Muuttohommiin paku, esim pitkä Jumper, noille on aina käyttöä https://nettiauto.com/citroen/jumper/10565345
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos tehtäs tosta vielä pakollinen maksu![]()
Tehdään vaan, tuohan on paljon halvempi kuin meidän nykyinen CO2 perustainen vuotuinen ajoneuvovero. Omatuntomme on siis valtion puolesta varmistettu puhtaaksi ja yhdessä polttoaineveron kanssa vihreä taivaspaikka taattu.Porsche on käyttänyt esimerkkilaskelmassaan uutta Cayennea, jolla ajettaisiin 10 000 mailia eli noin 16 000 kilometriä vuodessa. Kompensaatio olisi tällä yhdistelmällä 67–152 euroa vuodessa riippuen valitusta kohteesta.
Pitäis ostaa pariksi kuukaudeksi auto, muutto yms hommia varten. Ei siis mikään ihan pikkuinen ja hintaluokka 3000-4000€ max. Mikä olis sellainen, jossa hyvä jälleenmyyntiarvo? Ajoa tulis varmaan sellanen 2tkm ainoastaan.
Tuo paku voi olla hieman hankala saada taloyhtiönpihaan parkkiin.Muuttohommiin paku, esim pitkä Jumper, noille on aina käyttöä https://nettiauto.com/citroen/jumper/10565345
Tehdään vaan, tuohan on paljon halvempi kuin meidän nykyinen CO2 perustainen vuotuinen ajoneuvovero. Omatuntomme on siis valtion puolesta varmistettu puhtaaksi ja yhdessä polttoaineveron kanssa vihreä taivaspaikka taattu.
Toyota on aika varma. Mutta miksi ei eläkeläiselle automaattia? Jos syynä on se, ettei ole koskaan ajanut automaattia, niin äkkiä vain koeajolle testaamaan. Voi mieli muuttua. Kannattaa myös harkita jotain citymaasturia, mistä näkee paremmin liikenteen ja autoon on helpompi nousta kyytiin. Tosin eihän kaikilla eläkeläisillä vuodet tunnu missään![]()
Olisko vinkkejä tämmöiseen perustylsään autoon eläkeläiselle:
-hinta max ~10-12k€
-bensa
-manuaali
-varusteilla ei juuri väliä, kunhan löytyy ilmastointi, suksiluukku ja kippaavat takapenkit...
-luotettava
Myös tavaraa olisi hyvä mahtua lastaamaan tarvittaessa, mutta isot farkut on kuitenkin pois suljettu. Eli joku hatchback (tai liftback) lienee fiksuin, sedaneissa on usein surkean pieni lastausaukko takakonttiin.
Mites esim. Auris, onko yhtä "takuuvarma" kuin Corollat:
Toyota Auris 1,6 Valvematic Style Edition 5ov Viistoperä 2012 - Vaihtoauto - Nettiauto
tai hieman vanhempi Toyota Auris 1,6 Dual VVT-i Linea Sol 5ov, ***KORKOTARJOUS 2,9% + kulut*** Viistoperä 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto
Corolla (näissä taisi joskus 2007 tms loppua hatchbackit):
Toyota Corolla 1.6 VVT-i 5d HUOM Kilometrit! Viistoperä 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto
Miten sopisi Ford Focus tuon Auriksen vaihtoehdoksi. Pitäisi eläkeläisellekin kelvata.Olisko vinkkejä tämmöiseen perustylsään autoon eläkeläiselle:
-hinta max ~10-12k€
-bensa
-manuaali
-varusteilla ei juuri väliä, kunhan löytyy ilmastointi, suksiluukku ja kippaavat takapenkit...
-luotettava
Myös tavaraa olisi hyvä mahtua lastaamaan tarvittaessa, mutta isot farkut on kuitenkin pois suljettu. Eli joku hatchback (tai liftback) lienee fiksuin, sedaneissa on usein surkean pieni lastausaukko takakonttiin.
Mites esim. Auris, onko yhtä "takuuvarma" kuin Corollat:
Toyota Auris 1,6 Valvematic Style Edition 5ov Viistoperä 2012 - Vaihtoauto - Nettiauto
tai hieman vanhempi Toyota Auris 1,6 Dual VVT-i Linea Sol 5ov, ***KORKOTARJOUS 2,9% + kulut*** Viistoperä 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto
Corolla (näissä taisi joskus 2007 tms loppua hatchbackit):
Toyota Corolla 1.6 VVT-i 5d HUOM Kilometrit! Viistoperä 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto
Tuohon rahaan saa uutta sanderoa, ei murheita ja takuu sen 3v, täyttää kaikki vaatimukset ja se 0,9 tce90 on oikeasti pomminvarma kone.
Tuohon rahaan saa uutta sanderoa, ei murheita ja takuu sen 3v, täyttää kaikki vaatimukset ja se 0,9 tce90 on oikeasti pomminvarma kone.
Anopille joku pieni auto etsinnässä about samoilla spekseillä kuin edellisellä kysyjällä. Nykyinen on ikivanha Huyndai Getz, joten astetta pienempikin auto menisi. Ajelee aika paljon tolla romulla ja siihen kuulemma ihan tyytyväinen. Olisko se esim. perusvarma Yaris sitten? Fiestassa olisi varmaan parempi ajettavuus, mutta en tiedä onko kestävyys samalla tasolla Toitskun kanssa? Meillä oli exän kanssa kaksi Focusta (mk1 ja mk2) ja ne ainakin kaipasi usein korjausta sekä mätänivät käsiin Auriksella voisi olla mukavampi ajella motaria, tosin liekö siinä yhtään parempi ajettavuus kuin tuossa Corollassa? Sen farkkumalli on ainakin aivan hirveä ajaa.![]()
Tuo Auris on yllättävän korkea, tai siis ei nyt varsinaisesti korkea mutta sinne voi mennä tavallisesti sisään eikä tarvitse laskeutua ja asettautua kuten esim omaan Accordiin. Tässä taloudessa on ollut vm. 2010 Auris juuri tuolla 1.6 koneella 2,5v/70tkm ja sinä aikana ei ole muuta tehty kuin määräaikaishuollot eli vaikuttaa kyllä huolettomalta peliltä.Toyota on aika varma. Mutta miksi ei eläkeläiselle automaattia? Jos syynä on se, ettei ole koskaan ajanut automaattia, niin äkkiä vain koeajolle testaamaan. Voi mieli muuttua. Kannattaa myös harkita jotain citymaasturia, mistä näkee paremmin liikenteen ja autoon on helpompi nousta kyytiin. Tosin eihän kaikilla eläkeläisillä vuodet tunnu missään![]()
Tähän täytyykin tutustua, kiitti.
En tunne kyseistä moottoria tarkemmin mutta ei noita enää pidä mieltää pelkiksi kierroskoneiksi. Itsellä on omassa Fordissa 1.5l 3pyttyinen jossa 200hp/280nm~ ja tuo on melkolailla low to midrange kone joka sietää kierrätystä. Vääntää heti tyhjäkäynnistä ylöspäin ja on pirun sitkeä kone. Ei ole kuten vanhoissa vapareissa tai esim 1.0 koneissa joissa ollaan sitten hiukan rajallisempia alaväännön kanssa. Nyky turbotekniikka yhdistettynä muuhun nykytekniikkaan mahdollistaa sen että tuo 1.5l ei ole enää mikään pieni moottori tuntumaltaan. Lisää siihen ne sähköponit ja etenkin sen tuoma vääntö niin tuskin tulisit pettymään. Ei se ohjus missään nimessä ole mutta takuulla täysin arkikippoon kelvollinen jos on yhtään kuin tuo oma Ecoboost.Auton vaihto lähenee ja yhtenä vaihtoehtona olisi mersun c sarja, mutta 1.5litrainen bensa kone hieman arveluttaa. Onko kellään kokemusta kyseisestä moottorista? Taitaa olla väännötön kierroskone, onhan siellä pieni sähkömoottori apuna. 184heppaa plus 14sähköponia mutta vääntöä vain 280Nm. Voiko ohittaa rekkaa?
No ei tuommoisella rekkaa voi ohittaa.Auton vaihto lähenee ja yhtenä vaihtoehtona olisi mersun c sarja, mutta 1.5litrainen bensa kone hieman arveluttaa. Onko kellään kokemusta kyseisestä moottorista? Taitaa olla väännötön kierroskone, onhan siellä pieni sähkömoottori apuna. 184heppaa plus 14sähköponia mutta vääntöä vain 280Nm. Voiko ohittaa rekkaa?
No hei kun 110 heppaisella nokivasarallakin pääsee rekan ohi niin kyllä nuo hevoset piisaa. Vääntöäkin on paperilla saman verran kuin 10v vanhassa ocu räsässä eikä se mikään laiska ole. Sähkömoottorin ansiosta löyly on käytettävissä tasaisemmin ja alempaa vaikka pelkkä bensamoottori olisikin heikompi.Auton vaihto lähenee ja yhtenä vaihtoehtona olisi mersun c sarja, mutta 1.5litrainen bensa kone hieman arveluttaa. Onko kellään kokemusta kyseisestä moottorista? Taitaa olla väännötön kierroskone, onhan siellä pieni sähkömoottori apuna. 184heppaa plus 14sähköponia mutta vääntöä vain 280Nm. Voiko ohittaa rekkaa?
Auton vaihto lähenee ja yhtenä vaihtoehtona olisi mersun c sarja, mutta 1.5litrainen bensa kone hieman arveluttaa. Onko kellään kokemusta kyseisestä moottorista? Taitaa olla väännötön kierroskone, onhan siellä pieni sähkömoottori apuna. 184heppaa plus 14sähköponia mutta vääntöä vain 280Nm. Voiko ohittaa rekkaa?
Onhan tuossa vääntöä vaikka kuinka paljon. Mee kokeilemaan ja kerro miten sujui.Auton vaihto lähenee ja yhtenä vaihtoehtona olisi mersun c sarja, mutta 1.5litrainen bensa kone hieman arveluttaa. Onko kellään kokemusta kyseisestä moottorista? Taitaa olla väännötön kierroskone, onhan siellä pieni sähkömoottori apuna. 184heppaa plus 14sähköponia mutta vääntöä vain 280Nm. Voiko ohittaa rekkaa?
Laskelmieni mukaan rekan ohitus noin pienitehoisella ja väännöttömällä kierroskoneella on hengenvaarallista. Suunnilleen rekan puolivälissä kasvanut ilmanvastus huomaa merssun heiveröisen vääntömomentin, ja ottaa niskalenkin sekä nakkaa sen päin petäjää. Suosittelen siis tyytymään suosiolla ohituskaistoihin.Auton vaihto lähenee ja yhtenä vaihtoehtona olisi mersun c sarja, mutta 1.5litrainen bensa kone hieman arveluttaa. Onko kellään kokemusta kyseisestä moottorista? Taitaa olla väännötön kierroskone, onhan siellä pieni sähkömoottori apuna. 184heppaa plus 14sähköponia mutta vääntöä vain 280Nm. Voiko ohittaa rekkaa?
Olen tässä yrittänyt selvitellä perheautojen tarjontaa dieselin ulkopuolelta lyhyen työmatkan vuoksi. Pitäisi olla perinteinen automaatti, tehoa yli 110kW, ajettu korkeintaan reilu satku. Arvostan hyviä penkkejä, aina palavia takavaloja ja hyviä valoja. Etsin ns. tyyppiviatonta autoa max ~25k€ hintaluokasta, mutta onko niitä edes?
Volvo S80/V70 2,5-litran turbolla olisi suosikki, mutta niitä on aika heikosti tarjolla.
Korjataan sen verran takavaloista, että ei välttämättä. Tässä -14 kutosessa pitäisi kuulemma kaapelisarja vaihtaa, että onnistuisi. Tosin lähitulevaisuudessa hankin myös toisen mielipiteen.Mites ois Mazda 6? Tarjontaa on reilusti, pitäisi olla varmatoiminen, takavalot palaa aina ja led-valoilla näkee hyvin. Penkit ei oo mun persettä ja selkää puuduttanu pitkälläkään matkalla mutta varmaan parempiakin on. Moottorista riippuen tehoja just tuon rajasi verran 2- litrasella ja sitten 2,5- litrasella hiukan enemmän. Hyvällä tuurilla saatat saada vielä tehdastakuullisen yksilön.
Jos haetaan autoa hintaluokassa yli 20k, tuskin 1- tai 2-koppaiset kutoset, jotka olivat aika surullisia, tulee kyseeseen.Nuo kutoset ruostuu, ainakin alkupään mallit. Paransivat kai ruostesuojausta jossain vaiheessa, eli uudemmat lienevät huolettomampia ruosteen suhteen.
Kirjoittajalla taisi jäädä huomioimatta budjetti ja sitä kautta auton ikä.Kerro lisää viimeisen korimallin Kuutosen erityisestä ruostumisesta?
Onhan sitä 1,33 litrastakin Mersua olemassa.1.5 litrainen mersu?
Eikö tuossa moottorikokoluokassa kannattaisi katsella seatia tai vaikka renaultia?
Rekan ohitus kysymys oli läppä. Aattelin josko jollain kokemusta pikku koneesta ja automaatin toiminnasta. Mutta ensviikon koeajolla se selviää.
... Ei se samantehoinen ahdettu ja kaksoiskytkin vaan ole yhtä hyvä, kuin vapari ja momentinmuunnin. Triplaturboja en ole kokeillut, tuskin löytyykään tästä rahvaan teholuokasta
Kulutus pysyy aika hyvin aisoissa, ennakko-odotuksiin verrattuna paljon vähemmän. Tämän 2,5 litraisen vaparibensan kulutusero 1,2 litraiseen TSI-Golfiin mitataan maantiellä desilitroissa, kaupungissa kyllä jopa pari litraa Golfin eduksi. Golfissa toki DSG ja tässä mehumaija, eikä teho tai korin kokokaan aivan sama ole. Eikä muutes ole moksiskaan ryömittelystä, jatkuva veto päällä R-D-R-D -heijauksesta (ohjekirja jopa opastaa näin tekemään, mikäli lumessa tai mudassa kiinni), tms.
Kaiken kaikkiaan ihan hyvä peruskulkine, varauksin.
Hmmm... Erikoista tuo vaihteistohomma. Itse olen pari kertaa huomannut pientä nykimistä alkupäässä, mutta vain talvella ensimmäisellä kiihdytyksellä.Kävin kokeilemassa pari vuotta vanhaa 2-litraista automaattia (ajettu ~80tkm) ja valitettavan paljon se nyki alkupään vaihdoissa. Suuremmissa nopeuksissa se ei niin tuntunut. Moottori oli kyllä pirteä, mutta yllättäen vaihteisto ja vähemmän yllättäen melu vetivät kokonaisuuden hieman miinukselle.
Mites nuo loppupään (~2010) Volvo S40, tokko noissa mitään kummempaa pommin mainetta on? Pikku bensakone 1,6 tai 1,8 manuaalilla. Laiskojahan ne on, mutta ei tässä tapauksessa haittaa. Onkohan nuo muuten hihnalla vai ketjulla?
Öljynsyönti tosiaan mahdollinen ongelma ainakin tuossa 1.8:ssa, joten kannattaa selvittää. Samaten imupuolen vuotoja ja letku vähän tympeässä paikassa vaihtaa, eli jos kierrokset tuntuu temppuilevan oudosti niin kannattaa huomioida (ei tipu tai tippuessaa seilaa).Mites nuo loppupään (~2010) Volvo S40, tokko noissa mitään kummempaa pommin mainetta on? Pikku bensakone 1,6 tai 1,8 manuaalilla. Laiskojahan ne on, mutta ei tässä tapauksessa haittaa. Onkohan nuo muuten hihnalla vai ketjulla?
Sitten hypätään Volvosta eri vehkeisiin. Onko kokemuksia 06-09 vuoden, eli taitavat olla 3 korimallia Subaru legacy/outback mallista.
Tuolla 2.5L (165hv) bensakoneella ja automaattilaatikolla näyttää olevan parhaiten tarjolla. Onko nämä ihan perus kestäviä vehkeistä ?
Ongelma noissa subaruissa on janoinen moottori ja viimeiset voimat vie tuo cvt laatikko.Käsittääkseni tuo 2.5 litrainen on paras noista legacyistä, ei ole niitä 2.0 konetta vaivaavia ilmapumppuvikoja yms.
Kaikki vagit kannattaa kiertää kaukaa jos haluaa luotettavan auton.
Noista luotettavin varmaankin olisi mahdollisimman uusi ja mahdollisimman vähän ajettu, mutta silti sopivan hintainen auto. En osaa sanoa varmaksi, mutta epäilen että Seat Leon voisi olla halvempi kuin Octavia tai Golf. Saisi siis vähän parempikuntoisen samaan rahaan. Niistä (kolmesta) vertaamaan nettiautossa ja katselemaan ja koeajamaan vaihtoehtoja. VAG autossa saattaa olla moottorin ja DSG-vaihteiston kanssa ongelmia, eli tarkkana saisi olla ja auto pitäisi olla riittävän uusi.Pitäisi hankkia uusi auto mahdollisimman pitkäksi aikaa ja luotettavuus plussaa. Tämä olisi käytössä lokakuu - toukokuu. Kesän ajelen tuolla vanhalla avollaHinta saisi olla alle 10000€.. Olen katsonut/silmää miellyttää mm. Skoda Rapid/Octavia (porrasperä), VW Golf, Seat Leon tyylisiä autoja. Tärkein on auton ulkonäkö ja luotettavuus. Plussaa isommasta koneesta ja tottakai lisävarusteista. Onko mitään ehdottaa? Saa olla käytännössä mikä tahansa merkki, mutta noista mainitsemistani näkee ainakin jo hieman makua.
Tuossa löytyi yksi vastaavia hieman edullisempi yksilö. Tämä on kaksikilpinen. Eli joskus kolaroitu. Korjauksessa on käytetty alkuperäisiä varaosia ja korjaus on tehty ammattilaisen toimesta. Vaurioita kuulemma ei ollut tekniikassa vain vasen etukulma oli hipaissut ja siksi uusittu puskuri, lokasuoja, ajovalo ja maski. Tulen tottakai vielä näkemään tämän paikan päältä, testaamaan, ym.. Mutta onko tässä potentiaalia vai kannattaako jostain syystä kiertää kaukaa?
Samanlainen Skoda?Tää nyt ei auttanut asiaa. Puolisolla pari vuotta palvellut Skoda pelkästään kuluvat osat vaihdettu.![]()
Käsittääkseni tuo 2.5 litrainen on paras noista legacyistä, ei ole niitä 2.0 konetta vaivaavia ilmapumppuvikoja yms.