Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Kun ajovalojen symboli palaa kojelaudassa niin silloin ainakin on takavalot myös päällä. Saattaa palaa myös joissain muissakin tilanteissa, mutta tuossa ainakin. Eli jos ei ole varma palaako takana valot, niin kääntelee valokytkimestä sellaisen asennon että kyseinen symboli näkyy, niin sitten palaa.

Eli tämä
1746424457149.png
 
Kuva on ihan käyttöohjeesta teksti selityksineen, ja se myös oikeasti palaa silloin kun takavalot palaa ja toisin päin. (*

Autossa ei ole muuta merkkivaloa joka kertoo onko takavalot päällä vai ei.


(*
No en tiedä sammuuko jos vian takia ei pala, tai joku muu hämy, parempaa ei kuitenkaan ole. Enkä väitä että on joka mallissa/versiossa.
Ei tosiaan ole joka mallissa ja versiossa. Omassa Auriksessa palaa takavalot vaikka tuo ei pala.


Ja sitten aiheeseen:
Mikä helvetti on kun on kuskilla pinna niin kireällä että edellä ajavalla oleva järkevä turvaväli on niin vaikea paikka että vedetään oikealta ihan helvetin täpärästi ohi niin kovaa kuin auto kulkee?

Ajoin siis länäriä vasenta kaistaa jonossa, mittari näyttää 92, eli GPS nopeus 87 km/h. Jonoa jatkuu silmänkantamattomiin ja minulla on edessä n. 2,5-3 sekunnin turvaväli. Taakse konttiin kiinni liimautuu joku ääliö parin metrin päähän kontista. Heti kun oikealla aukeaa edes teoriassa riittävä väli kiihdyttää tämä ääliö sitä kautta ohi melkein vieden puskurit mennessään.

Sen jälkeen olikin kiva ajaa seuraavat 10 km siinä edessä. Autosta päätellen kuitenkin ihminen joka pärjää elämässä, niin vähän kummastelen miten huonosti voi liikennettä ymmärtää.
 
Näistä asioista tehdään aivan liian iso asia. Jätä valot automaattiselle asetukselle ja jos syystä tai toisesta automatiikka ei "osaa" vaihtaa ajovaloja päälle niin tee se itse.
Ongelma vain tuntuu olevan, ettei puolet (kärjistetysti) autoilijoista edes tiedä missä se oman auton valokytkin on tai miten se toimii. Ja jos automatiikka ei pelaa oikein esimerkiksi aurinkoisella kelillä sankassa sumussa tai talvella lumen pöllytessä niin sitten ajellaan tyytyväisenä perä pimeänä kun automatiikan mielestä on tarpeeksi valoisaa...
 
Jatkoin tuonne suunnittelu ketjuun

Kun ajovalojen symboli palaa kojelaudassa niin silloin ainakin on takavalot myös päällä. Saattaa palaa myös joissain muissakin tilanteissa, mutta tuossa ainakin. Eli jos ei ole varma palaako takana valot, niin kääntelee valokytkimestä sellaisen asennon että kyseinen symboli näkyy, niin sitten palaa.

Eli tämä
1746424457149.png
En varma vastasitko tuossa aiempaa keskusteluun , mutta jos kommenttisi liittyy siihen Toyota keskusteluun, niin onko kuvaa siitä Toyotan mittaristosta. (Corolla Hybrid, Auris jne)
 
Ei tosiaan ole joka mallissa ja versiossa. Omassa Auriksessa palaa takavalot vaikka tuo ei pala.


Ja sitten aiheeseen:
Mikä helvetti on kun on kuskilla pinna niin kireällä että edellä ajavalla oleva järkevä turvaväli on niin vaikea paikka että vedetään oikealta ihan helvetin täpärästi ohi niin kovaa kuin auto kulkee?

Ajoin siis länäriä vasenta kaistaa jonossa, mittari näyttää 92, eli GPS nopeus 87 km/h. Jonoa jatkuu silmänkantamattomiin ja minulla on edessä n. 2,5-3 sekunnin turvaväli. Taakse konttiin kiinni liimautuu joku ääliö parin metrin päähän kontista. Heti kun oikealla aukeaa edes teoriassa riittävä väli kiihdyttää tämä ääliö sitä kautta ohi melkein vieden puskurit mennessään.

Sen jälkeen olikin kiva ajaa seuraavat 10 km siinä edessä. Autosta päätellen kuitenkin ihminen joka pärjää elämässä, niin vähän kummastelen miten huonosti voi liikennettä ymmärtää.
Kaupallisissa asioissa älykäs, muiden asioiden hahmotuskyky heikko. Siihen lisätään menestymiseen tarvittava itsekkyys, minäminä-asenne. Siirtyy työelämästä työmatkaan sama asenne.
 
Parkkipaikoilla kaahajat. Ihan sama onko marketin parkkipaikalla vai hakemassa koululaisia vai missä, lähes joka kerta saa todistaa jonkun uuvelon kiihdyttelyä siinä. Kovaa voi ajaa jossakin muualla, parkkipaikka on siihen ehkä kaikkein vähiten soveltuva paikka.
 
Parkkipaikoilla kaahajat. Ihan sama onko marketin parkkipaikalla vai hakemassa koululaisia vai missä, lähes joka kerta saa todistaa jonkun uuvelon kiihdyttelyä siinä. Kovaa voi ajaa jossakin muualla, parkkipaikka on siihen ehkä kaikkein vähiten soveltuva paikka.

Parkkikset ovat kyllä omituinen paikka. Omia autojani on kolhittu useasti mutta ainoastaan parkkipaikalla. Oma auto ollut pysäköitynä eli eivät edes voineet sanoa että tilanne tuli jotenkin yllättäen.. Ihmiset ei vaan osaa ajaa. Ainoa positiivinen asia näissä on ollut se, että kun on ollut monenlaista sijaisautoa, on aina ollut ilo päästä takaisin oman kulkineen rattiin.

Ja se on muuten vissi että jos laitat auton koko kentän perimmäiseen nurkkaan niin 99% joku on siinä ihan vieressä kun palaa autolle. Vaikka olisi kuinka tilaa muualla.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
276 344
Viestejä
4 755 923
Jäsenet
77 467
Uusin jäsen
Miro_Siltala

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom