Mikä auto minulle?

Mitä helv* on tapahtunut viime vuosina autojen hinnoille?? näyttää että n. 5000eur autojen hinnat ovat vähintäänkin 2x tai jopa 3x jos yhtään katsoo hinta/laatua että ikä + kilometrit = hinta.
Nyt kun katsoo tarjontaa niin kaikilla n. 5000 eur autoilla on ajettu yli 300 tkm.
Ja vielä toinen kysmys että miten voi 1998 vm passat @330 tkm pyynti olla 2500 eur? kun sellaisethan menee suoraan paaliin, koko alusta ja kaikki osat tuon ikäisessä autossa on jo mätiä

Kyllähän inflaatio ja yleinen tilanne vaikuttaa tuohon. Saahan sitä pyytää, mutta ihan ostajan asia sitten haluaako maksaa ns. "ylimääräistä". Vanhempia autoja saa vieläkin ihan kohtuuhintaan, mutta yleensä ihan muista kanavista kuin nettiautosta/autotallicomista...
 
Mitä helv* on tapahtunut viime vuosina autojen hinnoille?? näyttää että n. 5000eur autojen hinnat ovat vähintäänkin 2x tai jopa 3x jos yhtään katsoo hinta/laatua että ikä + kilometrit = hinta.
Nyt kun katsoo tarjontaa niin kaikilla n. 5000 eur autoilla on ajettu yli 300 tkm.
Ja vielä toinen kysmys että miten voi 1998 vm passat @330 tkm pyynti olla 2500 eur? kun sellaisethan menee suoraan paaliin, koko alusta ja kaikki osat tuon ikäisessä autossa on jo mätiä

Vissiin ottaneet mallia Korsumäen hinnoittelusta. :)
 
Eli eli, näyttää vahvasti että olisi tulossa vapaan käyttöedun auto käyttöön ja nykyinen käyttis jäisi harrasteeksi. Omat käyttöautot ja harrasteet osaan kyllä valita ja niissä on tietyt mieltymykset mutta ovat kovin eri kuin työssä vaadittavat.

Näin uuden työntekijän palkoilla ei vielä rahoille lyödä eikä muutenkaan olisi tarve millekään ultimate varustelluin kaikki joten menisi tuonne 450-550e/kk välille vapaa autoetu hinta. Kriteereinä mitä pitäisi olla, vakkari (ei väliä onko adaptiivinen), penkit missä pitkäkoipinen voisi istua pidempiäkin matkoja, ei aivan järkyttävän meluisa (uusimman Fiesta melutaso kelpaa hyvin), Android Auto tai keskikonsoli mihin saa pienen tabletin kiinnitettyä, ilmastointi (mielellään automaattinen), paikkoja autossa 4+ (eli sulkee valitettavasti esim Fiesta Vanit pois) ja manuaali riittää jos auton muuten on sopiva.

Bonuksia ovat automaatti (MX-5:ssä on sen verran hyvä aski ettei oikein halua hämmentää muita enää), lämmitettävä ratti, adaptiivinen cruise, lämmitettävä tuulilasi, hifit edes etäisesti siedettävät kun custom kamaa ei voi asennella ja keskivertoa paremmin pitkäkoipisille sopivat penkit ovat bonusta. Niin ja eipä noista hyvistä ajovaloista haittaa olisi kun pitkin poikin maata tulisi ajeltua.
 
Minkälaisessa maineessa nämä 2005-2008 luvun Kia Ceratot/Ceedit ovat? Lähinnä että onko jotain vittumaisia/kalliita tyyppivikoja? ruostuuko? onko sähkövikoja? pelaako talvisin myös hyvin? maksaako huollot/varaosat paljon? jne.
 
Eli eli, näyttää vahvasti että olisi tulossa vapaan käyttöedun auto käyttöön ja nykyinen käyttis jäisi harrasteeksi. Omat käyttöautot ja harrasteet osaan kyllä valita ja niissä on tietyt mieltymykset mutta ovat kovin eri kuin työssä vaadittavat.

Näin uuden työntekijän palkoilla ei vielä rahoille lyödä eikä muutenkaan olisi tarve millekään ultimate varustelluin kaikki joten menisi tuonne 450-550e/kk välille vapaa autoetu hinta. Kriteereinä mitä pitäisi olla, vakkari (ei väliä onko adaptiivinen), penkit missä pitkäkoipinen voisi istua pidempiäkin matkoja, ei aivan järkyttävän meluisa (uusimman Fiesta melutaso kelpaa hyvin), Android Auto tai keskikonsoli mihin saa pienen tabletin kiinnitettyä, ilmastointi (mielellään automaattinen), paikkoja autossa 4+ (eli sulkee valitettavasti esim Fiesta Vanit pois) ja manuaali riittää jos auton muuten on sopiva.

Bonuksia ovat automaatti (MX-5:ssä on sen verran hyvä aski ettei oikein halua hämmentää muita enää), lämmitettävä ratti, adaptiivinen cruise, lämmitettävä tuulilasi, hifit edes etäisesti siedettävät kun custom kamaa ei voi asennella ja keskivertoa paremmin pitkäkoipisille sopivat penkit ovat bonusta. Niin ja eipä noista hyvistä ajovaloista haittaa olisi kun pitkin poikin maata tulisi ajeltua.

Just selailin niinkin eksoottista, kuin Renault Megane etechin hinnastoa ja tuon vapaa autoetu liikkuu näemmä 510€-680€ välimaastossa.
Vakiovarusteita taitaa ainakin olla lämmitetävä ratti ja android auto/ apple carplay. Vakionopeudensäädin löytyy myös.

Tuota taitaa saada kaikenlisäks nopeallakin toimituksella ja itse ainakin vähän mietin pitäisköhän sitä liipaista eka sähköauto.
 
Just selailin niinkin eksoottista, kuin Renault Megane etechin hinnastoa ja tuon vapaa autoetu liikkuu näemmä 510€-680€ välimaastossa.
Vakiovarusteita taitaa ainakin olla lämmitetävä ratti ja android auto/ apple carplay. Vakionopeudensäädin löytyy myös.

Tuota taitaa saada kaikenlisäks nopeallakin toimituksella ja itse ainakin vähän mietin pitäisköhän sitä liipaista eka sähköauto.
Sähköauto ei oikein toimi. Liian arvaamaton työpäivä=ei voi olla varma onko laturi lähellä, vapaana, aikaa ladata tms. Muuten nappaisin sähköauton samantien. 1kpl Teslaa takana ja prkl jos olisi tiennyt uramuutoksista niin olisin pitänyt kipon ja keräillyt km-korvaukset. Sähköauto mahtava mutta jos työ sisältää jatkuvaa säntäilyä pitkillä matkoilla ei voi harkita koska et halua huudella asiakkaalle että sori, en voi tulla kun akku loppu.
 
Minkälaisessa maineessa nämä 2005-2008 luvun Kia Ceratot/Ceedit ovat? Lähinnä että onko jotain vittumaisia/kalliita tyyppivikoja? ruostuuko? onko sähkövikoja? pelaako talvisin myös hyvin? maksaako huollot/varaosat paljon? jne.
Kaverilla on ollut 2008 ceed nelisen vuotta, jotain 170-180k taitaa olla mittarissa ja 1.6 kone muistaakseni.

Mitään vikoja ei ole ollut, riittänyt perus öljynvaihto-tason huollot. Ei ole ainakaan tuo ruostunut ja katsastus on kehunut että hyvässä kunnossa on. Sähköt on toimineet, talvisin toimii hyvin ja huollot/osat on minusta hyvin halpoja.

Itsekin olen tuolla ajellut ja hyvin on toiminut.

En ole keltään tutulta kuullut pahaa kian laadusta, vissiin ne ihan ensimmäiset mitä aikoinaan tuli, oli vähän huonompia mutta nämä 2000-luvun puolen kulkineet on luotettavia ja halpoja pitää pääasiassa.

Itse ostin kesällä 2011 rio:n, 46k oli mittarissa ja auto melkein kuin uusi, varusteet on mielestäsi hyvät eli on vakkari, ratinlämmitin, automaatti-ilmastointi yms. Kilkkeet. Käytin tarkastuksessa eikä löytynyt yhtään mitään huomautettavaa. Esim. Vuosihuolto laajalla tarkastuksella omaan oli 199€ merkkiliikkeessä sis. Öljy+suodattimet yms. Jossain pajalla pääsee varmaan 100€ pintaan

Joten jos yksilöä on huollettu ja näyttää siistille + koeajo ok, niin todennäköisyys hyvään auton on ihan hyvä.

