Mikä auto minulle?

Pojalle yhä autoa. Budjetti on tiukahko, mutta ehkä tuohon voi repiä 6 tonnia. 1,8-litrainen Civic (ufo/muna, mitä näitä lempinimiä nyt lukenut) vai 1,6-litrainen Focus? Molempia tiirattu ~200k ajettuna ja vuosimallit 2010 korvilla. Nettianekdootteja ja kaikenmoisten tietäjien tekstejä lukeneena olen itse mieltä, että Honda olisi varmempi. Koeajaa pitää ja paperit katsoa, mutta ei ole aukotonta se. Väitetysti ko. Hondan ajomukavuus ei olisi kovin hyvä, mutta liekö tuon Fordinkaan? Onko kärryistä näkemystä/kokemusta? Hyvää, huonoa tai neutraalia sanottavaa?
Osta honda.
Tolla rahalla vähän etsimällä taitaa saada jo FN koppaisen TYPE-R:n niin pääsee jo vähän fiiliksiin jälkikasvukin.
Voi jopa innostua autoista kun ei tarvitse masentua jonkun väsyneen piippailevan nykysähkiksen ratissa.

Osta honda.
Tolla rahalla vähän etsimällä taitaa saada jo FN koppaisen TYPE-R:n niin pääsee jo vähän fiiliksiin jälkikasvukin.
Voi jopa innostua autoista kun ei tarvitse masentua jonkun väsyneen piippailevan nykysähkiksen ratissa.
Ei kyllä iha tolla rahalla FN typeriä saa. Noideki hinnat tuntunu olevan nousemassa jos kelpo yksilö maltillisilla kilsoilla.

Kuvia katsoen näyttäisi, että monessa Civicissä manuaali on 6-lovinen. Lienee vain tuossa 1,8-litraisessa.

Jos jotain muistan muinaisesta -89 Civicistäni, niin ehkä erityisesti sen vaihteiston ja voimansiirron: täsmällinen ja hauska, kytkin tarkka ja terävä, mutta sillä kun oppi laittamaan kierrokset kohdalleen, niin myös täydellisen pehmeä vaihtaa.

Kuvia katsoen näyttäisi, että monessa Civicissä manuaali on 6-lovinen. Lienee vain tuossa 1,8-litraisessa.

Jos jotain muistan muinaisesta -89 Civicistäni, niin ehkä erityisesti sen vaihteiston ja voimansiirron: täsmällinen ja hauska, kytkin tarkka ja terävä, mutta sillä kun oppi laittamaan kierrokset kohdalleen, niin myös täydellisen pehmeä vaihtaa.

Näkyy olevan jopa siinä vajaan 1.4 litran padan kyljessä kuusi pykälää eteen.

Kumpi lie parempi pidemmän päälle käytetyssä autossa? Välitykset osuvat paremmin kohdalleen useammalla pykälällä, eli bensiiniä säästyy, mutta mahtaako kytkin ja laatikko kulua enemmän, jos/kun vaihdetta vaihdetaan useammin.

Tuo laatikko kyllä vähän pohdituttaa, mutta ei se riskikerroin ehkä sen suuremmin sillä yksin nouse. Lähestyn kyllä tätä koko hommaa ajatuksella, että laitan itse ainakin vähän rahaa sivuun katastrofia varten.

Statistiikka

Viestiketjuista
271 630
Jäsenet
76 777
Uusin jäsen
jerelolo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom