Saman verran maksoi Audin vara-akunvaihto, joka oli pakollinen huolto-ohjelmassa. Marmorilla vaihdatin.Miniin maksaa akunvaihto 350€ BMW/Mini erikoistuneella korjaamolla. Marmorin hintaa en tiedä, mutta melko suolainen on akun hinta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Saman verran maksoi Audin vara-akunvaihto, joka oli pakollinen huolto-ohjelmassa. Marmorilla vaihdatin.Miniin maksaa akunvaihto 350€ BMW/Mini erikoistuneella korjaamolla. Marmorin hintaa en tiedä, mutta melko suolainen on akun hinta.
Ite kun asensin tuon akkuvahdin Optimaan, juurikin sen takia, ettei tulisi yllättäviä tilanteita vastaan akun hyytymisen takia.Joo, tuo on ilmeisesti Kiassakin mahdollisesti syypää. Autossa myös Eber joka tietty rasittaa akkua vielä lisää. En sitten vaan tiedä millä tuon nyt sen ihmeemmin tarkistaisi kuin koko akun vaihtamalla, ja se taas vähän kuumottaa näin modernissa autossa...
Samasta syystä Volvo jäi aikanaan kaupan pihaan, kun järjetön malli toteuttaa vetopitoa etkä voi ennustaa käyttäytymistä.Mini on muuten kiva; vielä 3,5v jälkeen pääsee yllättämään. Tuossahan etuveto polttiksella ja takaveto sähköllä.
Meillä As Oy parkkipaikka on korotettu ja sille pitää tieltä kääntyä 90 astetta oikealle.
No, siinä rootvallia lähestyessä polttis sammui ja kun etupyörät nousivat kanttikivelle, takapyörät työntivät autoa eteenpäin, mutta liukkaus saikin etupään liukumaan metrin vasemmalle, surffaten katukiven kallistusta pitkin.
No sitten peruutus ja uusi yritys; sport päälle ja polttis pakotettuna päälle eturenkaat sutasevat ja auto hyökkää eteenpäin kun pito löytyy.
Hypättyään eteenpäin, takarenkaat nousevat katukiveyksen kallistukselle ja perä heittää metrin vasemmalle…
On kiva kun noi on eri paria niin käytöstä en ole vielä kertaakaan pystynyt liukkaalla ennustaa…
Näitä lukiessa osaa kyllä arvostaa tuota Mersun 4maticcia. On aina neliveto, meni sitten sähköllä tai polttoaineella, eikä kumpikaan akseli kytkeydy pois ikinä. Ei toki ideaali polttoaineen kulutuksen kannalta kun rauhallisessa maantieajossakin pyörittää joka nurkasta, mutta on ainakin ennakoitavissa myös ääritilanteissa. Ja toki joutuu sietämään sitä että sähköajossakin vaihdellaan vaihteita.Mini on muuten kiva; vielä 3,5v jälkeen pääsee yllättämään. Tuossahan etuveto polttiksella ja takaveto sähköllä.
Meillä As Oy parkkipaikka on korotettu ja sille pitää tieltä kääntyä 90 astetta oikealle.
No, siinä rootvallia lähestyessä polttis sammui ja kun etupyörät nousivat kanttikivelle, takapyörät työntivät autoa eteenpäin, mutta liukkaus saikin etupään liukumaan metrin vasemmalle, surffaten katukiven kallistusta pitkin.
No sitten peruutus ja uusi yritys; sport päälle ja polttis pakotettuna päälle eturenkaat sutasevat ja auto hyökkää eteenpäin kun pito löytyy.
Hypättyään eteenpäin, takarenkaat nousevat katukiveyksen kallistukselle ja perä heittää metrin vasemmalle…
On kiva kun noi on eri paria niin käytöstä en ole vielä kertaakaan pystynyt liukkaalla ennustaa…
Harri Salon uusimmassa videossa dataa saatu suoraan Toyotalta Suomessa vaihdettujen Toyota Hybridien akkujen vaihdosta merkkiliikkeen tekeminä. Vähemmän yllättäen lukemat ovat kyllä todella pieniä suhteessa myyntimääriin. Esim Corolla Hybrid (2019-) on merkkiliikkeessä vaihdettu 1 kpl akkuja myytyjen ollessa 26695 kpl.
Tuota videota katsellessa bongasin selostuksen eCVT:n toiminnasta. Yllättävän vähän osia siinä on ja ei ole sitä luistavaa kytkintä niin kuin jotkut luulee
Akun vaihto Yarikseen noin tonni, muihin pikkusen yli, halpaa kuin saippua.
Ymmärtääkseni tuolla hinnalla saa siis korjatun ja balansoidun. Ei alkuperäistä. Ei tosiaan paha.
Varmaan aika pieni prosentti potentiaalisista priuksen ostajista on kiinnostunut koukusta.Suurin puute oli varmaan huonot konttitilat ja koukun puute. Kaiken muun kanssa ostajat varmaan olisivat pärjänneet ja itsellänikin noi kaksi aika lailla kiinnostuksen tappoivat.
No en tiedä meneekö niitä Virossakaan enemmän kuin 300kpl vuodessa. Sinällään vähemmän myyviäkin automalleja on kannattavaa tuoda, että en ihan osta tuota kannattamattomuutta, mutta ehkä tuossa haetaan että ostaja ostaa sitten jonkun muun Toyotan mallistosta että mitään ei varsinaisesti menetetä.Jännä juttu, että Viroon kannattaa kuitenkin tätä ja uutta Camryä tuoda.
No ei tässä mitään järkeä ole, että virolaisille tuodaan koko Toyotan valikoima ja Suomessa voit ostaa Corollan.No en tiedä meneekö niitä Virossakaan enemmän kuin 300kpl vuodessa. Sinällään vähemmän myyviäkin automalleja on kannattavaa tuoda, että en ihan osta tuota kannattamattomuutta, mutta ehkä tuossa haetaan että ostaja ostaa sitten jonkun muun Toyotan mallistosta että mitään ei varsinaisesti menetetä.
Suomalaisten pitäisi äänestää jaloillaan ja vaihtaa merkkiä, mutta veikkaan ettei tapahdu vaan ostetaan se Corolla sitten kuitenkin.No ei tässä mitään järkeä ole, että virolaisille tuodaan koko Toyotan valikoima ja Suomessa voit ostaa Corollan.
Suomalaisten pitäisi äänestää jaloillaan ja vaihtaa merkkiä, mutta veikkaan ettei tapahdu vaan ostetaan se Corolla sitten kuitenkin.
Nettiautosta katsoen 215/55 R17 ainakin menee alle, joten tuskin tuo nyt merkittävä ongelma on.Ettei olisi kapea rengaskoko pohjolassa myynnin pääasiallinen este. Vakiona Priuksen alla pyörii 195 leveät renkaat 17 tai 19 tuumaisina, tarjontaa talvirenkaista ei näytä juuri olevan. Tiedä sitten minkä levyiset mahtuu kaariin pyörimään, mutta onhan se ylimääräistä säätöä uuteen autoon jos nastoja tai testivoittajakitkoja alle haluaa. Mainehaitaksikin voisi tämän laskea.
Voimalinjan puolesta uudistunut CHR vastaa Priusta ja siitä on myös itselataavat versiot edelleen saatavilla. Hyötysuhteessa otetaan ulkomuodossa ja renkaissa vähän takkiin, mutta ehkä sen on katsottu riittävän kohdeasiakkaille.
Lykkyä pyttyyn Volvoilijat T6/T8
Jopa vag tekee hyviä autoja jos se noin katsotaanHyvä autohan se oli kun uutena hankki ja vaihtoi 3vuoden jälkeen
Toisaalta pitäisi tietää vähän kilometrejä, että tietäisi kuinka kohtuullinen tai kohtuuton remppa on. Jos 100k€ autoon tulee monta sataa tuhatta ajettuna parin tonnin remppa, niin eipä tuo silloin kovin hintava ole. Okei, samaa tekniikka on ~50k€ autoissakin, mutta silti. En tuon rempan perusteella pelkästään uskaltaisi ottaa kantaa tuleeko halvemmaksi tai kalliimmaksi pitää kuin keskimäärin tuon hintaluokan premium-kärry.Miten tuokin on noin paskasti tehty? Edelleen, Toyota/Lexus ainoa hybridi jonka uskaltaisi käytettynä ostaa.
Tuomonen T6/T8 kyllä houkutteli aikanansa mutta just noiden takia kiinnostus loppui kuin seinään.
'07 volvo (karkaistu tms kardaaniholkki) ja haldexi perä oli ~400tkm ajettu alkup öljyillä, kun myin auton kiertoon .. hyvin toimi neliveto edelleen, mutta joku neulalaakerityyppivika taisi "vähän" ääntää.On noita samoja ongelmia uusissa long rangeissa myös ja todella pienillä kilsoilla jo paukkunut.
Toisaalta pitäisi tietää vähän kilometrejä, että tietäisi kuinka kohtuullinen tai kohtuuton remppa on. Jos 100k€ autoon tulee monta sataa tuhatta ajettuna parin tonnin remppa, niin eipä tuo silloin kovin hintava ole. Okei, samaa tekniikka on ~50k€ autoissakin, mutta silti. En tuon rempan perusteella pelkästään uskaltaisi ottaa kantaa tuleeko halvemmaksi tai kalliimmaksi pitää kuin keskimäärin tuon hintaluokan premium-kärry.
Meinaan jos parin tonnin rempan mahdollisuus tarkoittaa että ei uskalla ostaa, niin ei kyllä uskalla ostaa mitään tuon hintaluokan autoa käytettynä.
Ilmeisesti tuo on se vanhempi pienempitehoinen erad, en tiedä onko uudempi tehokkaampi parempi vain huonompi. Ja olisi myös mielenkiintoista tietää että osaako moottori matchata kytkeytyessään renkaiden kierroksia, jos osaa niin eihän se varsinaisesti vauhdista kytkeydy
Ei sillä, epäilemättä tuo erad on heikko kohta ko. autoissa (ilmajousituksen lisäksi jos sellainen on, mutta siitä ei voine hybriditekniikkaa syyttää), mutta jotain muuta kuin anekdootteja tarvisi jos pitäisi arvioida kuinka iso ongelma tuo oston kannalta on.