Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pitäisi uusi auto vaihtaa. Mikähän olisi ~30k työmatka/kauppakassi.
Jos jollain on hyviä ehdotuksia niin saa ehdottaa.
Fillari olisi hyvä mahtua kyytiin jollain tavalla.
E:
Ajelen sellaset 15tkm vuodessa. Auton mallilla ei niin väliä onko farkku vai sedan. Hybrid kiinnostaa koska kaupunki ajoa jonkin verran.
Mondeon hybridin kohdalla kannattaa huomata, että akku haukkaa tavaratilaa. Tällä voi olla merkitystä, jos pitäisi fillaria kuljetella.Tuossa olisi vaihtoehto, joskin ajettu 4 tkm "liikaa" ja onhan tuo jo kohta 4 vuotta vanha.
Mutta olisi hybridi hyvillä varusteilla.
Tuossa olisi vaihtoehto, joskin ajettu 4 tkm "liikaa" ja onhan tuo jo kohta 4 vuotta vanha.
Mutta olisi hybridi hyvillä varusteilla.
Millaisia kokemuksia palstalaisilta löytyy LCI F10 BMW 5-sarjalaisesta? Takaveto saa olla ja jotenkin kiehtoo 518d/520d. Tuo numeroiden valossa tussumpi ei taida hävitä käytännön suorituskyvyssä juuri lainkaan?
Tuo numeroiden valossa tussumpi on aivan järkyttävän hidas. 20d jo potkii ihan mukavasti. Takavedossa on vähemmän vikoja, mutta vaihdelaatikko on kovemmalla, nelivedossa taas edessä nivelet kuluvat herkästi. Onhan se ihan ok auto ajaa, mutta ei bemarin paras 5-sarjalainen, mutta toisaalta ehkä yksi mukavimmista.
18d on kuitenkin toivottoman tussu. 20d alkaa olemaan ok, 30d on se moottori mikä tuohon parhaiten dieseleistä passaa. Kuitenkin 18d en voi suositella, sillä ei oikein ohi pääse muuten kuin pitkällä suoralla.
Joo koska juuri näin kaikki sen tekee ja katsastusmieskin näkee suoraan että on lastutettu ja täten laiton..Onko tosiaan 518d vakiona ihan lussu? Kuitenkin taitaa olla samat suuttimet ja ahdin, kuin 520d:ssä mitä @Diplomaatti tuossa epäilikin? Ajattelin, että matalammat tehot olivat vain paperilla? Lastuttaminen ei kauheasti innosta, kun pitäisi teettää päästötestit ja muutoskatsastaa, joihin uppoaisi pirusti rahaa.
Onko tosiaan 518d vakiona ihan lussu? Kuitenkin taitaa olla samat suuttimet ja ahdin, kuin 520d:ssä mitä @Diplomaatti tuossa epäilikin? Ajattelin, että matalammat tehot olivat vain paperilla? Lastuttaminen ei kauheasti innosta, kun pitäisi teettää päästötestit ja muutoskatsastaa, joihin uppoaisi pirusti rahaa.
Kyllä sillä pärjää liikenteessä hyvin. Matka-ajossa 150hp riittänee useimmille.
Miksi pitää muutoskatsastaa?
Farkku-Montikasta kyllä kääntyy penkit ja siihen saa vetokoukunkin, mutta neliovisissa on nuo rajoitteet.Kuulostaa kyllä hyvin käytännölliseltä farkulta.
Polo GTI on kyllä varsin nätti ja mukava paketti. Siinä oli koeajolla vain yksi mutta. Se oli valitettavan tylsä ja liian isokokoisen tuntuinen verrattuna esimerkiksi uuteen Fiesta ST:hen. Jopa VAG:n toisen merkin Ibiza FR litraisella moottorilla oli hauskempi ajettava kuin tuo Polo. Ibizaa oli todella hauska heitellä mutkiin hiukan tiukempaan ja jopa tuolla mopon moottorilla se oli todella pirteä kulkemaan. Tästä syystä oma Polo GTI harkinta jäi jäihin ja jäin odottelemaan uutta Cupra Ibizaa, josta tosin ei ole kuulunut pitkään aikaan yhtään mitään.Onnittelut, tätä kuolasin pitkään ennen edellistä autonvaihtoa mutta ei vaan pystynyt nykykilsoilla noin pientä ja bensakoneista ottamaan. Oli ihan pirun hauska ajaa ja esim. hytti/kojelauta on valovuosia kilpailijoita edellä.![]()
Minusta toi 518d ei ole ollenkaan liian vajaatehoinen. Itselläkin on 150 hv ja momentinmuunnin. Kyllä ohittelee tosi kivasti maakunnissa pikkuteillä eikä jää kenenkään jalkoihin. Karvan verran paremmin kiihtyy kun entinen pienempi 120 hv + momentinmuuntimella varustettu auto.
Lisäksi softalla sitten lisää tehoa. Ei sitä kukaan katsuri mistään näe, tai jos näkee niin siitä kyllä leviää tieto netissä hyvissä ajoin ennenkun alat omaasi softaamaan...
E: näyttäis olevan se n. 1700 kg painoinen niinkuin omakin V60... Itelle tuo perspektiiviä kun saa välillä ajella 1.6 TDI Passatilla (nykyinen sukupolvi), sekin kiihtyy loppujen lopuksi ohituksiin pirun hyvin kun ihan hieman ennakoi. DSG tarjoaa sen verran paremman kiihtyvyyden ja nopeamman kickdownin että paikkaa hyvin pienen koneen onnetonta luonnetta muutoin.
Onnittelut, tätä kuolasin pitkään ennen edellistä autonvaihtoa mutta ei vaan pystynyt nykykilsoilla noin pientä ja bensakoneista ottamaan. Oli ihan pirun hauska ajaa ja esim. hytti/kojelauta on valovuosia kilpailijoita edellä.![]()
Polo GTI on kyllä varsin nätti ja mukava paketti. Siinä oli koeajolla vain yksi mutta. Se oli valitettavan tylsä ja liian isokokoisen tuntuinen verrattuna esimerkiksi uuteen Fiesta ST:hen. Jopa VAG:n toisen merkin Ibiza FR litraisella moottorilla oli hauskempi ajettava kuin tuo Polo. Ibizaa oli todella hauska heitellä mutkiin hiukan tiukempaan ja jopa tuolla mopon moottorilla se oli todella pirteä kulkemaan. Tästä syystä oma Polo GTI harkinta jäi jäihin ja jäin odottelemaan uutta Cupra Ibizaa, josta tosin ei ole kuulunut pitkään aikaan yhtään mitään.
Tietääkö kukaan onko tuo Cupra Ibiza tulossa ja jos on niin milloin?
Hauska ajaa, pirun muovinen sisusta, ok varusteet (oli ainakin siihen aikaan kun kävin itse koeajamassa yhtä), luotettavan maineessa (paitsi jos jotain hajoaa niin saa kuulema osia odottaa sanoi tuttu mekaanikko joka noitakin korjaili) mutta tuo kone ei itselle kelpaa kyllä käyttikseen. Ei MITÄÄN vääntöä. Aina pykältämässä ihan normi ajossa liikenteen mukana pysäkseenkin ja jos haluat että liikahtaa edes hiukan niin kierroksia on käytettävä. Harrasteena fine kinda mutta harrasteena kaipaisi sitten kyllä enemmän tehoakin ehkä tuon alaväännön puuttumisen perusteluksi.Onkohan nää swift sportit millaisia: Suzuki Swift Sport 1,6 Viistoperä 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto Lapset alkaa oleen aikuisia ja pienempi sekä taloudellisempi peli riittää yksinajeluun 407 tilalle, tosin jotain autossa pitää olla ettei o ihan se karvalakkimalli. Swiftissä tosin takakontti uhrautuu lähes kokonaan subbarille.
Kellään kokemusta c5 aircross grip controllista? Tekisi mieli tuollainen laittaa ja kaipailis kokemuksia tuosta automaatin kanssa.
D3 150hp on suorastaan ärhäkkä verrattuna tohon bemarin 150-heppaiseen kuristettuun moottoriin. D3 150hp S90 tuntuu lentävän, kun taas F10 518d ei kulje mihinkään. Kahdella F10 LCI 518d:llä olen ajanut pari työvuoroa ja ihan oikeasti ne on älyttömän laiskoja, kun taas D3 150hp S90 ei ollut ollenkaan laiskan tuntuinen. En tiedä mistä johtuu, mutta tällaiset fiilikset niistä saa. Siksi suosittelen ihan suoraan 20d:tä ja myös siksi kun noita N47 ja B47-koneisia bemareita on ollut taksina todella monta (kuusi N47-moottorilla ja nyt menossa kolmas auto B47-moottorilla), eikä ikinä itse moottoreissa ole ollut vikoja, jos ei EGR:n vaihtoja lasketa.
Onko nämä olleet takseja? Millaisia kilsoja noilla on päästelty?
N47 kiinnostaisi, toisessa kopassa tosin, mutta se ketju vähän askarruttaa.
Polo GTI lähti tilaukseen. Väri reef blue ja extra varusteina mukautuva vakkari, led ajovalot ja sport select alusta. Sitte odotellaan...
Ei siltä kannata ihmeitä odottaa, mutta kyllä se joissain tilanteissa avittaa.
Oliko tämä mutua vai henkilökohtaista kokemusta ko systeemistä?
Ei omakohtaista kokemusta mutta the grand tourissa james may? Koeajoi c3 aircrossin ja ihmetteli kuinka hyvin auto etenee vajaavetoiseksi
Eiköhän noista netistä videoita/testejä löytyne.
