• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Mikä auto minulle?

Täytyisi käydä Kamuxillakin pyörähtämässä ja katsomassa valikoimaa. Itse oon vain kierrellyt uusia autoja. Uudessa Nissan Leafissa oli käsijarru jostain syystä päällä. Eikä sillä sitten tietenkään tohtinut ajaa, kun varotusvalot palaa ja mitään ei pystynyt tekemään. Eli sattuu niitä vikoja näköjään ihan uusiinkin tai ainakin melkein uusiin autoihin. Ei vaan herättänyt oikein luottamusta, kun "auto oli ihan paska". :)

Ainoastaan kerran kauan sitten koeajetussa autossa jarrut laahasi niin paljon, että koeajon jälkeen savu nousi jarruista. Eli paska oli sekin.

Autokaupat/pyöräkaupat on vähän sellainen juttu, että pitäisi pitää pää kylmänä ja tutkia viat kunnolla jos niitä sattuu olemaan. Ei ole kovin fiksua tehdä kauppoja liian nopeasti. Voi tulla sellainen kiertopalkinto, että vikoja löytyy vaikka kuinka paljon.
 
Pitäisi uusi auto vaihtaa. Mikähän olisi ~30k työmatka/kauppakassi.
Jos jollain on hyviä ehdotuksia niin saa ehdottaa.

Fillari olisi hyvä mahtua kyytiin jollain tavalla.

E:
Ajelen sellaset 15tkm vuodessa. Auton mallilla ei niin väliä onko farkku vai sedan. Hybrid kiinnostaa koska kaupunki ajoa jonkin verran.
 
Viimeksi muokattu:
Farkku, sedan, hb? Diesel vai bensa? Jos uuden haluaa, niin Focus on paras ajettava tuon hintaluokan autoista
 
Pitäisi uusi auto vaihtaa. Mikähän olisi ~30k työmatka/kauppakassi.
Jos jollain on hyviä ehdotuksia niin saa ehdottaa.

Fillari olisi hyvä mahtua kyytiin jollain tavalla.

E:
Ajelen sellaset 15tkm vuodessa. Auton mallilla ei niin väliä onko farkku vai sedan. Hybrid kiinnostaa koska kaupunki ajoa jonkin verran.
Corolla farkku tuli kanssa aivan ekana mieleen. Koska hybridit taitaa olla aika vähissä. Sedan kori toinen vaihtoehto. Focusta ei taida saada hybridinä.
 
Sinuna kävisin uuden Corollan kokeilemassa, farkkuna toki koska se hatchback on jotenkin tunaroitu sisätilojen riittävyyden osalta. :)

E: fillarin osalta en tiiä... silloin kyllä esim. toi i30 olis ehkä parempi, tuntuu fillari menevän liftback-konttiin helpommin sisään. Riippuu tsygän koosta vähän.

Esim. omaan V60 2019 ei meinannut mahtua normi 28” fillari, Passattiin meni just ja just. Kokonaisena siis. Eturenkaan kun saa pois niin meni jopa edelliseen V40:een rajummin tappelematta :)
Niin ton fillarijutun takia Fastbackin nostin esiin. Moneen farkkuun mahtuu kyllä kivasti, mutta luukusta riippuen kuinka pysty jne. sisään nostaminen on vähän tympeää. Tuommoseen luiskaperään sen voi ikään kuin laskea sisään.

Octavia LB on tietenkin toinen, mutta täällähän ei ääneen kannata VAGia ehdottaa. Ehkäpä käytetty Mondeo tai Insignia GS.
 
Kiitos kaikille vastauksista. Täytynee käydä koeajoilla ja vähän tutkailla tarkemmin noita vaihtoehtoja.
 
Esim. omaan V60 2019 ei meinannut mahtua normi 28” fillari, Passattiin meni just ja just. Kokonaisena siis. Eturenkaan kun saa pois niin meni jopa edelliseen V40:een rajummin tappelematta :)
Vähän offtopic, mutta täytyy sanoa kuinka yllättynyt olin kun oma 28" meni 06 A3 Sportbackiin penkkien kaadon jälkeen heittämällä. Ei ne litrat vaan se tilan muoto.
 
Yhdessä edellä mainituista "isoista jobbareista" tullut käytyä koeajo mielessä parin kk sisään.
Ekan auton kohdalla tuulilasi oli halki ja toiset vanteet puuttui. Muutoin asiallinen peli päällisin puolin. Myyjä ehdotteli talvi- ja kesärenkaiden vaihtoa samoille vanteille kausivaihdon yhteydessä tai ajamaan kitkoilla läpi kesän kun päivittelin puuttuvia vanteita.
Toisen yksilön kohdalla auto oli sitten aivan eri kaupungissa mitä ilmoituksessa luki. Myyjä ehdotti että katsokaa vastaavaa ja netistä katsomani yksilö toimitetaan kyllä jos tehdään kaupat.
 
Itse en ole havainnut jossain kaupoissa olevan keskimääräistä rikkinäisempää kalustoa kun toisissa. Itse katson enemmän sitä autoa yksilönä, kuin minkä logon alle se on raahattu. Varmasti joka liikkeessä löytyy niitä raatoja ja parempikin. Autojen kunnon määrittää aika paljon se edellinen omistaja eikö liike mihin on sen kipannut.
Jos ei ole havainnut, niin ei varmaankaan ole tarkastellut. Onhan se nyt erikseen todistelemattakin selvää, että kusijobbarilla on keskimäärin heikompaa tarjontaa kuin itseään kunnioittavan merkkiliikkeen vaihtoautohallissa.
 
Jos ei ole havainnut, niin ei varmaankaan ole tarkastellut. Onhan se nyt erikseen todistelemattakin selvää, että kusijobbarilla on keskimäärin heikompaa tarjontaa kuin itseään kunnioittavan merkkiliikkeen vaihtoautohallissa.

Näinhän se menee, lasipalatsit myy epäilyttävämmät tapaukset jobbareille. Jopa jobbareilla on sitten autoja huutokaupassa, niin ei ainakaan tarvi lähteä miettimään edes takavalotakuuta.

Itseasisassa tuossa pari vuotta sitten kävin merkkiliikkeessä kokeilemassa yhtä halpista ihan ostoaikeissa kakkosautoksi.
Noh jotain puutteita huomasin itsekin, sitten auto tutun korjaamon nosturille ja pari jamppaa kattomaan mitä on luvassa. Sillä reseptillä takaisin, ja myyjälle sanoin että näin tein, ja seuraavat viat havaittu. Se oli vaan että hyvä tietää, ja auto lähtee huutokauppaan, eikä sitä liikkeestä myydä suoraan.
 
Nollapostaus
Kyllä auto on se vihoviimeinen juttu minkä hommaan, vaikka svea economy maksaisi mielummin luxus auton kun semmoisen samanhintaisen yksikön, joka tuottaisi rahaa minulle.
 
Pitäisi uusi auto vaihtaa. Mikähän olisi ~30k työmatka/kauppakassi.
Jos jollain on hyviä ehdotuksia niin saa ehdottaa.

Fillari olisi hyvä mahtua kyytiin jollain tavalla.

E:
Ajelen sellaset 15tkm vuodessa. Auton mallilla ei niin väliä onko farkku vai sedan. Hybrid kiinnostaa koska kaupunki ajoa jonkin verran.

Tuossa olisi vaihtoehto, joskin ajettu 4 tkm "liikaa" ja onhan tuo jo kohta 4 vuotta vanha.
Mutta olisi hybridi hyvillä varusteilla.
 
Tuossa olisi vaihtoehto, joskin ajettu 4 tkm "liikaa" ja onhan tuo jo kohta 4 vuotta vanha.
Mutta olisi hybridi hyvillä varusteilla.
Mondeon hybridin kohdalla kannattaa huomata, että akku haukkaa tavaratilaa. Tällä voi olla merkitystä, jos pitäisi fillaria kuljetella.
 
Millaisia kokemuksia palstalaisilta löytyy LCI F10 BMW 5-sarjalaisesta? Takaveto saa olla ja jotenkin kiehtoo 518d/520d. Tuo numeroiden valossa tussumpi ei taida hävitä käytännön suorituskyvyssä juuri lainkaan?
 
Tuo numeroiden valossa tussumpi on aivan järkyttävän hidas. 20d jo potkii ihan mukavasti. Takavedossa on vähemmän vikoja, mutta vaihdelaatikko on kovemmalla, nelivedossa taas edessä nivelet kuluvat herkästi. Onhan se ihan ok auto ajaa, mutta ei bemarin paras 5-sarjalainen, mutta toisaalta ehkä yksi mukavimmista.

18d on kuitenkin toivottoman tussu. 20d alkaa olemaan ok, 30d on se moottori mikä tuohon parhaiten dieseleistä passaa. Kuitenkin 18d en voi suositella, sillä ei oikein ohi pääse muuten kuin pitkällä suoralla.
 
Tuossa olisi vaihtoehto, joskin ajettu 4 tkm "liikaa" ja onhan tuo jo kohta 4 vuotta vanha.
Mutta olisi hybridi hyvillä varusteilla.

Kävin joskus hybridi Mondeota katsomassa ja muistikuvaksi jäi ettei siihen saanut vetokoukkua eikä takapenkit kääntyneet. Eli fillarin saa ainoastaan katolle, jos siihen saa laittaa kattotelineet :rolleyes:.
 
Kuuluisi varmaan "tyhmiin kysymyksiin" tai jotain:confused:

Mietin että onko finnish problems. No googlaus trailer, niin löytyi tietenkin matkailuvaunuja, autotrailereita. Ja niihin sopivia autoja, eli vähän isompaa autoa vielä enempi rapakon takaa. Noita perisuomalaisia peräkärryjä ei oikeastaan montaakaan.

Tai sitten tow hook, niin vielä vähemmän tulosta.

Vetokoukku näillä hauilla onkin hankalampi rasti. Kehittyneemmissä maissa ei kai tuollaisia tarvita, kun kalusto tarpeen mukaan millä kuljettaa ilman perässä vedettävää, kun tilaa on riittävästi, tai sitten auto on luokkaa truck millä hinata.

Myönnän että tämä on typerä postaus, mutta kunhan tuli mieleen että mikä siinä peräkoukussa on niin hankalaa, ja muut setit.:btooth:
 
Millaisia kokemuksia palstalaisilta löytyy LCI F10 BMW 5-sarjalaisesta? Takaveto saa olla ja jotenkin kiehtoo 518d/520d. Tuo numeroiden valossa tussumpi ei taida hävitä käytännön suorituskyvyssä juuri lainkaan?

Ehdottomasti kannattaa ostaa 518d ennemmin, kuin 520d. Yleensä saat 518:n halvemmalla. Molemmissa täysin sama moottori. Ohjelmointi maksaa sen 350-600e ja tällöin ollaan siinä 220-240hp tehoissa, joka liikahtaa jo kohtuullisesti.

Eli jos löydät hyvin varustellun 518:n, niin ota se ja vie optimointiin.
 
Tuo numeroiden valossa tussumpi on aivan järkyttävän hidas. 20d jo potkii ihan mukavasti. Takavedossa on vähemmän vikoja, mutta vaihdelaatikko on kovemmalla, nelivedossa taas edessä nivelet kuluvat herkästi. Onhan se ihan ok auto ajaa, mutta ei bemarin paras 5-sarjalainen, mutta toisaalta ehkä yksi mukavimmista.

18d on kuitenkin toivottoman tussu. 20d alkaa olemaan ok, 30d on se moottori mikä tuohon parhaiten dieseleistä passaa. Kuitenkin 18d en voi suositella, sillä ei oikein ohi pääse muuten kuin pitkällä suoralla.

Onko tosiaan 518d vakiona ihan lussu? Kuitenkin taitaa olla samat suuttimet ja ahdin, kuin 520d:ssä mitä @Diplomaatti tuossa epäilikin? Ajattelin, että matalammat tehot olivat vain paperilla? Lastuttaminen ei kauheasti innosta, kun pitäisi teettää päästötestit ja muutoskatsastaa, joihin uppoaisi pirusti rahaa.
 
