Keskustelua hybridiautoista

Onhan niissä, mutta pelkästään sähköauton viat. Plugareissa on siihen päälle vielä kaikki mahdolliset polttiksenkin viat ja näiden yhteistoiminnan vaatimien komponenttien viat. Tarkoitus oli myös hommata uusi auto, joten takuuseen vaan jos jotain porsii.


Niin uusitko itse akun? Olen kyllä aiempiin autoihin uusinut ja eihän se tosiaan itsessään kummoinen temppu ole kunhan on antanut auton ensin oikeasti sammua kokonaan. Lähinnä nämä uudemmat autot kun alkaa olemaan niin tietokoneistettuja, että 12 V akun vaihdolla vai saada kaikenlaisia ongelmia. Jotain lueskelin, että jollakin oli esim. hävinnyt avaimen koodaus, eli autoa ei saanut enää käyntiin jne.
Joo, vaihdoin itse. Tuloksena kaikki vikakoodit mitä auto keksi, kun kerta virrat oli poikki, mutta vikakoodinlukijalla ne nollille ja menoksi. Ilman nollaamista ei päässyt edes ajamaan. Eli ihan aina kannattaa syöttää varavirta nykyautoihin tai olla valmis koodaamaan koodit
 
Minulla on Kian merkkihuollosta 2viikon takaa akun testauraportti, jossa "akku ok". Auto tuli minulle ja seuraavana päivänä ei enää startannut, eli 12v akku oli 6v jännitteessä.

Latasin akun ja testasin irrallaan, niin 45Ah akusta sai 1,3Ah ulos, kunnes jännite oli 4V. Kyseessä Niro täyssähköauto, mutta sama ongelma on plugareissa -eli testeri saattaa testata auton kykyä ylläpitää 12v jännitettä, eikä oikeasti 12V akkua. Suosittelen irroittamaan akunnavan testauksen ajaksi, niin totuus selviää (toki myös vikakoodit pitää sen jälkeen nollata). Aika matalalla kynnyksellä akku kannattaa myös uusia (itse hain biltemasta uuden akun, 59e/st)
Akun testaus irrallaan tai toinen kenkä irti, siten kai parrain.

Joo, vaihdoin itse. Tuloksena kaikki vikakoodit mitä auto keksi, kun kerta virrat oli poikki, mutta vikakoodinlukijalla ne nollille ja menoksi. Ilman nollaamista ei päässyt edes ajamaan. Eli ihan aina kannattaa syöttää varavirta nykyautoihin tai olla valmis koodaamaan koodit
Muistitko koodata akun autoon?
 
Itse vaihdatan plugariin kovalla hinnalla seuraavassa huollossa varmuuden vuoksi. About 60e hintaan verrattuna saa sen about 220% hintaan teetettyä.
Miniin maksaa akunvaihto 350€ BMW/Mini erikoistuneella korjaamolla. Marmorin hintaa en tiedä, mutta melko suolainen on akun hinta.
 
Onko tuota hybridiautojen laajennettua akkutakuuta (kilometriraja/x vuotta) koeponnistettu missään jos autoa on huollettu muualla kuin merkkihuollossa, huolto-ohjelman mukaisesti. Ainakin Skodan takuuehdoissahan väitetään sen katoavan sillä sekunnilla jos vaihdatat vaikka öljyt muualla kuin valtuutetussa huoltoliikkeessä, mutta lakiteknisesti tämä epäilyttää.
Itse olen käyttänyt merkkihuollon ulkopuolella öljynvaihtoja ja pienempiä huoltoja. Hyvin meni akun korjaukseen liittyvät takuuasiat merkkihuollossa (VAG) läpi.
 
Mini on muuten kiva; vielä 3,5v jälkeen pääsee yllättämään. Tuossahan etuveto polttiksella ja takaveto sähköllä.

Meillä As Oy parkkipaikka on korotettu ja sille pitää tieltä kääntyä 90 astetta oikealle.

