Mikä auto minulle?

Uudehko farkku corolla täyttää ison osan listan vaatimuksista, isoksi (sisätiloiltaan) sitä ei kyllä voi kehua.

E: "siisti" noin niinkuin kunnoltaan vai pitääkö olla spoikka ja suppari paksissa :D
Corolla olisi varmaan muuten OK, mutta ehkä vähän hieman pieni.
 
Täälläkin pyöritellään auto-asioita urakalla, tarkoitus siirtyä 2 auton taloudesta -> 1 autoon. 5 henkinen talous, joten sanelee jonkin verran ehtoja. Kaikki 3 lasta istuu jo kylläkin omillaan, niin ei sentäs tarvi turvaistuimia mittailla.

Valintaa ei yhtää helpota se, että auton voisi todennäköisesti hommata vaimon firmalle ja hän ottaisi eutoedun siitä. Tällöin parhaat vaihtoehdot olisi Leaf ja Corolla, jos miettii rahallisesti, verotusarvo yms

Vähän laajalla skaalalla tulee mietittyä ja laskeskeltua, kun itse ostamalla ollaan n 20te budjetissa, ja jos liisataan firmalle, niin sillon katotaan uudempia autoja.

Nykyinen ns "ykkös-auto", eli Nissan Leaf 2015 on kyllä osoittautunu todella hyväksi kulkineeksi. Joka aamu pääsee liikenteeseen lämpimällä autolla joka ei tunnu jäiseltä millään muotoa. Vertailuna V70 D3 vm17, vaikka sen webastolla täräyttää lämpimäksi, ei se ole sama asia kuin esilämmitetyllä sähkökipolla lähtö.

Jos iltaisin pitää liikkua kaupungilla tai asioilla, niin mielummin lähtee tuolla Leafilla, on se sen verran mukava ajella. Pitkät siirtymät sitten asia erikseen, mutta niitä vähemmän nykyisellään.

Noista syistä alkaa vaakakuppi kallistumaan vm 2018-20 leafeihin (paitsi jos autoedun ottaa, niin Firmalle liisataan uusi/uudehko), mutta satunainen vetokoukun tarve mietityttää. (Sekä 200km range pieni miinus)

Plugineista löytyisi myös mielenkiintoisia vaihtoehtoja, Passat, Optima.

Missäs kaikissa plugareissa löytyy sähköllä toimiva esilämmitys? Toyotassa esim taitaa olla perus moottorinlämmitin sekä "sisähaara" jos asennettu. Optimassa sama, jos ei webastoa ole erikseen ruksattu.
 
Perheeseen voisi hommata lisäksi nk. kakkosauton jossain välissä.

Ajoprofiili tällä "kakkosautolla" voisi olla range 200km riittäisi ja että lapset saisi vietyä päiväkotiin, ja rattaat mahtuisi konttiin.

Onkohan joku pikku-iso-sähköauto tämmöiseen soveltuva.. Onko siitä 2gen Leaffista mihinkään? Tai golf e?
 
Me ostettiin samalla summalla V90 käytettynä. Ei mahdottoman iso kuitenkaan. E-Mersu on aina hyvä valinta, isokin vielä.


Corolla on minusta pieni, vaikka miten sitä yrittää isoksi puhua. Ei taitu lapsiperheeseen ainakaan ratasosavaiheessa, ja selkä menosuuntaan istuinten kanssa.
E-mersu lienee vielä soiva peli, budjettiin sopivaa C- sarjalaista välttelisin kuin spitaalista. Naapurin -17 c180 on tänävuonna viettänyt 5kk korjaamolla ja vieläkin palaa moottorin vikavalo.
Vehon ohje asian korjaamiseksi oli tulla ilmaiseksi kuittaamaan valo pois aina kun häiritsee
 
E-mersu lienee vielä soiva peli, budjettiin sopivaa C- sarjalaista välttelisin kuin spitaalista. Naapurin -17 c180 on tänävuonna viettänyt 5kk korjaamolla ja vieläkin palaa moottorin vikavalo.
Vehon ohje asian korjaamiseksi oli tulla ilmaiseksi kuittaamaan valo pois aina kun häiritsee

Aikamoisia olettamuksia yhden yksilön perusteella.
 
Aikamoisia olettamuksia yhden yksilön perusteella.
Se nyt oli omakohtainen kokemus lähipiiristä, juttelin ongelmasta myös tuttavan kanssa joka työskenteli AVK:lla kunnes se myytiin, totesi silloin että "sen mersun hinnalla saa 3 daciaa, ja niissä on sama tekniikka"
Painotan nyt tähän loppuun että puhutaan nimenomaan nykyään n 20-30ke hintaluokassa pyörivistä c-sarjalaisista. Eikä itselläni ole merkkiä vastaan mitään kummempaa :D
 
Perheeseen voisi hommata lisäksi nk. kakkosauton jossain välissä.

Ajoprofiili tällä "kakkosautolla" voisi olla range 200km riittäisi ja että lapset saisi vietyä päiväkotiin, ja rattaat mahtuisi konttiin.

Onkohan joku pikku-iso-sähköauto tämmöiseen soveltuva.. Onko siitä 2gen Leaffista mihinkään? Tai golf e?

Tsekkaa Hyundai Ioniq Electric, joka on erittäin energiatehokas sähköauto. Varsinkin pieniakkuisempi 28 kWh versio on aika mainio siinä, että sillä taittaa tarvittaessa pitkääkin matkaa, koska akku ottaa vastaan pikalatausta kapasiteettiin nähden todella hyvin. Pärjäsi tästä syystä 1000 km challengessa hyvin selkeästi isoakkuisempia sähköautoja vastaan. Nurinkurisesti isompiakkuinen 38 kWh versio lataa paljon hitaammin pikalaturilla. Jos suurin osa ajosta on tuollaista lyhyempää, ja on kotilatausmahdollisuus, niin tuo on varsin pätevä vaihtoehto.
 
E-mersu lienee vielä soiva peli, budjettiin sopivaa C- sarjalaista välttelisin kuin spitaalista. Naapurin -17 c180 on tänävuonna viettänyt 5kk korjaamolla ja vieläkin palaa moottorin vikavalo.
Vehon ohje asian korjaamiseksi oli tulla ilmaiseksi kuittaamaan valo pois aina kun häiritsee
Renaultin moottorit kannattaa kiertää kaukaa. Ainakin 180 d mallimerkinnällä oleva C-sarjalainen on Renaultin dieselmoottorilla, joissa on ollut paljon ongelmia. Sama auto 200 d mallimerkinnällä eli Mersun omalla dieselmoottorilla on aivan eri asia. Eli tuo W205 malli v. 2014-2021. Tuo oli kyllä tosi luotettava auto, useampaakin yksilöä tuli ajettua paljon. Ainoa ongelma mielestäni autossa oli se, että auto on todella matala ja takavetoversiona jää helposti lumisohjoon kiinni. Eli pitää tarkasti katsoa millaiseen pihaan autolla voi ajaa talvella. Nelivedoista ei kokemusta. Tietenkään C-mersu ei ole perheautoluokkaa kuten vaikka esim. Skoda Superb, mutta hyviä autoja nuo ovat olleet niiden vuosien aikana kun tuollaisilla tuli ajeltua. Meneehän tuohon nyt jonkin verran tavaraa konttiin, mutta kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Se nyt oli omakohtainen kokemus lähipiiristä, juttelin ongelmasta myös tuttavan kanssa joka työskenteli AVK:lla kunnes se myytiin, totesi silloin että "sen mersun hinnalla saa 3 daciaa, ja niissä on sama tekniikka"
Painotan nyt tähän loppuun että puhutaan nimenomaan nykyään n 20-30ke hintaluokassa pyörivistä c-sarjalaisista. Eikä itselläni ole merkkiä vastaan mitään kummempaa :D
Niin varmaan 180d tämä yksilö? W205 prefacelift (2014-2018) 180d ja 200d on tosiaan tuolla Renaultin moottorilla, on varmaan mainittu pariin otteeseen täälläkin, joten pahoittelut jos on toistoa. 220d, 250d ja hybridimalli on Mersun omalla OM651 -moottorilla, joka huomattavasti parempi. OM651 moottorisia saa tuohon ~20k€ hintaluokkaan ja on hyvä auto! Facelift malliinhan nuo Renaultin moottorit jätettiin suosiotta pois, ja uuteen W206 -koriin niitä ei myöskään tullut jostain syystä :hmm:

Edit: Oltiin näköjään samalla asialla @JTurkki kanssa. Ja tosiaan 200d on sekä Renaultin, että Mersun moottorilla, mikä osaltaan aiheuttaa lisää hämmenyystä. on vieläpä melkein identtisillä teholukemilla.
 
Renaultin moottorit kannattaa kiertää kaukaa C-sarjalaisissa. Niitä on ainakin 180 d mallimerkinnällä, näissä ollut ongelmia paljon. Sama auto diesel 200 d mallimerkinnällä eli Mersun omalla dieselmoottorilla on aivan eri asia. Eli tuo W205 malli v. 2014-2021. Tuo oli kyllä tosi luotettava auto, useampaakin yksilöä tuli ajettua paljon. Ainoa ongelma mielestäni autossa oli se, että auto on todella matala ja takavetoversiona jää helposti lumisohjoon kiinni. Eli pitää tarkasti katsoa millaiseen pihaan autolla voi ajaa talvella. Nelivedoista ei kokemusta.
Mikä tuo 1.6 dieselkone on noissa? Faijalla on nyt moinen työsuhdeautona ja miettii lunastaisiko auton itselleen vai antaisiko pois. 130tkm ajettu, business tms varusteilla, 1.6tdi, automaatti ja takaveto. Onko auto mitä uskaltaisi itse omistaa omilla rahoilla?

Ja tuo takavedon kiinnijääminen on täysin totta. Jäänyt miljoonaan ties mihin paikkaan kiinni vaikka alla ihan uudet nastarenkaat ja kuski joka osaa ajaa. Samoin myös kuulema suuntavakaus esim loskavalleja ylittäessä paikoin kyseenalainen edellisiin Mondeoihin verrattuna. Hyvä auto ajaa mutta ei selkeästi optimaalisin takavetona suomen oloissa. Ihmettelin kovasti kun ukko oli niin hämmentynyt miten uskalsin ajaa 1990 MX-5:n paikkoihin mihin ei olisi kuulema Mersulla asiaa jos haluaa ajaa omalla voimalla pois ja nuo olivat vielä mielestäni varsin helppoja paikkoja.
 
Viimeksi muokattu:
Niin varmaan 180d tämä yksilö? W205 prefacelift (2014-2018) 180d ja 200d on tosiaan tuolla Renaultin moottorilla, on varmaan mainittu pariin otteeseen täälläkin, joten pahoittelut jos on toistoa. 220d, 250d ja hybridimalli on Mersun omalla OM651 -moottorilla, joka huomattavasti parempi. OM651 moottorisia saa tuohon ~20k€ hintaluokkaan ja on hyvä auto! Facelift malliinhan nuo Renaultin moottorit jätettiin suosiotta pois, ja uuteen W206 -koriin niitä ei myöskään tullut jostain syystä :hmm:

Edit: Oltiin näköjään samalla asialla @JTurkki kanssa. Ja tosiaan 200d on sekä Renaultin, että Mersun moottorilla, mikä osaltaan aiheuttaa lisää hämmenyystä. on vieläpä melkein identtisillä teholukemilla.
Joo näin on. Uusimmat autot 200 d mallimerkinnällä, joilla tuli ajeltua taisi olla v. 2016 tai 2017. Niissä oli ainakin vielä Mersun moottori.
 
Mikä tuo 1.6 dieselkone on noissa? Faijalla on nyt moinen työsuhdeautona ja miettii lunastaisiko auton itselleen vai antaisiko pois. 130tkm ajettu, business tms varusteilla, 1.6tdi, automaatti ja takaveto. Onko auto mitä uskaltaisi itse omistaa omilla rahoilla?

Ja tuo takavedon kiinnijääminen on täysin totta. Jäänyt miljoonaan paikkaan kiinni vaikka alla ihan uudet nastarenkaat ja kuski joka osaa ajaa. Samoin myös kuulema suuntavakaus esim loskavalleja ylittäessä paikoin kyseenalainen edellisiin Mondeoihin verrattuna. Hyvä auto ajaa mutta ei selkeästi optimaalisin takavetona suomen oloissa. Ihmetteli kovasti kun olin hämmentynyt miten uskalsin ajaa 1990 MX-5:n paikkoihin mihin ei olisi kuulema Mersulla asiaa jos haluaa ajaa omalla voimalla pois.

OM626 Mersun mallimerkintä, pohjautuu tosiaan Renaultin R9M -mottoriin. Daimlerin, Renaultin ja Nissanin "yhteistyömottori". Näitä on kyllä tosi monessa autossa, että en tiedä onko tässä vähän volyymiongelmaa, koska autoja on yksinkertasesti niin paljon, niin tietysti samalla vikaantumismäärät nousee vaikka olisivatkin prosentuaalisesti pieniä.

1672339899032.png


Toistaalta kyllä kaikki autoista "tietävät" kenen kanssa olen jutellut on tuota haukkunut, mutta osaltaan tuo taitaa olla vähän imagokysmys, kun Mersuun laitetaan Rellun moottori. Sen olen ainakin huomannut että jälleenmyyntiarvot on huomattavasti alhaisemmat näillä Rellun moottorilla olevilla C-sarjalaisilla, mutta se varmaankin perustuu ihan ovh. hintoihin, noissa on ollut kuitenkin useampi tuusa eroa.

2015 180 d A Premium Business - 42 886,95€
2015 220 d A Premium Business - 49 446,83€

Vaikka uudesta C-sarjalaisesta nuo Renaultin moottorit on jätetty pois, niin kuitenkin uudemmista Mersun etuvetosista MFA2 -pohjalevyn autoista niitä löytyy. Eli, A, B, CLA, GLA ja GLB, vaikkakin tuo uusi moottori on päivitetty ja kulkee nimellä OM608. En tiedä kuinka paljon tuo eroaa teknisesti vanhemmasta. Enivei, oma fiilis on kyllä se, että ei ne niin huonoja ole mitä maine antaa olettaa :D

Edit: Nii tai jos auto on facelift, eli 2018 tai uudempi niin on Mersun omalla moottorilla vaikka olisikin 1.6. Näissä on uudehko OM654, jota menee myös uuteen W206 -koriin.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä tuo 1.6 dieselkone on noissa? Faijalla on nyt moinen työsuhdeautona ja miettii lunastaisiko auton itselleen vai antaisiko pois. 130tkm ajettu, business tms varusteilla, 1.6tdi, automaatti ja takaveto. Onko auto mitä uskaltaisi itse omistaa omilla rahoilla?

Ja tuo takavedon kiinnijääminen on täysin totta. Jäänyt miljoonaan paikkaan kiinni vaikka alla ihan uudet nastarenkaat ja kuski joka osaa ajaa. Samoin myös kuulema suuntavakaus esim loskavalleja ylittäessä paikoin kyseenalainen edellisiin Mondeoihin verrattuna. Hyvä auto ajaa mutta ei selkeästi optimaalisin takavetona suomen oloissa. Ihmetteli kovasti kun olin hämmentynyt miten uskalsin ajaa 1990 MX-5:n paikkoihin mihin ei olisi kuulema Mersulla asiaa jos haluaa ajaa omalla voimalla pois.
Riippuu vuosimallista. Jos on uusi auto, niin en tiedä. Tietäisiköhän @jRe

Tuo faijasi kommentti on kyllä hyvin kuvaava C-sarjalaisen ominaisuus. Takavetoisilla C-mersuilla ei tosiaan ole jokapaikkaan asiaa talvella, mutta kyllä tuota autoa oppi lukemaan aika hyvin kun pari kertaa oli jäänyt jumiin :)
 
Viimeksi muokattu:
Riippuu vuosimallista. Jos on uusi auto, niin en tiedä. Tietäisiköhän @jRe
En liikoja tiedä mutta sen tiedän että on ensimmäinen vuosimalli tuon moottorin kanssa. Kun prkl tietäisi mitä sanoa lunastaako vai ei. Oma fiilis että ei helvetissä, herra tykkää ajella tuolla mutta tiedostaa ongelmat noissa monimutkaisissa järjestelmissä ja potentiaalisesti helvetilliset korjauskulut aka ei ole ihan helpoin korvattava kun haussa ns "viimeinen" auto (faijan tapauksessa paikoin varsin pihi ja jääräpäinen herra eli saattaisi herran tuntien olla 1miljoona ajettu kun luopuu kortista tai henki lähtee). Ongelmana että toiselle puoliskolle ei kelpaa kuin VW Golf johon omaa fiksaation tai ylöspäin imago/mieltymys/mielenvikaisuus akselilla. Jos noita kriteereitä koskien toisen osapuolen vaatimuksia ei olisi niin hommahan olisi jopa varsin helppo mutta....
 
OM626 Mersun mallimerkintä, pohjautuu tosiaan Renaultin R9M -mottoriin. Daimlerin, Renaultin ja Nissanin "yhteistyömottori". Näitä on kyllä tosi monessa autossa, että en tiedä onko tässä vähän volyymiongelmaa, koska autoja on yksinkertasesti niin paljon, niin tietysti samalla vikaantumismäärät nousee vaikka olisivatkin prosentuaalisesti pieniä.

1672339899032.png


Toistaalta kyllä kaikki autoista "tietävät" kenen kanssa olen jutellut on tuota haukkunut, mutta osaltaan tuo taitaa olla vähän imagokysmys, kun Mersuun laitetaan Rellun moottori. Sen olen ainakin huomannut että jälleenmyyntiarvot on huomattavasti alhaisemmat näillä Rellun moottorilla olevilla C-sarjalaisilla, mutta se varmaankin perustuu ihan ovh. hintoihin, noissa on ollut kuitenkin useampi tuusa eroa.

2015 180 d A Premium Business - 42 886,95€
2015 220 d A Premium Business - 49 446,83€

Vaikka uudesta C-sarjalaisesta nuo Renaultin moottorit on jätetty pois, niin kuitenkin uudemmista Mersun etuvetosista MFA2 -pohjalevyn autoista niitä löytyy. Eli, A, B, CLA, GLA ja GLB, vaikkakin tuo uusi moottori on päivitetty ja kulkee nimellä OM608. En tiedä kuinka paljon tuo eroaa teknisesti vanhemmasta. Enivei, oma fiilis on kyllä se, että ei ne niin huonoja ole mitä maine antaa olettaa :D
Olisikohan ollut joku 15 autoa noita 180 d malleja, joita firmassa oli tuolloin 2014-2015, niin useasta meni moottori vaihtoon. Niissä oli aivan ihmeellisiä vikoja, jopa vain muutama kymmenen tuhatta ajetuissa. Seuraavaksi tulikin sitten taas mersun moottoreilla olevat 200 d autot tilalle, joissa ei ongelmia. Ei minulla sinänsä Renaultia vastaan mitään ole, itselläni oli Renault aikaisemmin ja se oli kaupunkiautona ihan ok auto, mutta pienillä kilometreillä.

Itse en uskaltaisi ostaa tällä kokemuksella ainakaan 2014-2015 vuosimallin W205 c-sarjalaista 180 d mallimerkinnällä. Voihan se olla, että maanantaikappaleista kysymys, mutta oli niitä kuitenkin aika monta autoa, joissa oli samoja vikoja että ei herättänyt luottamusta eikä herätä kyllä vieläkään.
 
En liikoja tiedä mutta sen tiedän että on ensimmäinen vuosimalli tuon moottorin kanssa. Kun prkl tietäisi mitä sanoa lunastaako vai ei. Oma fiilis että ei helvetissä, herra tykkää ajella tuolla mutta tiedostaa ongelmat noissa monimutkaisissa järjestelmissä ja potentiaalisesti helvetilliset korjauskulut aka ei ole ihan helpoin korvattava kun haussa ns "viimeinen" auto (faijan tapauksessa paikoin varsin pihi ja jääräpäinen herra eli saattaisi herran tuntien olla 1miljoona ajettu kun luopuu kortista tai henki lähtee). Ongelmana että toiselle puoliskolle ei kelpaa kuin VW Golf johon omaa fiksaation tai ylöspäin imago/mieltymys/mielenvikaisuus akselilla. Jos noita kriteereitä koskien toisen osapuolen vaatimuksia ei olisi niin hommahan olisi jopa varsin helppo mutta....
Nii jaa oletin jotenkin, että auto on prefacelift, mutta eipä sitä ollutkaan mainittuna. Ehkä kiteytettynä, jos:

- Pre-facelift vm. 2014-2018 (OM626) Suurempi riski, Rellun moottori, tuntuu olevan enemmän vikaantumisia
- Facelift vm. 2018-2021 (OM654) Mersun uusi dieselmoottori, jota menee uuteen W206 -koriseenkin.

Etuvaloista näkee helpoiten onko facelift vai ei.
 
Hakusessa isompi auto perheenlisäyksen myötä, nyt Passat GTE farkku.

Kriteerit
- Hinta max 55k, ei tarvisi toki maksaa noin paljoa, mutta pakko venyttää budjettia korkeammaksi vähäisten vaihtoehtojen vuoksi
- Käytetty tai uusi
- Plugari tai sähkö
- Kolme lastenistuinta taakse (joko täysleveä keskipaikka tai 6- ja 7-paikkainen)
- Vähintään kohtuulliset tilat tavaroille.

Aika harvassa vaihtoehdot tuntuu olevan, ainakin nämä täyttäisi kriteerit:

XC90 T8
+ Todella tilava, laadun tuntu
- Hybriditekniikka ei ilmeisesi kovin kehittynyt vanhemmissa malleissa(?), syö tyhjällä akulla paljon.

Citroen C5 Aircrossa
+ Leveä takapenkki, johon pitäisi mahtua hyvin kolme istuinta
- Auto ei muuten sytytä yhtään.

Tesla Model X
+ 6-paikkaisena kaikille istuimille hyvin tilaa
- Tavaratilat pienen puoleiset.

Kellään käytännönkokemuksia ylläolevista autoista tai ideoita, mitkä täyttäisi meidän kriteerit?
 
mY takaveto jos käytetty putkahtais ilmoille sopivasti, uus menee lähelle 60k.
 
Auton vaihto harkinnassa. Kohta 340000km vanhan diesel farmarin todennäköisesti hajos joten harkitsen bensa hybridiin siirtymistä.
Kuinkas paljon Toyota Priuksilla ajetaan ennen isompia remontteja https://www.nettiauto.com/toyota/pr...ntry[]=73&chargingPowerFrom=&chargingPowerTo=

Tarjontaa näyttäisi olevan mukavasti tuossa 2007-2010 välissä.
Luotettavuus varmaan on parhaimmistoa mutta entä korin kesto? Kuinka pieneen kulutukseen noilla käytännössä pääsee (moottoritie-matka-ajo, kaupunki)?
 
Yritän edelleen miettiä sopivaa vaihtoehtoa, nyt on Kia Ceed farkut ihmettelyn alla. Esim. tämä https://www.nettiauto.com/kia/ceed/13218599

onko yleisesti ottaen hyviä, huonoja vai jotain siltä väliltä?
Tekniikkaan en suorilta osaa ottaa kantaa, mutta LX taitaa olla aika karvalakkivarusteilla ja k-auton rahoituskorko on n. 6%+kulut, eli jos pätkällä ostaa, niin aika kova kokonaishinta autolle. Eri asia jos ei ota rahoituksella.
 
Tekniikkaan en suorilta osaa ottaa kantaa, mutta LX taitaa olla aika karvalakkivarusteilla ja k-auton rahoituskorko on n. 6%+kulut, eli jos pätkällä ostaa, niin aika kova kokonaishinta autolle. Eri asia jos ei ota rahoituksella.

Varusteista riittää manuaali-ilmastointi ja vakkari, kaikki tuon päälle plussaa. 6% korolla en lähde ostamaan, suurinpiirtein samassa hintaluokassa löytyy muiltakin myynnissä mutta hyvä tietää tuo, ei tarvitse K-autoa sen enempää katsella.
 
Auton vaihto harkinnassa. Kohta 340000km vanhan diesel farmarin todennäköisesti hajos joten harkitsen bensa hybridiin siirtymistä.
Kuinkas paljon Toyota Priuksilla ajetaan ennen isompia remontteja https://www.nettiauto.com/toyota/pr...ntry[]=73&chargingPowerFrom=&chargingPowerTo=

Tarjontaa näyttäisi olevan mukavasti tuossa 2007-2010 välissä.
Luotettavuus varmaan on parhaimmistoa mutta entä korin kesto? Kuinka pieneen kulutukseen noilla käytännössä pääsee (moottoritie-matka-ajo, kaupunki)?
Meillä oli aikaisemmin 2008 Prius ja sillä ajettiin 60tkm-> 160tkm ja ainut mitä normaalien huoltojen lisäksi tehtiin oli yks pyöränlaakeri. Todella huoletonta menoa ja pienimmillään yks kesäyö ajelin 350km siivun pk seudulta savoon 3,8l/100km toki siinä mentiin ihan sukkasillaan. Normaalisti keskikulutus on pyörinyt siinä 4-5l/100km enkä normaaliajoissa ole päässyt yli 5l kertaakaan edes moottoritiellä (työmatka 40km sivu motaria) Ei nuo taida pahoja olla myöskään ruostumaan ainakaan oman kokemuksen perusteella. Nyt mulla on kakkosautona 2012 Prius phev ja yhtä huoleton tuo on ollut. Ainut mikä kannattaa ottaa huomioon on 15tkm huoltoväli, eli paljon jos tulee kilometrejä niin saa huollattaa pari kertaa vuodessa. Huollot on karkeasti 150 pieni ja 300 euroa isompi. En tiedä onko inflaatio pahasti noita nostanut.
 
