Mikä auto minulle?

Vanhempien tulisi ostaa uusi kakkosauto, ainoina kriteereinä että bensa, automaatti, pieni koko sekä noin 2000€ hinta. Tuntuu että vaihtoehdot ovat joko Citroen C4 tai PT Cruiser, Citroenissa vain hiertää vanhahko 4 lovinen automaatti mutta ei parempaakaan taida tuohon hintaan saada.


Tuolla budjetilla ei kovin ihmeellistä saa, miltei liisais vaikka melkeinuudenvuodeksi.
 
Vanhempien tulisi ostaa uusi kakkosauto, ainoina kriteereinä että bensa, automaatti, pieni koko sekä noin 2000€ hinta. Tuntuu että vaihtoehdot ovat joko Citroen C4 tai PT Cruiser, Citroenissa vain hiertää vanhahko 4 lovinen automaatti mutta ei parempaakaan taida tuohon hintaan saada.

Jos tuon PT:n, muut chyrslerit ja dodget skippaa suosiolla niin säästyy heti tonni pari mitä menee korjauksiin.

Tuossa hintaluokassa automaatti on kyllä aika haastava vaatimus, ikävä kyllä.
 
Kiitos vastauksista, tuntuu että pieni koko on kyllä se rajoittavin tekijä, tulossa äidin käyttöön joka ei ole ajanut autoa yli 10 vuoteen eli pitäisi olla helposti käsiteltävä.
 
Kiitos vastauksista, tuntuu että pieni koko on kyllä se rajoittavin tekijä, tulossa äidin käyttöön joka ei ole ajanut autoa yli 10 vuoteen eli pitäisi olla helposti käsiteltävä.
Luultavasti budjetti voisi venyä alle kolmen tonnin Hondaan, jos kerran kahden tonnin C4:n ylläpito olisi ok.


Liikkeestä:

Molemmissa päästöt vain 137 g, eli vuotuinen vero pieni. Samalla bensaankin menee yleensä vähemmän kuin muilla automaattivaihteisilla hintaluokassaan.
 
Muistaakseni Jazzeja on kehuttu täällä aikaisemminkin, oletan että Hondana luotettavaa tekniikaa ja ihan soiva käyttöpeli. Kun en tarkemmin tiedä, niin kuinka herkkiä nuo on ruosteelle? Tuossa ikäluokassa sekin on asia mikä pitää huomioida, mutta kun budjetti on se mikä on niin kaikkea ei voi saada.

Itselle tuollainen honda olisi parempi valinta mitä nykyinen, koska tavaratilaa löytyy takuulla paremmin mitä nykyisestä wokkipannusta. Koska automaatti ehdoton ja hintaluokka sopiva eli edullinen. Eipä noita ollut tarjolla silloin kun nyksää olin ostamassa. Tai saattoi olla mutta en jaksanut kovin kaukaa etsiä.
 
Luultavasti budjetti voisi venyä alle kolmen tonnin Hondaan, jos kerran kahden tonnin C4:n ylläpito olisi ok.


Liikkeestä:

Molemmissa päästöt vain 137 g, eli vuotuinen vero pieni. Samalla bensaankin menee yleensä vähemmän kuin muilla automaattivaihteisilla hintaluokassaan.

Itse kyllä uskaltaisin ostaa jos vaihteistoa on edes joskus huollettu ja ruoste ei ole liikaa päässyt iskemään. Kaupunki autoksi varmasti hyvä.
 
Hondassa ei omien kokemusten (Civic vm. 2006 ja Accord vm. 2008) perusteella ole muita isoja ongelmia kuin ruosteherkkyys. Se taitaa tosin olla japsien yhteinen pulma. Lokarien ja pellin väliin tuntuu kerääntyvän paskaa oikein urakalla. Molemmista alkoi pyöräkotelon pelti kukkia ikävästi ja oli laitettava kiertoon.
 
Passat vm 11, 1.4tsi ja dsg, ajettu 180tkm. Uhka vai mahdollisuus? Pelkkää negaa kuullut tsi:stä, muutama diesel s-tronic audi ollut ja niistä kovasti tykännyt. Mainettaan parempi kombo?
Jakoketjun tilanne, dsg:ssä omat ongelmansa. Mutta jos noita on fiksailtu ja hinta järkevä ja tajuaa riskit niin mikäs siinä. Kuitenkin yli 10 v vanha auto nyt ylipäätään, merkistä riippumatta. Jos maine painaa hintaa riittävästi..

Tuolla joku heitti jotain öljynkulutuksesta, sekin riippuu koneversiosta. Kaksoisahdetuissa ainakin on ongelmia ollut (180 hp ainakin), mutta onko kaikissa versioissa? Normiturbot taitaa olla eri asia sitten tämän ongelman suhteen.

Tämä foorumi ei paras paikka etsiä tietoa, tsekkaa kone- ja vaihteistoversiot ja mitä niistä löytyy niin ei tarvi olla toisen käden tiedon varassa.
 
Jakoketjun tilanne, dsg:ssä omat ongelmansa. Mutta jos noita on fiksailtu ja hinta järkevä ja tajuaa riskit niin mikäs siinä. Kuitenkin yli 10 v vanha auto nyt ylipäätään, merkistä riippumatta. Jos maine painaa hintaa riittävästi..

Tuolla joku heitti jotain öljynkulutuksesta, sekin riippuu koneversiosta. Kaksoisahdetuissa ainakin on ongelmia ollut (180 hp ainakin), mutta onko kaikissa versioissa? Normiturbot taitaa olla eri asia sitten tämän ongelman suhteen.

Tämä foorumi ei paras paikka etsiä tietoa, tsekkaa kone- ja vaihteistoversiot ja mitä niistä löytyy niin ei tarvi olla toisen käden tiedon varassa.
Päätin maineen vuoksi kiertää kauempaa. Kävin renkaita potkimassa, ketjua ei ollut vaihdettu tai dsg:lle mitään toimenpiteitä, joten kohta ainakin sen osalta luultavasti olisi remppaa edessä. Päällisin puolin siistin oloinen auto ja suoraan ajosta liikkeelle näytti toki tulleen.

Eli tällä budjetilla (max 8000€, mieluummin alle) saisi Honda accord tai cr-v (hintahaitarin yläpäästä) ja 5-sarjan bemarin, mutta mihinkä sitä uskaltaa rahansa laittaa. Itse tyytyisin parin tonnin kippoon, mutta vaimonkin mielipide pitää ottaa huomioon. Kilometrejä tulee tosiaan niin vähän, kun työmatka taittuu pyörällä.
Arvon palstalaiset, tarvitsen kovasti apua auton valintaan :D Ajatuksena mahdollisesti pitää auto ns. loppuun asti, eli ajaa pellon laitaan tai vaihtaa joskus pienempään, jos tarve tulee kahdelle autolle. Auto siis toimii siirtymänä mahdolliseen sähköautoon tulevaisuudessa, 2-3 vuoden kuluttua.

Alle vielä ranskalaisilla kriteereitä:
-Tilava
-Luotettava?
-Bensa, mielellään automaatti
-ilmastointi ja vakkari ehdoton varuste
 
Päätin maineen vuoksi kiertää kauempaa. Kävin renkaita potkimassa, ketjua ei ollut vaihdettu tai dsg:lle mitään toimenpiteitä, joten kohta ainakin sen osalta luultavasti olisi remppaa edessä. Päällisin puolin siistin oloinen auto ja suoraan ajosta liikkeelle näytti toki tulleen.

Eli tällä budjetilla (max 8000€, mieluummin alle) saisi Honda accord tai cr-v (hintahaitarin yläpäästä) ja 5-sarjan bemarin, mutta mihinkä sitä uskaltaa rahansa laittaa. Itse tyytyisin parin tonnin kippoon, mutta vaimonkin mielipide pitää ottaa huomioon. Kilometrejä tulee tosiaan niin vähän, kun työmatka taittuu pyörällä.
Arvon palstalaiset, tarvitsen kovasti apua auton valintaan :D Ajatuksena mahdollisesti pitää auto ns. loppuun asti, eli ajaa pellon laitaan tai vaihtaa joskus pienempään, jos tarve tulee kahdelle autolle. Auto siis toimii siirtymänä mahdolliseen sähköautoon tulevaisuudessa, 2-3 vuoden kuluttua.

Alle vielä ranskalaisilla kriteereitä:
-Tilava
-Luotettava?
-Bensa, mielellään automaatti
-ilmastointi ja vakkari ehdoton varuste

Eiks tolla ajatuksella kannattais vaan suosiolla hankkia se sähkäri tai sitten ottaa jonkun uusivuodeksi/melkeinuusivuodeksi auton? :D
 
Eiks tolla ajatuksella kannattais vaan suosiolla hankkia se sähkäri tai sitten ottaa jonkun uusivuodeksi/melkeinuusivuodeksi auton? :D

Koitan tässä vaiheessa välttää lainarahaa auton ostossa, joten siksi tällainen ratkaisu. Lisäksi autoilu on tällä hetkellä ihan minimissä, joten ei varsinaisesti nyt tarvitse. Muutaman vuoden päästä tilanne on todennäköisesti eri.
 