No, siinä rootvallia lähestyessä polttis sammui ja kun etupyörät nousivat kanttikivelle, takapyörät työntivät autoa eteenpäin, mutta liukkaus saikin etupään liukumaan metrin vasemmalle, surffaten katukiven kallistusta pitkin.

No sitten peruutus ja uusi yritys; sport päälle ja polttis pakotettuna päälle eturenkaat sutasevat ja auto hyökkää eteenpäin kun pito löytyy.

Hypättyään eteenpäin, takarenkaat nousevat katukiveyksen kallistukselle ja perä heittää metrin vasemmalle…

On kiva kun noi on eri paria niin käytöstä en ole vielä kertaakaan pystynyt liukkaalla ennustaa…
 
Joo, tuo on ilmeisesti Kiassakin mahdollisesti syypää. Autossa myös Eber joka tietty rasittaa akkua vielä lisää. En sitten vaan tiedä millä tuon nyt sen ihmeemmin tarkistaisi kuin koko akun vaihtamalla, ja se taas vähän kuumottaa näin modernissa autossa...
Ite kun asensin tuon akkuvahdin Optimaan, juurikin sen takia, ettei tulisi yllättäviä tilanteita vastaan akun hyytymisen takia.

Optimassa on tammikuussa uusittu 74Ah akku, Eber päällä 40 minsaa (sisätila puhallin noin 30 min) +6 asteen kelillä syö siitä 30% kapasiteetista.
Tämä toistettu akun ollessa 100%, 70% ja 50% latingilla, aina sama juttu.

Ylläpitolataus ajoakusta (ilman sukoa) toimii miten sattuu, välillä tuntuu lähtevän lataamaan kun akku on 70%, välillä saa tippua 20%. Kertaalleen päästi akun 8% (11.78v), siitä sukolla latas 12v akun täyteen 3h aikana?
Onko akku kunnossa?

Sukolla lataa 14.5v tunti kerrallaan, tunnin pitää välillä 13.0v ja sitten lataa taas tunnin, jne... kunnes ajoakku on täynnä, sitten katkaisee kokonaan. Täysin tuo sukolatauksen logiikka ole auennut, välillä se lataa vaikka akku ois 80%, välillä taas ei vaks oiks 55%.
 
Viimeksi muokattu:
Mini on muuten kiva; vielä 3,5v jälkeen pääsee yllättämään. Tuossahan etuveto polttiksella ja takaveto sähköllä.

Meillä As Oy parkkipaikka on korotettu ja sille pitää tieltä kääntyä 90 astetta oikealle.

No, siinä rootvallia lähestyessä polttis sammui ja kun etupyörät nousivat kanttikivelle, takapyörät työntivät autoa eteenpäin, mutta liukkaus saikin etupään liukumaan metrin vasemmalle, surffaten katukiven kallistusta pitkin.

No sitten peruutus ja uusi yritys; sport päälle ja polttis pakotettuna päälle eturenkaat sutasevat ja auto hyökkää eteenpäin kun pito löytyy.

Hypättyään eteenpäin, takarenkaat nousevat katukiveyksen kallistukselle ja perä heittää metrin vasemmalle…

On kiva kun noi on eri paria niin käytöstä en ole vielä kertaakaan pystynyt liukkaalla ennustaa…
Samasta syystä Volvo jäi aikanaan kaupan pihaan, kun järjetön malli toteuttaa vetopitoa etkä voi ennustaa käyttäytymistä.
 
Mini on muuten kiva; vielä 3,5v jälkeen pääsee yllättämään. Tuossahan etuveto polttiksella ja takaveto sähköllä.

Meillä As Oy parkkipaikka on korotettu ja sille pitää tieltä kääntyä 90 astetta oikealle.

No, siinä rootvallia lähestyessä polttis sammui ja kun etupyörät nousivat kanttikivelle, takapyörät työntivät autoa eteenpäin, mutta liukkaus saikin etupään liukumaan metrin vasemmalle, surffaten katukiven kallistusta pitkin.

No sitten peruutus ja uusi yritys; sport päälle ja polttis pakotettuna päälle eturenkaat sutasevat ja auto hyökkää eteenpäin kun pito löytyy.

Hypättyään eteenpäin, takarenkaat nousevat katukiveyksen kallistukselle ja perä heittää metrin vasemmalle…

On kiva kun noi on eri paria niin käytöstä en ole vielä kertaakaan pystynyt liukkaalla ennustaa…
Näitä lukiessa osaa kyllä arvostaa tuota Mersun 4maticcia. On aina neliveto, meni sitten sähköllä tai polttoaineella, eikä kumpikaan akseli kytkeydy pois ikinä. Ei toki ideaali polttoaineen kulutuksen kannalta kun rauhallisessa maantieajossakin pyörittää joka nurkasta, mutta on ainakin ennakoitavissa myös ääritilanteissa. Ja toki joutuu sietämään sitä että sähköajossakin vaihdellaan vaihteita.
 
Harri Salon uusimmassa videossa dataa saatu suoraan Toyotalta Suomessa vaihdettujen Toyota Hybridien akkujen vaihdosta merkkiliikkeen tekeminä. Vähemmän yllättäen lukemat ovat kyllä todella pieniä suhteessa myyntimääriin. Esim Corolla Hybrid (2019-) on merkkiliikkeessä vaihdettu 1 kpl akkuja myytyjen ollessa 26695 kpl.

 
Harri Salon uusimmassa videossa dataa saatu suoraan Toyotalta Suomessa vaihdettujen Toyota Hybridien akkujen vaihdosta merkkiliikkeen tekeminä. Vähemmän yllättäen lukemat ovat kyllä todella pieniä suhteessa myyntimääriin. Esim Corolla Hybrid (2019-) on merkkiliikkeessä vaihdettu 1 kpl akkuja myytyjen ollessa 26695 kpl.



Akun vaihto Yarikseen noin tonni, muihin pikkusen yli, halpaa kuin saippua.
 
Tuota videota katsellessa bongasin selostuksen eCVT:n toiminnasta. Yllättävän vähän osia siinä on ja ei ole sitä luistavaa kytkintä niin kuin jotkut luulee :)

 
Tuota videota katsellessa bongasin selostuksen eCVT:n toiminnasta. Yllättävän vähän osia siinä on ja ei ole sitä luistavaa kytkintä niin kuin jotkut luulee :)


Tutkin kanssa asiaa kun uuteen autoon tulossa planeettapyörästöllä toimiva eCVT, kerrassaan nerokas laite. Ongelmia ollut laakeroinnissa ja nekin pieniä, muuten ilmeisesti aika varmoja.
 
Taitaa tuo Toyotan vaihteisto olla about viimeisimpiä asioita jotka voi mennä rikki. Akun ja moottorin elinikä tullee huomattavasti nopeammin vastaan.
 
Ymmärtääkseni tuolla hinnalla saa siis korjatun ja balansoidun. Ei alkuperäistä. Ei tosiaan paha.


Tuskin maahantuojakaan "uutta" akkua sinne 10v vanhaan laittaa, eiköhän niitä kierrätetä ja hyvistä kennoista tehdään "uusia" täydellisiä akkuja.

Edelleen olen sitä mieltä että jos hybridi pitäisi saada, niin ainoa minkä uskaltaisin ostaa on Toyota. Kaikki muut enemmän vähemmän arpapeliä VAG:sta puhumattakaan. Plugarit jättäisin kyllä kauppaan ihan kaikilla merkeillä, mielummin sitten se täyssähköinen.
 
Toyota lopettaa Priuksen myynnin Suomessa. Ei kauaa tämä uusin kerennyt markkinoilla olemaan. Yllätyksenä tuli, että muissa Pohjoismaissa tätä ei edes otettu ohjelmaan.

Myynti on tietysti ollut vaatimatonta Corollaan verrattuna mutta mitkäs tälle ovat omassa segmentissään ja kategoriassa suorat kilpailijat? Lienevät huomattavasti halvempia sillä eihän tuossa uusimmassa Priuksessa suuria puutteita ole. Ilmeisesti koukkua ei kuitenkaan saa, takatila on vähän nafti ja joku saattaa kaipailla nelivetoa mutta eipä se nelivetoisuus muillakaan merkeillä ilmainen ole.
 
Suurin puute oli varmaan huonot konttitilat ja koukun puute. Kaiken muun kanssa ostajat varmaan olisivat pärjänneet ja itsellänikin noi kaksi aika lailla kiinnostuksen tappoivat.
 
Suurin puute oli varmaan huonot konttitilat ja koukun puute. Kaiken muun kanssa ostajat varmaan olisivat pärjänneet ja itsellänikin noi kaksi aika lailla kiinnostuksen tappoivat.
Varmaan aika pieni prosentti potentiaalisista priuksen ostajista on kiinnostunut koukusta.
 
Jännä juttu, että Viroon kannattaa kuitenkin tätä ja uutta Camryä tuoda.
No en tiedä meneekö niitä Virossakaan enemmän kuin 300kpl vuodessa. Sinällään vähemmän myyviäkin automalleja on kannattavaa tuoda, että en ihan osta tuota kannattamattomuutta, mutta ehkä tuossa haetaan että ostaja ostaa sitten jonkun muun Toyotan mallistosta että mitään ei varsinaisesti menetetä.
 
No en tiedä meneekö niitä Virossakaan enemmän kuin 300kpl vuodessa. Sinällään vähemmän myyviäkin automalleja on kannattavaa tuoda, että en ihan osta tuota kannattamattomuutta, mutta ehkä tuossa haetaan että ostaja ostaa sitten jonkun muun Toyotan mallistosta että mitään ei varsinaisesti menetetä.
No ei tässä mitään järkeä ole, että virolaisille tuodaan koko Toyotan valikoima ja Suomessa voit ostaa Corollan.
 
No ei tässä mitään järkeä ole, että virolaisille tuodaan koko Toyotan valikoima ja Suomessa voit ostaa Corollan.
Suomalaisten pitäisi äänestää jaloillaan ja vaihtaa merkkiä, mutta veikkaan ettei tapahdu vaan ostetaan se Corolla sitten kuitenkin.
 
Eli koska suomalaiset eivät halua ostaa uutta Priusta vaan Corollan... niin heidän ei kannata ostaa Corollaa koska Priusta ei tuoda maahan? Selvä homma.
 
Suomalaisten pitäisi äänestää jaloillaan ja vaihtaa merkkiä, mutta veikkaan ettei tapahdu vaan ostetaan se Corolla sitten kuitenkin.

Harmi ettei muilta merkeiltä oikein piuhatonta täyshybridiä löydy? Fordilta jokunen ja Hondalta kait. Noille ois edelleen kunnolla kysyntää Suomessa ainakin.
 
Ettei olisi kapea rengaskoko pohjolassa myynnin pääasiallinen este. Vakiona Priuksen alla pyörii 195 leveät renkaat 17 tai 19 tuumaisina, tarjontaa talvirenkaista ei näytä juuri olevan. Tiedä sitten minkä levyiset mahtuu kaariin pyörimään, mutta onhan se ylimääräistä säätöä uuteen autoon jos nastoja tai testivoittajakitkoja alle haluaa. Mainehaitaksikin voisi tämän laskea.

20241127_155907.jpg


Voimalinjan puolesta uudistunut CHR vastaa Priusta ja siitä on myös itselataavat versiot edelleen saatavilla. Hyötysuhteessa otetaan ulkomuodossa ja renkaissa vähän takkiin, mutta ehkä sen on katsottu riittävän kohdeasiakkaille.
 
Ettei olisi kapea rengaskoko pohjolassa myynnin pääasiallinen este. Vakiona Priuksen alla pyörii 195 leveät renkaat 17 tai 19 tuumaisina, tarjontaa talvirenkaista ei näytä juuri olevan. Tiedä sitten minkä levyiset mahtuu kaariin pyörimään, mutta onhan se ylimääräistä säätöä uuteen autoon jos nastoja tai testivoittajakitkoja alle haluaa. Mainehaitaksikin voisi tämän laskea.

20241127_155907.jpg


Voimalinjan puolesta uudistunut CHR vastaa Priusta ja siitä on myös itselataavat versiot edelleen saatavilla. Hyötysuhteessa otetaan ulkomuodossa ja renkaissa vähän takkiin, mutta ehkä sen on katsottu riittävän kohdeasiakkaille.
Nettiautosta katsoen 215/55 R17 ainakin menee alle, joten tuskin tuo nyt merkittävä ongelma on.

Itse veikkaisi, että ongelma ei ole niinkään mikään varsinainen vika Priuksessa vaan se on vaan jäänyt vähän väliinputoajaksi. Osa päätyy halvempaa Corollaan tai Octaviaan, osa haluaa mieluummin SUV:n tai farkun, osa katsoo tuolla hintaluokissa jo premium merkkien suuntaan ja osa ottaa mieluummin täyssähkön kun niitä on jo tuohon rahaa paljon tarjolla. Ja jäljelle jää sitten liian vähän potentiaalisia ostajia.
 
Miten tuokin on noin paskasti tehty? Edelleen, Toyota/Lexus ainoa hybridi jonka uskaltaisi käytettynä ostaa.

Tuomonen T6/T8 kyllä houkutteli aikanansa mutta just noiden takia kiinnostus loppui kuin seinään.
Toisaalta pitäisi tietää vähän kilometrejä, että tietäisi kuinka kohtuullinen tai kohtuuton remppa on. Jos 100k€ autoon tulee monta sataa tuhatta ajettuna parin tonnin remppa, niin eipä tuo silloin kovin hintava ole. Okei, samaa tekniikka on ~50k€ autoissakin, mutta silti. En tuon rempan perusteella pelkästään uskaltaisi ottaa kantaa tuleeko halvemmaksi tai kalliimmaksi pitää kuin keskimäärin tuon hintaluokan premium-kärry.

Meinaan jos parin tonnin rempan mahdollisuus tarkoittaa että ei uskalla ostaa, niin ei kyllä uskalla ostaa mitään tuon hintaluokan autoa käytettynä.

Ilmeisesti tuo on se vanhempi pienempitehoinen erad, en tiedä onko uudempi tehokkaampi parempi vain huonompi. Ja olisi myös mielenkiintoista tietää että osaako moottori matchata kytkeytyessään renkaiden kierroksia, jos osaa niin eihän se varsinaisesti vauhdista kytkeydy

Ei sillä, epäilemättä tuo erad on heikko kohta ko. autoissa (ilmajousituksen lisäksi jos sellainen on, mutta siitä ei voine hybriditekniikkaa syyttää), mutta jotain muuta kuin anekdootteja tarvisi jos pitäisi arvioida kuinka iso ongelma tuo oston kannalta on.
 
Viimeksi muokattu:
On noita samoja ongelmia uusissa long rangeissa myös ja todella pienillä kilsoilla jo paukkunut.
'07 volvo (karkaistu tms kardaaniholkki) ja haldexi perä oli ~400tkm ajettu alkup öljyillä, kun myin auton kiertoon .. hyvin toimi neliveto edelleen, mutta joku neulalaakerityyppivika taisi "vähän" ääntää.
Mielenkiintoista nähdä vanhempien pikkuakkuisten hybridien hinnankehitys lähivuosina, kun täyssähköjä alkaa tulla käytettynä tarjolle enemmän ja enemmän.
 
Toisaalta pitäisi tietää vähän kilometrejä, että tietäisi kuinka kohtuullinen tai kohtuuton remppa on. Jos 100k€ autoon tulee monta sataa tuhatta ajettuna parin tonnin remppa, niin eipä tuo silloin kovin hintava ole. Okei, samaa tekniikka on ~50k€ autoissakin, mutta silti. En tuon rempan perusteella pelkästään uskaltaisi ottaa kantaa tuleeko halvemmaksi tai kalliimmaksi pitää kuin keskimäärin tuon hintaluokan premium-kärry.

Meinaan jos parin tonnin rempan mahdollisuus tarkoittaa että ei uskalla ostaa, niin ei kyllä uskalla ostaa mitään tuon hintaluokan autoa käytettynä.

Ilmeisesti tuo on se vanhempi pienempitehoinen erad, en tiedä onko uudempi tehokkaampi parempi vain huonompi. Ja olisi myös mielenkiintoista tietää että osaako moottori matchata kytkeytyessään renkaiden kierroksia, jos osaa niin eihän se varsinaisesti vauhdista kytkeydy

Ei sillä, epäilemättä tuo erad on heikko kohta ko. autoissa (ilmajousituksen lisäksi jos sellainen on, mutta siitä ei voine hybriditekniikkaa syyttää), mutta jotain muuta kuin anekdootteja tarvisi jos pitäisi arvioida kuinka iso ongelma tuo oston kannalta on.

Lähinnä mua ihmetytti tuo design mikä tuossa härvelissä on mikä myös videon päähenkilöä ihmetyttää. Onhan toi aivan käsittämätön systeemi hyvämaineisena pidettyyn automerkkiin.
 
Onhan noissa Volvon suht uusissakin s ja v sarjan autoissa paljon muitakin vikoja, esim alustan ja muun kanssa. Romahtaa perä, kun tukinivelet tai muut pettää. En ihan uusista tiedä, ovatko saaneet korjattua.
 
Mitenköhän tuo on toteutettu XC40:ssä, jossa ei ainakaan nimensämukaisesti ERADia ole sähkömoottorinkin ollessa etuakselilla?
 
Toisaalta pitäisi tietää vähän kilometrejä, että tietäisi kuinka kohtuullinen tai kohtuuton remppa on. Jos 100k€ autoon tulee monta sataa tuhatta ajettuna parin tonnin remppa, niin eipä tuo silloin kovin hintava ole. Okei, samaa tekniikka on ~50k€ autoissakin, mutta silti. En tuon rempan perusteella pelkästään uskaltaisi ottaa kantaa tuleeko halvemmaksi tai kalliimmaksi pitää kuin keskimäärin tuon hintaluokan premium-kärry.

Meinaan jos parin tonnin rempan mahdollisuus tarkoittaa että ei uskalla ostaa, niin ei kyllä uskalla ostaa mitään tuon hintaluokan autoa käytettynä.

Ilmeisesti tuo on se vanhempi pienempitehoinen erad, en tiedä onko uudempi tehokkaampi parempi vain huonompi. Ja olisi myös mielenkiintoista tietää että osaako moottori matchata kytkeytyessään renkaiden kierroksia, jos osaa niin eihän se varsinaisesti vauhdista kytkeydy

Ei sillä, epäilemättä tuo erad on heikko kohta ko. autoissa (ilmajousituksen lisäksi jos sellainen on, mutta siitä ei voine hybriditekniikkaa syyttää), mutta jotain muuta kuin anekdootteja tarvisi jos pitäisi arvioida kuinka iso ongelma tuo oston kannalta on.
Tuon hintaisessa autossa varmasti menee touhutonni jos toinenkin, mutta ei vaan silti kiinnosta ostaa paskasti suunniteltua tekniikkaa ja tulee mieleen, että mitähän kaikkia muita suunnittelun kukkasia ko. autossa on, jos voimansiirron perusasiatkin ovat noin huonosti toteutettu...

Insinöörinä en arvosta huonosti suunniteltua tai toteutettua tekniikkaa.
 
Noissa vaan on usein, että se insinöörin mielestä hyvin suunniteltu tekniikka ei vastaa kaikilta osin vaatimuksiin mita valmistajalla on. Monessa ratkaisussa vaikka joku 1l/100km säästöä polttoainekuluissa kun tulee niin melkein sitten sama valmistajalle vaikka moottori vaatisi remppaa 150000 eikä 300000 kohdalla.
 
Noissa vaan on usein, että se insinöörin mielestä hyvin suunniteltu tekniikka ei vastaa kaikilta osin vaatimuksiin mita valmistajalla on.
No ei tietenkään välttämättä vastaa, autonvalmistajien tarkoituksena kun on tehdä voittoa. Teknisiä ratkaisuja on kuitenkin erilaisia ja osa valmistajista on tekniikaltaan onnistuneempia kuin toiset...
 
On noita samoja ongelmia uusissa long rangeissa myös ja todella pienillä kilsoilla jo paukkunut.
Ei siellä kyllä samoja ongelmia taida olla:
”LR-mallin esitteessä on eradin kohdalla maininta ”Sähkömoottorissa ei enää mekaanista irtikytkentää”

Tokihan niitä Eradeja varmasti hajoaa kaikista autoista missä sellainen on, mutta eri asia onko vika yleinen. Mutta kytkin ei varmasti hajoa jos sellaista ei ole.

Ja ne viat pitäisi suhteutetaan autokantaan. Tottakai Volvo työllistää pluggareihin erikoistunutta huoltoa kun Volvo on pluggareissa myyntijohtaja Suomessa.
Tai vaihtoehtoisesti kestävin ja edullisin hyvridi huoltaa on La Ferrari, sellaista kun en ole ikinä nähnyt suomalaisella korjaamolla.
 
Miten tuokin on noin paskasti tehty? Edelleen, Toyota/Lexus ainoa hybridi jonka uskaltaisi käytettynä ostaa.

Tuomonen T6/T8 kyllä houkutteli aikanansa mutta just noiden takia kiinnostus loppui kuin seinään.
Jos plugareista puhe, niin kyllä Mitsubishinkin uskaltaa käytettynä vallan mainiosti ostaa.

Yhtä kaikki, Nipponin ylivaltaa.

ETA:
Ite kans kattelin plugaria hankkiessani RAV4:sen ja Outlanderin lisäksi XC60 T8:ja, mutta totesin kohtuu pian, jotta nääh, monestakin eri syystä.
 
Toisaalta pitäisi tietää vähän kilometrejä, että tietäisi kuinka kohtuullinen tai kohtuuton remppa on. Jos 100k€ autoon tulee monta sataa tuhatta ajettuna parin tonnin remppa, niin eipä tuo silloin kovin hintava ole. Okei, samaa tekniikka on ~50k€ autoissakin, mutta silti. En tuon rempan perusteella pelkästään uskaltaisi ottaa kantaa tuleeko halvemmaksi tai kalliimmaksi pitää kuin keskimäärin tuon hintaluokan premium-kärry.

Meinaan jos parin tonnin rempan mahdollisuus tarkoittaa että ei uskalla ostaa, niin ei kyllä uskalla ostaa mitään tuon hintaluokan autoa käytettynä.

Ilmeisesti tuo on se vanhempi pienempitehoinen erad, en tiedä onko uudempi tehokkaampi parempi vain huonompi. Ja olisi myös mielenkiintoista tietää että osaako moottori matchata kytkeytyessään renkaiden kierroksia, jos osaa niin eihän se varsinaisesti vauhdista kytkeydy

Ei sillä, epäilemättä tuo erad on heikko kohta ko. autoissa (ilmajousituksen lisäksi jos sellainen on, mutta siitä ei voine hybriditekniikkaa syyttää), mutta jotain muuta kuin anekdootteja tarvisi jos pitäisi arvioida kuinka iso ongelma tuo oston kannalta on.
En ole koskaan ymmärtämyt logiikkaa, että mitä enemmän maksaa - sen matalampi pitäs olla riman maksaa lisää. Ja vieläpä niin, että tässä tapauksessa autovalmistaja kusee jonkun todella yksinkertaisen asian tekniikan suhteen, jota on käytetty eri muodoissaan jo vuosikymmeniä.

Kyllä itse olen yleensä lähtenyt siitä ajatuksesta liikkeelle, että jos maksan jostain premium tuotteesta, niin saan sillä premium hinnalla premiumia - en paskaa ja sekundaa. Mutta toki, jotkut ajattelee asiaa hiemon pervommalla tavalla.

Eikä tässä kait ollut kyse, ettäkö noissa tulis se vika monta sataa tuhatta ajettuna. Noissahan on tota vikaa paljon pienemmilläkin kilsoilla.

Taidat olla volvomiehiä, kun tekstistä paistaa hieman puolustamisen maku.
 
Premium tarkoittaa jotain ihan muuta kuin ultimaattinen luotettavuus.
Kenen mielestä se tarkoittaa? Miksi sen pitäisi tarkoittaa? Miksei se voisi tarkoittaa luotettavuutta? Mistä lähtien paskasta on pitänyt maksaa ekstraa?
Ihan kuin sen pitäisi olla itsestäänselvyys.

Ehkäpä asia pitäisi muotoilla jotenkin niin sitten, että volvo on vajonnut samaan sontalaariin vaggineiden kanssa.
 
Ei siellä kyllä samoja ongelmia taida olla:
”LR-mallin esitteessä on eradin kohdalla maininta ”Sähkömoottorissa ei enää mekaanista irtikytkentää”

Tokihan niitä Eradeja varmasti hajoaa kaikista autoista missä sellainen on, mutta eri asia onko vika yleinen. Mutta kytkin ei varmasti hajoa jos sellaista ei ole.

Ja ne viat pitäisi suhteutetaan autokantaan. Tottakai Volvo työllistää pluggareihin erikoistunutta huoltoa kun Volvo on pluggareissa myyntijohtaja Suomessa.
Tai vaihtoehtoisesti kestävin ja edullisin hyvridi huoltaa on La Ferrari, sellaista kun en ole ikinä nähnyt suomalaisella korjaamolla.

Jeps olisin varmaan voinut olla täsmällisempi sanavalinnoissa, mutta erad kuin erad ja porsii olipa mitä lie sisällä
 
Kenen mielestä se tarkoittaa? Miksi sen pitäisi tarkoittaa? Miksei se voisi tarkoittaa luotettavuutta? Mistä lähtien paskasta on pitänyt maksaa ekstraa?
Ihan kuin sen pitäisi olla itsestäänselvyys.

Ehkäpä asia pitäisi muotoilla jotenkin niin sitten, että volvo on vajonnut samaan sontalaariin vaggineiden kanssa.

Tilastojen mielestä.
 
Kia Optima on päättänyt alkaa ajoittain ilahduttamaan tällaisella viestillä:

1732026432264.png


Viesti menee yleensä pois kun auton käynnistää uusiksi. Moottorivalo jää välillä palamaan, mutta yleensä sekin katoaa. Googlen perusteella tuon virheen voi Kioissa ilmeisesti aiheuttaa suunnilleen mikä tahansa, mutta kai tuo pitäisi johonkin huoltoon roudata, jotta kuulee kuinka vitun monta tonnia tuokin korjaus tulee maksamaan...

Olisi vaan saatana pitänyt hävittää tuo saatanan romu silloin pari kuukautta sitten jo, kuten alkuperäinen suunnitelma oli. Itseasiassa näin jälkiviisana voi todeta, että olisi pitänyt ylipäätään skipata koko lataushybridi täysin turhana (ja kalliina) välivaiheena ja siirtyä suoraan siihen täyssähköön kuten tarkoitus oli.
Oliko 12v akku syypää vai isompi ongelma?

Täällä 160tkm nyt rikki, edelleen porskuttaa ilman vikoja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
266 236
Viestejä
4 609 996
Jäsenet
75 785
Uusin jäsen
nukkkuwa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom