• TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>

Kysy LVI:stä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Coanda
  • Aloitettu Aloitettu
  • Avainsanat Avainsanat
    lvi
Pihasauna projektiin käsisuihkua etsin. Eli mulla tulee 2m bideen letkua ja siihen päähän ei viittis laittaa pillupuhelinta eli oisko jotain nätimpää suihkupäätä siihen jossa ois se nappi jolla sais vettä tulee. Nyt on vihree kasteletku ja siinä päässä puutarha pistooli, siinä suihkumuoto kiva mut haluun tosiaan bideeletkun ja siihen pään..
Onhan niitä tyylikkäitäki pillupuhelimia? Esim Oras Optima, 272050, Bidetta-käsisuihku
Tai jos ihan kunnon suihkua haluaa niin joku venttiili väliin millä säätää vettä. Ei tule oikein muuta käsisuihkua liipaisimella mieleen.

Viimeksi muokattu:
Onhan niitä tyylikkäitäki pillupuhelimia? Esim Oras Optima, 272050, Bidetta-käsisuihku
Tai jos ihan kunnon suihkua haluaa niin joku venttiili väliin millä säätää vettä. Ei tule oikein muuta käsisuihkua liipaisimella mieleen.
Ainakin joskus aikanaan oli erikseen sellaisia pillupuhelin-painikkeita mitä pystyi laittamaan letkun ja suihkupään välille että sai tavallisen suihkupään toimimaan pillupuhelimen tapaan. En sitten tiedä onko tuollaisia nykypäivänä saatavissa. Olihan tuo vähän hölmö kun painike oli siinä suihkukahvan "alapäässä" mutta ajoi ainakin erään kaverin mökillä asiansa.

Ainakin joskus aikanaan oli erikseen sellaisia pillupuhelin-painikkeita mitä pystyi laittamaan letkun ja suihkupään välille että sai tavallisen suihkupään toimimaan pillupuhelimen tapaan. En sitten tiedä onko tuollaisia nykypäivänä saatavissa. Olihan tuo vähän hölmö kun painike oli siinä suihkukahvan "alapäässä" mutta ajoi ainakin erään kaverin mökillä asiansa.
Joku tälläinen kiinanihme?

Joku tälläinen kiinanihme?

Tuohan vaikuttaa jopa fiksummalta kuin se mihin itse olen törmännyt kun tuolla ilmeisesti pystyy säätämään tuota painetta ja pysyy säädössä siihen koskematta. Tuo itse näkemäni malli oli samanlainen kuin bideen nappula mutta tuli samaan tapaan letkun ja suihkupään väliin, sitä piti kuitenkin painaa koko ajan käytön aikana.

Mikä on lattiakaivon rassaustulpan virallinen nimi, jotta voisin googlata mistä sellaisen saisi näin viikonloppuna kun varsinaiset LVI-kaupat ovat kiinni?

Astianpesukone (Miele) alkunut pitää rutisevaa/napsuvaa ääntä vettä ottaessaan. Tämä saattaa kuulua Aquastop venttiilin seudusta vesiliitännässä, ei niinkään koneen sisältä. Toistaiseksi ohjelmat on menny läpi.
Onkohan tämä itse korjattavissa?

Hommaat oikean Mielen tulovesiletkun ja vaihdat sen. Onnistuuko itse, riippuu vähän taidoista.
Jos jatkuu letkun vaihdon jälkeen niin kiroat "prkl, olisi pitänyt kysellä joltain kodinkonekorjaajalta eikä foorumin LVI-ketjusta" ja tulet valittamaan tänne "ihan paska paikka. Kyselin ihan helppoja ja sain paskoja ohjeita"

Statistiikka

Viestiketjuista
263 811
Jäsenet
75 250
Uusin jäsen
AlexAhti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom