En tiedä mistä kärrymiehestä puhut, ihan sama mitä siellä päätiellä on ja kuinka lujaa siellä ajetaan sillä hetkellä, menetelmä on sama.
Kärrymies ajaa alle tikkarinopeuden kesällä.
ja vähän supistaen talvellakkin alle.
En tietenkään ”katsomatta” liity vaan vedän katsomatta linkatussa rampissa about ylikulkusillan kohdalle - jossa itse liittyminen ei vielä ole edes mahdollista. Tuossa kohtaa kun oma vauhti on _vähintään_ päätien verran niin itse liittyminen on hyvin helppo proseduuri kuten edellä jo kuvasin, tarvittessa pientä hienosäätöä. Jossain apexin kohdalle ihan turha kuikuilla päätiellä koska a) mahdoton arvioida tuosta kulmasta siellä menevien nopeuksia b) liukkaalla autot menevät siellä sen verran lujaa että sun katsoma väli on 200-300m päässä edessä kun liittymiskohtaan ehdit c) olennaisempaa on keskittyä kelamaan max nopeus kelillä kuin kelillä kaarteessa ja sen jälkeen.
Kopsasin tuon kuvan, kuva taisi lähteä siitä että nyky keleillä haasteellinen paikka kiriä sitä vauhtia. Kesällä kuvan mukaan paha paikka katsoa sitä paikkaa ajoissa, kun ilmeisen pahat näkymäesteet, eli tuo kohde on kyllä vähän niitä aja sokkona ja luota siihen että pääväyällä ajetaan asiallisesti.
Eli kun nyt ymmärrän mitä ajat takaa, niin paikka katsotaan heiti kun voi ja sen jälkeen sitten sovitellaan vauhti sen mukaan. Jos tuon noulen kohdella on pääväylä kuskin edellä sen muutama metrin ja vauhtia on reilusti enemmän, niin kiihdytyskaistalla kerkiää sitä eroa saada niin paljon ettei homma sujuu, ja pääväylällä olevalle ei yllätyksiä, jos vilkkuakin ajoissa käytetty.
Juttu lähti siitä että tuossa ei kerkiä saada vauhtia huonolla kelillä, niin jos se ei ole ongelma jos on metrejä edellä, mutta vauhtia uupuu, jatkaa vauhdin sovittamista ja ottaa paikan sen lähellä olevan takaa.
Ongelmia tulee jos ei osu sokkona hyvään saumaan, ja kiihdytyskaistan kunto on sitä luokkaa että siinä eteneminen menee vaaralliseksi.
Tossa vois hyvin olla kaistakohtanen rajotus ja sulkuviiva (tai jopa aita) erottamassa liittymäkaistan. Tavallaan ahtaampi versio järjestelystä joka on risteävällä tiellä sillan alla.
Varmaan ajateltu, että länteen poistuvaa liikennettä on tarpeeksi vähän. Mutta käytännössä liittyjän on ehkä vaikea nähdä millä kaistalla autot ovat.
Kaide tosiaan hyvä idea, ajo urat ai lähde ennen aikojaan seikkaileen, eikä kukaan tuikkaille sulkuviivan yli rinnalle jne. Kaiteen pitäisi olla selalinen että näkyvyys haitta minimaalinen.
Ei ole turha painottaa turvavälin merkitystä. Silti moni kokee turvalliseksi ajaa lähes takakonttiin kiinni oli kesä tai talvi, oli moottoritie tai taajama. Missä lienee kirjekurssilla ajokortti hankittu.
Useaa peräänajoa ei edes tapahtuisi, jos jätettäisiin väliä.
Hämmentää miksi monelle kuskille se turvaväli on vaikea, veikkaan että monella puuttuu syvyysnäkö, tai ainakin kyky arvioida sitä siedettävästi. Ymmärrän että se on vaikeaa, mutta silti. Ajokortti kuitenkin.
Osalla , siis ihan "pitkät" autokoulut käynneillä on jostain tarttunut vahva usko siihen että parisekunttia pissaa ja no sekin olisi kesällä jotain, mutta jos puuttuu kyky arvioida se väli, ja mennään sekunnin pintaa, muutama kymmennen metriä.
Ne kymmen, kahden päässä roikkujat, ei kaikki tilastollisesti voi olla syvyys sokeita.