Tuossa joku pyysi autosuositusta siihen, että ajaa kehäkolmosen sisällä ja keskustassakin. Pieni auto on siihen paras. Toisaalta jos käyttää julkisia ja liityntäparkkeja (en tiedä tarvitseeko hän, joka asuu kehän sisällä liityntää), niin voi valita auton vapaammin. Isot kehän kauppakeskukset taas ovat hyviä, helppo mennä isommallakin autolla. Iso auto on myös mukavampi pidemmillä matkoilla.
Itse nykyään valitsen asuinpaikkani siten että en tarvitse autoa, säästyy valtavasti rahaa. Mutta Helsingissäkin on alueita joissa auto on hyödyllinen, saati sitten Espoossa tai Vantaalla. Ja nuo autosta säästyneet rahat sitten joutuu maksamaan asumisessa. Itse olen asunut niin maalla kuin Helsingin keskustassa, samoin autolla kuin ilman. Vasta kehäkolmosen sisällä katsoin, että auto ei ole tarpeellinen. Harrasteauto olisi muuten kiva, mutta sillä ei ole täällä Helsingissä mukava ajella. Täällä nuo bussitkin on mukavia, niitäkin on tullut käytettyä raideliikenteen ohella. Kamalampia ovat ratikat, joissa on ruotsin- tai tallinnanlaivojen väki. Niihin törmää lähinnä verkkiksessä käydessä.
Jos asuu kehäkolmosen sisällä, niin kannattaa miettiä voisiko käyttää julkisia. Ehkä silloin voisi hankkia vain harrasteauton, kun talviliikenne tai polttoaineen kulutus eivät olisi niitä määrääviä tekijöitä. Jos julkiset sulkee pois, niin talviautoilu rajoittaa auton valinnassa.