Huomautus: Asiaton käytös
Onko tosiaan 518d vakiona ihan lussu? Kuitenkin taitaa olla samat suuttimet ja ahdin, kuin 520d:ssä mitä @Diplomaatti tuossa epäilikin? Ajattelin, että matalammat tehot olivat vain paperilla? Lastuttaminen ei kauheasti innosta, kun pitäisi teettää päästötestit ja muutoskatsastaa, joihin uppoaisi pirusti rahaa.
Joo koska juuri näin kaikki sen tekee ja katsastusmieskin näkee suoraan että on lastutettu ja täten laiton..
 
Onko tosiaan 518d vakiona ihan lussu? Kuitenkin taitaa olla samat suuttimet ja ahdin, kuin 520d:ssä mitä @Diplomaatti tuossa epäilikin? Ajattelin, että matalammat tehot olivat vain paperilla? Lastuttaminen ei kauheasti innosta, kun pitäisi teettää päästötestit ja muutoskatsastaa, joihin uppoaisi pirusti rahaa.

Kyllä sillä pärjää liikenteessä hyvin. Matka-ajossa 150hp riittänee useimmille.

Miksi pitää muutoskatsastaa?
 
Kyllä vakiolla F10:llä 518d:llä pärjää arkiajossa aivan hyvin, mutta kyllähän 500-sarjan BMW:hen kuuluu myös riittävä suorituskyky.

B47 koneella olevasta 518d:stä saa ohjelmoimalla ihan kohtuulliset tehot irti, AJ Tech:in tai CDI Tuikun ohjelmaa boksiin, niin alkaa kulkemaan.

Virallisesti softavirit pitäisi muutoskatsastaa ja suorittaa kaikki VTT:n ( tai vastaavan ilmoitetun laitoksen ) viralliset päästötestit, jos softan valmistaja ei niitä ole teettänyt, mutta koska se maksaa mansikoita ja mannaryynejä, niin ei kukaan niitä tee tai muutoskatsasta autoaan softauksen jälkeen.
 
Onnittelut, tätä kuolasin pitkään ennen edellistä autonvaihtoa mutta ei vaan pystynyt nykykilsoilla noin pientä ja bensakoneista ottamaan. Oli ihan pirun hauska ajaa ja esim. hytti/kojelauta on valovuosia kilpailijoita edellä. :tup:
Polo GTI on kyllä varsin nätti ja mukava paketti. Siinä oli koeajolla vain yksi mutta. Se oli valitettavan tylsä ja liian isokokoisen tuntuinen verrattuna esimerkiksi uuteen Fiesta ST:hen. Jopa VAG:n toisen merkin Ibiza FR litraisella moottorilla oli hauskempi ajettava kuin tuo Polo. Ibizaa oli todella hauska heitellä mutkiin hiukan tiukempaan ja jopa tuolla mopon moottorilla se oli todella pirteä kulkemaan. Tästä syystä oma Polo GTI harkinta jäi jäihin ja jäin odottelemaan uutta Cupra Ibizaa, josta tosin ei ole kuulunut pitkään aikaan yhtään mitään.

Tietääkö kukaan onko tuo Cupra Ibiza tulossa ja jos on niin milloin?
 
Minusta toi 518d ei ole ollenkaan liian vajaatehoinen. Itselläkin on 150 hv ja momentinmuunnin. Kyllä ohittelee tosi kivasti maakunnissa pikkuteillä eikä jää kenenkään jalkoihin. Karvan verran paremmin kiihtyy kun entinen pienempi 120 hv + momentinmuuntimella varustettu auto.

Lisäksi softalla sitten lisää tehoa. Ei sitä kukaan katsuri mistään näe, tai jos näkee niin siitä kyllä leviää tieto netissä hyvissä ajoin ennenkun alat omaasi softaamaan...

E: näyttäis olevan se n. 1700 kg painoinen niinkuin omakin V60... Itelle tuo perspektiiviä kun saa välillä ajella 1.6 TDI Passatilla (nykyinen sukupolvi), sekin kiihtyy loppujen lopuksi ohituksiin pirun hyvin kun ihan hieman ennakoi. DSG tarjoaa sen verran paremman kiihtyvyyden ja nopeamman kickdownin että paikkaa hyvin pienen koneen onnetonta luonnetta muutoin.



Onnittelut, tätä kuolasin pitkään ennen edellistä autonvaihtoa mutta ei vaan pystynyt nykykilsoilla noin pientä ja bensakoneista ottamaan. Oli ihan pirun hauska ajaa ja esim. hytti/kojelauta on valovuosia kilpailijoita edellä. :tup:

D3 150hp on suorastaan ärhäkkä verrattuna tohon bemarin 150-heppaiseen kuristettuun moottoriin. D3 150hp S90 tuntuu lentävän, kun taas F10 518d ei kulje mihinkään. Kahdella F10 LCI 518d:llä olen ajanut pari työvuoroa ja ihan oikeasti ne on älyttömän laiskoja, kun taas D3 150hp S90 ei ollut ollenkaan laiskan tuntuinen. En tiedä mistä johtuu, mutta tällaiset fiilikset niistä saa. Siksi suosittelen ihan suoraan 20d:tä ja myös siksi kun noita N47 ja B47-koneisia bemareita on ollut taksina todella monta (kuusi N47-moottorilla ja nyt menossa kolmas auto B47-moottorilla), eikä ikinä itse moottoreissa ole ollut vikoja, jos ei EGR:n vaihtoja lasketa.
 
Polo GTI on kyllä varsin nätti ja mukava paketti. Siinä oli koeajolla vain yksi mutta. Se oli valitettavan tylsä ja liian isokokoisen tuntuinen verrattuna esimerkiksi uuteen Fiesta ST:hen. Jopa VAG:n toisen merkin Ibiza FR litraisella moottorilla oli hauskempi ajettava kuin tuo Polo. Ibizaa oli todella hauska heitellä mutkiin hiukan tiukempaan ja jopa tuolla mopon moottorilla se oli todella pirteä kulkemaan. Tästä syystä oma Polo GTI harkinta jäi jäihin ja jäin odottelemaan uutta Cupra Ibizaa, josta tosin ei ole kuulunut pitkään aikaan yhtään mitään.

Tietääkö kukaan onko tuo Cupra Ibiza tulossa ja jos on niin milloin?

Mulla jäi fiesta hankkimatta noiden penkkien takia vaikka hauska peli olikin. Lisäks Polo oli vaan parempi kompromossi hauskuuden ja mukavuuden/käytännöllisyyden kannalta. Ei haittaa itseä tuo kokokaan, mahtuupa kamaa kyytiin
 
Onkohan nää swift sportit millaisia: Suzuki Swift Sport 1,6 Viistoperä 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto Lapset alkaa oleen aikuisia ja pienempi sekä taloudellisempi peli riittää yksinajeluun 407 tilalle, tosin jotain autossa pitää olla ettei o ihan se karvalakkimalli. Swiftissä tosin takakontti uhrautuu lähes kokonaan subbarille.
Hauska ajaa, pirun muovinen sisusta, ok varusteet (oli ainakin siihen aikaan kun kävin itse koeajamassa yhtä), luotettavan maineessa (paitsi jos jotain hajoaa niin saa kuulema osia odottaa sanoi tuttu mekaanikko joka noitakin korjaili) mutta tuo kone ei itselle kelpaa kyllä käyttikseen. Ei MITÄÄN vääntöä. Aina pykältämässä ihan normi ajossa liikenteen mukana pysäkseenkin ja jos haluat että liikahtaa edes hiukan niin kierroksia on käytettävä. Harrasteena fine kinda mutta harrasteena kaipaisi sitten kyllä enemmän tehoakin ehkä tuon alaväännön puuttumisen perusteluksi.
 
Kellään kokemusta c5 aircross grip controllista? Tekisi mieli tuollainen laittaa ja kaipailis kokemuksia tuosta automaatin kanssa.
 
D3 150hp on suorastaan ärhäkkä verrattuna tohon bemarin 150-heppaiseen kuristettuun moottoriin. D3 150hp S90 tuntuu lentävän, kun taas F10 518d ei kulje mihinkään. Kahdella F10 LCI 518d:llä olen ajanut pari työvuoroa ja ihan oikeasti ne on älyttömän laiskoja, kun taas D3 150hp S90 ei ollut ollenkaan laiskan tuntuinen. En tiedä mistä johtuu, mutta tällaiset fiilikset niistä saa. Siksi suosittelen ihan suoraan 20d:tä ja myös siksi kun noita N47 ja B47-koneisia bemareita on ollut taksina todella monta (kuusi N47-moottorilla ja nyt menossa kolmas auto B47-moottorilla), eikä ikinä itse moottoreissa ole ollut vikoja, jos ei EGR:n vaihtoja lasketa.

