- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 3 782
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko MK3:ssa jotain, miksi MK2 olisi parempi?
No yksittäisiä voi olla, jos pisaralla pisimmälle-moottorivaihtoehdot huomioidaan myösEi taida saada lähellekään tuohon 4k budjettiisi, sopivat mallit olis ~2008 eteenpäin kun V70 seurasi aiemmin esiteltyä S80 sarjaa. Ja niitäkään ei välttämättä kannata niin alkupäästä eli 2009 ja eteenpäin ≠ 4000€.
No juuri tuossa äsken luettelin, eli käytännössä mitään lisää sillä uudemmalla korimallilla ei saavuta, ainoastaan hajoavia osia jotka tuosta vanhemmasta puuttuvat. Vanhemmassa Ei sähköistä käsijarrua, ei sähköistä rattilukkoa, ei sähköistä virtalukkoa.Vanhempi on sitä paitsi kauniimpi ja taitaa olla tilavampikin. Varmaan osaltaan makuasiakin, mutta olen koko elämäni ollut autojen kanssa tavalla tai toisella, halpojen ja todella kalliiden ja omiakin on ollut se varmaan +60 tms, mutta aina jaksan hämmästyä kuinka hyvin tehtyjä, laadukkaita ja kestäviä autoja nuo vanhemmat p2 alustan volvot ovat.Onko MK3:ssa jotain, miksi MK2 olisi parempi?
Kannattaa tuo 300tkm raja jättää pois. Ehjiä autoja saa isommillakin kilometreillä. Kannattaa vain katsoa se yksilö mihin on jo kuluvat uusittu.Edelleen hakusessa joku 4000 plusmiinus hintainen laite, jolla siirtää itsensä ja tavaroita paikasta toiseen. Vaatimuksena tuore leima, alle 300 tkm ajettu, farkku ja vetokoukku. Mielellään alle 15v ikäinen, mutta esim. jonkun V70:n osalta voin vähän joustaa vuosimallissa ja kilsoissa.
Joo, se 300 tkm nyt oli ehkä lähinnä noita aasialaisia kehonsiirtovälineitä koskeva. Laitoin jo hakukoneeseen vahdin 2005-2006 V70:lle. Harmillisen kaukana olisi muutama kiinnostava yksilö. Ruotsissa olisi sitten enemmänkin tarjontaa...Kannattaa tuo 300tkm raja jättää pois. Ehjiä autoja saa isommillakin kilometreillä. Kannattaa vain katsoa se yksilö mihin on jo kuluvat uusittu.
Esimerkiksi itse etsin joskus väkipakolla alle 300tkm ajettua mk2 s60/v70 volvoa ja lopulta yhden löysinkin. Suunnilleen 290tkm kohdalla auto alkoi purkautumaan kaikilta kuluvilta osiltaan(+vaihdelaatikon venttiilipöytä) ja on jäänyt mieleeni eniten harmaita hiuksia/remontteja aiheuttaneena autonani. Kun joku sen sitten osti niin saikin lähes kaikilta kulutusosiltaan uusitun auton ja mittarissa oli reilut 300tkm.
Hakee, hakee. Mutta en mä nyt lähde Espoosta Ouluun pelkkien kuvien perusteella renkaita potkimaan. Enkä ole kyllä yhtään autoa ostanut ennen koeajoa. Neljä uutta prätkää kyllä.Suomi on aika pieni maa niin jos rajojen sisältä löytyy niin melkein mistä vain auton kyllä vuorokaudessa hakee.
Tarvittaisiin kakkosautoa puolison ajoihin. Spekseinä lähinnä seuraavat:
- budjetti max 4000 €
- "luotettava"
- varustelistalta pitää löytyä isofix takana, ilmastointi ja vakkari
- ajomäärä varmaan noin 10 000 km vuodessa
Mielessä pyörii lähinnä vanhat japsit ja Volvot. Itesellä onkin ollut V50 aikoinaan ja se oli ihan hyvä peli vaikka Ford-sukua onkin. Mutta, onkohan noissa Corolloissa ollut isofixit miten olemassa?
En edes tajunnut että Civicit on jo tässä hintaluokassa, eli hyvä heitto. Kiitos!Civic 1.8i ja manuaali on pomminvarma yhdistelmä. Tämänkorimallin automaatit ovat epäluotettavia, ei kannata ostaa. https://www.nettiauto.com/honda/civic/14765818
Työmatkan kasvaessa olisi suunnitelmissa auton vaihto mahdollisesti sähköiseksi (tai jatkaa bensalinjalla). Tällä hetkellä kilometrejä tulee vuodessa 11 tkm, jatkossa kilometrejä tulee vuoden aikana n. 17-19 tkm.
Budjetti: 29 000-39 000 €. Käytetty käy myös jos kilometrejä on alle 60 tkm. (Ehkä voi hyvän yksilön kohdalla tehdä poikkeuksen).
Autossa tulisi olla/ sen tulee täyttää seuraavat asiat:
- neliveto
- maavaraa vähintään 20 cm. (Nykyisessä autossa sama)
- sähkössä range talvella väh. 200 km.
- latausnopeudella EI väliä (pelkästään kotilatausta tiedossa 99% matkoista)
- vetokoukku tai valmius sen laittamiseen (vetopainot luokiteltu)
- adaptiivinen vakkari
- EI plug-in hybridejä
Autokauppojen sivuja selaillessa aloin myös miettimään uuden bensavehkeen hankintaa, tässä tapauksessa Dacia Bigsteriä nelivetoisena. Mutta onko tuollaisessa sitten järkeä tuolla ajomäärällä. Autoa kuitenkin olisi tarkoitus pitää se 5-6 vuotta?
The e-tron’s ground clearance is 172mm but it has adaptive air suspension as standard, allowing the ride height to be increased by 76mm for off-road excursions, or dropped by 20mm at motorway speeds.
Audi E-Tron voisi olla myös vaihtoehto.
![]()
Audi e-Tron Performance Review - Fully Charged Show
The Audi e-tron is the first all-electric offering from the brand and it’s a very capable, desirable yet also practical product.fullycharged.show