hehe, ei kun oma auto on tähän asti toiminut niin ei ole tarvinnut nettiautoa selailla sitten ainakaan viiteen vuoteenOotko lähiaikoina herännyt pitkästä koomasta tai jotain?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
hehe, ei kun oma auto on tähän asti toiminut niin ei ole tarvinnut nettiautoa selailla sitten ainakaan viiteen vuoteenOotko lähiaikoina herännyt pitkästä koomasta tai jotain?![]()
Mitä helv* on tapahtunut viime vuosina autojen hinnoille?? näyttää että n. 5000eur autojen hinnat ovat vähintäänkin 2x tai jopa 3x jos yhtään katsoo hinta/laatua että ikä + kilometrit = hinta.
Nyt kun katsoo tarjontaa niin kaikilla n. 5000 eur autoilla on ajettu yli 300 tkm.
Ja vielä toinen kysmys että miten voi 1998 vm passat @330 tkm pyynti olla 2500 eur? kun sellaisethan menee suoraan paaliin, koko alusta ja kaikki osat tuon ikäisessä autossa on jo mätiä
Eli eli, näyttää vahvasti että olisi tulossa vapaan käyttöedun auto käyttöön ja nykyinen käyttis jäisi harrasteeksi. Omat käyttöautot ja harrasteet osaan kyllä valita ja niissä on tietyt mieltymykset mutta ovat kovin eri kuin työssä vaadittavat.
Näin uuden työntekijän palkoilla ei vielä rahoille lyödä eikä muutenkaan olisi tarve millekään ultimate varustelluin kaikki joten menisi tuonne 450-550e/kk välille vapaa autoetu hinta. Kriteereinä mitä pitäisi olla, vakkari (ei väliä onko adaptiivinen), penkit missä pitkäkoipinen voisi istua pidempiäkin matkoja, ei aivan järkyttävän meluisa (uusimman Fiesta melutaso kelpaa hyvin), Android Auto tai keskikonsoli mihin saa pienen tabletin kiinnitettyä, ilmastointi (mielellään automaattinen), paikkoja autossa 4+ (eli sulkee valitettavasti esim Fiesta Vanit pois) ja manuaali riittää jos auton muuten on sopiva.
Bonuksia ovat automaatti (MX-5:ssä on sen verran hyvä aski ettei oikein halua hämmentää muita enää), lämmitettävä ratti, adaptiivinen cruise, lämmitettävä tuulilasi, hifit edes etäisesti siedettävät kun custom kamaa ei voi asennella ja keskivertoa paremmin pitkäkoipisille sopivat penkit ovat bonusta. Niin ja eipä noista hyvistä ajovaloista haittaa olisi kun pitkin poikin maata tulisi ajeltua.
Sähköauto ei oikein toimi. Liian arvaamaton työpäivä=ei voi olla varma onko laturi lähellä, vapaana, aikaa ladata tms. Muuten nappaisin sähköauton samantien. 1kpl Teslaa takana ja prkl jos olisi tiennyt uramuutoksista niin olisin pitänyt kipon ja keräillyt km-korvaukset. Sähköauto mahtava mutta jos työ sisältää jatkuvaa säntäilyä pitkillä matkoilla ei voi harkita koska et halua huudella asiakkaalle että sori, en voi tulla kun akku loppu.Just selailin niinkin eksoottista, kuin Renault Megane etechin hinnastoa ja tuon vapaa autoetu liikkuu näemmä 510€-680€ välimaastossa.
Vakiovarusteita taitaa ainakin olla lämmitetävä ratti ja android auto/ apple carplay. Vakionopeudensäädin löytyy myös.
Tuota taitaa saada kaikenlisäks nopeallakin toimituksella ja itse ainakin vähän mietin pitäisköhän sitä liipaista eka sähköauto.
Kaverilla on ollut 2008 ceed nelisen vuotta, jotain 170-180k taitaa olla mittarissa ja 1.6 kone muistaakseni.Minkälaisessa maineessa nämä 2005-2008 luvun Kia Ceratot/Ceedit ovat? Lähinnä että onko jotain vittumaisia/kalliita tyyppivikoja? ruostuuko? onko sähkövikoja? pelaako talvisin myös hyvin? maksaako huollot/varaosat paljon? jne.
Budjettivalinta eli n. 9000-11000e haarukassa oleva farkku/porrasperä, pienikulutuksinen bensiini/hybridi ja vähän huoltoa kaipaava auto olisi hakusessa mielellään pitkän aikajänteen käyttöön, n. 10 000km/v. Nyt oon ajellut vanhalla Toyota Priuksella, mihin oon ollut tosi tyytyväinen, mutta oon nyt myynyt sen ja olisi aika vaihtaa tuoreempaan.
Hakuperusteiden puitteissa on tullut katseltua mm. Peugeot 308:eja, esim. tämä: https://www.nettiauto.com/peugeot/308/13224709
Foorumien perusteella noissa Peugeoteissa tuntuu vaan olevan isoa vikaa niin paljon, etteivät taida olla mielekkäitä hankintoja, vaikka niitä saisikin verraten vähän ajettuina.
Jostain vaatimuksista pitäisi varmaan joustaa, mutta en oikein keksi mistä ja esim. pienen kulutuksen dieseleitä tuntuu saavan hyvään hintaan tällä hetkellä. Sekin voisi toimia, jos huoltotarpeet olisivat pieniä. Mitäs merkkejä ja malleja suosittelisitte katsomaan?
Budjettivalinta eli n. 9000-11000e haarukassa oleva farkku/porrasperä, pienikulutuksinen bensiini/hybridi ja vähän huoltoa kaipaava auto olisi hakusessa mielellään pitkän aikajänteen käyttöön, n. 10 000km/v. Nyt oon ajellut vanhalla Toyota Priuksella, mihin oon ollut tosi tyytyväinen, mutta oon nyt myynyt sen ja olisi aika vaihtaa tuoreempaan.
Hakuperusteiden puitteissa on tullut katseltua mm. Peugeot 308:eja, esim. tämä: https://www.nettiauto.com/peugeot/308/13224709
Foorumien perusteella noissa Peugeoteissa tuntuu vaan olevan isoa vikaa niin paljon, etteivät taida olla mielekkäitä hankintoja, vaikka niitä saisikin verraten vähän ajettuina.
Jostain vaatimuksista pitäisi varmaan joustaa, mutta en oikein keksi mistä ja esim. pienen kulutuksen dieseleitä tuntuu saavan hyvään hintaan tällä hetkellä. Sekin voisi toimia, jos huoltotarpeet olisivat pieniä. Mitäs merkkejä ja malleja suosittelisitte katsomaan?
Täytyy surumielin luopua Honda e:stä, kun ei takakontin tila riitä. Tilalle mietin paluuta vanhaan suunnitelmaan, eli e-208:aan. Tekis mieli saada GT-varustelulla ja siltä saralta osui tämä silmään:
Mitä mieltä hintatasosta? Reilu vuosi olisi vielä tehdastakuuta ja uudet talvirenkaat saisi kaupan päälle. Pari halvempaakin GT:tä on tarjolla, mutta niistä puuttuu adaptiivista vakkaria tai muuta vastaavaa.
ID.3:sta myös katselin, mutta niistä löytyy Travel Assist kovin harvasta autosta ja tässä on jo ehtinyt tottua vastaavien järjestelmien tuomaan ihanuuteen.
Vuoden kuluttua 33 000 euron auton hinnasta on jäljellä noin 86 prosenttia, kahden vuoden kuluttua noin 77 prosenttia ja kolmen vuoden kuluttua noin 68 prosenttia. Kolmivuotiaana keskimääräisen auton arvon pitäisi siis olla suuntaa-antavasti vähän yli 22 000 euroa.
Esim tuosta.Onko suositella premium oloista plugin hybridiä 35k budjetilla? Sukset pitäis mahtua sisään mutta muuten koolla ei väliä.
Ai C-max on pienempi kuin esim Touran?C-max grandi taitaa olla vähän pieni noihin verrattuna. Fordilta S-max on isompi ja galaxy vielä isompi. Montako turvaistuinta tarvii mahtua?
Automaatti ei tosiaan ole ihan mikään pakko, mutta tuo kulutus on aikamoinen, kilsoja heillä tulee tällä hetkellä n. 25000km/v, tosin se on luultavasti pienempi tulevaisuudessa.Galaxy. https://m.nettiauto.com/ford/galaxy/13210805?vifAdCount=12&vifNav=Y
Ei sit automaattia noilla budjeteilla ettei tuu kyyneleet.(Powershift)
Kilometrit unohtui koska laskeskelin C-maxin kohdalla että aika yhdentekevää kustannusten osalta onko se 1.6 bensa tai 1.5/1.6 diesel kun ottaa verot sun muut huomioon.Niitä on dieseleinäkin, mutta esitiedot olivat rajoitetut niin otin bensan esimerkiksi.
Kuten muissa postauksissa sanottu, niin aika haastava paketti vaatimuksiaPitäisi tuttavaa auttaa auton hankinnassa. Löytyisikö suosituksia näillä kriteereillä?
Pakko:
- väh. 6 paikkaa (2 aikuista ja 4 lasta)
- max 8ke
- vetokoukku (tai ainakin asennettavissa)
- matalat käyttökustannukset
Nice to have:
- Automaatti
- Lasikatto olisi plussaa.
Itse olen vain ajanut Ford C-Max Grandia ja se vaikutti kyllä ihan ok:lta. Mites siihen vertautuu esim Touran tai C4?
. Touranin 7-paikkaiset tuntui olevan aika harvassa. Ketjullinen TSI pitäis olla korjattu, että edes voi harkita ostavansa. Erityisesti bensojen DSG myös tunnettu vikapesä.Talvirenkaat kannattaa tarkistaa, mitä tarjotaan. Mitään Nankangeja ei kannata ottaa parivuotiaiden Continentalien tilalle.
Kiitoksia hyvästä infopaketista!Kuten muissa postauksissa sanottu, niin aika haastava paketti vaatimuksia. Touranin 7-paikkaiset tuntui olevan aika harvassa. Ketjullinen TSI pitäis olla korjattu, että edes voi harkita ostavansa. Erityisesti bensojen DSG myös tunnettu vikapesä.
Fordilla myös Grand Tourneo Connect, joka Berlingo/VW Caddy tyylinen tila-auto. Valitettavasti ollut kovissa hinnoissa.
Itse hylättiin C-Max Grand kun pidettiin liian ahtaana 2+3 hlö autona ja 7-paikkainen oli haussa. Kalliimpia vaihtoehtoja on myös VW Sharan/Alhambra, mutta hinnat alkaen yleensä 10ke ja kohtuullisempi km/ikä yhdistelmä vielä kalliimpi. Kulutukset S-Max-tasolla.
Citroen C4 Grand Picasso on selvästi C-Maxia tilavampi edullinen vaihtoehto, mutta hinnat tuntuu nousseen selvästi 2v takaisesta. Tuolloin löytyi 2011-2013 150tkm ajettuja 8ke hintaan. Toinen huono puoli monet ongelmalliset moottorit. Vanhoissa 16-venttiilisissä dieseleissä turbovikaa 150tkm paikkeilla ja ketjuvika yli 200tkm, eli pitäisi korjattu että voi ostaa. Uudemmat 8-venttiiliset dieselit luotettavia (kaikki ehdi-mallit, osa ~2011-jälkeisiä). Lähes kaikki BMP-robottivaihteistolla joka hidas ja kurja ajaa. 1.6l diesel on pihi ja laiska. THP bensan moottori pitäisi myös olla korjattu/vaihdettu luotettavasti että kannattaa ostaa (jakoketjuvika, öljynkulutus). VTI:ssä myös ainakin öljynkulutusvikaa.
Näissä pitäisi olla uudempi parempi moottori.
Tämä on hyvä pointti jonka kyllä olen tiedostanut. Sanoisin että se on kuitenkin melko harvinaista että koko poppoo mahdutetaan kerralla autoon. Siksi myös sen taaimman rivin käytännöllisyys on tärkeää, ettei tarvitse esim. nostaa penkit pois koko autosta vaan menee nätisti alas.Se vielä pitää muistaa, että takakonttiahan ei missään Grand C4 Picassossa, 5008:ssa, C-Max Grandissa, Touranissa tai Zafirassa juurikaan ole, kun taaimmaiset penkitkin on nostettu ylös. Tai jos toisen vaan nostaa, niin puolikas kontti käytössä.
Itse nostaisin budjettia ja katsoisin S-Maxia, Espacea, Alhambraa tai Galaxyä, jotka ovat kertaluokkaa isompia kuin yllämainitut. Juuri tilojen vuoksi.
Tuo olisi kyllä halpa. Valtaosa menee yli budjetin jollei lasketa niitä yli 300tkm ajettuja. Toiveena kuitenkin olisi että siitä olisi auto 10 vuodeksi niin.Galaxy mahtuu raamiin keppivaihteilla sekä b/d käyttövoimana.
Koneremontoitu jakoketjullinen TSI Touran voi olla ok valinta, mutta ei ole näistä enempää tietoa. Ja remontin laadusta pitäisi varmistua.Touran: Dieseli on siis luotettavampi kone kuin bensa? Ja mieluiten manuaalina.
C-Max Grand: Valtaosa ajosta menee varmaan alle täydellä kokoonpanolla, niin onko niin että jos takarivi on kaadettuna alas niin keskiriviä ei saa siirrettyä taaemmas, tuoden lisätilaa?
Sattuuko sulla olemaan kokemuksia/tietoa esim. Zafirasta ja Mazda MPV:stä?
"kaverille" Meinaatko etten kehtaisi myöntää jos auto tulisi itselleni?Joku vanha taksina ollut minibussi Saadistin ”kaverille”? Sellainen mitä lesot käyttää. Ei nekään ihan ilmaisia ole saatikka halpoja käyttää mutta perusvarmoja eikä tarvi istua kuin sardiinit purkissa.
"kaverille" Meinaatko etten kehtaisi myöntää jos auto tulisi itselleni?
Ok, selvästi meni inside läppä ohi niin että viuhahti.Normaalia kaverin puolesta kyselen huumoria![]()
Mites KIA?Pitäisi tuttavaa auttaa auton hankinnassa. Löytyisikö suosituksia näillä kriteereillä?
Näyttää siltä, että rupeaa työmatka-ajoa tulemaan 600km viikko.
Etsin hyväajoista matkaratsua, pääosin maantietä. Kaksi lasta on saatava satunnaisesti kyytiin.
Automaatti kait se on sama olla, kun siihen on kerennyt tottua. Mieluiten farmari tai vähintään hatcback.
Millaista autoa lähtisitte katsomaan? Kustannustehokas tietysti jollain tapaa oltava.
Joko sähköauto sopii rahoituksella kuvioon ja jos kyllä, mikä sähköauto?
Arvalla jos lähtisin heittämään, niin C-mersu? Tai Golf?
Ei kyllä Kia tullut mieleenkään mutta toinen ajettu yli 400tkm ja toisen yhd. kulutus yli kympin, niin eivät oikein kriteereihin sovi.Mites KIA?
Iso tila-auto automaattivaihteisena ei tule koskaan olemaan mikään säästöpossu.
Noita tais saada uutena vuodeksi 399€/15tkm liisarina. Ei mielestäni paha.Sanokaas miks ei kannata ostaa ~130tkm 2019-2020 Toyota hybrid Corollaa (farkku) ?
Jos mielessä huolettomuus, taloudellisuus ja jälleenmyyntiarvon säilyminen paremmin vs ei-hybridi.
noilla kilsoilla on voinut olla taksina, en kyllä ostaisi kun katsoo millaset ja kaverit niillä helsingissä ajelee ja millä tavalla...
vanhaan aikaan joo, mutta jos katsot mitä ainakin helsingissä tuo taksihomma on nykyään niin näitä kaikenlaisia yrittäjiä on joille auton käsittely, ajaminen tai mikään muukaan paitsi asiakkaan sumuttaminen ei ole omaa alaa..Ex-taksihan voi olla hyväkin diili. Ainakin ne on huollettu ja niistä on korjattu kaikki mikä on saattanut rikki mennä.
Viikonloppuna istuin suht uuden 530e bemaritaksin takapenkillä, mittarissa ei ollut paljon kilsoja, mutta varoitusvalot loistivat senkin edestä ja näytölle hyppäsi välillä ”aja huoltoon”-ilmoitus.vanhaan aikaan joo, mutta jos katsot mitä ainakin helsingissä tuo taksihomma on nykyään niin näitä kaikenlaisia yrittäjiä on joille auton käsittely, ajaminen tai mikään muukaan paitsi asiakkaan sumuttaminen ei ole omaa alaa..
vanhaan aikaan joo, mutta jos katsot mitä ainakin helsingissä tuo taksihomma on nykyään niin näitä kaikenlaisia yrittäjiä on joille auton käsittely, ajaminen tai mikään muukaan paitsi asiakkaan sumuttaminen ei ole omaa alaa..
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.