- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 14 963
Muistutus ketjun aiheessa pysymisestä
Poistettu ketjua sotkemasta kolmisenkymmentä viestiä puhdasta offtopicia liittyen autojen käyttövoimiin, liittymättä mitenkään kotimaan politiikkaan.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Siitä en nyt jaksa vatvoa, miksi pyöräetu on järkevä, se on varmasti tullut kaikille selväksi, ja niille joille ei ole, niin saavat porskuttaa eteenpäin omat mustavalkoiset lasit päässä. Mutta en pidä itsekään nykyisen muotoista etua järkevänä ja sitä voisi muuttaa, esimerkiksiKaavamaisen työhuonevähennyksen ja työsuhdepyörävähennyksen poisto voi olla ihan järkevää. Etätöistä voi aiheutua kuluja, mutta niin voi siitäkin että menee toimistolle, eikä siitä saa mitään erityisiä vähennyksiä paitsi jos työmatka on pitkä. Työsuhdepyöräedulla porukka ostelee jotain 5000 euron sähköpyöriä, en tiedä että onko tuollaisen tukeminen sitten kovin tarpeellista. Tällaisia ns. "turhia" vähennyksiä voisi ehkä ylipäätään poistaa ja miettiä, että onko verotus lähtökohtaisesti liian kireää, jos tällaisia tarvitaan
No kerrotko että miksi se on järkevä, kun en ainakaan itse ole ollenkaan niin vakuuttunut?Siitä en nyt jaksa vatvoa, miksi pyöräetu on järkevä, se on varmasti tullut kaikille selväksi, ja niille joille ei ole, niin saavat porskuttaa eteenpäin omat mustavalkoiset lasit päässä. Mutta en pidä itsekään nykyisen muotoista etua järkevänä ja sitä voisi muuttaa, esimerkiksi
-sopimuskausi max kolmeen vuoteen nykyisen viiden vuoden sijaan nykyisellä veroedulla
-pyörä verovähennyksiin nykyisen järjestelmän sijaan
-etu riippuvaiseksi jostain muusta kuin työnantajasta
Muitakin parannusehdotuksia olisi, mutta siinä tärkeimmät. Veroedun poisto tällaisenaan oli halpa ja laiska veto ja 100% full hd demarointia ja perästä varmasti kuuluu.
Saatiin myös yritystukien leikkaukset aloitettua suunnilleen ekaa kertaa modernissa historiassa. 12 miljoonaa noin 9000 miljoonan kokonaispotista on tietenkin huono vitsi.Mielestäni huomion arvoista on että kukaan ei ole arvostellut kehitysavusta leikkaamista.
Lyhyesti: Ymmärrät, että pyöräillä liikkumista kannattaa tukea, mutta ymmärrätkö, että miksi? Se on pääasiassa työtä tekevän veroetu ja liikkumattomuuden hintalappu Suomessa on 3 miljardia euroa, joka on sekin hyvin konservatiivinen arvio, ja liikkumattomuus on tasavallan suurimpia ellei jopa suurin vitsaus. Liikkumattomuus vaikuttaa työurien ja koko elämän pituuteen ja sen hinta yhteiskunnalle on pikkuisen enemmän kuin joku pari hassua miljoonaa. Tuollainen juttu kuin pyöräetu on suorastaan nerokas tapa saada tavan työntekijä liikkumaan enemmän kuin kuin työntekijä normaalisti liikkuisi. Se liikunta- ja kulkuväline hankitaan pienellä kynnyksellä ja sen hankkimiseen kannustetaan, niin kuin pitääkin ja sen välineen käyttö ei ainoastaan rajoitu työmatkoihin, vaan niillä kuljetaan myös vapaa-aikana. Ja pienituloinen saa hyvän fillarin suoraan käteen ilman että tarvitsee ottaa vaikka piuhalle. Etua voisi järkevöittää kestävämmäksi, kuten aiemmin mainitsin, muttei poistaa kokonaan.No kerrotko että miksi se on järkevä, kun en ainakaan itse ole ollenkaan niin vakuuttunut?
Ymmärrän, että pyörällä liikkumista halutaan tukea. Mutta tässäkin verovaroja voitaisiin mieluummin kohdentaa vaikka infraan eli kevyen liikenteen väyliin. Muutenkin jos tälle tielle lähdetään, niin voi varmaan keksiä melkein loputtoman listan verovähennyksiä joita pitäisi olla.
Höpö höpö, tommosia hintalappuja voi heitellä päästä mihin tahansa, mutta n. 2 sec ajattelulla tajuaa että ne on aika huteralla pohjalla ja noihin arvioihin lasketaan monta kertaa samat asiat. Liikuntavammojenkin suorat kustannukset jää monesti pienempään rooliin kuin joku hatusta heitetty hypoteettinen kustannus.Lyhyesti: Ymmärrät, että pyöräillä liikkumista kannattaa tukea, mutta ymmärrätkö, että miksi? Se on pääasiassa työtä tekevän veroetu ja liikkumattomuuden hintalappu Suomessa on 3 miljardia euroa, joka on sekin hyvin konservatiivinen arvio, ja liikkumattomuus on tasavallan suurimpia ellei jopa suurin vitsaus.
Höpö höpö ja 2 sec ajattelu, loistavaa argumentointiaHöpö höpö, tommosia hintalappuja voi heitellä päästä mihin tahansa, mutta n. 2 sec ajattelulla tajuaa että ne on aika huteralla pohjalla ja noihin arvioihin lasketaan monta kertaa samat asiat. Liikuntavammojenkin suorat kustannukset jää monesti pienempään rooliin kuin joku hatusta heitetty hypoteettinen kustannus.
Aiemmin työmatka tuli taitettua fossiilisia polttoaineita käyttäen ja liikuntaa ei vapaa-ajalla tule harrastettua. Työsuhdepyörän ansiosta tullut taitettua 9kk vuodesta polkien. On tullut huomattava muutos ihan yleisessä jaksamisessa vaikka sähköavusteinen vehje onkin.Viiden tonnin sähköpyörä ei paljo sitä liikkumista/kansanterveyttä lisää kun sähkö hoitaa työn. Päin vastoin kokemattomat ihmiset särkevät noilla helposti lopunkin terveytensä. Kyllä ne jotka liikkuvat, liikkuvat ilman tuollaista etuakin.
Aika paljon törmää myös siihen että tuolla edulla ostetaan lapsille/nuorille noita pyöriä, eikä niinkään itselle. Ainakin meidän työpaikalla.
Ihan kiva etuhan tuo on sinänsä ollut ja itsekin joskus harkinnut, harmi toki että poistuu.
Tietysti lisää. Ei ne vehkeet niin toimi, että se polkaistaan käyntiin ja sähkö hoitaa loppumatkan. Meidän tehdaskeskittymän työmatkapyöräilyn määrä on noussut rajusti ja tyhjien parkkiruutujen määrä on tuplaantunut ja työmatkat on keskimäärin 6-7 km per suunta. Ja ongelmana ei ole ne jotka liikkuvat, vaan ne jotka eivät liiku. Jos on ongelmana polkea polkupyörää, niin että asettaa itsensä vahinkoalttiiksi, niin sitten vianmääritystä täytyy lähteä hakemaan aivan jostain muualta.Viiden tonnin sähköpyörä ei paljo sitä liikkumista/kansanterveyttä lisää kun sähkö hoitaa työn. Päin vastoin kokemattomat ihmiset särkevät noilla helposti lopunkin terveytensä. Kyllä ne jotka liikkuvat, liikkuvat ilman tuollaista etuakin.
Jotain tälläistä taustalta oletin löytyvän...Oletko edes itse silmäillyt tuota tai ymmärtänyt siitä mitään? Olisi uskottavampaa jos esittäisit kustannukseksi ne mitä on esitetty suoriksi kustannuksiksi ja jättäisit epäsuorat kustannukset pois mihin tutkimuksen tekijöidenkin mukaan liittyy monenlaisia epävarmuuksia. Kirjoitit myös että 3mrd on "hyvin konservatiivinen arvio", vaikka kirjoittajat pitävät mahdollisena niin yli- kuin aliarviointiakin. Tämäkin on itsestään selvyys, koska epäsuoria kustannuksia (mitkä olivat suurimmassa roolissa tuossa esittämässäsi 3mrd luvussa) on hyvin vaikeaa arvioida.Höpö höpö ja 2 sec ajattelu, loistavaa argumentointia
Lisätietoja täältä: https://jech(piste)bmj.com/content/76/7/677
Niin ja samat kustannukset totta kai lasketaan kerran jokaisen kohdalla eli moneen kertaan eikä vain kerran kaikkien kohdalla jotta saadaan kaikkiin monenmoista miljardikustannusta. Aika tuttua kamaa...Lue tai älä, ihan sama mulle, mutta liikkumattomuuden kustannukset ovat valtavat ja liikkumattomuus on vahvasti sidoksissa muihin kansanterveydellisiin ongelmiin, kuten mielenterveysongelmat, ylipaino, kansantaudit
Niin, se että "asettaa itsensä vahinkoalttiiksi" lisää sen liikunnan eli tässä tapauksessa työmatkapyöräilyn aiheuttamia kustannuksia. Mutta onko nyt niin että liikkumattomuuden kustannukset on yhteiskunnan kustannuksia ja työmatkapyöräilyn aiheuttamat kustannukset ihan vaan oma vika?Tietysti lisää. Ei ne vehkeet niin toimi, että se polkaistaan käyntiin ja sähkö hoitaa loppumatkan. Meidän tehdaskeskittymän työmatkapyöräilyn määrä on noussut rajusti ja tyhjien parkkiruutujen määrä on tuplaantunut ja työmatkat on keskimäärin 6-7 km per suunta. Ja ongelmana ei ole ne jotka liikkuvat, vaan ne jotka eivät liiku. Jos on ongelmana polkea polkupyörää, niin että asettaa itsensä vahinkoalttiiksi, niin sitten vianmääritystä täytyy lähteä hakemaan aivan jostain muualta.
Tuo ilmeisesti nyt poistuu kun verotusta "yksinkertaistetaan"? No kunhan ei tule lisäveroa etätyölle.Jos olisi vielä joku työhuonevähennys saattaisi jopa vituttaa.
Taas juksattiin perustyöntekijää kun ei niitä työnantajan työhuoneita enää edes ole kun etätrendin vuoksi siirryttiin avohärdelliin/vähennettiin niitäkin tiloja.Etätyö on aika kiinnostava juttu, työhuonehhan on työnantajan käytössä työpäivän aikana mitä verottaja on kompensoinut työhuonevähennyksellä. Kukas sen nyt kompensoi?
Normaalille korkeakoulutetulle 4-7ke/kk) tosiaan aikalailla nolladiili. 20-25€ enemmän rahaa, mutta liiton maksuun lisää -10-15€, työhuonevähennyksestä -10-15€, pyöräedusta - 20€. Eli väittäisin, että keskimäärin +/-0, joillain +25€, mutta toisilla taas- 25€.Ay-jäsenmaksun verovähennysoikeuden menetys tarkoittaa suurimmalle osalle käytännössä veronkorotuksia tai täysin plusmiinusnollaa. Hallitukselta iso teatteriesitys, jonka seurauksena rikkaat saivat lisää rahaa ja keskituloiset pitkälti miinusta.
