Kannattaa myös muistaa että sen naapurin auton kyljen lisäksi on täysin mahdollista että auto lähtee liukumaan itseä päin kun poistut jarrulta ja astut ovesta ulos. Etenkin mäkisessä maastossa kannattaa epäilyttäessä tsekata että auto pysyy myös paikallaan kun lasket jalan pois jarrulta.
Tämä ongelma tuli itselle ajankohtaiseksi tuossa tammikuun luistelukaudella, autona on toki takavetoinen lava auto (kevyt perä) kitkoilla, mutta sinänsä pätee mihin tahansa autoon mutta erityisesti takavetoiseen (käkkäri ja parkkilukko/vaihde samassa päädyssä eli takana, eturenkaita ei pidättele mikään parkissa vrt. etuveto missä vaihde lukitsee etupyörät ja kässäri takapyörät). Jäin isohkolle peilijäiselle pihalle jumiin ja hain mattoa avuksi, aina kun autoa sai sen metrin tai pari eteenpäin maton kanssa piti poistua kopista siirtämään mattoa. Käyttöjarrun kun laski irti niin auto lähti valumaan alaspäin hissukseen, ei auttanut kässärikään. Tuossa kohtaa jos varomaton on niin saattaa olla auton takana puuhaamassa ja auto vyöryykin päälle, joskin yleensä jäällä valuva auto pysähtyy pieneenkin esteeseen kunhan vauhtia ei ole liikaa.
Takaisin ketjun aiheeseen:
+2c paskakeli ja e12 sai taas ajella tukkeena jokapaikassa kun porukka porhaltaa ohi 120-130kmh. Erityisen mukavaa kun leikataan heti vasemmalta eteen kun on keulan tasolle päästy.
Ihanaa on myös kun itse rekkaa ohittaessa ~105-110kmh saat nauttia naapurista takana parin metrin päässä. Kauhean ikävää jos reunaviivan päältä vaikka lentäisi pari kiveä konepeltiin ja tuulilasiin. Ja tämän postauksen myötä varmaan taas riennetään kertomaan että näille nuohoajille pitäisi antaa aina heti kaikki tila ja aika vaikka ihan itse ajavat välin kiinni takapuskuriin.
Tämä ongelma tuli itselle ajankohtaiseksi tuossa tammikuun luistelukaudella, autona on toki takavetoinen lava auto (kevyt perä) kitkoilla, mutta sinänsä pätee mihin tahansa autoon mutta erityisesti takavetoiseen (käkkäri ja parkkilukko/vaihde samassa päädyssä eli takana, eturenkaita ei pidättele mikään parkissa vrt. etuveto missä vaihde lukitsee etupyörät ja kässäri takapyörät). Jäin isohkolle peilijäiselle pihalle jumiin ja hain mattoa avuksi, aina kun autoa sai sen metrin tai pari eteenpäin maton kanssa piti poistua kopista siirtämään mattoa. Käyttöjarrun kun laski irti niin auto lähti valumaan alaspäin hissukseen, ei auttanut kässärikään. Tuossa kohtaa jos varomaton on niin saattaa olla auton takana puuhaamassa ja auto vyöryykin päälle, joskin yleensä jäällä valuva auto pysähtyy pieneenkin esteeseen kunhan vauhtia ei ole liikaa.
Takaisin ketjun aiheeseen:
+2c paskakeli ja e12 sai taas ajella tukkeena jokapaikassa kun porukka porhaltaa ohi 120-130kmh. Erityisen mukavaa kun leikataan heti vasemmalta eteen kun on keulan tasolle päästy.
Ihanaa on myös kun itse rekkaa ohittaessa ~105-110kmh saat nauttia naapurista takana parin metrin päässä. Kauhean ikävää jos reunaviivan päältä vaikka lentäisi pari kiveä konepeltiin ja tuulilasiin. Ja tämän postauksen myötä varmaan taas riennetään kertomaan että näille nuohoajille pitäisi antaa aina heti kaikki tila ja aika vaikka ihan itse ajavat välin kiinni takapuskuriin.