Oliko tämä mutua vai henkilökohtaista kokemusta ko systeemistä?
Saakos noista listahinnoista jotain hyviä alennuksia?
Onko nämä olleet takseja? Millaisia kilsoja noilla on päästelty?
N47 kiinnostaisi, toisessa kopassa tosin, mutta se ketju vähän askarruttaa.
Noista kahdesta Fiestasta ainakin suosittelen tuota Ecoboost pohjaista jos haluaa järkevän käyttöalueen tehoille. Ei ehkä juuri noista yksilöistä mutta ylipäänsä. Erikoisena huomiona ST Fiestan vanteet tuossa kyseisessä. Voi kertoa ehkä hiukan minkälaisessa ajossa on ollut jo. Relluun en itse vaan kykenisi. Oli aivan kauhea kun oli kertaallen sijaisautona moinen, ei miellyttänyt sisusta, laatuvaikutelma ajettavuus eikä moottori (tosin en tiedä mikä bensakone siinä kipossa oli).Hyvää auto olisi hakusessa alle 10000 euroon. Käyttö suurimmalta osin noin 50km päivässä, ehkä kerran pari viikossa pidempi pätkä moottoritieajoa. Alla olevat tulleet esille vahvimpina vaihtoehtoina, mutta mitä mieltä täällä ollaan näistä? Onko näissä jotain suuria nou nou juttuja vai onko harkinnan arvoisia.
Ford Fiesta 1,6 120 hv Titanium S M5 5-ovinen**KORKOTARJOUS 1.9%+kulut** Viistoperä 2012 - Vaihtoauto
FORD Fiesta 1,0 EcoBoost 125hv Start/Stop Sport M5 3-ovinen ** Merkkihuollettu Suomiauto / Vakionopeudensäädin / vaihtoauto | Autotie
Renault Clio Energy TCe 90 GT Line NAVIGOINTI Korkotarjous 1.9 % + kulut Viistoperä 2015 - Vaihtoauto
Hyvää auto olisi hakusessa alle 10000 euroon. Käyttö suurimmalta osin noin 50km päivässä, ehkä kerran pari viikossa pidempi pätkä moottoritieajoa. Alla olevat tulleet esille vahvimpina vaihtoehtoina, mutta mitä mieltä täällä ollaan näistä? Onko näissä jotain suuria nou nou juttuja vai onko harkinnan arvoisia.
Ford Fiesta 1,6 120 hv Titanium S M5 5-ovinen**KORKOTARJOUS 1.9%+kulut** Viistoperä 2012 - Vaihtoauto
FORD Fiesta 1,0 EcoBoost 125hv Start/Stop Sport M5 3-ovinen ** Merkkihuollettu Suomiauto / Vakionopeudensäädin / vaihtoauto | Autotie
Renault Clio Energy TCe 90 GT Line NAVIGOINTI Korkotarjous 1.9 % + kulut Viistoperä 2015 - Vaihtoauto
Valitettavasti Fordin Ecoboostit ovat surullisen kuuluisia vakavista ongelmistaan. Tuttavapiirissä yksikään Ecoboost ei ole kestänyt.
Tästä kuulisin mielellään lisää. Oma käsitys on, että ecoboostit ovat näistä pikkuturboista parhaimmasta päästä.
Tästä kuulisin mielellään lisää. Oma käsitys on, että ecoboostit ovat näistä pikkuturboista parhaimmasta päästä.
Olisin myös kiinnostunut koska niin monella lähipiirissä on niitä enkä ole netistäkään lukenut ongelmista tai muuten kuullut niistä. Tosin, jos joku vakavalla naamalla tarjoaa Rellun Cliota vaihtoehdoksi, niin ehkä tuon muunkin satuilun voi ottaa suolan kanssa.![]()
Jäähdytysnestevuotoja on yritetty selittää heppoisilla muoviputkilla letkukierrossa, mistä on tehty laaja takaisinkutsukin. Mutta ongelmat eivät rajoitu siihen.
Omassa 1.6 Ecoboostissa oli juurikin jäähdytysnestevuoto. Tietysti pelkäsin pahinta, mutta vika korjaantui onneksi täysin letkun vaihdolla. Öljyä moottori ei syö vaikka kilsoja on jo melkein 170k
Ainakin Volvo myyjä piti viereistä Renaultia ihan peltisenä ja heikkona esityksenä. Ei ole toisaalta tullut yhtään Renaultia koeajettua, koska ei ne vaan hirmuisesti säväytä. Ford Fiesta tai Toyota Yaris voisi olla kaksi vaihtoehtoa. Yaris mielellään hybridinä.
Totta joo.Aika huono Volvo-myyjä olisi jos Renaultia sulle ylistäisi.![]()