83kmh mulla on vakkarissa. Eihän siinä olisi ongelmaa jos on kilometri tolkulla suoraa mut harvemmin sitä täällä lapissa on vaan kaarteita kokoajan ja tuollaisen 34m yhdistelmän ohittaminen ottaa jo oman aikansa joten sen kaasupolkimen voisi painaa pohjaan ja mennä rivakasti ohi eikä könnäämällä
Tuo kaasupoljin pohjaan tuo erilaisia mielikuvia, sen että kiihdytetään reippaasti järkevään ohitusnopeuteen, että sitten heihin jotka tuikkaa vajaalla pätkällä rajulla ylinopeudella ohi. jossa paikataan vaarallista virhettä toisella vaarallisella virheellä.
Lappi toki etelän kateelliselle maaineessa hyvistä teistä, mutta tulee kyllä mieleen nekin pätkät missä pohja alkaneet antaa periksi , kapeat pientareet ja ratin takana tulee mieleen vähän siirtyä vasemmalle, samalla kun joku ohittaa...
Ei ainaskaan minua ellei ole ihan kärryssä kiinni mut mikäs siinä jos tykkää siitä että yhdistelmän vauhti putoaa ylämäissä ja ajelee itse takanaToki pitäisi pelisilmää siellä takana ettei keräille sitten letkaa sinne taakse. Itse saatan vetää p-paikalle myös jos letkaa alkaa kerääntymään ja etummaiset ei tohi lähteä ohi.
Tässä kai se että pysyy siellä takana näkyvänä kuljettajalle, eli riittävä turvaväli.
Pitkien välimatkojen alueella se ohittaminen voi houkuttaa, 80 vs 100 tekee jo jonkin verran jollain > 100km vedoilla, mutta jos väli on sellainen missä rekkaa peräedellä 5 minuutin välein , eikä oikein ohistuspaikkoja, niin happanee se ohituksen hyöty.
Toki lapissa ne tikkarit on vain viitteellisiä.