Puhun ihan siitä mitä mediassa on Nohynekin suulla kirjoitettu. Mielestäni tuokin oli uutisessa mainittu että 1 rokote+positiivinen testitulos == 2 rokotetta (ikuisesti) siihen luonnollisesti niinkauan kuin lukijasovellusta ei muutetaEnnen pölhöilyä kannattaa tarkastaa ne faktat.

Tosta heti eka:

Koronan sairastanut ei tarvitse kiireellä toista rokotetta
Matkustamisen vuoksi toisen rokotteen voi silti joutua ottamaan.
/img-s3.ilcdn.fi/ee5f7bc51cfd44537d709b85b74de65888b62258f95b0d9cae791cd1fa287d7c.jpg)
Mitä jos saa nyt koronan, mutta ei ole saanut kolmatta rokotusta? Asiantuntija vastaa
Kolmatta rokotusta voi lykätä puolikin vuotta, jos sairastuu nyt.

Anyways EU:n puuhastelema muutosta tullee muuttamaan esim minun passini punaiseksi ennenkuin tuon tartunnasta on 6kk kulunut (koska en ole käynyt testissä, jos olisi positiivinen testitulos niin paha sanoa koska se muuttuisi punaiseksi 2 rokotetta + pos.test skenaariossa).
Minua ei hiukkaakaan kiinnosta miten papua-uusi guinea asiaa tulkkaa tai edes joku muu EU maa kuten vaikka Saksa. Suomen kansalaisena minua kiinnostaa tämä Suomen puuhastelua asian osalta ja sen vaikutus meikälaiseen. Suomessahan eri toimijat ei mitenkään omavaltaisesti näistä kriteereistä päätä vaan niistä päättää valtio ja yllä kuvailin oman ymmärrykseni nykytilanteesta (sen perusteella mitä uutisia lukenut) että miten se menee "osittaisella rokotus suojalla + pos. testillä", oli tämä nyt lopulta mikä vaan niin peran räkälä eikä kaupungin uimahalli sitä itse päätä.Eri toimijat hyväksyy noita eritavalla ja riippuen senhetkisestä koronatilanteesta ja rajoituksista. Joihinkin maihin tarvitaan noista kaksi: eli todistus testistä ja rokotuksista. Juottola-räkälä taasen esimerkiksi kelpuutti joko negatiivisen testituloksen tai rokotteet. Hyvä arvaus on että vuodenvaihteen jälkeen vaaditaan kolme rokotetta juottola-räkälään ja negatiivinen testitulos ei kelpaa. Työnantajille tulee myös mahdollisuus tarkastaa tilanne, joihinkin paikkoihin ei nytkään pääse ilman negatiivista tuoretta testitodistusta (jätän kotitehtäväksi tarkistaa mistä tässä on kyse..)