- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 4 931
Mikä eturyhmä kykenee tuottamaan tällaista tietoa uskottavasti?Nykyaikainen bensamoottori kyllä puhdistaa ilmaa eikä suinkaan saastuta, ainakin helsingissä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikä eturyhmä kykenee tuottamaan tällaista tietoa uskottavasti?Nykyaikainen bensamoottori kyllä puhdistaa ilmaa eikä suinkaan saastuta, ainakin helsingissä.
Kyllä sen tyhjäkäyttämisen puolesta löytyy teknisestikin relevantteja argumentteja, joten ei kannata hukkua ylimielisyyteen.Tämä keskustelu kyllä aivan aidosti todistaa, että maailmassa on ajokortteja henkilöillä, jotka eivät ole oikeustoimikelpoisia.
Siis aivan tosissaan yritetään kuola poskella selitellä, miksi autoa pitää tyhjäkäyttää kaupan parkkisella? Jos on kolmen minuutin matka, niin kävele?
Moottorin, laturin ja öljyjen saattaminen optimaaliseen käyttölämpötilaan.Mihin hiton ylimielisyyteen, ja kerro edes yksi pätevä syy henkilöauton tyhjäkäyttämiseen kaupassa käymisen aikana?
Näillähän se moraalinen kompassi juuri on heikoin, jotka keksivät tekosyyn joka perseilyyn. Mut kannattaa kyllä liikenteessä etenkin muistaa, että näiden oma perse on todellakin se tärkein, ja ovat sen takia riskialttiita monella tapaa. Jos tunnistaa tällaisen itsehyväisen persoonan, niin paras olla varuillaan.Cool story, bro.
Siis oikeasti tuommoiset idiootit ottaa päähän. ”Mä tyhjäkäytän, koska önnöönnöö…”.
Sinun ei kannata tehdä yhtään mitään moottoriajoneuvoilla. Sähköskootti voisi sopia paremmin.Ihan normaalin päivittäisessä käytössä olevan henkilöauton ollessa kyseessä? Just joo.
Tämä pitää tehdä jättämällä auto käymään kaupan parkkiksella?
Edelleen, kun on lusikalla jaettu, ei voi kauhalla vaatia.
Kiitos vinkistä ja esimerkistä.
Kasva ulos vaipoista ja opettele aikuiseksi
Jeps. Mites koiran pitäminen saunan lämpöisessä autossa? Se ei varmaan täytä minkään rikoksen määritelmää eihän?Cool story, bro.
Siis oikeasti tuommoiset idiootit ottaa päähän. ”Mä tyhjäkäytän, koska önnöönnöö…”.
Entä jos järjestäisi elämänsä niin ettei tarvitse mennä bensikselle istumaan kun koira on mukana? Ei tarvitse rikkoa mitään pykäliä :oJeps. Mites koiran pitäminen saunan lämpöisessä autossa? Se ei varmaan täytä minkään rikoksen määritelmää eihän?
Esimerkiksi mökille, kesälomareissulle tai vastaavaan ajaessa pidemmän matkaa ja pysähtyy vessaan/kauppaan, niin ei siinä ole paljoa järjesteltävää. Harvan elämä on myöskään 100% ennakoitavissa. Kotimatkalla tulee tarve käydä kaupassa ja koira on kyydissä. Vaihtoehtona viedä koira ensin kotiin 20km ja ajaa takaisin kauppaan 20km, josta vielä kotiin 20km. Kumpi sitten on päästöjen kannalta parempi ratkaisu? Lemmikkien takia tyhjäkäynti on mielestäni perusteltavissa, mutta muuten en tyhjäkäyttämistä kyllä ymmärrä, poislukien todella kovat pakkaset. Pakkasellakin jos kauppaan tai muualle on mentävä autolla, niin sen koneen voi käyttää / ajaa lämpöiseksi ennen kaupan pihaan tai parkkihalliin menoa. Muutaman minuutin kauppareissun aikana ei ole kone jäähtynyt niin paljoa että siitä jotain ongelmia tulisi.Entä jos järjestäisi elämänsä niin ettei tarvitse mennä bensikselle istumaan kun koira on mukana? Ei tarvitse rikkoa mitään pykäliä :o
Juuri näin.Esimerkiksi mökille, kesälomareissulle tai vastaavaan ajaessa pidemmän matkaa ja pysähtyy vessaan/kauppaan, niin ei siinä ole paljoa järjesteltävää. Harvan elämä on myöskään 100% ennakoitavissa. Kotimatkalla tulee tarve käydä kaupassa ja koira on kyydissä. Vaihtoehtona viedä koira ensin kotiin 20km ja ajaa takaisin kauppaan 20km, josta vielä kotiin 20km. Kumpi sitten on päästöjen kannalta parempi ratkaisu? Lemmikkien takia tyhjäkäynti on mielestäni perusteltavissa, mutta muuten en tyhjäkäyttämistä kyllä ymmärrä, poislukien todella kovat pakkaset. Pakkasellakin jos kauppaan tai muualle on mentävä autolla, niin sen koneen voi käyttää / ajaa lämpöiseksi ennen kaupan pihaan tai parkkihalliin menoa. Muutaman minuutin kauppareissun aikana ei ole kone jäähtynyt niin paljoa että siitä jotain ongelmia tulisi.
Bensiksellä istuminen vs. vessassa käyminen on kaksi eri asiaa ja erittäin harvoin on sellaiset säät ettei koira pärjäisi autossa vessakäynnin verran.Esimerkiksi mökille, kesälomareissulle tai vastaavaan ajaessa pidemmän matkaa ja pysähtyy vessaan/kauppaan, niin ei siinä ole paljoa järjesteltävää. Harvan elämä on myöskään 100% ennakoitavissa. Kotimatkalla tulee tarve käydä kaupassa ja koira on kyydissä. Vaihtoehtona viedä koira ensin kotiin 20km ja ajaa takaisin kauppaan 20km, josta vielä kotiin 20km. Kumpi sitten on päästöjen kannalta parempi ratkaisu? Lemmikkien takia tyhjäkäynti on mielestäni perusteltavissa, mutta muuten en tyhjäkäyttämistä kyllä ymmärrä, poislukien todella kovat pakkaset. Pakkasellakin jos kauppaan tai muualle on mentävä autolla, niin sen koneen voi käyttää / ajaa lämpöiseksi ennen kaupan pihaan tai parkkihalliin menoa. Muutaman minuutin kauppareissun aikana ei ole kone jäähtynyt niin paljoa että siitä jotain ongelmia tulisi.
Edit: hieman OT, mutta koiranomistajana erittäin tyytyväinen plugariautoon, jossa ilmastoinnin saa ”dogmodeen” maksimissaan vartiksi. Ei tarvitse säätää pysähdyksillä, missä koiran joutuu syystä tai toisesta jättämään autoon, kun ilmastointi pysyy käynnissä ja ovet saa lukittua.
En mä esilämmitä autoa sen takia että se kuluttaisi vähemmän polttoainetta, vaan sen takia että öljyt lämpeää ennen ajoon lähtöä ja moottori kuluu mahdollisimman vähän.En lukisi tuota loukkaantumisena...
On tuosta tuotettu sen verran tutkimusta että esilämmittäminen ainakin on kulutksen osalta suht turhaa. Sama todennäköisesti pätee tyhjäkäyntiin, joka modernilla autolla lämmittää moottoria hyvin hitaasti, eli lähinnä heittää rahaa ja päästöjä hukkaan.
![]()
Tutkimus kumoaa yleisen harhakäsityksen: auton esilämmitys ei juuri vähennäkään polttoaineen kulutusta
Myös esilämmittämisen päästöhyödyt jäävät tutkimuksen mukaan pieniksi. Esilämmityksestä oli hyötyä lähinnä ajomukavuuden kannalta.yle.fi
Jos et pysty havainnoimaan edessäsi valotonta autoa niin silloin sun ei ole turvallista autoilla. Ne kuskit ei sitä näe palaako niillä takavalot.Eilen tuli vettä vähän rankemmin ja motarilla autot nostivat ajaessaan vielä mukavan vesipilven auton perään. Tästä huolimatta useat ajoivat auton takavalot pimeänä. Kuljettajien törkeän muiden turvallisuudesta piittaamattomuuden lisäksi kyseenalaistan kyllä senkin, että miten nykypäivänä jokin auto edes kulkee tuollaisessa kelissä ilman takavaloja.
Pitäiskö ottaa selvää, ennen kuin menee tuonne liikenteeseen törttöilemään valottomalla autolla.Jos et pysty havainnoimaan edessäsi valotonta autoa niin silloin sun ei ole turvallista autoilla. Ne kuskit ei sitä näe palaako niillä takavalot.
Jos et pysty havainnoimaan edessäsi valotonta autoa niin silloin sun ei ole turvallista autoilla. Ne kuskit ei sitä näe palaako niillä takavalot.
Miten niin ei näe? Kyllä mä tiedän koska mun autossa on takavalot pimeänä ja koska ei.Jos et pysty havainnoimaan edessäsi valotonta autoa niin silloin sun ei ole turvallista autoilla. Ne kuskit ei sitä näe palaako niillä takavalot.
Olipas ylimielinen kommentti. Et ilmeisesti ole kovin paljoa rankkasateilla ajellut autolla, jos et ymmärrä että vesimassan läpi valoton auto ei aina näy.
Lisäksi osoittaa ymmärryksen puutetta autojen toiminnasta, jos kuvittelet että kuski ei näe palaako takavalot. Mittaristosta näkee AINA, palaako takavalot. Samoin autossa on aina olemassa kytkin, jolla valot saa päälle. Lisäksi se on kuljettajan vastuulla tietää, milloin autossa palaa mikäkin valo, tai on palamatta. Se ei ole mikään selitys, että kuljettaja ei tietäisi, palaako valot vai ei.
Juuh, viestini vastasi tuohon päästöihin viittaavaan kommenttiin. Toisaalta tuokin kylmäkäynnistyksen moottorin kuluttavuus riippuu varmaan aika paljon moottorista ja öljylaadusta, mutta sitä tuossa ei avata yhtään.En mä esilämmitä autoa sen takia että se kuluttaisi vähemmän polttoainetta, vaan sen takia että öljyt lämpeää ennen ajoon lähtöä ja moottori kuluu mahdollisimman vähän.
Siksi myös laitan auton käyntiin ennen kuin putsaan lumia tms.
![]()
Teetkö tämän virheen pakkasilla – uudenkin auton moottori ajettu loppuun jo viidessä vuodessa?
Polttomoottoriauton käynnistys kovilla pakkasilla ilman moottorin esilämmitystä kuluttaa moottoria huimaa tahtia.www.is.fi
"VTT:n tutkimuksen mukaan yksi kylmäkäynnistys voi kuluttaa moottoria saman verran kuin jopa 600 km lämpimällä moottorilla ajettu ajomatka."
Yhden talven aikana jos tulee vaikka 50 kylmäkäynnistystä, niin se on aika raskasta moottorille.
En tässä juuri tätä kommentoin, vaan valitsin viimeisin vaikka kommentoi koko ketjua.Juuri näin.
Yhtä en kyllä näissä autonsa tyhjäkäynnille jättävissä ymmärrä. Miksi se traktori pitää tuoda siihen ovensuuhun savuttamaan, eikä jättää sinne vähän kauemmaksi parkkipaikalle, jossa se ei häiritsisi ketään. Sama pätee kessuttelijoihin.
Ei se ollut ylimielinen kommentti, sun pitää pystyä pysäyttämään autosi turvallisesti vaikkei edessäolevalla ole valoja. Siellä voi olla myös hirvi, jokin hajonnut auto, este tiellä tai ihminen joissa ei ole valoja muutenkaan. Jos tuntuu turvattomalta niin ajat liian suurella tilannenopeudella.
Ainakin mun autoissa näkyy vain palaako ajovalot, takavaloille ei ole omaa merkkivaloa. Näytätkö kuvan mittaristostasi?
Kyllä sitä vettä kondensoituu öljyn sekaan ja jos konetta/öljyjä ei ajeta kunnolla lämpöiseksi niin se ei sieltä poistu. Mutta ei sitä tarvitse lämpöiseksi ajaa tyhjäkäynnillä missään marketin parkissa. Akku ei myöskään tykkää, jos ajellaan vain lyhyttä pätkää, kun ei kerkeä latautumaan. Tähänkin ratkaisuksi mielummin kunnon ajolenkki yhdistettynä siihen kauppreissuun tai mahdollisuuksien mukaan ylläpitolaturi.Mitä tulee koviin pakkasiin, niin moottorin käyttäminen sen takia ettei tulisi ongelmia on aika turhaa tämän vuosituhannen autoilla ja moottoriöljyillä. Suosittelen ostamaan uuden akun jos auto ei lähde käyntiin pakkasella kauppakäynnin jälkeen.
En mä esilämmitä autoa sen takia että se kuluttaisi vähemmän polttoainetta, vaan sen takia että öljyt lämpeää ennen ajoon lähtöä ja moottori kuluu mahdollisimman vähän.
Siksi myös laitan auton käyntiin ennen kuin putsaan lumia tms.
https://www.is.fi/autot/art-2000000707269.html
"VTT:n tutkimuksen mukaan yksi kylmäkäynnistys voi kuluttaa moottoria saman verran kuin jopa 600 km lämpimällä moottorilla ajettu ajomatka."
Yhden talven aikana jos tulee vaikka 50 kylmäkäynnistystä, niin se on aika raskasta moottorille.
Ei se ollut ylimielinen kommentti, sun pitää pystyä pysäyttämään autosi turvallisesti vaikkei edessäolevalla ole valoja. Siellä voi olla myös hirvi, jokin hajonnut auto, este tiellä tai ihminen joissa ei ole valoja muutenkaan. Jos tuntuu turvattomalta niin ajat liian suurella tilannenopeudella.
Ainakin mun autoissa näkyy vain palaako ajovalot, takavaloille ei ole omaa merkkivaloa. Näytätkö kuvan mittaristostasi?
Ainakin mun autoissa näkyy vain palaako ajovalot, takavaloille ei ole omaa merkkivaloa. Näytätkö kuvan mittaristostasi?
Virheitä, mokia sattuu, mutta ehkä parempi miettiä miten voisin tehdä paremmin, eikä välinpitämöttämästi.
Miksi bemareiden moottorit on hybrideissä ruosteessa sisältä, koska moottoria ei käytetä tarpeeksi kuumaksi ja öljyn sekaan jää vettä.Bensiksellä istuminen vs. vessassa käyminen on kaksi eri asiaa ja erittäin harvoin on sellaiset säät ettei koira pärjäisi autossa vessakäynnin verran.
Esim. nopeasti googlaamalla löydetyssä uutisjutussa mainittu tutkimus on todennut että 10 minuutissa auton lämpötila nousee auringossa 11 astetta. Eli parin minuutin kusellä käynti tai hätäostoksen teko kesken mökkimatkan onnistuu ihan hyvin pitämättä autoa käynnissä. Autosta tulee nopeasti surmanloukku viileänäkin kesäpäivänä – tuttu kikka on tehoton pelastaja Toisessa artikkelissa lämpimänä kesäpäivänä oli lämpö noussut 13 astetta samassa ajassa. Kello käyntiin, ovet ja ikkunat kiinni – katso kuinka lämpö nousee auringonpaisteeseen pysäköidyssä autossa, testiryhmä kesti 25 minuuttia
Mitä tulee tuohon esimerkkiisi, niin itse koiranomistajana olen mökkireissut järjestänyt niin että ostan vain nopeasti pilaantuvat matkalla kotiin tai mökille ja muut erikseen normiostosten yhteydessä. Paljon vaivattomampaa muutenkin kun ei tarvitse murehtia mitään suuria ostoksia pidemmän ajomatkan kesken. Tuohon riittää useimmiten se parin minuutin ostosreissu ja jos puoliso on mukana voi hän olla koirien kanssa. Sähköauton tai hybridin mahdolliset ominaisuudet tietenkin tekevät elämästä helpompaa, mutta ei se nyt niin vaikeaa ole ilman sellaista.
Mitä tulee koviin pakkasiin, niin moottorin käyttäminen sen takia ettei tulisi ongelmia on aika turhaa tämän vuosituhannen autoilla ja moottoriöljyillä. Suosittelen ostamaan uuden akun jos auto ei lähde käyntiin pakkasella kauppakäynnin jälkeen.
Ei sinne bensikselle istuskelemaan mennä vaan ihan vessassa käymään. Ja jostain se sapuskakin pitänee hakea kun mökille suuntaa? En mä ainakaan erikseen ilman koiraa lähde ensin kauppaan ja vasta sitten nokka kohti mökkiä.Entä jos järjestäisi elämänsä niin ettei tarvitse mennä bensikselle istumaan kun koira on mukana? Ei tarvitse rikkoa mitään pykäliä :o
Lisäksi osoittaa ymmärryksen puutetta autojen toiminnasta, jos kuvittelet että kuski ei näe palaako takavalot. Mittaristosta näkee AINA, palaako takavalot.