Motonetistä voi esim katsoa osien hintoja, itse juuri viime viikolla hämmästyin että onpa halpoja omaan, kun huvikseen selailin.

Eli oman tiedon ja kokemuksen mukaan kiat on laadukkaita ja toimintavarmoja + monta kertaa halvempia ylläpitää kuin vaikka monet saksalaiset autot
 
Budjettivalinta eli n. 9000-11000e haarukassa oleva farkku/porrasperä, pienikulutuksinen bensiini/hybridi ja vähän huoltoa kaipaava auto olisi hakusessa mielellään pitkän aikajänteen käyttöön, n. 10 000km/v. Nyt oon ajellut vanhalla Toyota Priuksella, mihin oon ollut tosi tyytyväinen, mutta oon nyt myynyt sen ja olisi aika vaihtaa tuoreempaan.

Hakuperusteiden puitteissa on tullut katseltua mm. Peugeot 308:eja, esim. tämä: https://www.nettiauto.com/peugeot/308/13224709

Foorumien perusteella noissa Peugeoteissa tuntuu vaan olevan isoa vikaa niin paljon, etteivät taida olla mielekkäitä hankintoja, vaikka niitä saisikin verraten vähän ajettuina.

Jostain vaatimuksista pitäisi varmaan joustaa, mutta en oikein keksi mistä ja esim. pienen kulutuksen dieseleitä tuntuu saavan hyvään hintaan tällä hetkellä. Sekin voisi toimia, jos huoltotarpeet olisivat pieniä. Mitäs merkkejä ja malleja suosittelisitte katsomaan?

Noissa vastaavissa pösöissä, kuten myös 508:issa joka hieman isompi, on ainakin noissa Puretech- bensamoottoreissa paljon ongelmia. Sellaiseen en koskisi. Dieselit taas sitten ilmeisesti luotettavan auton maineessa, ainakin 2.0d 163hp pannulla.
 
Budjettivalinta eli n. 9000-11000e haarukassa oleva farkku/porrasperä, pienikulutuksinen bensiini/hybridi ja vähän huoltoa kaipaava auto olisi hakusessa mielellään pitkän aikajänteen käyttöön, n. 10 000km/v. Nyt oon ajellut vanhalla Toyota Priuksella, mihin oon ollut tosi tyytyväinen, mutta oon nyt myynyt sen ja olisi aika vaihtaa tuoreempaan.

Hakuperusteiden puitteissa on tullut katseltua mm. Peugeot 308:eja, esim. tämä: https://www.nettiauto.com/peugeot/308/13224709

Foorumien perusteella noissa Peugeoteissa tuntuu vaan olevan isoa vikaa niin paljon, etteivät taida olla mielekkäitä hankintoja, vaikka niitä saisikin verraten vähän ajettuina.

Jostain vaatimuksista pitäisi varmaan joustaa, mutta en oikein keksi mistä ja esim. pienen kulutuksen dieseleitä tuntuu saavan hyvään hintaan tällä hetkellä. Sekin voisi toimia, jos huoltotarpeet olisivat pieniä. Mitäs merkkejä ja malleja suosittelisitte katsomaan?

Jos ajat pätkäajoa, kuten kilometreistä ja Priuksesta päättelen, niin diesel on huoltokuluriski. Dieselauton pitää päästä käymään pidempiä aikoja suuremmilla kierroksilla tai muutoin DPF ym. päästöjärjestelmät voivat mennä tukkoon. Lisäksi kilometrisi ovat sen verran alhaiset, että sen mitä polttoaineessa ja auton hinnassa ehkä säästät, maksat takaisin veroissa. Eikä tuo diesel tällä hetkellä edes ole järin halpaa, vaikka parin vuoden päästä markkinatilanne voikin taas olla ihan mitä hyvänsä.

Kuten jo todettiin, ranskalaisissa voisi saada paljon autoa vähällä rahalla. Jos VAG-konsernin tekeleet kiinnostavat, niin SEAT voisi lähteä halvemmalla kuin VW tai Skoda, mutta DSG kannattaa varmaan unohtaa.

Mutta vaatimuksista olisi hyvä tietää enemmän. Minkä kokoluokan autoa haetaan, pikkuauto, pieni perheauto (Corolla, Focus, Golf) vai iso perheauto (Avensis, Mondeo, Passat)? Onko automaatti vaatimus?
 
Täytyy surumielin luopua Honda e:stä, kun ei takakontin tila riitä. Tilalle mietin paluuta vanhaan suunnitelmaan, eli e-208:aan. Tekis mieli saada GT-varustelulla ja siltä saralta osui tämä silmään:


Mitä mieltä hintatasosta? Reilu vuosi olisi vielä tehdastakuuta ja uudet talvirenkaat saisi kaupan päälle. Pari halvempaakin GT:tä on tarjolla, mutta niistä puuttuu adaptiivista vakkaria tai muuta vastaavaa.

ID.3:sta myös katselin, mutta niistä löytyy Travel Assist kovin harvasta autosta ja tässä on jo ehtinyt tottua vastaavien järjestelmien tuomaan ihanuuteen.
 
Täytyy surumielin luopua Honda e:stä, kun ei takakontin tila riitä. Tilalle mietin paluuta vanhaan suunnitelmaan, eli e-208:aan. Tekis mieli saada GT-varustelulla ja siltä saralta osui tämä silmään:


Mitä mieltä hintatasosta? Reilu vuosi olisi vielä tehdastakuuta ja uudet talvirenkaat saisi kaupan päälle. Pari halvempaakin GT:tä on tarjolla, mutta niistä puuttuu adaptiivista vakkaria tai muuta vastaavaa.

ID.3:sta myös katselin, mutta niistä löytyy Travel Assist kovin harvasta autosta ja tässä on jo ehtinyt tottua vastaavien järjestelmien tuomaan ihanuuteen.

Uskoakseni hinta on aika lailla linjassaan, toki lopullisena hintana en tyytyisi tuohon hintapyyntöön. Max 30 k€ kauppahinnaksi ja tavoitehinta alemmaksi. Talvirenkaat kannattaa tarkistaa, mitä tarjotaan. Mitään Nankangeja ei kannata ottaa parivuotiaiden Continentalien tilalle.

Vuoden kuluttua 33 000 euron auton hinnasta on jäljellä noin 86 prosenttia, kahden vuoden kuluttua noin 77 prosenttia ja kolmen vuoden kuluttua noin 68 prosenttia. Kolmivuotiaana keskimääräisen auton arvon pitäisi siis olla suuntaa-antavasti vähän yli 22 000 euroa.


Hinasto:

 
Onko suositella premium oloista plugin hybridiä 35k budjetilla? Sukset pitäis mahtua sisään mutta muuten koolla ei väliä.
 
Pitäisi tuttavaa auttaa auton hankinnassa. Löytyisikö suosituksia näillä kriteereillä?
Pakko:
- väh. 6 paikkaa (2 aikuista ja 4 lasta)
- max 8ke
- vetokoukku (tai ainakin asennettavissa)
- matalat käyttökustannukset
Nice to have:
- Automaatti
- Lasikatto olisi plussaa.

Itse olen vain ajanut Ford C-Max Grandia ja se vaikutti kyllä ihan ok:lta. Mites siihen vertautuu esim Touran tai C4?
 
C-max grandi taitaa olla vähän pieni noihin verrattuna. Fordilta S-max on isompi ja galaxy vielä isompi. Montako turvaistuinta tarvii mahtua?
Ai C-max on pienempi kuin esim Touran?
S-max ja Galaxy toki isompia mutta harvemmin kohtuukilsoilla tuohon budjettiin mahtuu.
Ainuttakaan turvaistuinta ei tarvii, lapset 10-15 ikähaarukassa.
 
Niitä on dieseleinäkin, mutta esitiedot olivat rajoitetut niin otin bensan esimerkiksi.
 
Niitä on dieseleinäkin, mutta esitiedot olivat rajoitetut niin otin bensan esimerkiksi.
Kilometrit unohtui koska laskeskelin C-maxin kohdalla että aika yhdentekevää kustannusten osalta onko se 1.6 bensa tai 1.5/1.6 diesel kun ottaa verot sun muut huomioon.
 
C-Max Grand on pienempi kuin Touran, koska keskirivi on mallia 40-20-40 eli keskipaikka on reunoja huomattavasti kapeampi. Toki auton saa nätisti 2+2+2 moodiin, kun keskipenkin saa näppärästi käännettyä oikean takapenkin sisään.

Liukuoveista plussaa.
 
Pitäisi tuttavaa auttaa auton hankinnassa. Löytyisikö suosituksia näillä kriteereillä?
Pakko:
- väh. 6 paikkaa (2 aikuista ja 4 lasta)
- max 8ke
- vetokoukku (tai ainakin asennettavissa)
- matalat käyttökustannukset
Nice to have:
- Automaatti
- Lasikatto olisi plussaa.

Itse olen vain ajanut Ford C-Max Grandia ja se vaikutti kyllä ihan ok:lta. Mites siihen vertautuu esim Touran tai C4?
Kuten muissa postauksissa sanottu, niin aika haastava paketti vaatimuksia :hmm:. Touranin 7-paikkaiset tuntui olevan aika harvassa. Ketjullinen TSI pitäis olla korjattu, että edes voi harkita ostavansa. Erityisesti bensojen DSG myös tunnettu vikapesä.

Fordilla myös Grand Tourneo Connect, joka Berlingo/VW Caddy tyylinen tila-auto. Valitettavasti ollut kovissa hinnoissa.

Itse hylättiin C-Max Grand kun pidettiin liian ahtaana 2+3 hlö autona ja 7-paikkainen oli haussa. Kalliimpia vaihtoehtoja on myös VW Sharan/Alhambra, mutta hinnat alkaen yleensä 10ke ja kohtuullisempi km/ikä yhdistelmä vielä kalliimpi. Kulutukset S-Max-tasolla.

Citroen C4 Grand Picasso on selvästi C-Maxia tilavampi edullinen vaihtoehto, mutta hinnat tuntuu nousseen selvästi 2v takaisesta. Tuolloin löytyi 2011-2013 150tkm ajettuja 8ke hintaan. Toinen huono puoli monet ongelmalliset moottorit. Vanhoissa 16-venttiilisissä dieseleissä turbovikaa 150tkm paikkeilla ja ketjuvika yli 200tkm, eli pitäisi korjattu että voi ostaa. Uudemmat 8-venttiiliset dieselit luotettavia (kaikki ehdi-mallit, osa ~2011-jälkeisiä). Lähes kaikki BMP-robottivaihteistolla joka hidas ja kurja ajaa. 1.6l diesel on pihi ja laiska. THP bensan moottori pitäisi myös olla korjattu/vaihdettu luotettavasti että kannattaa ostaa (jakoketjuvika, öljynkulutus). VTI:ssä myös ainakin öljynkulutusvikaa.

 
Viimeksi muokattu:
Se vielä pitää muistaa, että takakonttiahan ei missään Grand C4 Picassossa, 5008:ssa, C-Max Grandissa, Touranissa tai Zafirassa juurikaan ole, kun taaimmaiset penkitkin on nostettu ylös. Tai jos toisen vaan nostaa, niin puolikas kontti käytössä.

Itse nostaisin budjettia ja katsoisin S-Maxia, Espacea, Alhambraa tai Galaxyä, jotka ovat kertaluokkaa isompia kuin yllämainitut. Juuri tilojen vuoksi.
 
Galaxy mahtuu raamiin keppivaihteilla sekä b/d käyttövoimana.
 
Talvirenkaat kannattaa tarkistaa, mitä tarjotaan. Mitään Nankangeja ei kannata ottaa parivuotiaiden Continentalien tilalle.

Miksi näin? SW-8 (tai vastaava) on voittanut testejäkin ja varmasti paras hal… öö edullinen rengas.

Merkillä on hyvä maine myös motorsport piireissä. Made in Taiwan.
 
Kuten muissa postauksissa sanottu, niin aika haastava paketti vaatimuksia :hmm:. Touranin 7-paikkaiset tuntui olevan aika harvassa. Ketjullinen TSI pitäis olla korjattu, että edes voi harkita ostavansa. Erityisesti bensojen DSG myös tunnettu vikapesä.

Fordilla myös Grand Tourneo Connect, joka Berlingo/VW Caddy tyylinen tila-auto. Valitettavasti ollut kovissa hinnoissa.

Itse hylättiin C-Max Grand kun pidettiin liian ahtaana 2+3 hlö autona ja 7-paikkainen oli haussa. Kalliimpia vaihtoehtoja on myös VW Sharan/Alhambra, mutta hinnat alkaen yleensä 10ke ja kohtuullisempi km/ikä yhdistelmä vielä kalliimpi. Kulutukset S-Max-tasolla.

Citroen C4 Grand Picasso on selvästi C-Maxia tilavampi edullinen vaihtoehto, mutta hinnat tuntuu nousseen selvästi 2v takaisesta. Tuolloin löytyi 2011-2013 150tkm ajettuja 8ke hintaan. Toinen huono puoli monet ongelmalliset moottorit. Vanhoissa 16-venttiilisissä dieseleissä turbovikaa 150tkm paikkeilla ja ketjuvika yli 200tkm, eli pitäisi korjattu että voi ostaa. Uudemmat 8-venttiiliset dieselit luotettavia (kaikki ehdi-mallit, osa ~2011-jälkeisiä). Lähes kaikki BMP-robottivaihteistolla joka hidas ja kurja ajaa. 1.6l diesel on pihi ja laiska. THP bensan moottori pitäisi myös olla korjattu/vaihdettu luotettavasti että kannattaa ostaa (jakoketjuvika, öljynkulutus). VTI:ssä myös ainakin öljynkulutusvikaa.

Kiitoksia hyvästä infopaketista!

Touran: Dieseli on siis luotettavampi kone kuin bensa? Ja mieluiten manuaalina.
C-Max Grand: Valtaosa ajosta menee varmaan alle täydellä kokoonpanolla, niin onko niin että jos takarivi on kaadettuna alas niin keskiriviä ei saa siirrettyä taaemmas, tuoden lisätilaa?
Citroen: Tuota ensimmäisen linkin autoa olinkin jo ehtinyt mainostaa, mutta sieltä aika lailla tyrmättiin ranskalaiset. Mutta tuo on kuitenkin hyvä muistaa että pitää katsoa lähinnä tuoreita dieseleitä.

Grand Tourneo Connect, Sharan, Alhambra, S-Max ja Galaxy vaikuttaa kyllä päteviltä ja tilavilta mutta hinnat tosiaan vähän korkempia, ja vaikka jokunen Galaxy tuohon budjettiin mahtuisikin niin näyttää kulutus olevan aikamoinen.

Sattuuko sulla olemaan kokemuksia/tietoa esim. Zafirasta ja Mazda MPV:stä?
 
Se vielä pitää muistaa, että takakonttiahan ei missään Grand C4 Picassossa, 5008:ssa, C-Max Grandissa, Touranissa tai Zafirassa juurikaan ole, kun taaimmaiset penkitkin on nostettu ylös. Tai jos toisen vaan nostaa, niin puolikas kontti käytössä.

Itse nostaisin budjettia ja katsoisin S-Maxia, Espacea, Alhambraa tai Galaxyä, jotka ovat kertaluokkaa isompia kuin yllämainitut. Juuri tilojen vuoksi.
Tämä on hyvä pointti jonka kyllä olen tiedostanut. Sanoisin että se on kuitenkin melko harvinaista että koko poppoo mahdutetaan kerralla autoon. Siksi myös sen taaimman rivin käytännöllisyys on tärkeää, ettei tarvitse esim. nostaa penkit pois koko autosta vaan menee nätisti alas.
 
Touran: Dieseli on siis luotettavampi kone kuin bensa? Ja mieluiten manuaalina.
C-Max Grand: Valtaosa ajosta menee varmaan alle täydellä kokoonpanolla, niin onko niin että jos takarivi on kaadettuna alas niin keskiriviä ei saa siirrettyä taaemmas, tuoden lisätilaa?

Sattuuko sulla olemaan kokemuksia/tietoa esim. Zafirasta ja Mazda MPV:stä?
Koneremontoitu jakoketjullinen TSI Touran voi olla ok valinta, mutta ei ole näistä enempää tietoa. Ja remontin laadusta pitäisi varmistua.

Luultavasti C-Maxn keskiriviä pystyy siirtämään taaksepäin, mutten ole varma.

Muistaakseni Mazda MPVn valmistus loppunut kauan sitten ennen '10 vuotta. Mazda 5 malleja löytää kai tuoreempia, mutta tilojen puolesta ymmärtääkseni aika sama kuin C-Max. Zafirasta ei kokemusta, mutta kai samaa luokkaa C-Maxin kanssa ja voisi olla budjettivaihtoehto?! Luotettavuudesta ei mitään käryä.

10 vuodeksi auto tuossa hinta- ja ikäluokassa voi olla aika tuurikauppaa.
 
Eipä TDCI mitenkään erityisen ongelmallinen ole. Keppiinkin kannattaa vaihtaa öljyt, vaikka se ei niin herkkä ole kuin automaatit, mutta on sekin kuluminen ehkäisty loppuiäksi. Termari saattaa olla olla finito, mutta se ei maailmoja kaada.
 
C-Max Grandin keskirivi ei liiku kuin eteenpäin taka-asennosta. Liikkuu siis ainoastaan eteenpäin, jotta myös viimeisellä penkkirivillä olisi edes jonkun verran jalkatilaa.

Aika harvassa nykyisessä tila-autossa penkit liikkuvat kiskoilla vapaasti ees-taas, mikäli takakontissa olevat lisäistuimet ovat mallia alle taittuvat.
 
Viimeksi muokattu:
Joku vanha taksina ollut minibussi Saadistin ”kaverille”? Sellainen mitä lesot käyttää. Ei nekään ihan ilmaisia ole saatikka halpoja käyttää mutta perusvarmoja eikä tarvi istua kuin sardiinit purkissa.
 
Joku vanha taksina ollut minibussi Saadistin ”kaverille”? Sellainen mitä lesot käyttää. Ei nekään ihan ilmaisia ole saatikka halpoja käyttää mutta perusvarmoja eikä tarvi istua kuin sardiinit purkissa.
"kaverille" Meinaatko etten kehtaisi myöntää jos auto tulisi itselleni?
 
Olisiko kokemuksia tai suosituksia heittää hyvästä pieniruokaisesta käyttöautosta? Saisi olla kuitenkin ripaus persoonaa ja ajamisen iloa. Edes vähän.

1.0 EcoBoost Focus on alkanut vähän kalkattamaan ja pitäisi katsella nyt vaihtoehtoja korjauttaako vai ostaako tilalle jotain ja myy tämän halvemmalla pois.

Kriteerit:
- 2012 uudempi
- Ei diesel
- Hinta noin 7000€
- Pitää pärjätä moottoritielläkin

Valitettavasti omat vaihtoehdot jotka kiinnostaisi sisältää niin epäluotettavaksi kehuttua tekniikkaa että nyt tarvitsee rohkaisua tai potkua toiseen suuntaan.

Mieltä lämmittäisi esim. Citroen, Peugeot, Mini tuolla ihanalla THP-moottorilla, Alfa Giulietta tai Mito, Ehkä joku VAGgilainen TSI-herkku, Jopa Fiat 500L kun on niin sympaattisen ruma.

Onko Renault, Opel tai japanilaiset/korealaiset yhtä pas.. turvallisia valintoja?
 
Nonniin... Eli selvittelin nyt tuossa hiukan noita autoetujuttuja yms. Eli aiemmin oli virheellistä tietoa automyynnin puolelta ja väittivät että vapaan autoedun saisi vain uusiin autoihin.

No näin ei nyt siis olekaan ja pitäisi saada vapaan autoedun auto. Diesel, bensa tai lataushybridi jossa tarpeeksi tehoa ohituksiin muttei tarvitse olla mikään tehomalli (mukavuus tällä kertaa etusijalla), automaatti joka on semi hiljainen/soveltuu maantielle kokoluokassa Focus, Octavia (mielellään farkkuna) yms. Varusteita saisi olla vakkari (mielellään aktiivinen), mielellään ratinlämmitykset yms, Android auto, positiivista hyvät valot (pirusti maantieajoa). Jos pari vuotta vanhan löytäisi niin saisi hiukan halvemmalla (niin omat kuin firman maksut). Tällä hetkellä mieleen tulee Focus ja Octavia, mitäs muita tuohon kokoluokkaan voisi saada ilman että rikkoo pankkia. Ajattelin pitää vapaan autoedun kk maksut siinä 500e- ihan max 600e paikkeilla.
 
Näyttää siltä, että rupeaa työmatka-ajoa tulemaan 600km viikko.

Etsin hyväajoista matkaratsua, pääosin maantietä. Kaksi lasta on saatava satunnaisesti kyytiin.
Automaatti kait se on sama olla, kun siihen on kerennyt tottua. Mieluiten farmari tai vähintään hatcback.

Millaista autoa lähtisitte katsomaan? Kustannustehokas tietysti jollain tapaa oltava.

