolle en vielä ehtinyt. Vaikutti ihan kiinnostavalta ja tilavalta, mutta toisaalta maksaa suunnilleen saman verran kuin Passat, enkä tiedä onko tuossakaan juuri sen enempää autoa kuin Passatissa.Wemps voisi käydä vielä kokeilemassa Kia Optima PHEV. Niissä on aika hyvät varusteet ja ulkonäkö ok.
Optima PHEViä on toisaalta haukuttu rengasmelun osalta. Ne on myöskin hieman huonoja talviautoja koska niissä ei ole minkäänlaista sähköistä lämmitintä, joten ainoa tapa esilämmittää on Webasto (ei monesta löydy) tai lohkolämmitin + sisätilanlämmitin joka tarkoittaisi kahta johtoa kytkettäväksi, mikä ei tule kyseeseen. Passatissa on sentään jonkinlainen sähkölämmitin jolla voi esilämmittä joka käyttää ajoakkua hyväkseen.
Nyt käyty koeajamassa plugareista Passat GTE, Volvo V60, MB C350e, Mitsubishi Outlander ja kevythybrideistä KIA Niro ja Toyota Auris ja Corolla. Autoista positiivisin kokemus oli Passat, vähän omia mietteitä alla.
Onko vielä jotain, mitä kannattaisi käydä testaamassa, vai alanko etsiä itselleni hyvää Passat-yksilöä (vinkkejä otetaan vastaan)? Saa myös sanoa, jos unohdin jotain mitä kannattaisi miettiä, tai jos on kokemuksia Passatista.
Myös leasing tai hyvä rahoitustarjous uudemmasta autosta on toinen vaihtoehto, mutta vielä ei ole tullut mitään erinomaista vastaan. Näistäkin saa vinkata
Passat (2017): 4/5
+ Hyvin tilava
+ Testiautossa oli paljon lisävarusteita, mutta hinta silti testijoukon puolivälissä n. 100k ajettuna (25 000€)
+ Kohtuuhintainen ylläpito (?)
+ Hyvä mediajärjestelmä, selkeä käyttöliittymä
+ Noin 40 kilometriä pelkällä sähköllä
- Jonkin verran rengasmelua
MB C350e (2016): 3,5/5
+ Herättää tunteita, tyylikäs ulkoa ja sisältä
+ Erinomainen ajettava
+ Ei rengasmelua sisälle, Burmesterin kaiuttimilla hyvä äänentoisto
- Kulkee olemattomat 20 kilometriä sähköllä
- Hieman ahdas
- Kalliimpi kuin Passat, ostohinnassa ja huolloissa
Mitsubishi Outlander (2017): 3/5
+ Runsaasti tilaa
+ Neliveto ja maavara
- Aivan älyttömän huono media-käyttöliittymä
- Ruma sisältä ja ulkoa
- Ajettavuus vähän siinä ja tässä verrattuna farkkuihin
Toyota Corolla ja Auris (2017 ja 2018): 3/5
+ Kilpailukykyinen hinta
+ Halpa ylläpitää
- Ulkonäkö ja yleinen tylsyys
Volvo V60 (2018) 2,5/5
+ R-designin myötä mukavat penkit
+ Hyvä ajettava
- Omaan käyttöön liian pieni tavaratila. Erityisesti korkeus oli todella matala.
- Vanhanaikaisen näköinen mittaristo sekä medianäkymän käyttöliittymä
- Vanha korimalli, laskee varmaan arvoa pitkässä juoksussa
- Suhteettoman kallis
Kia Niro 1/5
+ Edullinen hankkia ja ylläpitää
- Todella kova rengasmelu maantienopeuksissa
- Todella halvan näköinen sisältä ja järkyttävän ruma ulkoa
- Huono ajettavuus
Kuljettajaa avustavan paketin sisälle menee monta eri järjestelmää kuten juurikin kaistallapitoavustin (Lane Assist), pysäköintiavustin (Park Assist), hätäjarrutusavustin (Front Assist), adaptiivinen vakionopeussäädin (ACC) jne., joten ei taida olla vakiovaruste.Muutama jatkokysymys vielä Passatista:
1. Testi-Passatissani oli lane assist -avustin, joka motarilla ohjasi autoa itsestään kunhan vähän piti ratista kiinni. Onko tämä vakiovaruste kaikissa Passateissa? Liikkeen ilmoituksessa lukee lisävarusteiden kohdalla "kuljettajaa avustava paketti", mutta vastaavaa en löytänyt muista ilmoituksista.
2. Millaisen laturin tällainen plugari vaatii kotipihaan? Nyt on perus tolppapaikka, mutta kuulemma varaus myös erilliselle laturille löytyy. Pärjääkö tolpan töpselillä, vai vaatiiko erillisen laturin? Jos vaatii, niin mikä olisi hyvä ostos?
Oikeassa olet, 3,6kW lataus tosiaan, taisin muistella Golffin akun kokoa tuon 7,4kW kohdalla.Eikös GTE:ssä ole vain 3.7kW laturi?
Onkohan tämä missä vuosimallissa saatu korjattua, jos on vieläkään?Lisäksi ton ikäisissä volkkareissa adaptiivisen vakkarin tutka menee lumisateessa, loskakelissä jne. tukkoon ja sitten ei toimi enää tavallinenkaan vakkari. Eli siis jos nokkaan kertyy lunta/jäätä/loskaa.
Näin ne volkkarikonsernissa toimivat kaikki eikä sitä ole varmaan aikomuskaan korjata, kun ei se ole rikki. Valmistajan mielestä siis.Onkohan tämä missä vuosimallissa saatu korjattua, jos on vieläkään?
Onkohan tämä missä vuosimallissa saatu korjattua, jos on vieläkään?
Uutta ostaessa voisin (tietyin varauksin) olla samaa mieltä, mutta käytetyissä se ei ole ihan noin yksinkertaista.
Mikä ongelma se pienempi vaihtohyvitys aikanaan on jos auto on ostaessa vielä enemmän halvempi?
Mun mielestä nimenomaan monesta dieselistä saa nyt paremman diilin kuin bensasta, Volvot on usein hyvä esimerkki, miksi maksaa 5000€ lisää siitä että saa bensan josta saa 2000€ paremman hyvityksen viiden vuoden päästä (varsinkin jos omalle ajoprofiilille diesel säästää tässä ja nyt). Kyllä dieselille edelleen runsaasti kysyntää on käytettyjen markkinoilla, katsoo tuontitilastoja niin se on suositumpi kuin bensa.
Voin melkein taata että esim. ~25 000€ reilu 100 000 km ajettu V90 diesel menettää arvoaan huomattavasti vähemmän kuin ~45 000€ vähän alle 100 000 km ajettu bensa/hybrid V90.
Pahimmillaan siinä voi jäädä tuplamustapekka käteen jos nyt vaihtaa isommalla välirahalla dieselin perusbensaan paremman jälleenmyyntiarvon toivossa. Dieselien suosion ja hinnan on jo tapahtunut, nyt maksaa siis extraa siirtymästä bensaan, ja pääsee mukavasti mukaan siihen bensan suosion ja jälleenmyyntihinnan laskuun.
Kyllä se anturi on räntäsateessa hyvin herkästi tukossa aivan sijainnista riippumatta. Mun Skodassa se on tuossa ylhäällä keskellä ja yhtälailla se räntäkerros kertyy siihen kuin alemmaskin.Lienee tyyppivika malleissa, jossa se anturi aivan puskurin alalaidassa
Ja varsinkin tässä mainittu XC60 on niin suosittu auto, että menee taatusti kaupaksi omalle ostajakunnalleen. Itse ajellut nyt vuoden ajan 2015 XC60 D5 AWD:lla ja on ollut erinomainen auto omaan käyttöön. Neliveto, suht hiljainen, melko pieni kulutus (yli 2000kg auto, 215hv) ja edellinen omistaja latonut ostaessa kaikki varustepaketit mukaan. Vastaavat autot edelleen n. 25k€ hintaluokassa, jonka verran itsekin maksoin vuosi sitten.
Uudemmissa Volvoissa on tuulilasin takana, lämmittetty ja pyyhkijöiden alueella, ei ole kertaakaan lopettanut toimintaansa pyryn tai rännän vuoksi.Kyllä se anturi on räntäsateessa hyvin herkästi tukossa aivan sijainnista riippumatta. Mun Skodassa se on tuossa ylhäällä keskellä ja yhtälailla se räntäkerros kertyy siihen kuin alemmaskin.
Vois kai samaa kysyä sitten Volvolta? Vai eikö acc käytä tuota tutkaa?Uudemmissa Volvoissa on tuulilasin takana, lämmittetty ja pyyhkijöiden alueella, ei ole kertaakaan lopettanut toimintaansa pyryn tai rännän vuoksi.
Eli en ihan sanoisi sijainnista riippumatta. Ihmettelen miksi muut ei tee samalla tavalla.