Meillä oli aikaisemmin 2008 Prius ja sillä ajettiin 60tkm-> 160tkm ja ainut mitä normaalien huoltojen lisäksi tehtiin oli yks pyöränlaakeri. Todella huoletonta menoa ja pienimmillään yks kesäyö ajelin 350km siivun pk seudulta savoon 3,8l/100km toki siinä mentiin ihan sukkasillaan. Normaalisti keskikulutus on pyörinyt siinä 4-5l/100km enkä normaaliajoissa ole päässyt yli 5l kertaakaan edes moottoritiellä (työmatka 40km sivu motaria) Ei nuo taida pahoja olla myöskään ruostumaan ainakaan oman kokemuksen perusteella. Nyt mulla on kakkosautona 2012 Prius phev ja yhtä huoleton tuo on ollut. Ainut mikä kannattaa ottaa huomioon on 15tkm huoltoväli, eli paljon jos tulee kilometrejä niin saa huollattaa pari kertaa vuodessa. Huollot on karkeasti 150 pieni ja 300 euroa isompi. En tiedä onko inflaatio pahasti noita nostanut.

Onko noissa jotain selkeitä heikkoja kohtia? Miten kallis on hybridiakun korjaus jos käy huono säkä?
 
Onko noissa jotain selkeitä heikkoja kohtia? Miten kallis on hybridiakun korjaus jos käy huono säkä?
Silloin kun ensimmäistä ostin niin tuota selvitteli ja kyselin Toyotalta ja heidän mukaansa noita ei ole juurikaan vaihdettu eikä kustannus ole kuitenkaan kuin tuo noin 2000€. Pitäisin melko epätodennäköisenä että akku särkyy.
 
Onko noissa jotain selkeitä heikkoja kohtia? Miten kallis on hybridiakun korjaus jos käy huono säkä?
Muutaman ~2010 nurkilla olevan priuksen olen nähnyt huutokaupassa myytävän korjattavaksi. Katsastuksessa oli tullut hylkäykset helmojen, takapyöränkoteloiden ja takaiskarien yläpäiden ruostevaurioiden takia...ei siis samassa autossa noita kaikkia mutta kuitenkin. Hieman yllätti minutkin kun olen noita kuitenkin melkolailla huolettomina ruosteen suhteen pitänyt.

Jokatapauksessa, melko huolettomia kulkupelejä nuo tuntuvat olevan isommillakin kilometreillä.
 
Onko noissa jotain selkeitä heikkoja kohtia? Miten kallis on hybridiakun korjaus jos käy huono säkä?

Jostain luin että vain yhteen suomessa on vaihdettu akusto, ja sekin meni jotenkin takuuseen. Lähdettä en näköjään löydä, mutta jos noin on niin voisi luennehtia melko kestäväksi.
Siltikin jos tuuri käy, niin 2ke on aika vähän jos vertaa muiden valmistajien akkuihin tyyliin 15ke.
 
Pikkuakut noissa lienee se heikoin kohta. Tosin helppo/halpa vaihtaa mutta kyrsiihän se jos tien päälle jättää koska pikkuakku kaput.
 
Auton vaihto mielessä ja plugarit erityisesti. Nykyinen vanhaa koppaa E61 BMW 535D mutta kilometrejä alkaa olemaan liikaa sekä kulutus aika reipas näillä dieselin hinnoilla.

Ajo olisi lähinnä 50- 85km siivuja viikonloppuisin sekä sama takaisin kotiin. Yhteensä ajoa tulee reilut 500km viikonloppuna. Mahdollisesti emäntä satunnaisesti ajaisi töihin 4,5 km kun pyöräilykelit huonot eli paljon lunta kerralla. Olisi hyvä jos pystyisi ajamaan lyhyet matkat kauppaan polttomoottoria käynnistämättä, tietty kovilla pakkasilla sitäkään ei kai voi välttää.

Tarkoitus olisi omilla ajoilla ladata mahd paljon eli max 90km ajoa ja lataus ennen kotiin paluuta. Taloyhtiöön en usko saavani latauspistettä täyssähköä varten. Plugarille pystyy latauksen järjestämään omalla mittarilla.

Itse en usko että kovin hitaalla autolla jaksaisi ajaa eli ohitukset täytyisi sujua lähes entiseen tapaan. Saisi olla vaivaton kulkemaan. En silti kaahaile mutta täälläpäin ajetaan sadekelilläkin monesti 60-70km/h vaikka esim 80-100km/h alue.

Kokoluokka saisi olla n. 3-sarjan BMW sekä Volvo V60 välillä. Ihan tavan kokoinen henkilöauto, G30 BMW aika maks kokoa autokatokseen.

Onko plug in hybridi täysin pois laskuista noilla vaatimuksilla? Lueskellut että G20 BMW ja MB C-sarjan plugarit lähes ainoat jotka eivät väkisin käynnistä polttomoottoria pakkasella. Entäs Volvo T6/ T8? Auto saisi olla parivuotias, 2020 taisi lähes kaikkiin tulla isommat ajoakut.

Nykydieselit vähän alkaa olemaan SCR yms järjestelmineen mulle ei haluttuja vaikka kulkuja piisaa. Ja pelkät bensakoneiset vähän laiskan oloisia ainakin paperilla.
 
Viimeksi muokattu:
Auton vaihto mielessä ja plugarit erityisesti. Nykyinen vanhaa koppaa E61 BMW 535D mutta kilometrejä alkaa olemaan liikaa sekä kulutus aika reipas näillä dieselin hinnoilla.

Ajo olisi lähinnä 50- 85km siivuja viikonloppuisin sekä sama takaisin kotiin. Yhteensä ajoa tulee reilut 500km viikonloppuna. Mahdollisesti emäntä satunnaisesti ajaisi töihin 4,5 km kun pyöräilykelit huonot eli paljon lunta kerralla. Olisi hyvä jos pystyisi ajamaan lyhyet matkat kauppaan polttomoottoria käynnistämättä, tietty kovilla pakkasilla sitäkään ei kai voi välttää.

Tarkoitus olisi omilla ajoilla ladata mahd paljon eli max 90km ajoa ja lataus ennen kotiin paluuta. Taloyhtiöön en usko saavani latauspistettä täyssähköä varten. Plugarille pystyy latauksen järjestämään omalla mittarilla.

Itse en usko että kovin hitaalla autolla jaksaisi ajaa eli ohitukset täytyisi sujua lähes entiseen tapaan. Saisi olla vaivaton kulkemaan. En silti kaahaile mutta täälläpäin ajetaan sadekelilläkin monesti 60-70km/h vaikka esim 80-100km/h alue.

Kokoluokka saisi olla n. 3-sarjan BMW sekä Volvo V60 välillä. Ihan tavan kokoinen henkilöauto, G30 BMW aika maks kokoa autokatokseen.

Onko plug in hybridi täysin pois laskuista noilla vaatimuksilla? Lueskellut että G20 BMW ja MB C-sarjan plugarit lähes ainoat jotka eivät väkisin käynnistä polttomoottoria pakkasella. Entäs Volvo T6/ T8? Auto saisi olla parivuotias, 2020 taisi lähes kaikkiin tulla isommat ajoakut.

Nykydieselit vähän alkaa olemaan SCR yms järjestelmineen mulle ei haluttuja vaikka kulkuja piisaa. Ja pelkät bensakoneiset vähän laiskan oloisia ainakin paperilla.
Long range volvon plugarit sekä toyotan rav4 plugari pysty kesällä tuollaisen yksittäisen 50-80km siivun taittamaan, ainakin paperilla. Mutta jos käsitin oikein, niin matkaa tulee oikeasti useampi tuollainen pätkä ja rapiat 500km yhteensä viikonlopun aikana?

Plugari ei omaan korvaan kuulosta vaihtoehdolta. Sen idea on että sillä ajetaan päivässä se ~50km mihin sähkökapasiteetti riittää, ja yöksi laturiin. Plugarin lataamisessa polttomoottorilla ei ole mitään järkeä, kulutus nousee silloin aika korkeaksi. Järkevintä olisi ajaa koko ajan hybridi-tilassa.

Itselataava (kuten Corolla) tai sitten täyssähkö olisi mun mielestä järkevämpi. Kahden litran koneella hybridi-Corolla on yllättävän virkeä menijä, jos pystyy elämään surkean penkin ja infontainmenti (sekä nihkeän takatilan) kanssa.

Täyssähkö on toimiva, jos ajomatkan varrella on pikalatureita ja auto pystyy siinä 20min aikana lataamaan akun tyyliin 20%—>80%. Hidas kotilataus toimii tuon kanssa, kun sillä voi sitten yön aikana lirutella akun 100%:iin tuolta noin 80% varauksesta. Mutta vaatii tosiaan hyvät laturit ja hyvää latauskykyä autolta, jotta olisi arjessa toimiva.
 
Jatkanpa tätä omaa pohdiskelua. Farkku taitaa olla se valinta, pitää vaan vähän vielä miettiä paljonko on oikeasti valmis maksamaan. Yksi 2015 Ford Mondeo näyttää hyvältä varusteiden osalta, hintaa 15k€ ja vähän halvemmallakin löytyy noita. Sitten Renault Clio ois sellainen mitä saisi samanikäisenä ja pienemmillä kilometreillä n. 8000€ hintaan, noita on useampikin myynnissä. Ranskalaiset autot vaan epäilyttää kahden Pösön entisenä omistajana, ja noissahan ei tehoja ole liikaa. Renault tietysti myös selvästi pienempi tiloiltaan, Mondeo taitaa olla "ihan oikean" kokoinen farkku.
 
Jatkanpa tätä omaa pohdiskelua. Farkku taitaa olla se valinta, pitää vaan vähän vielä miettiä paljonko on oikeasti valmis maksamaan. Yksi 2015 Ford Mondeo näyttää hyvältä varusteiden osalta, hintaa 15k€ ja vähän halvemmallakin löytyy noita. Sitten Renault Clio ois sellainen mitä saisi samanikäisenä ja pienemmillä kilometreillä n. 8000€ hintaan, noita on useampikin myynnissä. Ranskalaiset autot vaan epäilyttää kahden Pösön entisenä omistajana, ja noissahan ei tehoja ole liikaa. Renault tietysti myös selvästi pienempi tiloiltaan, Mondeo taitaa olla "ihan oikean" kokoinen farkku.
Se isompi clio vai pieni? Oikeesti voisin väittää että tuo mondeo on sata kertaa mukavampi ajaa kuin clio, ihan jo moottorien perusteella. Ehkä väärä paikka säästää jos mukavuudella on hiukkaakaan merkitystä
 
Se isompi clio vai pieni? Oikeesti voisin väittää että tuo mondeo on sata kertaa mukavampi ajaa kuin clio, ihan jo moottorien perusteella. Ehkä väärä paikka säästää jos mukavuudella on hiukkaakaan merkitystä

En ole varma kun ei tuo Clio ole tuttu mutta 0,9l koneella ja näyttää kuvissa pieneltä. Vaikka olen pientäkin autoa miettinyt niin todennäköisesti eniten tulee autolle käyttöä mökkimatkoja ajaessa ja olen itsellekin yrittänyt perustella että iso auto ja hyvä ajettavuus on aika tärkeää.
 
En ole varma kun ei tuo Clio ole tuttu mutta 0,9l koneella ja näyttää kuvissa pieneltä. Vaikka olen pientäkin autoa miettinyt niin todennäköisesti eniten tulee autolle käyttöä mökkimatkoja ajaessa ja olen itsellekin yrittänyt perustella että iso auto ja hyvä ajettavuus on aika tärkeää.
Sitten mondeo farkkuna voisi olla passeli. Volvo v70/xc70 voisi kans olla.
 
Sitten mondeo farkkuna voisi olla passeli. Volvo v70/xc70 voisi kans olla.

Volvolta olin V40 katsellut, sekin taitaa mennä kyllä tuohon "pieni farkku" kategoriaan. V70 ei ole vielä tullut vastaan kun erilaisilla hakuehdoilla olen autoja katsellut, luulen että liian kallis tai liian paljon ajettuja siinä hintaluokassa mitä olen hakenut mutta pitääpä tutkailla. Vaikka onhan tässä jo nytkin useampi tunti tai kymmeniä mennyt kun miettinyt että mitä haluaa ja selvitellyt mitä on tarjolla :D

Mitä nyt nopeasti katsoin niin alle 15k€ Volvo V70 on 250-300tkm ajettuja, pääasiassa automaatteja. Mietityttää kyllä ton laatikon kesto. Ja sitten dieselkoneita, taitaa olla nykyään dieselit käyttökustannuksiltaan selvästi kalliimpia kun litrahintakin korkeampi kuin bensalla.
 
Viimeksi muokattu:
Volvolta olin V40 katsellut, sekin taitaa mennä kyllä tuohon "pieni farkku" kategoriaan. V70 ei ole vielä tullut vastaan kun erilaisilla hakuehdoilla olen autoja katsellut, luulen että liian kallis tai liian paljon ajettuja siinä hintaluokassa mitä olen hakenut mutta pitääpä tutkailla. Vaikka onhan tässä jo nytkin useampi tunti tai kymmeniä mennyt kun miettinyt että mitä haluaa ja selvitellyt mitä on tarjolla :D

Mitä nyt nopeasti katsoin niin alle 15k€ Volvo V70 on 250-300tkm ajettuja, pääasiassa automaatteja. Mietityttää kyllä ton laatikon kesto. Ja sitten dieselkoneita, taitaa olla nykyään dieselit käyttökustannuksiltaan selvästi kalliimpia kun litrahintakin korkeampi kuin bensalla.
Nojoo. Itsekin sitten katsoisin vaikka skoda octaviaa farkkuna manuaalina jos dsg epäilyttää. Ja bensana tietysti, ovat aika pihejä. Tai sitten focus ecoboostilla.
 
Nojoo. Itsekin sitten katsoisin vaikka skoda octaviaa farkkuna manuaalina jos dsg epäilyttää. Ja bensana tietysti, ovat aika pihejä. Tai sitten focus ecoboostilla.

Siis mulla ei ole mitään kokemusta noista automaateista tuossa ikäluokassa, edellisessä autossa (Mazda 6) oli kyllä automaatti ja hyvin toimi mutta se oli uutena ostettu. Voi olla että on vaan liikaa peloteltu että automaatit ei kestä ja remppa on kallis
 
Jatkanpa tätä omaa pohdiskelua. Farkku taitaa olla se valinta, pitää vaan vähän vielä miettiä paljonko on oikeasti valmis maksamaan. Yksi 2015 Ford Mondeo näyttää hyvältä varusteiden osalta, hintaa 15k€ ja vähän halvemmallakin löytyy noita. Sitten Renault Clio ois sellainen mitä saisi samanikäisenä ja pienemmillä kilometreillä n. 8000€ hintaan, noita on useampikin myynnissä. Ranskalaiset autot vaan epäilyttää kahden Pösön entisenä omistajana, ja noissahan ei tehoja ole liikaa. Renault tietysti myös selvästi pienempi tiloiltaan, Mondeo taitaa olla "ihan oikean" kokoinen farkku.
En ole varma kun ei tuo Clio ole tuttu mutta 0,9l koneella ja näyttää kuvissa pieneltä. Vaikka olen pientäkin autoa miettinyt niin todennäköisesti eniten tulee autolle käyttöä mökkimatkoja ajaessa ja olen itsellekin yrittänyt perustella että iso auto ja hyvä ajettavuus on aika tärkeää.
Itsellä on ollut tuon ikäluokan bensa Mondeo, mutta se oli viistoperä. Ja edellinen auto oli 2018 Renault Clio farmari 0.9 turbo bensa. Tuo Rellun moottorihan on tosi luotettava. Tuolla omalla oli toki ajettu vasta 38tkm. Tavallaan tykkäsin Cliosta enemmän, koska kulutus oli melko pieni. Olisi voinut pitää autoa paljon kauemminkin, mutta nyt on ollut sitten Tesla Model 3 P 2020. Eli bensa-autolla ajo nyt sitten jäi.

Koska Clion moottori on pieni ja taloudellinen, niin sisätilalämmitin on siinä hyvä olla. Ilman lämmitintä aika kylmä tai sitten täytyy ajaa pitkää matkaa, niin kyllä sitten lämpöä riittää.

Tuo Clion 0.9 90hv moottori on aika pirteä, että kyllä se kiihyy minusta ihan riittävän hyvin. Ihan sellainen ok ajettavuus tuossa Cliossakin. Mondeo tietysti on iso ja paljon painavampikin auto kuin Clio.
 
Itsellä on ollut tuon ikäluokan bensa Mondeo, mutta se oli viistoperä. Ja edellinen auto oli 2018 Renault Clio farmari 0.9 turbo bensa. Tuo Rellun moottorihan on tosi luotettava. Tuolla omalla oli toki ajettu vasta 38tkm. Tavallaan tykkäsin Cliosta enemmän, koska kulutus oli melko pieni. Olisi voinut pitää autoa paljon kauemminkin, mutta nyt on ollut sitten Tesla Model 3 P 2020. Eli bensa-autolla ajo nyt sitten jäi.

Koska Clion moottori on pieni ja taloudellinen, niin sisätilalämmitin on siinä hyvä olla. Ilman lämmitintä aika kylmä tai sitten täytyy ajaa pitkää matkaa, niin kyllä sitten lämpöä riittää.

Tuo Clion 0.9 90hv moottori on aika pirteä, että kyllä se kiihyy minusta ihan riittävän hyvin. Ihan sellainen ok ajettavuus tuossa Cliossakin. Mondeo tietysti on iso ja paljon painavampikin auto kuin Clio.

Miten muuten vertailisit noita, onko Fordissa jotain joka oli selvästi parempaa kuin Rellussa tuon koon lisäksi? Lohko- ja sisätilalämppäri on sellaisia vaatimuksia että ilman noita en autoa osta.

Ja Cliossa on yksi pieni juttu joka häiritsee ajatuksena todella paljon eli se "luottokortti"avain. Mieluummin ihan perinteinen avain tai sitten keyless start jos varustetasossa menee parempaan.
 
Miten muuten vertailisit noita, onko Fordissa jotain joka oli selvästi parempaa kuin Rellussa tuon koon lisäksi? Lohko- ja sisätilalämppäri on sellaisia vaatimuksia että ilman noita en autoa osta.
Mondeo on toki jonkun verran hiljaisempi. Mulla oli 1.6 ecoboost manuaali. Sekin toki kuluttaa jonkun verran enemmän kuin pienempi Clio. Ja toinen Mondeo oli 2.0 ecoboost kaksoiskytkin automaatti. 203hv. Tuo automaatti ilmeisesti saattaa hajota korjaus on kallista. Koska auto on painava ja moottori iso, niin pätkäajon kulutus oli myös suuri. Mutta ei nuo Mondeot maantieajossa kumminkaan kovin hirveästi kuluttaneet.

Clio siis oikein kunnon säästöpossu, ainakin tuohon 2.0 Mondeoon verrattuna. 1.6 Mondeosta on pitempi aika ja 2.0 Mondeon myin vuosi sitten pois. Eli en nyt ihan tarkkaan enää muista. Tykkäsin Mondeosta pikkasen enemmän kuin sitä edeltäneestä uuden kopan Ford Focuksesta. Focus oli kulutukseltaan vähäsen pienempi (1.5 182hv bensa). Muistaakseni Mondeon 1.6 ecoboost moottori on vielä aivan perinteinen, eli ei ole öljyssä uivaa jakohihnaa siinä.
 
Long range volvon plugarit sekä toyotan rav4 plugari pysty kesällä tuollaisen yksittäisen 50-80km siivun taittamaan, ainakin paperilla. Mutta jos käsitin oikein, niin matkaa tulee oikeasti useampi tuollainen pätkä ja rapiat 500km yhteensä viikonlopun aikana?

Plugari ei omaan korvaan kuulosta vaihtoehdolta. Sen idea on että sillä ajetaan päivässä se ~50km mihin sähkökapasiteetti riittää, ja yöksi laturiin. Plugarin lataamisessa polttomoottorilla ei ole mitään järkeä, kulutus nousee silloin aika korkeaksi. Järkevintä olisi ajaa koko ajan hybridi-tilassa.

Itselataava (kuten Corolla) tai sitten täyssähkö olisi mun mielestä järkevämpi. Kahden litran koneella hybridi-Corolla on yllättävän virkeä menijä, jos pystyy elämään surkean penkin ja infontainmenti (sekä nihkeän takatilan) kanssa.

Täyssähkö on toimiva, jos ajomatkan varrella on pikalatureita ja auto pystyy siinä 20min aikana lataamaan akun tyyliin 20%—>80%. Hidas kotilataus toimii tuon kanssa, kun sillä voi sitten yön aikana lirutella akun 100%:iin tuolta noin 80% varauksesta. Mutta vaatii tosiaan hyvät laturit ja hyvää latauskykyä autolta, jotta olisi arjessa toimiva.

Näillä seuduin (Uki-TKU) tuntuu olevan aika leutoa. Olinkin plugarin miettinyt että lukuunottamatta kovimpia pakkasia pystyisi taajamat hoitamaan sähköllä mennen tullen ja maantiellä hybridi- moodilla kunhan pääsee tasaiseen matkavauhtiin. 50km päästä käy kaupassa ja lataa minkä ennättää ja kyllähän auto hybriditilassa lataa samallla minkä lataa. Joo useampi 50km (4 kertaa) pätkä samoin nuo 85km pätkät. Saisi sähköllä kuitenkin sen 30-40 km taajamaa sähköllä, kun uudemmissa plugareissa yli 10kWh ajoakut.

Mutta joo, saattaa olla itsepetosta koko ajattelu. Saisi hyvin kulkevan auton hyvillä varusteilla ja mahdollisuuden saada aktiivisesti lataamalla kuluja pienemmäksi? Ja hyvät penkit melkein saisi olla, mulla tuli Golfilla ajaessa jo 20-30km matkan jälkeen selkä kipeäksi.
Tällä hetkellä Comfort jakkarat, vaikea vaihtaa kauhean huonoihin.

Vähän hintaa lisää ja sitten olisi Model 3 toisaalta. Laatu Tesla M3:ssa ei vaan Bemarinkaan jälkeen ihan vakuuta. Enkä ole enää niin seikkailumielellä että vanhempaa Model S:ää hankkisin.

RAV4 on vähän möhkömäinen mun makuun, muutoin vois olla hyvät specsit. Pitäisi varmaan mieluiten olla se HV-lämppäri tai Volvon webasto. Kia ja Hyundai käyttää käsittääkseni liian herkästi polttomoottoria lämmittämiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Auton vaihto mielessä ja plugarit erityisesti. Nykyinen vanhaa koppaa E61 BMW 535D mutta kilometrejä alkaa olemaan liikaa sekä kulutus aika reipas näillä dieselin hinnoilla.

Ajo olisi lähinnä 50- 85km siivuja viikonloppuisin sekä sama takaisin kotiin. Yhteensä ajoa tulee reilut 500km viikonloppuna. Mahdollisesti emäntä satunnaisesti ajaisi töihin 4,5 km kun pyöräilykelit huonot eli paljon lunta kerralla. Olisi hyvä jos pystyisi ajamaan lyhyet matkat kauppaan polttomoottoria käynnistämättä, tietty kovilla pakkasilla sitäkään ei kai voi välttää.

Tarkoitus olisi omilla ajoilla ladata mahd paljon eli max 90km ajoa ja lataus ennen kotiin paluuta. Taloyhtiöön en usko saavani latauspistettä täyssähköä varten. Plugarille pystyy latauksen järjestämään omalla mittarilla.

Itse en usko että kovin hitaalla autolla jaksaisi ajaa eli ohitukset täytyisi sujua lähes entiseen tapaan. Saisi olla vaivaton kulkemaan. En silti kaahaile mutta täälläpäin ajetaan sadekelilläkin monesti 60-70km/h vaikka esim 80-100km/h alue.

Kokoluokka saisi olla n. 3-sarjan BMW sekä Volvo V60 välillä. Ihan tavan kokoinen henkilöauto, G30 BMW aika maks kokoa autokatokseen.

Onko plug in hybridi täysin pois laskuista noilla vaatimuksilla? Lueskellut että G20 BMW ja MB C-sarjan plugarit lähes ainoat jotka eivät väkisin käynnistä polttomoottoria pakkasella. Entäs Volvo T6/ T8? Auto saisi olla parivuotias, 2020 taisi lähes kaikkiin tulla isommat ajoakut.

Nykydieselit vähän alkaa olemaan SCR yms järjestelmineen mulle ei haluttuja vaikka kulkuja piisaa. Ja pelkät bensakoneiset vähän laiskan oloisia ainakin paperilla.
Laitoin ite työsuhdeliisariks tilaukseen uuden X1 xdrive30e hybridin. Tossahan on sinänsä vähän keijo neliveto että takapyörät on 100% sähkö ja etupöyrät 100% polttis mutta toisaalta tossa on aika kiva suorituskyky ja parempi kuin etuveto kuitenkin. Plussina voidaan pitää myös hyvää sähkörangea (88km WLTP). Koon puolestahan toi on vähintään yhtä ellei parempi kuin 3 sarjan touring.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
270 648
Viestejä
4 683 754
Jäsenet
76 633
Uusin jäsen
Volmari^^

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom