Tämä aloite varmaan taotaan laiksi pikavauhtia..
En tiedä trollaatko, mutta etkö näe mitään vaaraa siinä että aina löytyy joku palkkojen polkija. Miksi sitten maksaa niille jos töissä olevillekaan juuri mitään.. Eikö työnantaja ole mielestäsi usein työntekijää vahvemmassa neuvottelutilanteessa? Neuvotteletko kenties itse palkkasi ja ehtosi ja voit uhata työpaikan vaihtamisella jos et saa vaatimuksiasi läpi. Jos näin, miksi välität muiden työehdoista/sopimuksista..Ei mulla ole mitään turvallisuuspalveluita vastaan, sen sijaan yhtä lailla kun et voi itse mennä vetelemään ihmisiä turpaan, et voi ostaa palvelua tekemään tätä puolestasi. Nämä sinun horinasi ei liity vapaiden markkinoiden hyvyyteen millään lailla.
Yhtä lailla voisin sanoa että liitot ovat pahasta, koska voin sitten perustaa liiton joka kidnappaa ja murhaa naapuriston lapsia. Tällaiset väistöt ja lapsellisuudet eivät kuulu keskusteluun.
Vain jos uskoo höpöhöpö -vapauksiin. Kuten vapauteen määrätä jonkun toisen ihmisen työehdoista hänen toiveitaan vastaan, vapauteen palkata vartijointifirma vetelemään ihmisiä turpaan, vapauteen ottaa toisten rahoja itselleen yms.
Tällaiset vapaudet ovat tietenkin potaskaa. Perusvapaudet, kuten sananvapaus, vapaus koskemattomuuteen, vapaus sopia omista asioistaan yms. ova todella harvoin konfliktissa keskenään.