Nyt olisi aika vaihtaa autoa. Tällä hetkellä ajelen Toyota auris hybrid farkulla. Auto on palvellut kohta neljä vuotta oikein mainiosti. Tila vain loppuu kesken. Meidän perheessä on tällä hetkellä kolme jäsentä ja keväällä sitten neljäs. Mikään ajonautinto Auris ei todellakaan ole. Seuraava auto voisi olla vähän parempi ajokokemus. Sähköauto ei sovi ajoprofiiliin, muuten hommaisin sellaisen. Olen katsellut ladattavia hybridejä. VAG konsernin autoissa on käytössä pahamaineinen yhdistelmä 1,4 tsi + dsg. Onko näissä uusissa enää ongelmia vai kannattaako ne jättää kauppaan? Bmw ja mersut ei ole minun juttu. Volvo voisi myös tulla kysymykseen. Mielellään kuuntelen mielipiteitä mahdollista vaihtoehdoista mitä muuta ovat pohtineet.
Sama tilanne ja sama auto alla. Sähköauto olisi ilman muuta paras valinta, mutta se maksaa 50k€ ja lataustilanne on vielä auki, joten ei pysty ainakaan vielä siihen. 35k€ polttikseen kuulostaa myös huonolta diililtä, mielummin ostaa sähköauton sitten kun latauskuvio on selvillä.
Vag ja dsg on varmasti isompi riski kuin Toyota, eikö oikein itseä kiinnosta, kun on tottunut Toyotan luotettavuuteen. Toki todennäköistä on, että Passat tai Suberb rullaisi ilman ongelmia, mutta onhan niitä toisenlaisia tarinoita. Rav4 voisi olla vaihtoehto, mutta siihenkin saisi laittaa 30k€ ja maksaa kallista bensaa tulevat vuodet. XC60 sama juttu. Vanhempia tila-autoja olen myös katsellut kymppitonnin luokassa, mutta taitaa olla todella kallista ylläpitää kaikin puolin.
Ehkä päädyn ottamaan liisarin 1-2 vuoden ajaksi ja katsoo sitten sähköautoa, kun latausmahdollisuus on varma.