Voisiko tutkassa olla lämmitys?Vois kai samaa kysyä sitten Volvolta? Vai eikö acc käytä tuota tutkaa?
Mukautuva nopeudensäädin* | Sopeutuva vakionopeussäädin | Kuljettajan tuki | XC40 Recharge Pure Electric 2021 | Volvon tuki
Mukautuva nopeudensäädin (ACC) voi auttaa kuljettajaa pitämään yllä tasaista ajonopeutta ja ennalta valittua ajallist...www.volvocars.com
Jos saan tiedustella, niin paljonko oli mittarissa ja paljonko hintaa vuosi sitten? Aika hyvä tilanne jos olet vuoden saanut ajella "ilman arvonalenemaa".
Voisi ja muistaakseni esim. Mersun tähdessä onkin lämmitys.Voisiko tutkassa olla lämmitys?
Kyllä omassa 2015 golfin tutkassa on ainakin lämmitys. Boschin tutkajärjestelmä siitä löytyy, mikä ilmeisesti käytössä monella muullakin merkillä. Sulatus vaan taitaa olla hiukan alimitoitettu Suomen oloihin, mutta varmaan etelämmässä toimii loistavasti.Voisi ja muistaakseni esim. Mersun tähdessä onkin lämmitys.
Seat 2016 niin toimi ihan ok. Ekat talvet ei ihan mutta johtui niistä oikeista talvista.Kyllä omassa 2015 golfin tutkassa on ainakin lämmitys. Boschin tutkajärjestelmä siitä löytyy, mikä ilmeisesti käytössä monella muullakin merkillä. Sulatus vaan taitaa olla hiukan alimitoitettu Suomen oloihin, mutta varmaan etelämmässä toimii loistavasti.
Jos näin on niin ovat täyssähköversioon vaihtaneet sensorin sijainnin vs. ”normaali” XC40 ja monet muut, mikä olisi kyllä /c:stä. Normi XC40 yms. se on siinä tuulilasin takana yhdessä kameran kanssa, merkissä on vaan etupysäköintikamera.Vois kai samaa kysyä sitten Volvolta? Vai eikö acc käytä tuota tutkaa?
Mukautuva nopeudensäädin* | Sopeutuva vakionopeussäädin | Kuljettajan tuki | XC40 Recharge Pure Electric 2021 | Volvon tuki
Mukautuva nopeudensäädin (ACC) voi auttaa kuljettajaa pitämään yllä tasaista ajonopeutta ja ennalta valittua ajallist...www.volvocars.com
No joo, tarkoitin tietenkin että tutkan ollessa keulassa on melko samantekevää millä korkeudella se on.Eli en ihan sanoisi sijainnista riippumatta
Saa tottakai. Ostaessa oli 175tkm, nyt 192tkm. En tietenkään odota että 0€ kuluilla selviän, mutta luulen että ihan kohtuullisen vaihtohinnan saan (taas) Bilialta kun ensi vuonna vaihdan uudempaan. Esimerkkinä lähes vastaava auto (toki aika karvalakki): https://m.nettiauto.com/volvo/xc60/11813612?vifAdCount=9&vifNav=Y
Edellisestä 2012 V50 D3:sta suli suhteessa aika paljon hinnasta pariin vuoteen, maksoin autosta 16k€ ja vaihdossa sain 11k€ (Biliasta). Huonoimmat tarjoukset oli tuolloin 8k€ Kamuxista ja muilta jobbareilta.
Joku tuollainen on minullakin etsinnässä, tosin hinta lähempänä kahtakymppiä kuin kolmea. Ajokilometrit edelleen mietityttävät eli ottaisiko kuitenkin mieluummin vähän vanhemman mutta pienillä kilsoilla olevan kuten vaikkapa tällainen 2012 D5 AWD Summum 82 tkm.
Käytännössähän noissa ei kauheasti ole muutoksia tapahtunut 2014 vuosimallin faceliftiä lukuun ottamatta.
Kannattaa käydä katsomassa useampi yksilö. Ei nämä 5-sylinteriset dieselit kilometrejä pelkää. Katsoo että laatikkoon on vaihdettu joskus öljyt (ihanne 60tkm välein) ja sama juttu Haldexille. Itsekin kävin koeajamassa alle 100tkm ajettua 2016 D4:sta, mutta siinä oli huonommat varusteet ja sisusta huonommassa kunnossa kuin tässä melkein tuplat ajetussa yksilössä. Lisäksi tässä oli juuri vaihdettu jakohihna, uusi tuulilasi ja uudet kesä- ja talvirenkaat.
@Rytkonen
Kävitkö Lempäälässä katsomassa sitä D4? Jos samasta autosta puhutaan niin todella heikolla pidolla oli ollut.
Siinä tais olla vajaa 70tkm mittarissa mutta jo päälisin puolin näytti 150tkm ajetulta.
Volvo on tosiaan käyttänyt samaa 6-vaihteista Aisin lootaa näissä. 60tkm on öljynvaihtoväli.
Vanhemmissa ei kuulunut huolto-ohjelmaan vaan pitää osata itse pyytää. Hinta about 250e
Jakopää tuohon 2,4l 5-pyttyseen 5v/180tkm vaihtoväli. Noin 800e yleensä
Sisältää vesipumpun, mitä ei kannata jättää vaihtamatta.
Ainakin uudemmissa D4 on sama kone kuin D5, desoftattu vaan.
190 vs 220
Joo, tarkoitus onkin katsella ihan rauhassa. Tuon huoltohistorian selvittäminen vaan ei aina ole ihan silmänräpäyksessä tehtävä temppu. Ja tuo laatikkoöljyjen ja haldexin öljynvaihto ei tosiaan taida olla välttämättä edes huolto-ohjelmaan kuuluva juttu. Huoltohistorian selvittäminen onnistuu helpommin jonkun Bilian tai muun valtuutetun myyjäliikkeen myymästä autosta kuin nk. "jobbareiden" myymistä yksilöistä. Eräs autoalalla työskentelevä kaveri ei antanut jobbareiden toiminnasta kovin mairittelevaa kuvaa. Kuulemma autot menevät liikkeeseen saavuttuaan pesun kautta suoraan myyntiin ilmaan mitään sen kummempaa huoltoa tai tarkastusta. Ilmeisesti luottavat tuuriin, ettei auto porsi niin pian että joutuisivat siitä kuluttajansuojan mukaiseen virhevastuuseen. Siinä mielessä joku säännöllisesti koko historiansa Bilialla huollettu yksilö tarkkoinen huoltohistorioineen olisi turvallisempi ostos kuin joku aikanaan Ruotsista uitettu ja neljällä eri omistajalla ollut "kiertopalkinto".
Tosiaan jos vähemmän ajetusta maksaa kovemman hinnan ja kaikki osat ovat vielä alkuperäisiä ja heti joutuu alkuun teettämään isoja ja kalliita huoltoja niin siinä vasta rahaa saa palamaan. Meille riittäisi kyllä etuvetoinenkin, mutta niitä on aika vähän. Ja sitten on niitä, jotka karsiutuvat heti pois esim. sisustuksen värityksen myötä.
Itse kysyin liikkeessä tarjousta Ford Fiesta 1.0 2018, 9980€. Toimituskulut 120€. Myyjän kanssa katsottiin tai paremminkin myyjä katsoi, että kesärenkaat on vaihtokunnossa. Alennusta tuli 800€ ja ilmeisesti nuo huonot toiset renkaat oli syynä suurehkoon alennukseen. Autoa ei oltu ehditty vielä pesemäänkään, mutta ulko ja sisäpesu kuului hintaan.Vielä ei ole löytynyt sellaista vaihdokkia, jossa kohtaisivat halutut asiat tärkeysjärjestyksessä hinta, malli, huoltohistoria, kilometrit, väri. "Ihan hyviä" ehdokkaita on muutama, mutta pari asiaa ihmetyttää Nettiauton ilmoituksissa ja saaduissa "tarjouksissa":
1) Eivätkö myyjät ymmärrä, että nykyaikana hintavertailu onnistuu helposti vaikka kotona vessanpöntöllä istuen? Siis ilman että täytyy suhata ympäri maata vaihtoautohalleissa renkaita potkien. Joku yksilö maksaa xx k€ ja toinen, joka on samanlainen mutta vuotta vanhempi ja 70 tkm enemmän ajettu maksaakin esim. xx+3 k€.
2) Jos ilmoittaa liikkeeseen että joku auto kiinnostaa, niin hetken päästä kolahtaa mailboxiin tarjous. Tai pikemminkin "tarjous", koska hinta tuppaa olemaan 1:1 se, mikä netti-ilmoituksessakin on + toimituskulut (49-600 €). Jos menen liikkeeseen pyytämään tarjousta, niin oletan että tarjous ei ole sama kuin hinta taustapeilissä roikkuvassa lipareessa.
Yksilön löytämisestähän tuo varmasti on paljon kiinni, mutta ainakin V70 kuulostaisi minusta seurantalistalle kuuluvalta. Ehkä myös Ford Kuga?Olisiko foorumisteilla heittää jotain ehdotuksia autoksi seuraavilla kriteereillä:
-Neliveto
-Tilava - eli joko farmari tai katumaasturi
-Ilmastointi
-Nahkapenkit (näistä voi joustaa tarvittaessa)
-Suht maltillinen kulutus
-Jonkin näköinen audiojärjestelmä bluetoothilla olisi mukava lisä
-Luotettava
-10k€
Olen katsellut nettiautosta edellä mainituilla kriteereillä ja vastaan on tullut paljon b6 Passatteja sekä Kia Sorentoja. Tuollainen 3.2 litrainen V6 passat houkuttelisi tunteen tasolla, mutta järki sanoo luonnollisesti aivan muuta. Kertokaa ja jakakaa toki kokemuksianne!
Osittain totta toki, mutta aika usein niissä on kuitenkin eroja varusteissa. Aika usein noissa n. 5-10 vuotta vanhoissa autoissa alkaa olla, että auton saa esimerkiksi kaksilla eri steroilla, polttoainekäyttöisellä lisälämmittimellä tai ilman, huonommalla tai paremmalla kuskin penkillä tai esimerkiksi adaptiivisella ja ei adaptiivisella vakionopeuden säätimellä, peräkoukulla tai ilman.1) Eivätkö myyjät ymmärrä, että nykyaikana hintavertailu onnistuu helposti vaikka kotona vessanpöntöllä istuen? Siis ilman että täytyy suhata ympäri maata vaihtoautohalleissa renkaita potkien. Joku yksilö maksaa xx k€ ja toinen, joka on samanlainen mutta vuotta vanhempi ja 70 tkm enemmän ajettu maksaakin esim. xx+3 k€.
Mites Opel Insignia?Olisiko foorumisteilla heittää jotain ehdotuksia autoksi seuraavilla kriteereillä:
-Neliveto
-Tilava - eli joko farmari tai katumaasturi
-Ilmastointi
-Nahkapenkit (näistä voi joustaa tarvittaessa)
-Suht maltillinen kulutus
-Jonkin näköinen audiojärjestelmä bluetoothilla olisi mukava lisä
-Luotettava
-10k€
Olen katsellut nettiautosta edellä mainituilla kriteereillä ja vastaan on tullut paljon b6 Passatteja sekä Kia Sorentoja. Tuollainen 3.2 litrainen V6 passat houkuttelisi tunteen tasolla, mutta järki sanoo luonnollisesti aivan muuta. Kertokaa ja jakakaa toki kokemuksianne!
Käyn ens viikolla koeajamassa 2016vm VW Passatin. En ole eläessäni ollut ostamassa näin uutta autoa niin oisko keltanokalle vinkkejä että mitä kannattaa ottaa huomioon
A) tätä kyseistä automerkkiä ja mallia tutkaillessa
B) koeajossa ylipäätään
Osittain totta toki, mutta aika usein niissä on kuitenkin eroja varusteissa. Aika usein noissa n. 5-10 vuotta vanhoissa autoissa alkaa olla, että auton saa esimerkiksi kaksilla eri steroilla, polttoainekäyttöisellä lisälämmittimellä tai ilman, huonommalla tai paremmalla kuskin penkillä tai esimerkiksi adaptiivisella ja ei adaptiivisella vakionopeuden säätimellä, peräkoukulla tai ilman.
Peräkoukku ja lisälämmitin on käytännössä heti 500-1000e lisää hintaa käytetyssäkin. Jos auto on automaatilla, ja sillä alkaa olla ajettu 150tkm niin mikäli vaihteiston öljyt on vaihdettu esim. 60tkm välein, niin siitä voi heti laittaa kanssa 500e lisää. Valoissa saattaa myös olla eroa esim. Volvoissa keskieuroopan tuontiautojen ja pohjois-euroopan mallien välillä siten, että toisessa on aktiiviset xenonit ja toisessa halogeenit. Tuo on kanssa heti 1000e hintaeroa.
Voi monessa premiumissa ruksia viisinumeroisilla summilla varusteita päälle vaikka olisikin ns. paras malli pohjalla. Volvo mukaanlukien, vaikkei ihan pahin esimerkki olekaan.Jos on esim saman tai peräkkäisten vuosien Summum-varustetaso niin ei taida olla suuria eroja.