Saman verran maksoi Audin vara-akunvaihto, joka oli pakollinen huolto-ohjelmassa. Marmorilla vaihdatin.Miniin maksaa akunvaihto 350€ BMW/Mini erikoistuneella korjaamolla. Marmorin hintaa en tiedä, mutta melko suolainen on akun hinta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Saman verran maksoi Audin vara-akunvaihto, joka oli pakollinen huolto-ohjelmassa. Marmorilla vaihdatin.Miniin maksaa akunvaihto 350€ BMW/Mini erikoistuneella korjaamolla. Marmorin hintaa en tiedä, mutta melko suolainen on akun hinta.
Ite kun asensin tuon akkuvahdin Optimaan, juurikin sen takia, ettei tulisi yllättäviä tilanteita vastaan akun hyytymisen takia.Joo, tuo on ilmeisesti Kiassakin mahdollisesti syypää. Autossa myös Eber joka tietty rasittaa akkua vielä lisää. En sitten vaan tiedä millä tuon nyt sen ihmeemmin tarkistaisi kuin koko akun vaihtamalla, ja se taas vähän kuumottaa näin modernissa autossa...
Samasta syystä Volvo jäi aikanaan kaupan pihaan, kun järjetön malli toteuttaa vetopitoa etkä voi ennustaa käyttäytymistä.Mini on muuten kiva; vielä 3,5v jälkeen pääsee yllättämään. Tuossahan etuveto polttiksella ja takaveto sähköllä.
Meillä As Oy parkkipaikka on korotettu ja sille pitää tieltä kääntyä 90 astetta oikealle.
No, siinä rootvallia lähestyessä polttis sammui ja kun etupyörät nousivat kanttikivelle, takapyörät työntivät autoa eteenpäin, mutta liukkaus saikin etupään liukumaan metrin vasemmalle, surffaten katukiven kallistusta pitkin.
No sitten peruutus ja uusi yritys; sport päälle ja polttis pakotettuna päälle eturenkaat sutasevat ja auto hyökkää eteenpäin kun pito löytyy.
Hypättyään eteenpäin, takarenkaat nousevat katukiveyksen kallistukselle ja perä heittää metrin vasemmalle…
On kiva kun noi on eri paria niin käytöstä en ole vielä kertaakaan pystynyt liukkaalla ennustaa…
Näitä lukiessa osaa kyllä arvostaa tuota Mersun 4maticcia. On aina neliveto, meni sitten sähköllä tai polttoaineella, eikä kumpikaan akseli kytkeydy pois ikinä. Ei toki ideaali polttoaineen kulutuksen kannalta kun rauhallisessa maantieajossakin pyörittää joka nurkasta, mutta on ainakin ennakoitavissa myös ääritilanteissa. Ja toki joutuu sietämään sitä että sähköajossakin vaihdellaan vaihteita.Mini on muuten kiva; vielä 3,5v jälkeen pääsee yllättämään. Tuossahan etuveto polttiksella ja takaveto sähköllä.
Meillä As Oy parkkipaikka on korotettu ja sille pitää tieltä kääntyä 90 astetta oikealle.
No, siinä rootvallia lähestyessä polttis sammui ja kun etupyörät nousivat kanttikivelle, takapyörät työntivät autoa eteenpäin, mutta liukkaus saikin etupään liukumaan metrin vasemmalle, surffaten katukiven kallistusta pitkin.
No sitten peruutus ja uusi yritys; sport päälle ja polttis pakotettuna päälle eturenkaat sutasevat ja auto hyökkää eteenpäin kun pito löytyy.
Hypättyään eteenpäin, takarenkaat nousevat katukiveyksen kallistukselle ja perä heittää metrin vasemmalle…
On kiva kun noi on eri paria niin käytöstä en ole vielä kertaakaan pystynyt liukkaalla ennustaa…
Harri Salon uusimmassa videossa dataa saatu suoraan Toyotalta Suomessa vaihdettujen Toyota Hybridien akkujen vaihdosta merkkiliikkeen tekeminä. Vähemmän yllättäen lukemat ovat kyllä todella pieniä suhteessa myyntimääriin. Esim Corolla Hybrid (2019-) on merkkiliikkeessä vaihdettu 1 kpl akkuja myytyjen ollessa 26695 kpl.