HSn laskuri kertoo karua kieltään:
Jos olisi vielä joku työhuonevähennys saattaisi jopa vituttaa.![]()
Verot | Suurituloiset hyötyvät veroalesta eniten: Katso, kuinka paljon enemmän omasta palkastasi jää käteen
Veronmaksajien keskusliiton laskelmat näyttävät, miten hallituksen noin miljardin euron palkkaveroale vaikuttaa eri tulotasoilla.www.hs.fi
Tämän haluaisin nähdä, kaikenkarvaiseet säätiöt esim. voisi kyllä laittaa verolle. Vaikka joku kevyt alennettu prosentti alkuun ettei tule liian shokkina. Veikkaan että ihan hyvät rahat noissakin pyörii.Tukkiko ne noilla mitään holdinyhtiöketjuja tai meinasivatko arvioida yli 10 miljoonaa pyörittävien yleishyödyllisten järjestöjen verovapautta?
Mutta laittavatko tienaajat nyt nämä marginaaliveroalennuksesta saamansa rahat kotimaan kulutukseen vai meneekö sijoituksiin on "tuhannen taalan" kysymys. Taviksen kannattaa jemmata hilut pahan päivän (seuraava leikkaus/veronkorotus) varalle.Kyllähän omalle kohdalle on aika negatiivinen tämä paketti, kun tuntikaupalla menee somessa naureskellessa vasemmiston kitinälle ja täysin päättömille kommenteille, kun kerrankin rahan tienaajilta otetaan vähän vähempi väkisin pois.
Normaalille korkeakoulutetulle 4-7ke/kk) tosiaan aikalailla nolladiili. 20-25€ enemmän rahaa, mutta liiton maksuun lisää -10-15€, työhuonevähennyksestä -10-15€, pyöräedusta - 20€. Eli väittäisin, että keskimäärin +/-0, joillain +25€, mutta toisilla taas- 25€.
Myös se suuren massan eteenpäinpyrkiminen sieltä 3000-4000€ -> 5000
-6000€ on entistä kannattamattomampaa.
Saattaa mennä ensi vaaleissa ääni ensimmäistä kertaa koskaan demareille - tuskin sentään, todennäköisesti keskustaa. Kyllä persuille tämä taisi olla naula arkkuun.
Tämän haluaisin nähdä, kaikenkarvaiseet säätiöt esim. voisi kyllä laittaa verolle. Vaikka joku kevyt alennettu prosentti alkuun ettei tule liian shokkina. Veikkaan että ihan hyvät rahat noissakin pyörii.
Ei prosenttiviilauksia kannata ajatella yhden henkilön esimerkkinä. Kerro parilla miljoonalla(?) työntekijällä niin on siinä kohtuullinen potti lisää talouden rattaisiin tavalla tai toisella.
Usein työnantaja järjestää työtilat ja etätyö on monesti vain oma valinta. Jos työnantaja velvoittaa henkilön työskentelevän kotona, niin itse kysyisin kompensaatiota ensisijaisesti työnantajalta. Työhuonevähennys ei sitä paitsi ole poistumassa, vaan tuo kaavamainen hyvitys. Kai...Etätyö on aika kiinnostava juttu, työhuonehhan on työnantajan käytössä työpäivän aikana mitä verottaja on kompensoinut työhuonevähennyksellä. Kukas sen nyt kompensoi?
Juuri näin. 0e/kk on merkityksetön muutos, 10e/kk ei ole merkityksetön muutos. Käytännössä osa siitä menee kulutukseen, osa säätöön ja sijoituksiin ja sitä kautta talouden rattaisiin. Oleellista on että taloudellinen toimeliaisuus lisääntyisi ja saataisiin työ luomaan lisää työtä. Aika näyttää, missä mittakaavassa toteutuu ja mikä on veroalen nettomääräinen hintalappu.
Hallitus ei siis enää ole kiinnostunut todellisuudessa tasapainottamaan taloutta, vaan saa talouden "tasapainoon" ihan kertaluontoisilla vippaskonsteilla.