Onko nämä olleet takseja? Millaisia kilsoja noilla on päästelty?
N47 kiinnostaisi, toisessa kopassa tosin, mutta se ketju vähän askarruttaa.
 
Onko nämä olleet takseja? Millaisia kilsoja noilla on päästelty?
N47 kiinnostaisi, toisessa kopassa tosin, mutta se ketju vähän askarruttaa.

Eiköhän ne ole yleensä noin 75 000km vuosi ja parin vuoden jälkeen vaihto.

Hyviä vehkeitä. Laatu on erittäin kohdallaan.
 
Oliko tämä mutua vai henkilökohtaista kokemusta ko systeemistä?

Ei omakohtaista kokemusta mutta the grand tourissa james may? Koeajoi c3 aircrossin ja ihmetteli kuinka hyvin auto etenee vajaavetoiseksi


Eiköhän noista netistä videoita/testejä löytyne.
 
Ei omakohtaista kokemusta mutta the grand tourissa james may? Koeajoi c3 aircrossin ja ihmetteli kuinka hyvin auto etenee vajaavetoiseksi


Eiköhän noista netistä videoita/testejä löytyne.

No,eipä toi ole kuin 400€ investointi. Sama vaikkei toimisikaan.
 
Onko nämä olleet takseja? Millaisia kilsoja noilla on päästelty?
N47 kiinnostaisi, toisessa kopassa tosin, mutta se ketju vähän askarruttaa.

Taksejahan ne. N47 ei koskaan ollut ketjun kanssa ongelmaa, niillä päästeltiin sen 90-250 000 kilsaa. Yhdellä B47 päästeltiin 200 000 kilsaa. Autoja pidettiin 1-2,5 vuotta. Se ketju on lähinnä ongelma jos on huonosti vaihdeltu öljyjä/käytetty mitä sattuu öljyjä, meillä öljynvaihtoväli pyörinyt siellä 14000-18000km taksiajossa. Noihin kilometreihin voi lisätä käyntitunteja aika reilusti etenkin talvella ja hyvin rajua/runsasta kaasupolkimen käyttöä sievästi ajelun lisäksi.

Itse moottorit on hyviä, tosin päästöjärjestelmät ovat perseestä, esim. F10 B47 koneiden Adbluen lämmitin (500€), joka menee säännöllisesti talvipakkasilla noissa about kerran kahdessa vuodessa. Tietty hiukkassuodattimet kannattaa tutkia, etteivät ole tukossa, meillä meni kahdesta autosta aika täyteen, mutta puhdistus auttoi. Ei kannata ostaa N47/B47 mottista bemaria jos kuluttavat polttoainetta maantiellä, yleensä kasvanut polttoaineenkulutus on hyvä merkki esim. Täyttyneestä hiukkassuodattimesta, toimimattomasta egr:stä (myös jäähdytysnestettä alkaa kulumaan jos EGR on rikki) tai vaikkapa tukkeutuneista suuttimista.
 
Onko kokemuksia / mielipiteitä Jaguareista tuossa 15 000 - 25 000 hintaluokassa? Omaan silmään perkeleen tyylikkäitä autoja omassa hintaluokassaan ja nyt lueskellut vähän testejä niin varsin positiivisen kuvan saanut varsinkin XF ja XE -malleista.

Uudemmat XE-mallit houkuttelevat erityisesti, 25 000e saa jo reilusti alle 100 000 km rullattuja autoja vm 2016->.

XFiä on paremmin tarjolla jopa alle 15 000e mutta kilometrejä ja ikävuosia noihin on kertynyt sitten vähän enemmän.

Tässä pari esimerkkiä Nettiautosta. Katselin myös että Ruotsissa noiden hinta on vielä muutaman tonnin edullisempi, mutta en sitten tiedä meneekö hyödyt hakukustannuksiin.

Minkähänlaisia huoltokustannuksia näihin olisi odotettavissa? Onko kaukaa viisasta laittaa ostohinnassa muutama tonni enemmän esim tuollaiseen pari vuotta vanhaan XE-malliin vs. pelätä että vanhempaan XFään tulee isompaa vikaa?

Jaguar XE Pure E-Performance Plus 120KW Aut. -Xenon, Navi- Porrasperä 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto

Jaguar XF 2,7D V6 Luxury Business A Porrasperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

Jaguar XF 2,7D V6 Luxury Business A Porrasperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto

Jaguar XF Sportbrake 2,2 i4 Td 163 Luxury Business ** JUURI SAAPUNUT / Huippuvarusteet / Nahkasisusta ** Farmari 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto

Jaguar XF 3,0 d Business A Porrasperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto

Jaguar XF 3,0 d Business A Porrasperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Viimeksi muokattu:
Aika arvokkaitahan noi on huoltaa. Veikkaisin että tommoseen 10v vanhaan saattaa osiakin joutua odottelemaan jos jotain sattuu.
 
XE ja XF on sama juttu, ku 3 ja 5-sarjoissa. Samaan hintaan melkein molemmat. XE on aika ahdas ja vähän lelumaisen oloinen. Itse olen XF:ää miettinyt ja uudempaa koska tuon vanhan näyttö systeemi on naurettava. Tosin uudessakin se muistuttaa focusta ja on vähän halvahkon oloinen.

En usko, että nuo huollot sen kalliimpia ole. Jokainen fixus paja osaa perushuillot

Tässä uudempaa

Jaguar XF 20d Portfolio #Aktiivinen vakkari Porrasperä 2016 - Vaihtoauto
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää auto olisi hakusessa alle 10000 euroon. Käyttö suurimmalta osin noin 50km päivässä, ehkä kerran pari viikossa pidempi pätkä moottoritieajoa. Alla olevat tulleet esille vahvimpina vaihtoehtoina, mutta mitä mieltä täällä ollaan näistä? Onko näissä jotain suuria nou nou juttuja vai onko harkinnan arvoisia. :)

Ford Fiesta 1,6 120 hv Titanium S M5 5-ovinen**KORKOTARJOUS 1.9%+kulut** Viistoperä 2012 - Vaihtoauto

FORD Fiesta 1,0 EcoBoost 125hv Start/Stop Sport M5 3-ovinen ** Merkkihuollettu Suomiauto / Vakionopeudensäädin / vaihtoauto | Autotie

Renault Clio Energy TCe 90 GT Line NAVIGOINTI Korkotarjous 1.9 % + kulut Viistoperä 2015 - Vaihtoauto
 
Hyvää auto olisi hakusessa alle 10000 euroon. Käyttö suurimmalta osin noin 50km päivässä, ehkä kerran pari viikossa pidempi pätkä moottoritieajoa. Alla olevat tulleet esille vahvimpina vaihtoehtoina, mutta mitä mieltä täällä ollaan näistä? Onko näissä jotain suuria nou nou juttuja vai onko harkinnan arvoisia. :)

Ford Fiesta 1,6 120 hv Titanium S M5 5-ovinen**KORKOTARJOUS 1.9%+kulut** Viistoperä 2012 - Vaihtoauto

FORD Fiesta 1,0 EcoBoost 125hv Start/Stop Sport M5 3-ovinen ** Merkkihuollettu Suomiauto / Vakionopeudensäädin / vaihtoauto | Autotie

Renault Clio Energy TCe 90 GT Line NAVIGOINTI Korkotarjous 1.9 % + kulut Viistoperä 2015 - Vaihtoauto
Noista kahdesta Fiestasta ainakin suosittelen tuota Ecoboost pohjaista jos haluaa järkevän käyttöalueen tehoille. Ei ehkä juuri noista yksilöistä mutta ylipäänsä. Erikoisena huomiona ST Fiestan vanteet tuossa kyseisessä. Voi kertoa ehkä hiukan minkälaisessa ajossa on ollut jo. Relluun en itse vaan kykenisi. Oli aivan kauhea kun oli kertaallen sijaisautona moinen, ei miellyttänyt sisusta, laatuvaikutelma ajettavuus eikä moottori (tosin en tiedä mikä bensakone siinä kipossa oli).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 193
Viestejä
4 468 550
Jäsenet
73 904
Uusin jäsen
jessemoro

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom