Mini Countryman 2018 7,6kWh akulla reissu tku-roi-haaparanta-tku n. 2000km kertaakaan lataamatta.
Nopeus 80% 80km/h, 10% 100km/h ja 10% 50km/h. Ei paljon ole ajotiloilla väliä kun matkaa ajaa, enemmän näyttäisi vaikuttavan ulkoilman lämpötila.
Pieni pomppu tulee GREEN-ajotilasta SPORT-ajotilaan kun samalla latasi ajon aikana akun 3%->50%.
Aavistuksen mietityttää turbon kesto kun GREEN-ajotilalla vetää tuolla nopeudella mäkiä ylös ja sitten mäen laella polttis sammuu ja rullaa sammuksissa mäen alas. Jäähdytysneste kyllä kiertää turbolla, mutta öljy ei.
Sport ajotila oli vakain ajaa kun takaveto oli aktiivisesti mukana. Green ja Mid teki sen, että jäisissä mäissä etupää tempoi ensin puolelta toiselle ja sitten vasta takaveto tuli hetkeksi apuun, mutta sekin loppui lyhyeen kun akku ei antanut virtaa. Ei tuo nelivedon toteutus ihan fiksuin ole liukkaisiin olosuhteisiin, tuossa siis polttis edessä ja sähkö takana, eikä mekaanista kytköstä näiden välillä.
Muutoin kiva ajaa kun on sporttipenkit ja lämmintä piisasi. Niin ja LED-ajovalot aivan mielettömän hyvät edellisen auton halogeeneihin verrattuna.