Ei voi olla pelkästään rahasta kiinni, että nykyisin koulu on persiistä ja lapset eivät opi mitään ja voivat pahoin. Itse kävin peruskoulun 70-80-luvuilla ja en kyllä muista mistään yltäkylläisyydestä nauttineeni. Jätepaperia kerättiin talkoilla, että saatiin koululle väritelkkari. Yläasteelle mennessä luokassa oli yli 30 oppilasta ja en muista mitään tällaisia ongelmia olleen kenelläkään. Pahimmat gangsterit olivat tarkkiksella ja vähälahjaisemmat apukoulussa /-luokalla. Kouluavustajia oli parilla pyörätuolissa olevalla. Pulpetissa istuttiin ja kirjasta päntättiin. Läksyt tehtiin lyijykynällä. Lyijytäytekynä tuli jossain vaiheessa. Kerran päivässä saatiin suht huonolaatuista laitosruokaa. Osa opettajista oli ihan perus, osa hyviä, osa arkoja nyhveröitä ja osa kiusaavia tyranneja. Silti selvittiin elämään.
Suomalainen koulujärjestelmä lähti alamäkeen siinä vaiheessa kun päättäviin asemiin päästettiin ns. vihervasemmistolaisia narsistinaisia, joilla on pakottava tarve uudistaa asioita vain ja ainoastaan siksi, että saisivat itselleen nimeä ja mainetta sillä, että jokin muutos on heidän käsialaansa. Tämä narsistinen piirre näkyy sitten siinä, että vaikka jokin asia toimisi jo hyvin, niin sitä lähdetään muuttamaan silti, ihan vain muutoksen vuoksi.
Meillä oli Suomessa maailman paras koulujärjestelmä, joka tunnustettiin ympäri maailman. Silti se pilattiin, koska päättäviin asemiin päästettiin vääriä ihmisiä.
Tästä alkoi olla viitteitä jo 90-luvulla, kun silloin vielä opettajiksi opiskelevia kävi auskultoimassa kouluissa. Näistä huomasi heti, että yrittivät ajaa jotain uutta agendaa ja heidä opetusmetodinsa poikkesi täysin vanhempien opettajien metodeista. Ja se ei todellakaan ollut hyvä muutos. Oppilailta tuli yksimielinen tuomio: paskaa!.