Kuulostaa kyllä ihan keksityltä nämä sinun muutaman kilometrin matkalla. Motarilla se auto liikkuu about 2 km minuutissa, niin paskat sinä mihinkään oikeanpuoleiselle kaistalle montaa kertaa palaa lyhyellä matkalla....
Taisi kirjoitukseni osua maaliin? Kannattaa hankkia sellainen auto josta löytyy toimiva vakionopeudensäädin.
Kehä 1 ja Kehä 3 välinen matka on muutaman kilometrin. Tuolla välillä näitä likistäjiä pisaa, mutta on toki poikkeuksellista, että useamman kerran joutuu aloittamaan saman auton ohittamista....
Kesärajoitus 120km/h niin se on aika tarkkaan se parikilometriä minuutissa.
Jos nopeuseroa parikymppiä ja lähdet ohittaa turvavälin päästä, niin siinä menee se reilu puolisen minuutti laatu vakkareilla että ollaan rinnan. Kuvaa sitä tunnetta, kaveri näyttää tulevan peräedellä vastaan, mutta kun tehdään ohituspäätös , niin tulee vähän henkistä hoppua ja tunne että edellä oleva lisännyt vauhtia, vaikka mikään ei ole muuttunut.
Jos tuossa päättää perua ohittamisen, himmaa kolmekymppiä, kympin alle edelläolevan, niin jos mennään laatuvakkereilla, niin heilahtaa aikaa vielä enemmän ja tunne että edellä oleva hidastaa. Jos muutama on kolmekilometrä niin sehän melkein jo poltettu tuohon yhteen yriytkseen
Huomattavasti harvempi ongelma tämä sinun kuvaamasi on (vaikka ihan todellinen) kuin blokkaajat, jotka eivät osaa ohittaa. Rikesakon rajalla 0-10 km/h yli ajavat ovat kaikkein avuttomimpia, kun sakon pelko vie järjenkäytön nollaan. On huomattavasti helpompaa ja stressittömämpää ajaa joko 10-15 alle tai 20 yli rajoituksen, jolloin joko sinua ei juuri ohitella tai kaikkein surkeimmatkin ohittajat saavat riittävän nopeuseron ripeään ohitukseen. Jos ajaa alinopeudella, niin parasta olisi löytää joku toyota siihen eteen veturiksi blokkaamaan eteen liittymiset.
Jos ajelee motaria vakkarilla, jos nyt vakaa sellainen on, niin jos ohittaja ajaa ylinopeutta, niin ohihan se menee ja katoaa maisemaan, en hahmota mikä tressi siitä tulee jos se ylinopeus on noin maltillinen.
Tietenkin yksilöä voi pelottaa jos rinnalla menee samaan suuntaan auto, onhan nopeudet isompia kuin taajamassa. Jos siltä tuntuu niin voi siellä motarilla valita sen raskaanliikenteen vauhdin, mutta sitten voi joku onnibussi lähteä ohittaa.
Vauhdin lisääminen noin, ylinopeus noin yleistäen ei ehkä ole tuollaisille tunteille hyvä ratkaisu.
Ohittaminen melkein tyhjällä moottoritiellä ei sitäpaitsi juurikaan vaadi osaamista. Kuulisin mielelläni myös, miksi mielestäsi ohittajan pitäisi ajaa ylinopeutta vaikka siihen ei ole tarvetta? Aina voi vaihtaa takaisin oikeanpuoleiselle kaistalle. Jos kasetti ei tätä kestä, on syytä miettiä kannattaako hypätä auton rattiin.
On huomattavasti helpompaa ja stressittömämpää ajaa liikennesääntöjen mukaan kuin yrittää olla minuutti aikaisemmin kotona.
Painikointi , tressi, ei tosiaankaan ole hyvä syy ylinopeudelle, jos saavuttaa jonkun pienellä nopeuserolla, niin vaihtoehto listalla on se napsu pari pois vakkarista, toki kilpailuvietti monella vie, ja pakko yrittää ohi.