Keskustelua hybridiautoista

Onhan niissä, mutta pelkästään sähköauton viat. Plugareissa on siihen päälle vielä kaikki mahdolliset polttiksenkin viat ja näiden yhteistoiminnan vaatimien komponenttien viat. Tarkoitus oli myös hommata uusi auto, joten takuuseen vaan jos jotain porsii.


Niin uusitko itse akun? Olen kyllä aiempiin autoihin uusinut ja eihän se tosiaan itsessään kummoinen temppu ole kunhan on antanut auton ensin oikeasti sammua kokonaan. Lähinnä nämä uudemmat autot kun alkaa olemaan niin tietokoneistettuja, että 12 V akun vaihdolla vai saada kaikenlaisia ongelmia. Jotain lueskelin, että jollakin oli esim. hävinnyt avaimen koodaus, eli autoa ei saanut enää käyntiin jne.

Vanhoissa bemareissa on tuota vikaa että avaimen synkorointi häviää, jos akun tempaisee liian nopeasti irti virtojen pois ottamisen jälkeen (tätä tietysti varmaan myös tapahtuu kun yritetään startata ihan väsyneellä akulla).
 
Itse vaihdatan plugariin kovalla hinnalla seuraavassa huollossa varmuuden vuoksi. About 60e hintaan verrattuna saa sen about 220% hintaan teetettyä.
 
Onhan niissä, mutta pelkästään sähköauton viat. Plugareissa on siihen päälle vielä kaikki mahdolliset polttiksenkin viat ja näiden yhteistoiminnan vaatimien komponenttien viat. Tarkoitus oli myös hommata uusi auto, joten takuuseen vaan jos jotain porsii.


Niin uusitko itse akun? Olen kyllä aiempiin autoihin uusinut ja eihän se tosiaan itsessään kummoinen temppu ole kunhan on antanut auton ensin oikeasti sammua kokonaan. Lähinnä nämä uudemmat autot kun alkaa olemaan niin tietokoneistettuja, että 12 V akun vaihdolla vai saada kaikenlaisia ongelmia. Jotain lueskelin, että jollakin oli esim. hävinnyt avaimen koodaus, eli autoa ei saanut enää käyntiin jne.
Joo, vaihdoin itse. Tuloksena kaikki vikakoodit mitä auto keksi, kun kerta virrat oli poikki, mutta vikakoodinlukijalla ne nollille ja menoksi. Ilman nollaamista ei päässyt edes ajamaan. Eli ihan aina kannattaa syöttää varavirta nykyautoihin tai olla valmis koodaamaan koodit
 
Minulla on Kian merkkihuollosta 2viikon takaa akun testauraportti, jossa "akku ok". Auto tuli minulle ja seuraavana päivänä ei enää startannut, eli 12v akku oli 6v jännitteessä.

Latasin akun ja testasin irrallaan, niin 45Ah akusta sai 1,3Ah ulos, kunnes jännite oli 4V. Kyseessä Niro täyssähköauto, mutta sama ongelma on plugareissa -eli testeri saattaa testata auton kykyä ylläpitää 12v jännitettä, eikä oikeasti 12V akkua. Suosittelen irroittamaan akunnavan testauksen ajaksi, niin totuus selviää (toki myös vikakoodit pitää sen jälkeen nollata). Aika matalalla kynnyksellä akku kannattaa myös uusia (itse hain biltemasta uuden akun, 59e/st)
Akun testaus irrallaan tai toinen kenkä irti, siten kai parrain.

Joo, vaihdoin itse. Tuloksena kaikki vikakoodit mitä auto keksi, kun kerta virrat oli poikki, mutta vikakoodinlukijalla ne nollille ja menoksi. Ilman nollaamista ei päässyt edes ajamaan. Eli ihan aina kannattaa syöttää varavirta nykyautoihin tai olla valmis koodaamaan koodit
Muistitko koodata akun autoon?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 761
Viestejä
4 498 150
Jäsenet
74 279
Uusin jäsen
Muskotti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom