Juuri optimaalinenhan tuollainen on sellaiselle joka joutuu tasaisesti ajelemaan pidempää pätkää. Esim tuttavapiirissä on tapauksia jotka ajavat tyyliin hki-tku välin useamman kerran viikkoon mitä ei nykyiset sähköautot tahdo oikeen edestakaisin mennä jos ajelee sitä vauhtia mitä tuolla porukka ajaa eli 130-140. Ja joo siitä selviäisi yhdellä nopealla latausstopilla mutta se on melkoista myrkkyä monelle pysähtyä edes siksi vartiksi auton takia.Onko tässä mitään järkeä:
Koeajossa uusi Skoda – ajoakussa iso yllätys
Uuden jätti-Skodan kovin uutuus on lataushybridiksi jos ei nyt ihan jättimäinen, niin ainakin todella iso ajoakku.www.is.fi
Eli plugari jonka akulla pääsee 100+ km. Hinta päälle 50k€ jolla rahalla saisi jo oikean sähköauton ja viimeistään sitten sähkö on halvempi kun ottaa huomioon tuon polttomoottorin vaatimat huollot.
Tuolla sitten moni varmaan vielä pihistelee ja ajaa aina sähköllä samalla kun bensatankkiin kerääntyy vettä ja pääsee maksamaan koneremppaa sun muuta.
Muut ajot kotikulmilla sitten 100% sähköllä.