Miten se adaptiivinen edes antaa laskettaa kiinni toisen perseeseen? Mulla ei sellasta siis ole mutta olen ymmärtänyt että sen pitäisi automaattisesti säilyttää hyvä/kohtuullinen väli?Kyllä se adaptiivisen vakkarin käyttäjää kovasti lohduttaa, jos esteen poistuttua nopeus kasvaa. Tarkkaile joskus vähän kauempaa, niin huomaat hyvin ilmiön, jossa hiillostuksen määrä lisääntyy siinä kohtaa, kun edessä menevä auto muuttuu letkan ekaksi ja nopeus ei kasvakkaan. Sitten jos tämä auto jatkaa pienellä nopeuserolla ekan vasemman tulpan ohi, niin johan alkaa jonossa agressiivinen "heilunta" yms. käytös, joka osoittaa, että ohihan tuo tahtois. Jos tukko jättää auton mentävän välin ennen paluuta oikealle kaistalle, niin aika monesti joku siitä vetäisee ohi. Pahimmassa tapauksessa tukko lähtee samoihin aikoihin vaihtamaan kaistaa. Jatkuvasti näkee eri variaatioita tällaisista tilanteista. Eihän se takana ajava tietysti oikein tee ja pitäisi malttaa, mutta en kyllä itse siinä ekassakaan autossa haluaisi olla.
Perinteisellä vakkarilla ajellen homma on mennyt vituiksi jo siinä kohdin kun joutuu tipauttamaan sen pois.