Tällä hetkellä siis joko CR-V tai Outlander, koska taidan valita bensiinin. Mutta olisikohan Rav4 itselataava hybridi minun käytölle hyvä? Eli pääasiassa kaupunkiajoa ~50km/pv, mutta välillä maastossa, jossa tarvitsen maasturin. Sähkötolppaa ei työpaikallani tahi kotona vielä ole, joten tuollainen täyshybridi voisi olla silloin parempi, vaikka maksaakin sen 5k€ enemmän? Maksaisikohan muutenkin itsensä takaisin joskus, kun ottaa huomioon esim. kulutuksen ja jälleenmyyntiarvon?
Itse koeajoin vain tuon uuden mallisen Rav4:n. Mutta noista kolmesta merkistä Toyota houkuttelisi silti eniten. Uuden mitsun myyjä oli nihkeä ja sitä autoa en ole edes ajanut. Honda taas on unohtunut kokonaan, eli oon varmaan kävellyt ohi.Rav4:ssa olisi about 50000 ajettuja kilometrejä enemmän, mutta 3 vuotta uudempi auto. Maksaa siis sen 5000€ enemmän. Hybridiä en muuten voisi hankkia kun ei tolppaa löydy tällä hetkellä. Mutta tuollainen ajon aikana itsensä lataava voisi olla toimiva. Olisikohan tuo järkevä ostos kustannuksilta, vaikka ostovaiheessa olisikin kalliimpi?
Jos Toyota on 5000 kalliimpi, niin luultavasti kalliimman auton arvo tippuu hiukan enemmän. Varmaan nuo kaikki kannattaa koeajaa hyvin ja vielä useampi eri kappale.
Mitsuhan on ihan suosittu, mutta kun sulla ei ole latauspaikkaa, niin ehkä sitä ei sitten kannata ostaa.