Huom, jutussa puhutaan kylmäkäynnistyksestä, ei ajosta, käynnistyksestä. Voit toki linkittää jutun jossa mainitaan erikseen että kylmäajo kuluttaa sitä moottoria, huvittaa vaan kun linkität jutun joka kertoo eri asiaa mihin itse vastaat.En mä esilämmitä autoa sen takia että se kuluttaisi vähemmän polttoainetta, vaan sen takia että öljyt lämpeää ennen ajoon lähtöä ja moottori kuluu mahdollisimman vähän.
Huom, jutussa puhutaan kylmäkäynnistyksestä, ei ajosta, käynnistyksestä. Voit toki linkittää jutun jossa mainitaan erikseen että kylmäajo kuluttaa sitä moottoria, huvittaa vaan kun linkität jutun joka kertoo eri asiaa mihin itse vastaat.
No kumpi sitä moottoria nyt sitten kuluttaa, se että sen käynnistää kylmänä, vai sekö että sillä ajaa kylmänä? Vai kuluuko saman verran jos tyhjäkäy kylmänä (jos nyt jätetään ne korkeat kierrokset pois)?Vastasin viestiin missä oli linkki otsikolla
"auton esilämmitys ei juuri vähennäkään polttoaineen kulutusta"
Miten mun vastaus ei liity tuon otsikon aiheeseen?
Eipä näe, yleensä toyotia missä perä pimeänä koska mittaristossa valot palaa, mutta valo nuppi voi olla silti siinä asennossa että perä on pimeänä
Et vastannut mut kysymykseen? Haluat vain vängätäNo kumpi sitä moottoria nyt sitten kuluttaa, se että sen käynnistää kylmänä, vai sekö että sillä ajaa kylmänä? Vai kuluuko saman verran jos tyhjäkäy kylmänä (jos nyt jätetään ne korkeat kierrokset pois)?
Ei sinne bensikselle istuskelemaan mennä vaan ihan vessassa käymään. Ja jostain se sapuskakin pitänee hakea kun mökille suuntaa? En mä ainakaan erikseen ilman koiraa lähde ensin kauppaan ja vasta sitten nokka kohti mökkiä.
Ja kuten tossa alempana tuli esiin niin joo, akkukaupassa saa käydä ainakin mun ajoilla aika usein jos jokapaikkaan sammuttelisi talven pakkasilla. Vajaasti ladattu akku kiteytyy ja sen elinikä on murto-osa akusta joka on pidetty pääsääntöisesti täynnä. Taitaa olla tuolla pohjoisessa ainoa kansanosa joka tämänkin asian on sisäistänyt kunnolla.
No kun en tarkoittanut mitään polttoaineenkulutusta, vaan tätä: "En mä esilämmitä autoa sen takia että se kuluttaisi vähemmän polttoainetta, vaan sen takia että öljyt lämpeää ennen ajoon lähtöä ja moottori kuluu mahdollisimman vähän." Ja sitten linkitit sen artikkelin. Mut joo jätetään vaan väliin kun on näin vaikeaa.Et vastannut mut kysymykseen? Haluat vain vängätä![]()
Nämä merkkivalot pitäisi stantardisoida, niin että riippumatta autosta aina samasta merkistä näkisi tilanteen.Mittaristossa voi palaa valot, mutta vain nämä valot merkitsee ajovaloista ja siitä että onko ne päällä vai ei. Toki idiootti toyota kuski ei tätä ymmärrä, koska syyt...
![]()
No eikö kaikissa autoissa ole jo jompikumpi, tai molemmat merkkivalot?Nämä merkkivalot pitäisi stantardisoida, niin että riippumatta autosta aina samasta merkistä näkisi tilanteen.
Mittaristossa voi palaa valot, mutta vain nämä valot merkitsee ajovaloista ja siitä että onko ne päällä vai ei. Toki idiootti toyota kuski ei tätä ymmärrä, koska syyt...
![]()
Ei ole. Ehkä et ole ajanut montaa eri automerkkiä, jos tämä ei ole tuttua?No eikö kaikissa autoissa ole jo jompikumpi, tai molemmat merkkivalot?
Eriasia, ymmärtääkö se irma 58v mitä mikäkin tarkoittaa. Tavan tallaaja ei ymmärrä puoliakaan auton merkkivaloista.
No missä autossa ei ole?Ei ole. Ehkä et ole ajanut montaa eri automerkkiä, jos tämä ei ole tuttua?
Mites vanhemmassa Skodassa on ?No missä autossa ei ole?
Ei niitä valoja kannata kuitenkaan valosan aikaan turhaan polttaa. Lyhentää polttimoiden ikää ja haaskaa energiaa.Nyt kun autonvalmistajat laiskoina tunkee autonsa täyteen toistaan isompia näyttöjä ja pelejä, olisiko paikallaan vaikka joku kissan kokoinen varoitus pitkin näitä screenejä, että ajovalot/takavalot ei pala ja ok:ta kuittaamalla tämä korjaantuisi. Jos ei kerta opita niitä yksinkertaisia merkkivaloja tulkitsemaan.
Jos nykyautossa ne ei kestä auton oletettu elinikää, niin suunnittelu virhe. Led takavalot tehonkulutukseltaa polttiksessa hukkuu kohinaan, jos ne säästää perus aineellisten vahinkojen lisäksi yhden vakavan onnettomuuden kerran pariinvuoteen, niin mitä sillä rahalla polttaa niitä valoja, satoja miljoonia tunteja, vai enemmän?Ei niitä valoja kannata kuitenkaan valosan aikaan turhaan polttaa. Lyhentää polttimoiden ikää ja haaskaa energiaa.
Onko nyt tosiaan niin, että on autoja, joissa ei ole mitään merkkivaloa takavaloille siinä tapauksessa, että autossa ajovalot ja takavalot voivat palaa eri aikaan? Sen ymmärrän, että autoissa, joissa takavalot palavat AINA kun ajovalot palavat, niin tätä takavalojen erillistä merkkivaloa ei ole, vaan löytyy pelkästään ajovalojen merkkivalo, koska siitä silloin tietää että takavalot palavat.
Päivänvalojen kanssa takavalojen ei ole pakko palaa, mutta kun ajovalot on päällä, niin kaikki valot palaa.Onko nyt tosiaan niin, että on autoja, joissa ei ole mitään merkkivaloa takavaloille siinä tapauksessa, että autossa ajovalot ja takavalot voivat palaa eri aikaan? Sen ymmärrän, että autoissa, joissa takavalot palavat AINA kun ajovalot palavat, niin tätä takavalojen erillistä merkkivaloa ei ole, vaan löytyy pelkästään ajovalojen merkkivalo, koska siitä silloin tietää että takavalot palavat.
Omassa autossa tosiaan takavalot ja ajovalot palavat aina yhtäaikaa, eli sellaista tilannetta ei ole olemassakaan, että vain jommat kummat palaisivat. Lisäksi valokytkimessä on ajon aikana vain kaksi mahdollista tilaa: auto ja päällä. Auto-tilassa oletuksena palaa vain päiväajovalot, mutta hämärällä ja sateella syttyy ajovalot ja takavalot ja näistä syttyy silloin myös merkkivalo mittaristoon. Päällä-tilassa sitten ajo- ja takavalot ovat pakotettuna päällä. Lisäksi jos auto on pysähdyksissä, niin kytkimen taakse ilmestyy myös off-tila, jolla saa valot pois päältä, mutta heti jos auto liikkuu, niin valot syttyvät päälle, eikä siis auto liikkuessa off-tilaa voi edes kytkeä.
Aikaisemmissa autoissani viimeisen 17 vuoden ajalla taas takavalot ovat palaneet aina, myös silloin kun ajovalot ovat pois päältä. Sitä vanhemmista autoista en enää muista.
Tässä ketjussa useampi on nyt sanonut että joissain autoissa takavalot eivät pala, vaikka ajovalot ovat päällä. Enkä voi väittää vastaan kun en ole kaikkia maailman autoja kokeillut.Päivänvalojen kanssa takavalojen ei ole pakko palaa, mutta kun ajovalot on päällä, niin kaikki valot palaa.
Ajovaloille on merkkivalo, mutta idiootit ei tätä osaa?