Joko sähköauto sopii rahoituksella kuvioon ja jos kyllä, mikä sähköauto?

Arvalla jos lähtisin heittämään, niin C-mersu? Tai Golf?
 
Näyttää siltä, että rupeaa työmatka-ajoa tulemaan 600km viikko.

Etsin hyväajoista matkaratsua, pääosin maantietä. Kaksi lasta on saatava satunnaisesti kyytiin.
Automaatti kait se on sama olla, kun siihen on kerennyt tottua. Mieluiten farmari tai vähintään hatcback.

Millaista autoa lähtisitte katsomaan? Kustannustehokas tietysti jollain tapaa oltava.

Joko sähköauto sopii rahoituksella kuvioon ja jos kyllä, mikä sähköauto?

Arvalla jos lähtisin heittämään, niin C-mersu? Tai Golf?

Aikalailla vastaavaan tarpeeseen tullut itselle katseltua uutta ja luultavasti mielikuvituksen puutteesta johtuen katsonut 5-sarjan bemaria. Muiden merkkien vastaavien katsominen haasteellista, kun ei itse osaa suoraan katsoa miten varusteltu, huollettu yms.

Vaikka yksikseen ajelee tuntuu ettei vähän isommasta koosta matka-ajossa ainakaan haittaa ole.
 
Sanokaas miks ei kannata ostaa ~130tkm 2019-2020 Toyota hybrid Corollaa (farkku) ?
Jos mielessä huolettomuus, taloudellisuus ja jälleenmyyntiarvon säilyminen paremmin vs ei-hybridi.
 
noilla kilsoilla on voinut olla taksina, en kyllä ostaisi kun katsoo millaset ja kaverit niillä helsingissä ajelee ja millä tavalla...
 
Sanokaas miks ei kannata ostaa ~130tkm 2019-2020 Toyota hybrid Corollaa (farkku) ?
Jos mielessä huolettomuus, taloudellisuus ja jälleenmyyntiarvon säilyminen paremmin vs ei-hybridi.
Noita tais saada uutena vuodeksi 399€/15tkm liisarina. Ei mielestäni paha.
 
noilla kilsoilla on voinut olla taksina, en kyllä ostaisi kun katsoo millaset ja kaverit niillä helsingissä ajelee ja millä tavalla...

Ex-taksihan voi olla hyväkin diili. Ainakin ne on huollettu ja niistä on korjattu kaikki mikä on saattanut rikki mennä.
 
Ex-taksihan voi olla hyväkin diili. Ainakin ne on huollettu ja niistä on korjattu kaikki mikä on saattanut rikki mennä.
vanhaan aikaan joo, mutta jos katsot mitä ainakin helsingissä tuo taksihomma on nykyään niin näitä kaikenlaisia yrittäjiä on joille auton käsittely, ajaminen tai mikään muukaan paitsi asiakkaan sumuttaminen ei ole omaa alaa..
 
vanhaan aikaan joo, mutta jos katsot mitä ainakin helsingissä tuo taksihomma on nykyään niin näitä kaikenlaisia yrittäjiä on joille auton käsittely, ajaminen tai mikään muukaan paitsi asiakkaan sumuttaminen ei ole omaa alaa..
Viikonloppuna istuin suht uuden 530e bemaritaksin takapenkillä, mittarissa ei ollut paljon kilsoja, mutta varoitusvalot loistivat senkin edestä ja näytölle hyppäsi välillä ”aja huoltoon”-ilmoitus.

Onnittelut seuraavalle omistajalle.
 
vanhaan aikaan joo, mutta jos katsot mitä ainakin helsingissä tuo taksihomma on nykyään niin näitä kaikenlaisia yrittäjiä on joille auton käsittely, ajaminen tai mikään muukaan paitsi asiakkaan sumuttaminen ei ole omaa alaa..

Joo pitäs todellakin tietää minkälainen nimi sen on omistanut viimeksi. Maanantaina olin Taksi-Helsingin kyydissä. Kuskina oli joku vanhahko kantasuomalainen herrasmies. Kehui että häneltä kannattaa kyllä käytettynä autot ostaa, kuulemma kunnia-asia pitää auto viimeisen päälle kunnossa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 498
Viestejä
4 671 310
Jäsenet
76 632
Uusin jäsen
Phonkk

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom