Kannattaa muistaa, että tota tapahtuu myös nastoilla. Hitaammin kuin kitkoilla, mutta sopivissa oloissa työpäivän aikana auto voi liikkua helposti metrin tai pari. Nollakelillä jään ja kumin välissä on vesipatja, eli ei juuri pitoa. Nasta pitää, mutta sen aiheuttama paine aiheuttaa jään sulamisen nastan pitävällä sivulla ja täten auton hitaan valumisen rinteen suuntaan.
Hyvin vittumainen ilmiö, jos parkkipaikka on rinteessä johon aamulla ei vielä paista aurinko. Tähän lisäksi kiinteistön omistaja, joka on helvetin pihi hiekan kanssa. Erään työpaikan pihassa tuota sain joitain vuosia katsella. Kitkarenkailla autot valuivat ihan omaan riviinsä jo muutamassa tunnissa, nastoilla ei välttämättä liikkunut työpäivässä kuin puoli auton mittaa. Sitten kun osa rivistä on myös sivusuunnassa kalteva, saadaan jännittäviä tilanteita. "Kahteen suuntaan" kaltevalla paikalla käsijarrulla lukittu akseli valuu hieman eri suuntaan ja eri nopeudella kuin vapaasti pyörivä akseli, koska fysiikka.