Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hmrhm... Käytin pitkästä aikaa ammattilaista rempassa ja kuten tyypillistä, niin mielestäni ei mennyt ihan putkeen. Vai olenko liian vaativa, mitäpä raati sanoo am. kuvasta? Eli keittiön taso vaihdettu, vanha allas laitettu takaisin, mutta parilta reunaa irvistää 1-2mm. Kuten kuvasta näkyy, työnne menee leivän murut ja muu ryönä ja tietenkin sitten vettä ja kun tuota on lähes mahdoton puhdistaa, niin mössöhän alkaa sinne maatumaan ja haisemaan. Onko hyväksyttävä työnjälki vai onko aihetta reklamoida?
Miten tuo pitäisi oikeasti tehdä? Nyt siellä näyttäisi olevan välissä jonkinlainen tiiviste, vaahtomuovia, solukumia tms. Itselle tulisi mieleen, että allasta pitäisi käyttää irti, puhdistaa laittaa takaisin ja tiivistää vielä reunat erikseen saniteettisilikonilla, mikäli ei kiristy muuten tiiviiksi (vai pitäisikö tiivistää pelkästään silikonilla)? Jotenkin pessimistinä näen jo skenaarion, jossa urakoitsija ei ala tekemään tuolle mitään, niin itsehän se on tehtävä sitten...
Mainittakoot, että muuten työn jälki oli oikein hyvää, mutta aina tuntuu, että kiireessä tulee joku yksittäinen lapsus, nyt näin.
![]()
Hmrhm... Käytin pitkästä aikaa ammattilaista rempassa ja kuten tyypillistä, niin mielestäni ei mennyt ihan putkeen. Vai olenko liian vaativa, mitäpä raati sanoo am. kuvasta? Eli keittiön taso vaihdettu, vanha allas laitettu takaisin, mutta parilta reunaa irvistää 1-2mm. Kuten kuvasta näkyy, työnne menee leivän murut ja muu ryönä ja tietenkin sitten vettä ja kun tuota on lähes mahdoton puhdistaa, niin mössöhän alkaa sinne maatumaan ja haisemaan. Onko hyväksyttävä työnjälki vai onko aihetta reklamoida?
Miten tuo pitäisi oikeasti tehdä? Nyt siellä näyttäisi olevan välissä jonkinlainen tiiviste, vaahtomuovia, solukumia tms. Itselle tulisi mieleen, että allasta pitäisi käyttää irti, puhdistaa laittaa takaisin ja tiivistää vielä reunat erikseen saniteettisilikonilla, mikäli ei kiristy muuten tiiviiksi (vai pitäisikö tiivistää pelkästään silikonilla)? Jotenkin pessimistinä näen jo skenaarion, jossa urakoitsija ei ala tekemään tuolle mitään, niin itsehän se on tehtävä sitten...
Mainittakoot, että muuten työn jälki oli oikein hyvää, mutta aina tuntuu, että kiireessä tulee joku yksittäinen lapsus, nyt näin.
![]()
Toimiskohan ikkunakitti? On ainakin ulkokäyttöön tarkoitettu.Millä saisin helpotein kitattua puusta tehtyä ulkopöytää? Kitattavat kohdat ovat periaatteessa näkymättömissä, mutta jotain niihin rakoihin pitäisi laittaa. Akryylimassaa?
"Erikeep"-puuliiman ja sen puun hiontapölystä tehtyä "puukittiä". Hyvä ja halpaMillä saisin helpotein kitattua puusta tehtyä ulkopöytää? Kitattavat kohdat ovat periaatteessa näkymättömissä, mutta jotain niihin rakoihin pitäisi laittaa. Akryylimassaa?
No tämähän se viisain olisi, oli vaan sellaset raot etten viitsinyt, pistin nyt tota akryylia, siinä luki että sisä- ja ulkokäyttöön, tosin kosteutta ei ilmeisesti kovasti siedä..."Erikeep"-puuliiman ja sen puun hiontapölystä tehtyä "puukittiä". Hyvä ja halpa
Sittenhän homma on OK, aika näyttää sitten miten kestää. Korjasin tota ed. kommenttianiNo tämähän se viisain olisi, oli vaan sellaset raot etten viitsinyt, pistin nyt tota akryylia, siinä luki että sisä- ja ulkokäyttöön, tosin kosteutta ei ilmeisesti kovasti siedä...
Keskelle alas, reiän alareuna noin 10 senttiä oven alareunasta. Puuilon kympin reikäporasarjalla sen siihen kitkuttaa.
![]()
Procat reikäsahasarja 16-os
16 -osainen reikäsahasarja, joka sisältää yleisimmät pienet reikäsahakoot sekä istukan. Tällä sarjalla saat tehtyä aikaiseksi reikiä läpivedoista linnunpönttöihin.Sisältää koot: 19, 22, 25, 29, 32, 38, 44, 51, 64, 76, 89, 102 ja 127 mm. Mukana 2 istuwww.puuilo.fi
No höEi muuten kympin sarjalla kitkuttanut. Alku näytti ihan lupaavalta, mutta kävi ilmi, että sen oven pinnassa olevan paneelin alla on vielä ohut kerros metallia ja siihen ei nuo halvat reikäsahat pysty. Piti investoida 25 euroa yhteen kunnolliseen reikäsahaan. Tämä siis vain tiedoksi, jos joku on aikeissa tehdä saman tempun. Todennäköisesti tarvitaan siis sellainen verme, joka pystyy puun lisäksi metalliin.
Sisärempan yhteydessä vaihdettu tuulikaapin ovi kolahtaa helposti paine-eron muuttuessa kun ovi pääsee liikkumaan karmissa sen pari-kolme milliä. Onko ovet huonosti asennettu vai onko vaan tapana käyttää jotain tiivistettä vaimentamaan kolinaa? Muissa ovissa on samanlainen tilanne mutta ääntä tulee lähinnä kun oven laittaa kiinni, eivät kolise itsestään.
Siinä karmin lukossa on yleensä sellanen metallinen "stoppari" jota voi kääntää vähän ruuvimeisselillä jolloin saa ovesta poistettua nuo muutamat millit.Sisärempan yhteydessä vaihdettu tuulikaapin ovi kolahtaa helposti paine-eron muuttuessa kun ovi pääsee liikkumaan karmissa sen pari-kolme milliä. Onko ovet huonosti asennettu vai onko vaan tapana käyttää jotain tiivistettä vaimentamaan kolinaa? Muissa ovissa on samanlainen tilanne mutta ääntä tulee lähinnä kun oven laittaa kiinni, eivät kolise itsestään.
Rautakaupoissa on tohon oma laastinsa kun kysyt sokkelin korjaukseen sopivaa. Mä ostin juur viime vuonna kun oman sokkelin murtumia korjailin. En vaan muista nimeä mutta kaupassa tietävät kun kysyt.Millä kannattaisi paikkailla & tasotella ulkoisen betoniseinän halkeama ennen maalausta?
Tuossa olisi kesällä tarkoitus maalata sukulaisen vanha rinnetalon alakerran ulkoseinät ja siinä löytyy pari 1-2mm leveää halkeamaa. Ajatuksena että puukolla rapsuttelee röpelöt pois ja jollain tasottaa.
No höSulla on astetta laadukkaampi varaston ovi.
Vanhempiin olisi mennyt tuolla halpiksellakin kun ei niissä mitään metallilevyjä ole välissä pitämässä ryhtiä.
Itse tein niin, että vaneri, hitsattava huopa ja sen päälle terassilaudasta pinta. Tuli hyvä, toki ei ole vielä 10vuotta ollut. Epäilen, että tuo huopa tuolla ilman kiusaavia auringon uv-säteitä on melko pitkäikäinen...Tapaus parvekkeen lattia- ja kaidelevyjen uusiminen.
Lattiassa tällä hetkellä filmivanerit. Helppo ratkaisu tietysti laittaa vaan uudet tilalle. Ne kestää sitten taas jonkun ~10 vuotta? Vai onko jotain muita hyviä ideoita?
Toinen asia on nuo kaiteen alareunassa olevat levyt, jotka nekin oletettavasti tällä hetkellä filmivaneria valkoiseksi maalattuna. Tuo maali vain ei tahdo noissa kovin hyvin kestää, niin mietin olisiko näille jotain helppohoitoisempaa vaihtehtoa? Yritin googletella kaikenlaisia akryyli- ym. levyjä, mutta aika vähän löytyy mitään järkevän oloisia. Näiden pitäisi kuitenkin olla täysin valkoisia, ei läpikuultavia mitä nuo muovilevyt tuppaa usein olemaan.
Haluan kyllä sileän pinnan ihan puhtaanapidon helpottamiseksi.Itse tein niin, että vaneri, hitsattava huopa ja sen päälle terassilaudasta pinta. Tuli hyvä, toki ei ole vielä 10vuotta ollut. Epäilen, että tuo huopa tuolla ilman kiusaavia auringon uv-säteitä on melko pitkäikäinen...
Painepesureihin saa sellaisia yleensä 15m pitkiä viemärinavausletkuja.Onko jotain supervinkkejä sadevesikaivojen / viemäreiden putsaukseen? Kun tuli oikein kunnon kuuro, niin rännien alla olevat kaivot tulivat aika täyteen ja selvä on ettei vesi pääse poistumaan vapaasti vaan siellä alkaa olla putket tukossa. Onko näihin jotain hyviä aineita käsittelyyn vai meneekö ihan rassaamishommiksi?
Meniskö tuommoinen: 195x195 TolpanhattuTerassia korjaillessa huomasin, että parit tolpanhatut oli lahonneet halki. Ongelmaksi muodostui, että mistään ei tunnu löytävän tuon kokoisia tolpanhattuja? Terassin tolpat 180*180mm hirttä, joten hatut on 200*200. Isoimmat mitä olen löytänyt on ollut jotain 175mm-kokoisia.
Enkö osaa etsiä oikeilla termeillä vai pitääkö se vaan pyytää jotain puuseppää tekemään uudet hatut tolpille?
Kiitos, mitenkähän meni ohi silmien tuo sivu. Pitääpä laitella tilaukseen.Meniskö tuommoinen: 195x195 Tolpanhattu
Pykälää isompiakin siellä vielä näyttäisi olevan.
Itse tein niin, että vaneri, hitsattava huopa ja sen päälle terassilaudasta pinta. Tuli hyvä, toki ei ole vielä 10vuotta ollut. Epäilen, että tuo huopa tuolla ilman kiusaavia auringon uv-säteitä on melko pitkäikäinen...
Haluan kyllä sileän pinnan ihan puhtaanapidon helpottamiseksi.
Kai se täytyy tuota filmivaneria vain laittaa. Onpahan ainakin helppo.
Ehkä nuo kaiteen levyt voisi tehdä ihan tavallisesta vanerista ja maalata pariin kertaan esim. Miranolilla?
Varmaan periaatteessa näin. Tämä parveke on kuitenkin rungoltaan lähinnä ilmaa täynnä ja alapuolella ei ole mitään (ts. terassi, jonka katoksena parveke toimii). Parvekkeen päällä on vesikatto, eli vettä tuonne ei tule kuin tuulen kanssa.Kuulostaa oikealta rakenteelta. Kyllä siellä pitäisi se huopa olla välissä, muuten voi tulla arvaamattomia ongelmia kun vesi pääsee väärään paikkaan. Kerrostaloissahan on käytetty jotain epoksipinnoitetta joka vedetty betonin pintaan. Kai tuohon vastaavia ratkaisuita pystyisi miettimään vaikka eivät ole kaikista helpoimpia kun vaativat alle jonkun elämättämön materiaalin. Jotain märkätilan lattialevyjä tuossa voisi mahdollisesti käyttää, mutta pitäisi saada saumattomaksi jotta vesi ei mene rakenteiden sisään. Seinärakenteisiin voisi käydä lujalevy.
Nyt kuumien ilmojen takia tuli eilen illalla laitettua talon toisessa kerroksessa sijaitsevaan tytön makuuhuoneeseen tavallinen pöytätuuletin. Tuuletin puhisi siellä ehkä puoli tuntia ja kun menin sen jälkeen huoneeseen, yllätyin, kun ilmassa oli aika selvä mineraalivillan haju. Heti tuli tietenkin mieleen, että jostain raosta vetää villan hajua huoneeseen ja se nyt tulee ilmi, kun tuuletin sotkee ilmaa. Aloin konttailla huoneen lattianrajassa ja huomasin, että villan hajua esiintyy yhdessä ulkonurkassa ja etenkin pistorasian läheisyydessä. Otin rasiasta kannen irti ja huomasin, että sinne tulee kytkettyjen johtojen lisäksi yksi tyhjä suojaputki, josta ei kuitenkaan ole vedetty läpi rasialle mitään. Arvatenkin putken toinen pää on välipohjassa jossain eristeiden seassa ja kun huoneessa on pieni alipaine (talossa on koneellinen ilmanvaihto (LTO)), niin tuota putkea pitkin nyt ainakin tulee välipohjasta villan hajua. Kysymys nyt kuuluu, että mikä olisi oikea aine tukkia tuo turha putki? Käykö esim. mikä tahansa uretaani? Ajattelin, että samalla kertaa voisi myös irrottaa ulkoseiniltä listat ja laittaa sinnekin jotain tiivistettä seinän ja lattia rajaan. Mikä aine tähän kävisi? Parasta tietenkin, jos molemmat voisi hoitaa samalla tökötillä. Hienoa, jos joku osaisi vinkata ihan konkreettisia tuotteita, eikä vaan, että "joku massa". Niitä kun on kaupassa sen sata erilaista.
Sika 221 Sikaflex 221 Vahva liima- ja tiivistysmassa musta 300 ml | Motonet OyTavaraahan tähän projektiin ei yhtä tuubia enempää tarvitse, niin ei ole se hintakaan niin justiinsa. Ilmeisesti tätä tavaraa tarkoitatte? https://www.prisma.fi/fi/prisma/sik...KQx7iyDwPcsNpt7id5RoCsukQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Etsit sen koolauksen ja kiinnität siihen, tuo niin iso että osuu varmasti koolauksiin.Oiskohan tää sopivin paikka kysyä asiaa
Mites asioiden kiinnitys MDF-paneelikattoon toimii varmimmin? Ilmeisesti noi kiinnitetään niiteillä niin kestääkö tuohon paneeliin itsessään kiinnittää mitään jollain propuilla tai levyankkureilla tms? Eli miten esim. valaisimet joita ei koukkuun saa niin pitäisi kattoon kiinnittää? En oo varma onko katon alla kipsilevyä. Luulisin, että on koolauksissa suoraan kiinni kun lienee uudesta asti mdf paneelikatto ollut.
Eli miten kiinnittää esim. tuollainen Philips Hue Surimu valaisin, kun tuskin koolaukset sattuu kumminkaan kohdille
![]()
Philips Hue Surimu Color ambiance -älypaneelivalaisin, valkoinen, 60x60 cm 289,00
You can change the light color of the Philips Surimu SQ Hue ceiling light from warm white to cool white and daylight shades. You can connect the light to your wireless home network and perfectly control your home lighting with a smart device.www.verkkokauppa.com
Toi vois olla tietysti. Jos manuaalin kuvaa uskoo niin tuossa onkin ilmeisesti sellainen syvennys keskellä, että riittävän pituisella kaapelilla olisi varaa katsoa kyllä sopivaa paikkaa.Etsit sen koolauksen ja kiinnität siihen, tuo niin iso että osuu varmasti koolauksiin.
Muokkasin viestiä samaan aikaan, tuosta mun laittamasta perusperiaattesta soveltaen saat tuon kyllä kiinni kattoon tukevasti, luultavasti kyllä pysyy pelkässä mdf-paneelissakin karkeakierteisillä ruuveilla kun ei tuo paina mitään, mutta oikeaoppinen kiinnitys aina koolaukseen.Toi vois olla tietysti. Jos manuaalin kuvaa uskoo niin tuossa onkin ilmeisesti sellainen syvennys keskellä, että riittävän pituisella kaapelilla olisi varaa katsoa kyllä sopivaa paikkaa.
No joo ensi apuna varmaan kävisi vaikka se teippi. Sinällään lopullinen tulppaaminen ei kyllä harmita. Vaikea kuvitella, että mitä tuolta pitäisi joskus tulevaisuudessa läpi vetää varsinkin, kun suuntaus on se, että entistä enemmän on kaikki langatonta. Lämmityskaudella olisi varmaan hyvä tehdä joo, mutta kesällähän sitä sattuu lomien aikaan aina aikaa olemaan puuhastella. Tavaraahan tähän projektiin ei yhtä tuubia enempää tarvitse, niin ei ole se hintakaan niin justiinsa. Ilmeisesti tätä tavaraa tarkoitatte? https://www.prisma.fi/fi/prisma/sik...KQx7iyDwPcsNpt7id5RoCsukQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Katso samalla, että tuote on M1-luokiteltu(alhaiset VOC-arvot) eli suht turvallinen tuote asuintiloihin.
Tämän asian suhteen on jo tavara niin sanotusti housussa. Tämähän se ei tullut mieleen ja vetelin tökötin tuonne lattian ja seinän rakoon tuossa noin 5 tuntia sitten. Tiedä sitten, että kumpi on pahempi juttu, tuo massa vaiko huoneilmaan välipohjan eristeistä pääsevä pöly ja muut epäpuhtaudet.
Siis oliko tuote tuo Sikaflex®-11 FC Purform®? Katsoin läpi tuotetiedot niin sillähän on GEV-Emicode EC1PLUS luokitus (https://www.emicode.com/en/emission-classes/) eli ei tarvinne yöuniaan menettään.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.