Tuota videota katsellessa bongasin selostuksen eCVT:n toiminnasta. Yllättävän vähän osia siinä on ja ei ole sitä luistavaa kytkintä niin kuin jotkut luulee
Akun vaihto Yarikseen noin tonni, muihin pikkusen yli, halpaa kuin saippua.
Ymmärtääkseni tuolla hinnalla saa siis korjatun ja balansoidun. Ei alkuperäistä. Ei tosiaan paha.
Varmaan aika pieni prosentti potentiaalisista priuksen ostajista on kiinnostunut koukusta.Suurin puute oli varmaan huonot konttitilat ja koukun puute. Kaiken muun kanssa ostajat varmaan olisivat pärjänneet ja itsellänikin noi kaksi aika lailla kiinnostuksen tappoivat.
No en tiedä meneekö niitä Virossakaan enemmän kuin 300kpl vuodessa. Sinällään vähemmän myyviäkin automalleja on kannattavaa tuoda, että en ihan osta tuota kannattamattomuutta, mutta ehkä tuossa haetaan että ostaja ostaa sitten jonkun muun Toyotan mallistosta että mitään ei varsinaisesti menetetä.Jännä juttu, että Viroon kannattaa kuitenkin tätä ja uutta Camryä tuoda.
No ei tässä mitään järkeä ole, että virolaisille tuodaan koko Toyotan valikoima ja Suomessa voit ostaa Corollan.No en tiedä meneekö niitä Virossakaan enemmän kuin 300kpl vuodessa. Sinällään vähemmän myyviäkin automalleja on kannattavaa tuoda, että en ihan osta tuota kannattamattomuutta, mutta ehkä tuossa haetaan että ostaja ostaa sitten jonkun muun Toyotan mallistosta että mitään ei varsinaisesti menetetä.
Suomalaisten pitäisi äänestää jaloillaan ja vaihtaa merkkiä, mutta veikkaan ettei tapahdu vaan ostetaan se Corolla sitten kuitenkin.No ei tässä mitään järkeä ole, että virolaisille tuodaan koko Toyotan valikoima ja Suomessa voit ostaa Corollan.
Suomalaisten pitäisi äänestää jaloillaan ja vaihtaa merkkiä, mutta veikkaan ettei tapahdu vaan ostetaan se Corolla sitten kuitenkin.
Nettiautosta katsoen 215/55 R17 ainakin menee alle, joten tuskin tuo nyt merkittävä ongelma on.Ettei olisi kapea rengaskoko pohjolassa myynnin pääasiallinen este. Vakiona Priuksen alla pyörii 195 leveät renkaat 17 tai 19 tuumaisina, tarjontaa talvirenkaista ei näytä juuri olevan. Tiedä sitten minkä levyiset mahtuu kaariin pyörimään, mutta onhan se ylimääräistä säätöä uuteen autoon jos nastoja tai testivoittajakitkoja alle haluaa. Mainehaitaksikin voisi tämän laskea.
Voimalinjan puolesta uudistunut CHR vastaa Priusta ja siitä on myös itselataavat versiot edelleen saatavilla. Hyötysuhteessa otetaan ulkomuodossa ja renkaissa vähän takkiin, mutta ehkä sen on katsottu riittävän kohdeasiakkaille.
Lykkyä pyttyyn Volvoilijat T6/T8
Jopa vag tekee hyviä autoja jos se noin katsotaanHyvä autohan se oli kun uutena hankki ja vaihtoi 3vuoden jälkeen
Toisaalta pitäisi tietää vähän kilometrejä, että tietäisi kuinka kohtuullinen tai kohtuuton remppa on. Jos 100k€ autoon tulee monta sataa tuhatta ajettuna parin tonnin remppa, niin eipä tuo silloin kovin hintava ole. Okei, samaa tekniikka on ~50k€ autoissakin, mutta silti. En tuon rempan perusteella pelkästään uskaltaisi ottaa kantaa tuleeko halvemmaksi tai kalliimmaksi pitää kuin keskimäärin tuon hintaluokan premium-kärry.Miten tuokin on noin paskasti tehty? Edelleen, Toyota/Lexus ainoa hybridi jonka uskaltaisi käytettynä ostaa.
Tuomonen T6/T8 kyllä houkutteli aikanansa mutta just noiden takia kiinnostus loppui kuin seinään.
'07 volvo (karkaistu tms kardaaniholkki) ja haldexi perä oli ~400tkm ajettu alkup öljyillä, kun myin auton kiertoon .. hyvin toimi neliveto edelleen, mutta joku neulalaakerityyppivika taisi "vähän" ääntää.On noita samoja ongelmia uusissa long rangeissa myös ja todella pienillä kilsoilla jo paukkunut.
Toisaalta pitäisi tietää vähän kilometrejä, että tietäisi kuinka kohtuullinen tai kohtuuton remppa on. Jos 100k€ autoon tulee monta sataa tuhatta ajettuna parin tonnin remppa, niin eipä tuo silloin kovin hintava ole. Okei, samaa tekniikka on ~50k€ autoissakin, mutta silti. En tuon rempan perusteella pelkästään uskaltaisi ottaa kantaa tuleeko halvemmaksi tai kalliimmaksi pitää kuin keskimäärin tuon hintaluokan premium-kärry.
Meinaan jos parin tonnin rempan mahdollisuus tarkoittaa että ei uskalla ostaa, niin ei kyllä uskalla ostaa mitään tuon hintaluokan autoa käytettynä.
Ilmeisesti tuo on se vanhempi pienempitehoinen erad, en tiedä onko uudempi tehokkaampi parempi vain huonompi. Ja olisi myös mielenkiintoista tietää että osaako moottori matchata kytkeytyessään renkaiden kierroksia, jos osaa niin eihän se varsinaisesti vauhdista kytkeydy
Ei sillä, epäilemättä tuo erad on heikko kohta ko. autoissa (ilmajousituksen lisäksi jos sellainen on, mutta siitä ei voine hybriditekniikkaa syyttää), mutta jotain muuta kuin anekdootteja tarvisi jos pitäisi arvioida kuinka iso ongelma tuo oston kannalta on.
Tuon hintaisessa autossa varmasti menee touhutonni jos toinenkin, mutta ei vaan silti kiinnosta ostaa paskasti suunniteltua tekniikkaa ja tulee mieleen, että mitähän kaikkia muita suunnittelun kukkasia ko. autossa on, jos voimansiirron perusasiatkin ovat noin huonosti toteutettu...Toisaalta pitäisi tietää vähän kilometrejä, että tietäisi kuinka kohtuullinen tai kohtuuton remppa on. Jos 100k€ autoon tulee monta sataa tuhatta ajettuna parin tonnin remppa, niin eipä tuo silloin kovin hintava ole. Okei, samaa tekniikka on ~50k€ autoissakin, mutta silti. En tuon rempan perusteella pelkästään uskaltaisi ottaa kantaa tuleeko halvemmaksi tai kalliimmaksi pitää kuin keskimäärin tuon hintaluokan premium-kärry.
Meinaan jos parin tonnin rempan mahdollisuus tarkoittaa että ei uskalla ostaa, niin ei kyllä uskalla ostaa mitään tuon hintaluokan autoa käytettynä.
Ilmeisesti tuo on se vanhempi pienempitehoinen erad, en tiedä onko uudempi tehokkaampi parempi vain huonompi. Ja olisi myös mielenkiintoista tietää että osaako moottori matchata kytkeytyessään renkaiden kierroksia, jos osaa niin eihän se varsinaisesti vauhdista kytkeydy
Ei sillä, epäilemättä tuo erad on heikko kohta ko. autoissa (ilmajousituksen lisäksi jos sellainen on, mutta siitä ei voine hybriditekniikkaa syyttää), mutta jotain muuta kuin anekdootteja tarvisi jos pitäisi arvioida kuinka iso ongelma tuo oston kannalta on.
No ei tietenkään välttämättä vastaa, autonvalmistajien tarkoituksena kun on tehdä voittoa. Teknisiä ratkaisuja on kuitenkin erilaisia ja osa valmistajista on tekniikaltaan onnistuneempia kuin toiset...Noissa vaan on usein, että se insinöörin mielestä hyvin suunniteltu tekniikka ei vastaa kaikilta osin vaatimuksiin mita valmistajalla on.
Ei siellä kyllä samoja ongelmia taida olla:On noita samoja ongelmia uusissa long rangeissa myös ja todella pienillä kilsoilla jo paukkunut.
Jos plugareista puhe, niin kyllä Mitsubishinkin uskaltaa käytettynä vallan mainiosti ostaa.Miten tuokin on noin paskasti tehty? Edelleen, Toyota/Lexus ainoa hybridi jonka uskaltaisi käytettynä ostaa.
Tuomonen T6/T8 kyllä houkutteli aikanansa mutta just noiden takia kiinnostus loppui kuin seinään.
En ole koskaan ymmärtämyt logiikkaa, että mitä enemmän maksaa - sen matalampi pitäs olla riman maksaa lisää. Ja vieläpä niin, että tässä tapauksessa autovalmistaja kusee jonkun todella yksinkertaisen asian tekniikan suhteen, jota on käytetty eri muodoissaan jo vuosikymmeniä.Toisaalta pitäisi tietää vähän kilometrejä, että tietäisi kuinka kohtuullinen tai kohtuuton remppa on. Jos 100k€ autoon tulee monta sataa tuhatta ajettuna parin tonnin remppa, niin eipä tuo silloin kovin hintava ole. Okei, samaa tekniikka on ~50k€ autoissakin, mutta silti. En tuon rempan perusteella pelkästään uskaltaisi ottaa kantaa tuleeko halvemmaksi tai kalliimmaksi pitää kuin keskimäärin tuon hintaluokan premium-kärry.
Meinaan jos parin tonnin rempan mahdollisuus tarkoittaa että ei uskalla ostaa, niin ei kyllä uskalla ostaa mitään tuon hintaluokan autoa käytettynä.
Ilmeisesti tuo on se vanhempi pienempitehoinen erad, en tiedä onko uudempi tehokkaampi parempi vain huonompi. Ja olisi myös mielenkiintoista tietää että osaako moottori matchata kytkeytyessään renkaiden kierroksia, jos osaa niin eihän se varsinaisesti vauhdista kytkeydy
Ei sillä, epäilemättä tuo erad on heikko kohta ko. autoissa (ilmajousituksen lisäksi jos sellainen on, mutta siitä ei voine hybriditekniikkaa syyttää), mutta jotain muuta kuin anekdootteja tarvisi jos pitäisi arvioida kuinka iso ongelma tuo oston kannalta on.
Kenen mielestä se tarkoittaa? Miksi sen pitäisi tarkoittaa? Miksei se voisi tarkoittaa luotettavuutta? Mistä lähtien paskasta on pitänyt maksaa ekstraa?Premium tarkoittaa jotain ihan muuta kuin ultimaattinen luotettavuus.
Ei siellä kyllä samoja ongelmia taida olla:
”LR-mallin esitteessä on eradin kohdalla maininta ”Sähkömoottorissa ei enää mekaanista irtikytkentää”
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumiwww.vrcf.fi
Tokihan niitä Eradeja varmasti hajoaa kaikista autoista missä sellainen on, mutta eri asia onko vika yleinen. Mutta kytkin ei varmasti hajoa jos sellaista ei ole.
Ja ne viat pitäisi suhteutetaan autokantaan. Tottakai Volvo työllistää pluggareihin erikoistunutta huoltoa kun Volvo on pluggareissa myyntijohtaja Suomessa.
Tai vaihtoehtoisesti kestävin ja edullisin hyvridi huoltaa on La Ferrari, sellaista kun en ole ikinä nähnyt suomalaisella korjaamolla.
Kenen mielestä se tarkoittaa? Miksi sen pitäisi tarkoittaa? Miksei se voisi tarkoittaa luotettavuutta? Mistä lähtien paskasta on pitänyt maksaa ekstraa?
Ihan kuin sen pitäisi olla itsestäänselvyys.
Ehkäpä asia pitäisi muotoilla jotenkin niin sitten, että volvo on vajonnut samaan sontalaariin vaggineiden kanssa.
Oliko 12v akku syypää vai isompi ongelma?Kia Optima on päättänyt alkaa ajoittain ilahduttamaan tällaisella viestillä:
Viesti menee yleensä pois kun auton käynnistää uusiksi. Moottorivalo jää välillä palamaan, mutta yleensä sekin katoaa. Googlen perusteella tuon virheen voi Kioissa ilmeisesti aiheuttaa suunnilleen mikä tahansa, mutta kai tuo pitäisi johonkin huoltoon roudata, jotta kuulee kuinka vitun monta tonnia tuokin korjaus tulee maksamaan...
Olisi vaan saatana pitänyt hävittää tuo saatanan romu silloin pari kuukautta sitten jo, kuten alkuperäinen suunnitelma oli. Itseasiassa näin jälkiviisana voi todeta, että olisi pitänyt ylipäätään skipata koko lataushybridi täysin turhana (ja kalliina) välivaiheena ja siirtyä suoraan siihen täyssähköön kuten tarkoitus oli.
Oliko 12v akku syypää vai isompi ongelma?
Täällä 160tkm nyt rikki, edelleen porskuttaa ilman vikoja.
Ok, melkoinen katastrofi. Pitää kohtpuoliin ruveta vaihtokauppoihin.Ei ole tietoa, koska saaga jatkuu edelleen. Tuo herja tosiaan tuli ja meni muutaman päivän ajan mutta yksi ilta kun vaimo oli tulossa töistä, herja tuli päälle kehä I:llä ja auto alkoi menettää tehoja ja vaati pysähtymään. Vaimo kokeili ensin pysäyttää ja käynnistää auton vaan uusiksi, jonka jälkeen matka taas jatkuikin, mutta herja ja tehohäviö tuli uudestaan ehkä 5 km jälkeen. Eipä siinä sitten auttanut muu kuin soitto Kian tiepalvelun, jonka jälkeen matka jatkui vaimon osalta taksilla ja auto hinurin kyydillä lähimpään Kian huoltoon.
Jostain syystä Kian marmorit on aina täysin totaalitukossa, joten auto oli ensin lähemmäs kaksi viikkoa siellä pajalla ennen kuin sitä edes katsottiin. Olivat kokeilleet lukea vikakoodit, mutta siitä ei ilmeisesti ole apua koska systeemi on täysin typerä, eikä ilmeisesti tallenna niitä vikoja mihinkään, vaan sen vikailmoituksen pitää olla aktiivisesti päällä, jotta saavat tarkan diagnoosin tehtyä.
Olivat sitten autoa jonkun verran ajaneet ja pitäneet tyhjäkäynnillä toista tuntia, mutta eivät saaneet vikatilaa päälle. Ilmeisesti jonkun vesipumpun vikakoodin olivat saaneet jossain vaiheessa esille, mutta Kian maahantuonti ei ilmeisesti vielä noilla eväillä suostunut lähteä vaihdattamaan. Ratkaisuksi tarjottiin jokseenkin typerästi sitä, että tulen hakemaan auton pois ja sitten hinautan uudelleen pajalle jos/kun vika toistuu. Parasta olisi kuulemma jos virka-aikaan pystyisi ajamaan auton pajalle herjan ollessa päällä, mutta tämä olisi vähintään haastavaa koska olisi käytännössä vaatinut että olisin jäänyt ajamaan pajaa ympäri, koska autoa ei oikein voinut ajaa vian ollessa päällä ja huoltoon on meiltä kotoa suunnilleen 30 kilsaa..
Noh, hain tuossa torstaina auton pois ja koska kotimatka sujui ongelmitta, vaimo uskaltautui itsenäisyyspäivän aamuna lähtemään autolla töihin. Auto oli kuitenkin taas heittänyt saman herjan muutaman kilsan jälkeen ja vaikka nyt ei (vielä?) ollut tehohäviötä niin Kian tiepalvelu oli ohjeistanut vaimoa, että hinurilla takas pajalle vaan...
Eli tilanne on nyt se, että auto on taas pajalla, eikä ole mitään tietoa koska viitsivät seuraavan kerran sitä katsoa tai mitä sille tekevät. Tuo tehojen katoaminen viittaisi kuitenkin siihen, että ongelmaa olisi muualla(kin?) kuin käynnistysakussa. Auki on myös se mitä tämä lysti tulee maksamaan, takuuseen menosta on puhuttu, mutta ilmeisesti joidenkin komponenttien takuu on vaan 100 tkm ja jos sellainen joudutaan vaihtamaan, niin ilmeisesti artisti sitten maksaa koko lystin vianetsintöineen päivineen.
Onneksi ei yhtään vituta.
Kuulostaa äkkiseltään johtosarjavialta. Jossain kohtaa kosteus tehnyt tuhojaan liittimille, ja pätkii nyt sitten satunaisesti tärinästä kun ajaa. Näitä hiuksenhienoja moninapaisia liittimiä ja johtoja kun on nämä nykyautot pullollaan.Ei ole tietoa, koska saaga jatkuu edelleen. Tuo herja tosiaan tuli ja meni muutaman päivän ajan mutta yksi ilta kun vaimo oli tulossa töistä, herja tuli päälle kehä I:llä ja auto alkoi menettää tehoja ja vaati pysähtymään. Vaimo kokeili ensin pysäyttää ja käynnistää auton vaan uusiksi, jonka jälkeen matka taas jatkuikin, mutta herja ja tehohäviö tuli uudestaan ehkä 5 km jälkeen. Eipä siinä sitten auttanut muu kuin soitto Kian tiepalvelun, jonka jälkeen matka jatkui vaimon osalta taksilla ja auto hinurin kyydillä lähimpään Kian huoltoon.
Jostain syystä Kian marmorit on aina täysin totaalitukossa, joten auto oli ensin lähemmäs kaksi viikkoa siellä pajalla ennen kuin sitä edes katsottiin. Olivat kokeilleet lukea vikakoodit, mutta siitä ei ilmeisesti ole apua koska systeemi on täysin typerä, eikä ilmeisesti tallenna niitä vikoja mihinkään, vaan sen vikailmoituksen pitää olla aktiivisesti päällä, jotta saavat tarkan diagnoosin tehtyä.
Olivat sitten autoa jonkun verran ajaneet ja pitäneet tyhjäkäynnillä toista tuntia, mutta eivät saaneet vikatilaa päälle. Ilmeisesti jonkun vesipumpun vikakoodin olivat saaneet jossain vaiheessa esille, mutta Kian maahantuonti ei ilmeisesti vielä noilla eväillä suostunut lähteä vaihdattamaan. Ratkaisuksi tarjottiin jokseenkin typerästi sitä, että tulen hakemaan auton pois ja sitten hinautan uudelleen pajalle jos/kun vika toistuu. Parasta olisi kuulemma jos virka-aikaan pystyisi ajamaan auton pajalle herjan ollessa päällä, mutta tämä olisi vähintään haastavaa koska olisi käytännössä vaatinut että olisin jäänyt ajamaan pajaa ympäri, koska autoa ei oikein voinut ajaa vian ollessa päällä ja huoltoon on meiltä kotoa suunnilleen 30 kilsaa..
Noh, hain tuossa torstaina auton pois ja koska kotimatka sujui ongelmitta, vaimo uskaltautui itsenäisyyspäivän aamuna lähtemään autolla töihin. Auto oli kuitenkin taas heittänyt saman herjan muutaman kilsan jälkeen ja vaikka nyt ei (vielä?) ollut tehohäviötä niin Kian tiepalvelu oli ohjeistanut vaimoa, että hinurilla takas pajalle vaan...
Eli tilanne on nyt se, että auto on taas pajalla, eikä ole mitään tietoa koska viitsivät seuraavan kerran sitä katsoa tai mitä sille tekevät. Tuo tehojen katoaminen viittaisi kuitenkin siihen, että ongelmaa olisi muualla(kin?) kuin käynnistysakussa. Auki on myös se mitä tämä lysti tulee maksamaan, takuuseen menosta on puhuttu, mutta ilmeisesti joidenkin komponenttien takuu on vaan 100 tkm ja jos sellainen joudutaan vaihtamaan, niin ilmeisesti artisti sitten maksaa koko lystin vianetsintöineen päivineen.
Onneksi ei yhtään vituta.
Kuulostaa äkkiseltään johtosarjavialta. Jossain kohtaa kosteus tehnyt tuhojaan liittimille, ja pätkii nyt sitten satunaisesti tärinästä kun ajaa. Näitä hiuksenhienoja moninapaisia liittimiä ja johtoja kun on nämä nykyautot pullollaan.
Jostain sähköisestä vesipumpusta ja sen toimintahäiriöistä näköjään löytyy kans höpinää kun googlettaa. Outo auto tosiaan kun ei jätä mitään vikakoodeja muistiin, pitäisi päästä vika päällä ajamaan pajalle, tai lukea koodit itse tienpäällä kun vika on päällä.Joo liittimien ja johtojen tarkistus oli tarkoitus tehdä nyt. En ymmärrä mikseivät tehneet suoraan, mutta ihan sama. Kunhan nyt saisi kuntoon, että saisi laitettua tuon kiertoon koko vehkeen.