Kyllä tämä suunta on toinen niistä joilla tasapainotusta voi yrittää, mutta aivan liian maltillinen. Toinen on Milein moottorisaha. Yritysten veronkevennyksissä pitäisi olla huippukohdennettuja, mutta tuntuvia. Investointeja voisi lisätä vaikkapa väliaikaisilla poistonopeutuksilla rajattuihin hankintoihin, mutta sillä saa vasta koneita käyntiin eli pitkän ajan juttuja saatava perään. Samalla leikaten kaikesta.
Redditistä voi periaatteessa nähdä koska suunta on oikea, kun palstat täyttyy itkuista.
Ansiotulovero nolliin? Ei nyt ihan noinkaan, valtio tarvitsee verotuloja eikä kaikkea voi verottaa omaisuus taikka yritysveroina. Kulutusverot taas on palkansaajan veroja yhtälailla, tosin ilman progressiota.Hyviä muutoksia.
Jokainen euro jonka palkansaaja saa itse kuluttaa eikä valtio, on aina eteenpäin.
Joo itekkin pettynyt kun 5k€/kk tienaavat eivät saaneet tonnia kuussa lisää. Ihan turhaa nysväystä tuollaiset kympit.
Demarit sentään vippaili jo ihan vapun kunniaksikin satasia.
Tuo ei ole työn tekemättömyyden vaan työntekijöiden aseman tukemista. Työnantajat kun ovat reilussa valta-asemassa.On loistavaa, että osa veroalesta rahoitetaan poistamalla työmarkkinajärjestöjen verovähennysoikeus, joille on aika vaikea keksiä järkeviä perusteita. AY-liiton jäsenmaksujen verotuki on merkittäviltä osin lakkoilun - siis työn tekemättömyyden - tukemista. Ja sitä on perusteltu tulonhankkimismenona. On enemmän ja vähemmän perusteltuja tulonhankkimisvähennyksiä, ja tämä jos mikä oli vähemmän perusteltu ja erittäin hyvä liike hallitukselta. Ehdottomasti eilisten päätösten parhaimmistoa ja sen olisi voinut tehdä jo paljon aiemmin.
Tuo ei ole työn tekemättömyyden vaan työntekijöiden aseman tukemista.
9250e alennus 20000 kuussa tienaavalle ja 250e alennus 5000 kuussa tienaavalle, niin ei ole vaikea nähdä miksi. Kerrannaisvaikutuksetkin epävarmoja ja tämä hallitus on täysin ideologian sokaisema. Silti tuo päätös taitaa olla yksi parhaista tältä hallitukselta. Kannustinloukkujen lisääminen tulojen alapäässä taas huonoimpia.Saat ehdottomasti olla tuota mieltä. Mun mielestä taas jokainen verohelpotus SAK:lle on rahaa jolla kasvatetaan lähinnä sen lakkoasetta. En keksi yhtään hyvää syytä jatkaa tuollaista verovähennysoikeutta ja nostan lämmöllä hattua sille että se poistetaan. Se lisää tuloja ja ne jotka liiton jäsenyydestä luopuvat saavat enemmän tuloja jos vero kirpaisee liikaa.
Jarkko Elorannan loputtoman katkera valitus A-Talkissa on kyllä koomista kuultavaa. En ole aina varma, kuuntelenko Vasemmistoliiton vai SAK:n puheenjohtajaa. Mitään hyvää hän ei edes ansiotulojen veroalesta osannut löytää.
Paljonko se 20ke/kk tienaava maksaa uudella mallilla veroja euroina/kk vs se 5ke/kk tienaava?9250e alennus 20000 kuussa tienaavalle ja 250e alennus 5000 kuussa tienaavalle, niin ei ole vaikea nähdä miksi. Kerrannaisvaikutuksetkin epävarmoja ja tämä hallitus on täysin ideologian sokaisema. Silti tuo päätös taitaa olla yksi parhaista tältä hallitukselta. Kannustinloukkujen lisääminen tulojen alapäässä taas huonoimpia.
Kokoomuksen malliin karkkia rikkaille ja keppiä köyhille.
Edit: koira tönäisi, niin lähti liian aikaisin.
Oletteko huomannut mikä kirous vasemmistolle on säästäminen. Kaikki hokee nyt, että hyvätuloinen kuitenkaan kuluta säästyneitä verojaan. Ihan kuin osakkeisiin tai pankkiin pistetty raha ei olisi käytössä ollenkaan. No, ehkä ne luulee hyvätuloisten pitävän seteleitä patjan sisällä.
Vasurit imuttaa persut tyhjiin entisistä äänestäjistään. Tässä on nyt se persujen heikko kohta ja siihen hyökätään.Oletteko huomannut mikä kirous vasemmistolle on säästäminen. Kaikki hokee nyt, että hyvätuloinen kuitenkaan kuluta säästyneitä verojaan. Ihan kuin osakkeisiin tai pankkiin pistetty raha ei olisi käytössä ollenkaan. No, ehkä ne luulee hyvätuloisten pitävän seteleitä patjan sisällä.
Ei sitä etua niin ehdottomasti tarvitse ajatella. Omalla kohdallani pyöräetu oli se sysäävä voima joka rohkaisi sellaisen pyörän hankkimaan, että matkat on vihdoin tullut taitettua fillarilla. Sama asia lounasedun kanssa, ei tulisi syötyä näin monipuolisesti ja käytettyä ravintoloiden palveluita päivittäin. Ilman lounaria kulutukseni ruokaan ja ravintoloiden palveluihin tippuisi merkittävästi(syy=raha, liian kallista ilman etua). Sama pätee virikkeisiin, ilman niitä ei hierontapalveluita tule käytettyä = jokainen virike-euro on minulla kulutusta palveluihin.Minua kyllä vähän ihmetyttää tämä tähän pyöräetuun liittyvä keskustelu. Onhan se aika vittumaista, että ensin tuodaan tuollainen verovähennys ja sitten se otetaan pois. Mutta jotenkin tuntuu vähän ihmeelliseltä, kun jotkut nyt sanovat, että eivät pyöräilisi ilman tuota etua. Soveltavatko nämä ihmiset tätä samaa logiikkaa sitten muihinkin asioihin elämässä, eli jääkö kaikki tekeminen väliin jos sitä ei valtio jotenkin erikseen tue?
Ehkä vähän samaa kategoriaa ovat vaikka nämä virikesetelit ja ravintoedut. En kyllä ole aivan varma, että miten näiden verotus tarkalleen toimii. Mutta jos nämä otettaisiin pois ja nettopalkat kasvaisi, niin saataisiin ehkä palkansaajille hieman enemmän todellista ostovoimaa.
Kannattaahan näitä etuja hyödyntää, mutta olisiko kuitenkin järkevämpää antaa ihmisten itse valita käyttökohde rahalle?
Kysymys kuuluu, että onko järkevää ohjata kulutusta tällaisilla eduilla? Olisikohan kuitenkin parempi tilanne jos saisi enemmän palkkaa käteen ja saisi sitten itse päättää käyttökohteen rahalle?Ei sitä etua niin ehdottomasti tarvitse ajatella. Omalla kohdallani pyöräetu oli se sysäävä voima joka rohkaisi sellaisen pyörän hankkimaan, että matkat on vihdoin tullut taitettua fillarilla. Sama asia lounasedun kanssa, ei tulisi syötyä näin monipuolisesti ja käytettyä ravintoloiden palveluita päivittäin. Ilman lounaria kulutukseni ruokaan ja ravintoloiden palveluihin tippuisi merkittävästi(syy=raha, liian kallista ilman etua). Sama pätee virikkeisiin, ilman niitä ei hierontapalveluita tule käytettyä = jokainen virike-euro on minulla kulutusta palveluihin.
Noiden tarkoitus on ohjata. Ilman virikeseteleitä jäisi monesti menemättä, on tuo kuitenkin sen verran hyvä alennus. Ravintoedun ansiosta käy ravintolassa, muuten pärjäisi eväillä. Noiden tarkoitus on nimenomaan ohjata. Sinänsä olet oikeassa, että miksi töissäkäyviä pitäisi tukea, kun voisi tukea köyhimpiä noiden pariin. Niitä joila ei ole mahdollisuutta seteleihih. Virikesetelin rahat voisi ohjata kunnan liikuntapaikkoihin.Ehkä vähän samaa kategoriaa ovat vaikka nämä virikesetelit ja ravintoedut. En kyllä ole aivan varma, että miten näiden verotus tarkalleen toimii. Mutta jos nämä otettaisiin pois ja nettopalkat kasvaisi, niin saataisiin ehkä palkansaajille hieman enemmän todellista ostovoimaa.
Tilillä makaava raha on poissa talouselämän pyörittämisestä. Vasemmisto on taas iso, kun kaikki tuota mieltä olevat ovat vasemmistoa.Oletteko huomannut mikä kirous vasemmistolle on säästäminen. Kaikki hokee nyt, että hyvätuloinen kuitenkaan kuluta säästyneitä verojaan. Ihan kuin osakkeisiin tai pankkiin pistetty raha ei olisi käytössä ollenkaan. No, ehkä ne luulee hyvätuloisten pitävän seteleitä patjan sisällä.
Myönnän, että on nuo edut saaneet minutkin välillä tekemään juttuja, jotka olisivat saattaneet muuten jäädä väliin. Esimerkiksi on tullut käytyä taidemuseoissa. Ehkä on kuitenkin loppupelissä omaa ajattelun köyhyyttä, jos noita mahdollisuuksia ei muuten tajua. Ja jos palkasta jäisi enemmän käteen, niin saattaisi tulla herkemmin käytettyä rahaa tällaisiin juttuihin ilman etujakin.Noiden tarkoitus on ohjata. Ilman virikeseteleitä jäisi monesti menemättä, on tuo kuitenkin sen verran hyvä alennus. Ravintoedun ansiosta käy ravintolassa, muuten pärjäisi eväillä. Noiden tarkoitus on nimenomaan ohjata. Sinänsä olet oikeassa, että miksi töissäkäyviä pitäisi tukea, kun voisi tukea köyhimpiä noiden pariin. Niitä joila ei ole mahdollisuutta seteleihih. Virikesetelin rahat voisi ohjata kunnan liikuntapaikkoihin.
Söin kyllä aikoinaan usein eväitä edusta huolimatta. Eväät oli helpompia ja halvempia siitä huolimatta. Virikesetelit tuli käytettyä, kun niiden vanheneminen uhkasi. Viimeksi kävin laskuvarjohypyn. Aiemmin otin uimakortin, se on jo lainsäätäjän tarkoittamaan tarkoitukseen.
Setelillä saa puoleen hintaan. Jos nettopalkka nousisi, niin palvelun hinta olisi yhä kaksinkertainen kun verrataan muihin. Ajattelun köyhyttä ei ole katsoa hintoja. Sama jos netflixin hinta kaksinkertaistuisi, niin moni vaihtaisi muualle. Jo virikesetelin kanssa voi harkita meneekö katsomaan oopperaa finnkinon saliin vai ostaako Metropolitan oopperan streemauksen (%PAGE_TITLE%). Live antaa tietty plussaa, mutta Metin laatu on parempaa kun paikallisessa oopperassa. Lisäksi omalta sohvalta helpompaa. Tuossa tapauksessa kulutus siis ohjautuu ulkomaille.Myönnän, että on nuo edut saaneet minutkin välillä tekemään juttuja, jotka olisivat saattaneet muuten jäädä väliin. Esimerkiksi on tullut käytyä taidemuseoissa. Ehkä on kuitenkin loppupelissä omaa ajattelun köyhyyttä, jos noita mahdollisuuksia ei muuten tajua. Ja jos palkasta jäisi enemmän käteen, niin saattaisi tulla herkemmin käytettyä rahaa tällaisiin juttuihin ilman etujakin.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.