En tiedä tuota kohdetta, mutta yleisellä tasolla, kommenttini ei tarkoita että tuonne parempi, enemmän vain ajatus tasolla vastakkainen lähestyminen.
Jos tien voi aura kahdella vedolle, niin se on iso juttu vs kolmeajoa.
Jos ensimmäisellä vedolla voi aurata mahdollisimman leveästi niin siitä on hyötynsä, parempi tienpienta ja sillä vähentää tarvetta ajaa kolmatta kertaa.
Jos vastaantuliat ajaa "päin" , niin se voi heikentää kunnossa pidon laatua, tai jopa vaati sen kolmannen ajon.
Kustannus juttuhan se on jos riskitasot nousee niin paljon että ajettava kahden sijaan kolme, niin se sitten toisaalla heikentää sitä kunnossapitoa, tai vaihtoehdoisesti jostain pitää löytää maksaja. Lisäkalustolle, kuskeille. jne.
En tunne kohteesta mistä kerroit, siellä voi olla ihan sitä kyse että urakka pyynnössä kolmevetoa, ja siellä sitten joku urakoitsia oma toimisesti tehostaa, kolmen auton sijaan vetää kahdella.