Päätin maineen vuoksi kiertää kauempaa. Kävin renkaita potkimassa, ketjua ei ollut vaihdettu tai dsg:lle mitään toimenpiteitä, joten kohta ainakin sen osalta luultavasti olisi remppaa edessä. Päällisin puolin siistin oloinen auto ja suoraan ajosta liikkeelle näytti toki tulleen.

Eli tällä budjetilla (max 8000€, mieluummin alle) saisi Honda accord tai cr-v (hintahaitarin yläpäästä) ja 5-sarjan bemarin, mutta mihinkä sitä uskaltaa rahansa laittaa. Itse tyytyisin parin tonnin kippoon, mutta vaimonkin mielipide pitää ottaa huomioon. Kilometrejä tulee tosiaan niin vähän, kun työmatka taittuu pyörällä.
Arvon palstalaiset, tarvitsen kovasti apua auton valintaan :D Ajatuksena mahdollisesti pitää auto ns. loppuun asti, eli ajaa pellon laitaan tai vaihtaa joskus pienempään, jos tarve tulee kahdelle autolle. Auto siis toimii siirtymänä mahdolliseen sähköautoon tulevaisuudessa, 2-3 vuoden kuluttua.

Alle vielä ranskalaisilla kriteereitä:
-Tilava
-Luotettava?
-Bensa, mielellään automaatti
-ilmastointi ja vakkari ehdoton varuste

https://www.nettiauto.com/hyundai/i30/12945881

Hyundai on maineettaan parempi ja on tilava suhteessa auton ulkomittoihin.
 
Hmm. Nyt kun tässä max. 10 000€ budjetilla on katsonut autoja laidasta laitaan, tuntuu olevan mahdoton tehtävä. Ajatuksena siis olisi saada pariksi, ehkä kolmeksikin vuodeksi mahdollisimman luotettava kulkine, jolla vedetään pääsääntöisesti kaupungissa, mutta matkamukavuus pidempiä reissuja varten ei myöskään olisi pahitteeksi.
Mutta tuntuu, että mitä tahansa automerkkiä etsii ja googlettaa tyyppiviat, on ne mallia "moottori räjähtää käsiin".
Tästä skoda superbista meinasin jo innostua, mutta ei mainintaa kytkinrempasta ja jakoketjua vaihdeltu kuin sukkia konsanaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kyseinen laatikko on luotettavuuden vastakohta. Googleen "dsg luotettavuus" selventää sinulle tilannetta.
 
Mersumiehiä paikalla? E-coupe mielessä vuosmalli 2017-> Hintaluokka 40-50k€. Mitä pitää ottaa huomioon autokaupoille marssiessa ja mahdollisesti jotain mistä voisi nipistää ja tinkasta? Tässä esimerkiksi yksi kandi https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/13119014
Siis olet jo päättänyt ottaa jonkun yksilön haltuun? Ja enää pitää autokuumeessa yrittää selvitä paria killinkiä halvemmalla, tai pärjätä ilman jotain lisäkikkaretta? Mua kiinnostaa aina eniten auton tyyppiviat ja käyttökokemukset. Niihin löytyy googlella yleensä vastauksia. Tai käänteisesti, kun en löytänyt, niin päätökseni alkaa Mersumieheksi helpottui. Noissa Mersuissahan on aina ne hassunhauskat koodit, millä niistä puhutaan palstoilla. Toi sun kiikarissa oleva lienee C238, mikäli Autowikistä oikein lunttasin.
 
Voi olla hankala päästä tuollaisesta coupesta jatkossa eroon, jos ostaa. Diesel-coupe on ehkä vähän turha keksintö, mielummin ostaisin bensana ja jollain kivemmalla moottorilla.
 
Voi olla hankala päästä tuollaisesta coupesta jatkossa eroon, jos ostaa. Diesel-coupe on ehkä vähän turha keksintö, mielummin ostaisin bensana ja jollain kivemmalla moottorilla.
Tämä on se mikä ehkä eniten mietityttää.. Samat autot ollut myynnissä ja pitkään, ostajakunta varmasti hyvin suppea. Varmasti kunnon neuvotteluilla saisi hinnasta raapastua hyvin pois. Moottorilla ei tehojen puolesta ole niinkään väliä, kun tallissa on liki 200hv mopo millä pääsee sitten kovaa tarpeen vaatiessa. Onko kokemuksia miten paikkakunta vaikuttaa? Vaikuttaa että pks-seudulla aina vähän plussaa hinnoissa.
 
Honda pelottaisi, mutta vanhan citikan C4 ei ?



Miltäs kuulostaisi ford focus koon puolesta ? Ei luotettavuudessa mikään tojota, mutta ovat sopuhintaisia ja mahdolliset korjaukset eivät hinnalla päätä huimaa. Ovat myös kohtuu yleisiä niin menevät myös helposti eteenpäin kaupaksi.
Jostain syystä meni tää viesti täysin ohi. Itseasiassa fordeja rupesinkin katselemaan ja valikoimaa löytyy kohtuullisesti. Toki köyhälle kaikki on kallista, mutta omaan makuun noista yli kymmenvuotiaista fordeista pyydetään hitusen liian paljon ajokilometreihin nähden ja ajettuja nuo kyllä on. Muutama ihan mielenkiintoinen tapaus löytyi toki.
Puhutaan toki minun budjetilla pääsääntöisesti n. +10 vuotta vanhoista laitteista, joten aina jotain tehtävää on, mutta nykyinen ajokkini on rover 75 1999 vuosimallia ja se vain lahoaa käsiin kaikilta osin.
 
Viimeksi muokattu:
Hondassa ei omien kokemusten (Civic vm. 2006 ja Accord vm. 2008) perusteella ole muita isoja ongelmia kuin ruosteherkkyys. Se taitaa tosin olla japsien yhteinen pulma. Lokarien ja pellin väliin tuntuu kerääntyvän paskaa oikein urakalla. Molemmista alkoi pyöräkotelon pelti kukkia ikävästi ja oli laitettava kiertoon.
Noi vanhat jazzit ovat aika idioottivarmaa tekniikkaa. Takajarrut oli kahdessa ainainen ongelma, kun tuppaavat ruostumaan. Levyjen vaihto ei tietysti ole kummoinenkaan operaatio, jos räikkä pysyy kädessä. Osat tosi halvat. Pelleistään nuo voivat olla ongelma, ekasta hankkiuduin eroon, kun lähti takaovien alareunasta (sisäsauma) menemään. Pohjakin on herkkä ruosteelle. Alkuperäisissä vaihteistoissa (CVT) oli joku painelaakerin vika tms., jota Honda vaihtoi ilmaiseksi takuun jälkeenkin eli oletettavasti ongelmaa ei pitäisi olla enää, jos on enemmän rullattu.
 
Päätin maineen vuoksi kiertää kauempaa. Kävin renkaita potkimassa, ketjua ei ollut vaihdettu tai dsg:lle mitään toimenpiteitä, joten kohta ainakin sen osalta luultavasti olisi remppaa edessä. Päällisin puolin siistin oloinen auto ja suoraan ajosta liikkeelle näytti toki tulleen.

Eli tällä budjetilla (max 8000€, mieluummin alle) saisi Honda accord tai cr-v (hintahaitarin yläpäästä) ja 5-sarjan bemarin, mutta mihinkä sitä uskaltaa rahansa laittaa. Itse tyytyisin parin tonnin kippoon, mutta vaimonkin mielipide pitää ottaa huomioon. Kilometrejä tulee tosiaan niin vähän, kun työmatka taittuu pyörällä.
Arvon palstalaiset, tarvitsen kovasti apua auton valintaan :D Ajatuksena mahdollisesti pitää auto ns. loppuun asti, eli ajaa pellon laitaan tai vaihtaa joskus pienempään, jos tarve tulee kahdelle autolle. Auto siis toimii siirtymänä mahdolliseen sähköautoon tulevaisuudessa, 2-3 vuoden kuluttua.

Alle vielä ranskalaisilla kriteereitä:
-Tilava
-Luotettava?
-Bensa, mielellään automaatti
-ilmastointi ja vakkari ehdoton varuste

Avensis t27 saat 3v päästä vielä muutaman tonnin rahaakin..
 

Menee jo vähän jankkaamiseksi, mutta tässä nyt päivän pari aihetta pyöritelleenä päädyin sitten katselemaan aiemmin ehdotetun focuksen kautta mondeoita. Omaan mututuntumaan tuo vaikuttaisi hinta/kilometri/varustelusuhteeltaan olevan ihan OK tasoa. Ainoa mikä mietityttää, on kytkimen kunto. Kaveri tiesi kertoa omasta ja lähipiirinsä kokemuksesta jo, että kytkimet ilmeisesti tuppaa paukkumaan tuossa 200tkm nurkilla. Dieseliä ajattelin kokeilla koska "merkkimiehet kehuvat ainoaksi oikeaksi", vaikka bensakoneiden ketjut olisi ikuisia, mutta en minä ajamalla tuota hihnaa saisi loppuun. Muutoin ilmeisesti nuo fordin 2.0L koneet puolin ja toisin on kestävää sorttia.

Onko tässä yhtälössä jotain, mitä pitäisi varoa? Ajattelin koittaa tingata n. 600€ pois hinnasta kytkinremonttiin vedoten.
 

Menee jo vähän jankkaamiseksi, mutta tässä nyt päivän pari aihetta pyöritelleenä päädyin sitten katselemaan aiemmin ehdotetun focuksen kautta mondeoita. Omaan mututuntumaan tuo vaikuttaisi hinta/kilometri/varustelusuhteeltaan olevan ihan OK tasoa. Ainoa mikä mietityttää, on kytkimen kunto. Kaveri tiesi kertoa omasta ja lähipiirinsä kokemuksesta jo, että kytkimet ilmeisesti tuppaa paukkumaan tuossa 200tkm nurkilla. Dieseliä ajattelin kokeilla koska "merkkimiehet kehuvat ainoaksi oikeaksi", vaikka bensakoneiden ketjut olisi ikuisia, mutta en minä ajamalla tuota hihnaa saisi loppuun. Muutoin ilmeisesti nuo fordin 2.0L koneet puolin ja toisin on kestävää sorttia.

Onko tässä yhtälössä jotain, mitä pitäisi varoa? Ajattelin koittaa tingata n. 600€ pois hinnasta kytkinremonttiin vedoten.
Mistäs tuon tietää vaikka siihen olisi jo tehty kytkinremppa...tai onkin ollut kevyessä maantiepainotteisessa ajossa jolloin kytkin+vauhtipyörä onkin paremmat kuin alle 100tkm ajetussa. Liian monta muuttujaa sen suhteen.

Muuten mondeot ovat ihan hyviä autoja, veljellä on tuollainen tdci+powershift automaatti ollut nyt 100tkm->330tkm välin eikä mitään normaalihuoltoja kummempia ole ollut. Ensimmäinen murros taisi nyt kesällä mennä. Iskarit+nivelet jne vielä tehtaan jäljiltä.
 
Mistäs tuon tietää vaikka siihen olisi jo tehty kytkinremppa...tai onkin ollut kevyessä maantiepainotteisessa ajossa jolloin kytkin+vauhtipyörä onkin paremmat kuin alle 100tkm ajetussa. Liian monta muuttujaa sen suhteen.

Muuten mondeot ovat ihan hyviä autoja, veljellä on tuollainen tdci+powershift automaatti ollut nyt 100tkm->330tkm välin eikä mitään normaalihuoltoja kummempia ole ollut. Ensimmäinen murros taisi nyt kesällä mennä. Iskarit+nivelet jne vielä tehtaan jäljiltä.
Hyvä pointti, siinä on muuttujia toki, mutta kyllä noilla kilometreillä alkaa olemaan kenties elinkaarensa ehtoopuolella. Fordin nettisivut on siitä kätevät, että sinne kun tekee tunnuksen(vaikka jonninjoutavalla sähköpostilla), pääsee VIN numeron syöttämällä katsomaan auton huoltohistoriaa ja jopa vireillä olevat takaisinkutsukamppanjat(muutamissa autoissa mitä katselin tosissani, oli takatan turvatyynyt vielä vaihtamatta). Toki en tiedä miten se huoltokirja sitten noin yleisesti menee, siellä oli vain käytännössä nelisen merkintää pitkin elinkaarta tuonkin auton kohdalla. Eiköhän ne loput sitten ole kirjoiteltuna tuonne läpyskään.
Mielenkiinnosta, onko powershiftille tehty millaista huoltoa ajan mittaan? Käsitin että ne on aika herkkiä vikaantumaan.
 
PS pitäis vaihtaa öljyt (märkäkytkimelliseen) 90tkm välein, näin Renaultin puolella, sama aski.
 
Hyvä pointti, siinä on muuttujia toki, mutta kyllä noilla kilometreillä alkaa olemaan kenties elinkaarensa ehtoopuolella. Fordin nettisivut on siitä kätevät, että sinne kun tekee tunnuksen(vaikka jonninjoutavalla sähköpostilla), pääsee VIN numeron syöttämällä katsomaan auton huoltohistoriaa ja jopa vireillä olevat takaisinkutsukamppanjat(muutamissa autoissa mitä katselin tosissani, oli takatan turvatyynyt vielä vaihtamatta). Toki en tiedä miten se huoltokirja sitten noin yleisesti menee, siellä oli vain käytännössä nelisen merkintää pitkin elinkaarta tuonkin auton kohdalla. Eiköhän ne loput sitten ole kirjoiteltuna tuonne läpyskään.
Mielenkiinnosta, onko powershiftille tehty millaista huoltoa ajan mittaan? Käsitin että ne on aika herkkiä vikaantumaan.
Laatikkoon on vaihdettu huolto-ohjelman mukaisesti öljyt,oliko nyt 60 vai 90tkm välein. Ei ole muuta tarvinnut tehdä.
 
Itsellä on yhdestä diesel foordista vaihdettu kytkin+kaksoismassa vauhtip. 185tkm kohdalla vm 2011 1.6tdci. Kytkimen nestesylinteri antoi periksi (ilmeisesti tyyppivika) ja samalla lämpöisillä kannattaa kytkinvaihtaa. Uusi sylinteri kahden markan kso, mutta iso työ vaihtaa.

Puhutaan jostain 1000-1300e rempasta teeteettynä kytkin+kaksoismassavauhtipyörä ja sitten taas pitkää ajoa, mikä on aika pieni kulu imo pitkän päälle.

E: itse valkkaisin tuosta uudempaa mallia, niin on audiolaitteet 2000 lukua bluetootheineen.
Juurikin vastaavaa olen lukenut, että n. 1000€ remontti kyseessä. Siksi oli ajatuksena tingata tuosta muutama satanen pois siihen vedoten.
Uudempia katselisin muuten, mutta hinnat nousee niissä vähän yli oman budjetin. Etsin kohtuullisen arjenharmaata luottopeliä muutamaksi vuodeksi, kunnes lähtee vaihtoon uuteen autoon.
 
Juurikin vastaavaa olen lukenut, että n. 1000€ remontti kyseessä. Siksi oli ajatuksena tingata tuosta muutama satanen pois siihen vedoten.
Uudempia katselisin muuten, mutta hinnat nousee niissä vähän yli oman budjetin. Etsin kohtuullisen arjenharmaata luottopeliä muutamaksi vuodeksi, kunnes lähtee vaihtoon uuteen autoon.
Niin ja jos nykyaikaisemman audiolaitteen haluaa, niin eipä ne hirveitä maksa:
 
Kakkosautoksi valikoituikin pikku-Volvo eli 2004 S40 Classic 2.0T, melkein 300 tkm ajettu ja hinnaltaan 900€ tarjoaa kyllä todella jykevää ja vakaata kyytiä, erittäin tyytyväisiä ollaan kyllä hankintaan.

volvo.jpg
 
Ois tässä uutta autoa kiikarissa. Koska vapaaetuleasingvehje niin plugari tarttis vissiin olla, sähköissä ei riitä mulle ranget ja puhtaat bensavehkeet menee kalliiks jos haluu mitään kivaa. Hakusessa:

-Tarpeeksi tilaa kontissa, eli farkku/citymaasturi (mielellään ainakin joku 400+ litraa)
-Tehoja on kiva olla
-Neliveto ois kiva muttei ehkä kuitenkaan pakollinen
-Vapaa autoetu hinta mielellään jossain 700-800 nurkilla

Tällä hetkellä kiikarissa

BMW 330e touring xdrive (vähän ehkä hinta karkaa kipurajan yläpuolelle)
BMW 230e xdrive (helvetin ruma mutta speksit/hinta aika houkutteleva)
BMW X1 xdrive30e (hinta ei vaan vielä tiedossa kun ei ole listattu vaan tulossa Q4/22)
Skoda Octavia Combi RS IV (Hyi etuveto)
Hyundai Tucson Plugin hybrid

Niin ja jotta ei ois liian helppoa niin mahdolliset merkit on BMW, VW, Skoda, Audi, Hyundai, Volvo,Toyota koska firman autopolitiikka.

Onko muita hyviä ideoita?
 
Tiguan plugaria saa vain etuvetona. Jos BMW 330e xdriven hyvin toimivaa voimansiirtoa on päässyt kokeilemaan niin Hyundain bensa vs sähkö vs etuveto vs neliveto vaihtelu olla pettymys, joten suosittelen sen koeajoa liukkaalla.
 
Saisikohan autohankinnan tehtyä ennen räntäsateita... Mitäs sudenkuoppia löytyy noin 15-vuotiaista Volvo S80 mk2:sta tai kolmoskoppaisesta V70:sta? 2.5T bensakoneella noin 250tkm ajettuja yksilöitä olisi kohtuullisesti tarjolla. Jotenkin sellainen kuva tullut itselle noista, että jos ei ruosteita ole kiusana ja automaattilaatikon öljyjä on vaihdettu, niin ei noiden kanssa ihan pahasti mene pieleen.
 
Kaikki autot on yksilöitä noin vanhoina. Jos on pidetty huolta niin kaikki tuppaa toimimaan pitkään.
 
Ois tässä uutta autoa kiikarissa. Koska vapaaetuleasingvehje niin plugari tarttis vissiin olla, sähköissä ei riitä mulle ranget ja puhtaat bensavehkeet menee kalliiks jos haluu mitään kivaa. Hakusessa:

-Tarpeeksi tilaa kontissa, eli farkku/citymaasturi (mielellään ainakin joku 400+ litraa)
-Tehoja on kiva olla
-Neliveto ois kiva muttei ehkä kuitenkaan pakollinen
-Vapaa autoetu hinta mielellään jossain 700-800 nurkilla

Tällä hetkellä kiikarissa

BMW 330e touring xdrive (vähän ehkä hinta karkaa kipurajan yläpuolelle)
BMW 230e xdrive (helvetin ruma mutta speksit/hinta aika houkutteleva)
BMW X1 xdrive30e (hinta ei vaan vielä tiedossa kun ei ole listattu vaan tulossa Q4/22)
Skoda Octavia Combi RS IV (Hyi etuveto)
Hyundai Tucson Plugin hybrid

Niin ja jotta ei ois liian helppoa niin mahdolliset merkit on BMW, VW, Skoda, Audi, Hyundai, Volvo,Toyota koska firman autopolitiikka.

Onko muita hyviä ideoita?

Rav4 Plugin?
 
Hieman alkanut autokuumetta olemaan, jos pallosalaman vaihtaisi pois... Mahtaakohan seuraavilla specseillä löytyä muuta kuin joku VAG:

-Diesel
-Automaatti
-Neliveto (vihdoin ja viimein)
-vm.16 -> ja kilsoja <- 125tkm
-Hintaa alle 25tk€, mieluummin lähempänä 20tk€

Pääasiassa työmatka-ajoa 130km / päivä, enimmäkseen maantiellä. Tilaa ei tarvitse hirveästi yhdelle ihmiselle olla ja monesti omaan silmään eri malleista sedan/liftback näyttää ulkoisesti hienommalta kuin farmari.

Tuohon luokkaan silmään on pistänyt VAG:lta A4 B9 Quattro ja Octavia 4x4 vRS mutta kun aiheeseen vihkiytyneitä foorumeja lukee niin ajatukseni konsernin tuotteiden tasosta vain vahvistuvat.
Fordilla ois MK5 Mondeo, jonkun verran kokemusta kyseistä mallista mutta ei tahdo iskeä.
 
Hieman alkanut autokuumetta olemaan, jos pallosalaman vaihtaisi pois... Mahtaakohan seuraavilla specseillä löytyä muuta kuin joku VAG:

-Diesel
-Automaatti
-Neliveto (vihdoin ja viimein)
-vm.16 -> ja kilsoja <- 125tkm
-Hintaa alle 25tk€, mieluummin lähempänä 20tk€

Pääasiassa työmatka-ajoa 130km / päivä, enimmäkseen maantiellä. Tilaa ei tarvitse hirveästi yhdelle ihmiselle olla ja monesti omaan silmään eri malleista sedan/liftback näyttää ulkoisesti hienommalta kuin farmari.
Vitosbemarihan se pitää maaantielle olla https://m.nettiauto.com/bmw/520/13069853
 
Hieman alkanut autokuumetta olemaan, jos pallosalaman vaihtaisi pois... Mahtaakohan seuraavilla specseillä löytyä muuta kuin joku VAG:

-Diesel
-Automaatti
-Neliveto (vihdoin ja viimein)
-vm.16 -> ja kilsoja <- 125tkm
-Hintaa alle 25tk€, mieluummin lähempänä 20tk€

Pääasiassa työmatka-ajoa 130km / päivä, enimmäkseen maantiellä. Tilaa ei tarvitse hirveästi yhdelle ihmiselle olla ja monesti omaan silmään eri malleista sedan/liftback näyttää ulkoisesti hienommalta kuin farmari.

Tuohon luokkaan silmään on pistänyt VAG:lta A4 B9 Quattro ja Octavia 4x4 vRS mutta kun aiheeseen vihkiytyneitä foorumeja lukee niin ajatukseni konsernin tuotteiden tasosta vain vahvistuvat.
Fordilla ois MK5 Mondeo, jonkun verran kokemusta kyseistä mallista mutta ei tahdo iskeä.

Vitosbemaria jo ehdotettiin, miten olisi kolmonen? 13 kpl löytyi nettiautosta noilla spekseillä 20-25k€ hintapyynnön haarukasta, eri korimalleja, ja kai noista saa vielä vähän tingittyä, jolloin menee sinne lähemmäs 20 tonttua.

 
Hieman alkanut autokuumetta olemaan, jos pallosalaman vaihtaisi pois... Mahtaakohan seuraavilla specseillä löytyä muuta kuin joku VAG:

-Diesel
-Automaatti
-Neliveto (vihdoin ja viimein)
-vm.16 -> ja kilsoja <- 125tkm
-Hintaa alle 25tk€, mieluummin lähempänä 20tk€

Pääasiassa työmatka-ajoa 130km / päivä, enimmäkseen maantiellä. Tilaa ei tarvitse hirveästi yhdelle ihmiselle olla ja monesti omaan silmään eri malleista sedan/liftback näyttää ulkoisesti hienommalta kuin farmari.

Tuohon luokkaan silmään on pistänyt VAG:lta A4 B9 Quattro ja Octavia 4x4 vRS mutta kun aiheeseen vihkiytyneitä foorumeja lukee niin ajatukseni konsernin tuotteiden tasosta vain vahvistuvat.
Fordilla ois MK5 Mondeo, jonkun verran kokemusta kyseistä mallista mutta ei tahdo iskeä.

Meillä päädyttiin XC60 D4:een. Tosin ei mahdu hintansa puolesta noihin spekseihin, mutta nyt on mittarissa 249xxx km ja mielestäni ihan "uudenkarhea" peli edelleen. Mitä nyt vähän kuskin oven saranat napsuvat. Mutta käy nyt edes koeajolla. Niin mekin tehtiin ja ne aiemmin mietityt merkit ja mallit jäivät unholaan. "Meille tulee Volvo" oli vaimon toteamus.
 
-Diesel
-Automaatti
-Neliveto (vihdoin ja viimein)
-vm.16 -> ja kilsoja <- 125tkm
-Hintaa alle 25tk€, mieluummin lähempänä 20tk€

Pääasiassa työmatka-ajoa 130km / päivä, enimmäkseen maantiellä. Tilaa ei tarvitse hirveästi yhdelle ihmiselle olla ja monesti omaan silmään eri malleista sedan/liftback näyttää ulkoisesti hienommalta kuin farmari.
Mites Jaguar?

 
Hieman alkanut autokuumetta olemaan, jos pallosalaman vaihtaisi pois... Mahtaakohan seuraavilla specseillä löytyä muuta kuin joku VAG:

-Diesel
-Automaatti
-Neliveto (vihdoin ja viimein)
-vm.16 -> ja kilsoja <- 125tkm
-Hintaa alle 25tk€, mieluummin lähempänä 20tk€

Pääasiassa työmatka-ajoa 130km / päivä, enimmäkseen maantiellä. Tilaa ei tarvitse hirveästi yhdelle ihmiselle olla ja monesti omaan silmään eri malleista sedan/liftback näyttää ulkoisesti hienommalta kuin farmari.

Tuohon luokkaan silmään on pistänyt VAG:lta A4 B9 Quattro ja Octavia 4x4 vRS mutta kun aiheeseen vihkiytyneitä foorumeja lukee niin ajatukseni konsernin tuotteiden tasosta vain vahvistuvat.
Fordilla ois MK5 Mondeo, jonkun verran kokemusta kyseistä mallista mutta ei tahdo iskeä.

Honda CR-V ?
 
Citymaasturit ei kiinnosta, eivät ole omaan mieleen. Volvossa, BMWssä sekä Opelissa paha kun vuosimallin vaihto sattuu sellaiseen saumaan että vanhempi koppa on jo turhan vanha (Volvossa ja BMW saattaa uupua myös varusteita) ja uudemmissa taas hinnat karkaavat liian korkealle.

Tällä hetkellä olen tehnyt hieman tutkimustyötä tuosta kolmannen korin Octavia 2.0tdi vRS 4x4 mallista ja muutamasta olen jo tarjousta kysellyt. Koeajolle suunnittelin meneväni maanataina. Audit eivät tahdo pärjätä varustelussa ilman että hinta karkaa.

Koeajon jälkeen onnistuu sanoa että onko tsekkivaggi minkämoinen, aiempaa ajokokemusta ei kyseisistä vehkeistä ole kertynyt.
 
Vahvasti kiikarissa 2020/2021 Volvo V60/XC60 T8. Onko näissä Volvon plugareissa jotain erityistä mitä tulisi osata huomioida?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 536
Viestejä
4 672 416
Jäsenet
76 640
Uusin jäsen
JarkkoS

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom