Keskustelua hybridiautoista

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
879
Auris hommattu, oikeasti täydellisellä huoltokirjalla, toyota approved vaihtoauto, just huollettu ja just katsastettu, 2023 paistetut hankookin nastat, hyvät hankookin kesät, koukku, defan lämpöpaketti, 4-5 litrassa pyörivä keskikulutus pistää väkisinki hymyilyttämään, varsinkin kun edellinen 19 vuotta vanha quattro audin kanssa meni tuo 11L satasella, saas nähdä mihin ajan kanssa asettuu, erittäin mukava ajaa ja todella tyytyväinen autoon, tästä on hyvä jatkaa. :kahvi:
Mikäs Auris tämä nyt siis oli? :kahvi:

Plugin vai MHEV?
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 782
HEV tämä on, eli täyshybridi.
Oli tuollainen Corolla vuokralla muutaman päivän.
Näppärä kaupungissa, ei mitään fataalia vikaa. Siinä ne hyvät puolet.
Suurin yllätys oli C64 grafiikka keskinäytössä. Mittariston näyttö täynnä epäoleellista tingel tangelia. Fyysisesti liikuteltava vaihdekeppi, wtf. Jos katkaisee virran, niin pitää laittaa P ja sitten katkaista virta uudestaan. Auto ottaa nokkiinsa muuten eikä anna edes ovia lukita...
Rengasmelu riittävä 16" lötköillä. Muutaman kilsan siirrymillä kulutus ihan riittävä vrt PHEV. Ei jäänyt ikävä.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
806
Kyllähän kustannuksia vähän kannattaa verrata, jos autosta maksaa omalla rahalla. Auris ei ole tuolla USAn EPA kulutuksista mukana, mutta Corollan kanssa pitäisi kulutukset vertaantua hyvin. Muutama tonni tulee käyttökustannuksiin eroa esim 5 vuodessa noiden bensan hinnoilla ja muutama tonni lisää meidän hinnoilla. Tuonne tosiaan kannattaa vertailuun laittaa se oma kulkine, tai mitä on suunnittelemassa. Aika karmeitahan nuo kulutukset on monella merkillä ilman latausta noilla ladattavilla hybrideillä. Ja tavallisia hännättömiä hybridejä ei kaikki merkit ole edes osannut tehdä, vaan niillä hybridi tarkoittaa pelkästään plugaria.

 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
806
No kyllä Corolla ja esim juuri Auris verrokkina on ihan kohtuu taloudellinen säästäjä hybridinä. BMW plugarin sähkönkulutus on myös aika korkealla tasolla, kuten tuo 28 kWh/100 km osoittaa. Bensaa myös palaa akku tyhjänä melkoisesti vs oikea hybridi. EPA kulutukset on hyvä verrokki, eikä varmaan pettymyksiä tule kenellekään, kun saa omat ajot ajettua vähän muutenkin, kuin että ”ajoin kerran tälleen ja tälleen”. Vuoden ajot pakettiin ja sitten kattelee mitä saanut aikaan.

 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 482
Oli tuollainen Corolla vuokralla muutaman päivän.
Näppärä kaupungissa, ei mitään fataalia vikaa. Siinä ne hyvät puolet.
Suurin yllätys oli C64 grafiikka keskinäytössä. Mittariston näyttö täynnä epäoleellista tingel tangelia. Fyysisesti liikuteltava vaihdekeppi, wtf. Jos katkaisee virran, niin pitää laittaa P ja sitten katkaista virta uudestaan. Auto ottaa nokkiinsa muuten eikä anna edes ovia lukita...
Rengasmelu riittävä 16" lötköillä. Muutaman kilsan siirrymillä kulutus ihan riittävä vrt PHEV. Ei jäänyt ikävä.
Aika usein liiotellaan Toyotan paskuutta. Corolla on ihan hyvä perusauto eikä sen huonompi kuin moni samanhintainen verrokki. Toyotan hybridivoimalinja edelleen markkinoiden paras. Urheilemiseen sitten eri autot.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
806
MB GLS kuluttaa myös mukavasti sähköä, kun tuolla Fueleconomy sivuilla kuluttaa luokkaa 37 kWh/100 km. Eli aito neliveto, sähköllä pyöritetään perinteistä vaihdelaatikkoa syö kyllä kunnolla akkua ja plugarissa on syytä ollakin vähän isompi akku. RAV4 plugari syö sähköä samaa tahtia, kuin EQS täyssähköauto, joten ei se nyt ihan pohjanoteeraus ole senkään suhteen. Teslat ym oikeat sähköautot sitten liikkuu ihan muissa sfääreissä, mutta koitetaan pysyä nyt hybridi vehkeissä.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
806
Jos muuttaa hintoja sähkö 20 c/kWh ja bensa 6 $/ gal, niin 5 vuoden kustannukset ja säästö verrattuna perusbensa verrokkina muuttuu niin, että mikään ei enää tule kalliimmaksi polttoainekustannuksiltaan ja sähköllä eroa tulee jo kohtuullisesti. Voisi sanoa, että melkein rehvakkaasti. 20 c/kWh tosin edellyttää kotilatausta. RAV4 plugari pärjää kuitenkin hyvin vertailussa vielä nykytilanteessa kohtuu kokoisena autona. Hyundai ionic ja Prius on vielä astetta edistyneempiä ja niillä saa sen 10 000$ säästön rajan rikki vs tuo verrokki bensakone 8,4 L/100 km kulutuksella. Tuo taitaa olla aika tarkkaan se mitä vuoden 2011 RAV4 2,0 bensa kuluttaa meidän ajossa.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
66
No kyllä Corolla ja esim juuri Auris verrokkina on ihan kohtuu taloudellinen säästäjä hybridinä. BMW plugarin sähkönkulutus on myös aika korkealla tasolla, kuten tuo 28 kWh/100 km osoittaa. Bensaa myös palaa akku tyhjänä melkoisesti vs oikea hybridi. EPA kulutukset on hyvä verrokki, eikä varmaan pettymyksiä tule kenellekään, kun saa omat ajot ajettua vähän muutenkin, kuin että ”ajoin kerran tälleen ja tälleen”. Vuoden ajot pakettiin ja sitten kattelee mitä saanut aikaan.

S206 menee kehäpyörityksissä 15-20 kwh/100km. En lähtisi bemarin kulutuksella dissaamaan kaikkia muita kuin Toyotan hybridejä
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
2 216
Oli tuollainen Corolla vuokralla muutaman päivän.
Näppärä kaupungissa, ei mitään fataalia vikaa. Siinä ne hyvät puolet.
Suurin yllätys oli C64 grafiikka keskinäytössä. Mittariston näyttö täynnä epäoleellista tingel tangelia. Fyysisesti liikuteltava vaihdekeppi, wtf. Jos katkaisee virran, niin pitää laittaa P ja sitten katkaista virta uudestaan. Auto ottaa nokkiinsa muuten eikä anna edes ovia lukita...
Rengasmelu riittävä 16" lötköillä. Muutaman kilsan siirrymillä kulutus ihan riittävä vrt PHEV. Ei jäänyt ikävä.
Miten niin tuollainen Corolla, kun @aild :han oli hommannut Auris hybridin.

Auriksessa on omien korvieni mukaan pienempi rengasmelu kuin Corollassa, kunhan renkaat ovat yhtä tuoreet, eli ei mitään 2013-2018 Aurista alkuperäisillä renkaillaan vs. uudehko Corolla tuoreilla kumeilla.

Vaihdekeppiin, P-vaihteeseen, virrankatkaisuun ja ovien lukitsemiseen liittyvät moitteesikaan eivät päde Aurikseen oman 2016 ja kaverin 2014 farkkuhybridien perusteella. Vaihdekeppi on toki fyysinen, mutta 5 cm pitkä nyrkin sisään varsineen mahtuva nysä, joka vaihteen valinnan jälkeen palautuu aina keskiasentoonsa. Erittäin kevyt ja vaivaton käyttää ahtaissa venkslauksissa. Liitteessä on kuva Auris hybridin nysästä.

Kun auto on jarrulla pysäytetty, painan Stop-nappia (jolloin P-napin vihreä valo syttyy 2 sekunniksi parkin kytkeytymisen merkiksi), irrotan turvavyön, nousen ulos autosta, heilautan oven kiinni ja hipaisen sormella/kämmensyrjällä oven tunnistimesta ovet lukkoon. Auto ei ota nokkiinsa, P-vaihde menee automaattisesti Stop-napin jälkeen päälle, ja ovet saa lukittua. Jyrkkään mäkeen joutuu tietysti nyppäisemään käsijarrun P:n kaveriksi.

Lyhyemmin kirjoitettuna painan Stop-nappia, tulen ulos autosta ja hipaisen ovenkahvaa lukitakseni ovet.

Ei se toki kiellettyä ole painaa ensin P-nappia ja vasta sitten Stop-nappia, mutta saman asian (ja nopeammin) ajaa pelkkä Stop-nappi. Joku vanhempi automaattiautoilija ehkä tuntee olonsa kotoisammaksi, kun löytyy vaihtoehtoinen pidempi tapa, jossa painetaan itse parkki päälle ja sitten vasta sammutetaan auto. Itse painan pelkkää stoppia ja automatiikka kytkee parkin.
 

Liitteet

Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
439
Miten niin tuollainen Corolla, kun @aild :han oli hommannut Auris hybridin.

Auriksessa on omien korvieni mukaan pienempi rengasmelu kuin Corollassa, kunhan renkaat ovat yhtä tuoreet, eli ei mitään 2013-2018 Aurista alkuperäisillä renkaillaan vs. uudehko Corolla tuoreilla kumeilla.

Vaihdekeppiin, P-vaihteeseen, virrankatkaisuun ja ovien lukitsemiseen liittyvät moitteesikaan eivät päde Aurikseen oman 2016 ja kaverin 2014 farkkuhybridien perusteella. Vaihdekeppi on toki fyysinen, mutta 5 cm pitkä nyrkin sisään varsineen mahtuva nysä, joka vaihteen valinnan jälkeen palautuu aina keskiasentoonsa. Erittäin kevyt ja vaivaton käyttää ahtaissa venkslauksissa. Liitteessä on kuva Auris hybridin nysästä.

Kun auto on jarrulla pysäytetty, painan Stop-nappia (jolloin P-napin vihreä valo syttyy 2 sekunniksi parkin kytkeytymisen merkiksi), irrotan turvavyön, nousen ulos autosta, heilautan oven kiinni ja hipaisen sormella/kämmensyrjällä oven tunnistimesta ovet lukkoon. Auto ei ota nokkiinsa, P-vaihde menee automaattisesti Stop-napin jälkeen päälle, ja ovet saa lukittua. Jyrkkään mäkeen joutuu tietysti nyppäisemään käsijarrun P:n kaveriksi.

Lyhyemmin kirjoitettuna painan Stop-nappia, tulen ulos autosta ja hipaisen ovenkahvaa lukitakseni ovet.

Ei se toki kiellettyä ole painaa ensin P-nappia ja vasta sitten Stop-nappia, mutta saman asian (ja nopeammin) ajaa pelkkä Stop-nappi. Joku vanhempi automaattiautoilija ehkä tuntee olonsa kotoisammaksi, kun löytyy vaihtoehtoinen pidempi tapa, jossa painetaan itse parkki päälle ja sitten vasta sammutetaan auto. Itse painan pelkkää stoppia ja automatiikka kytkee parkin.
Jotkut ihmiset on sellaisia, että pakko keksimällä keksiä niitä huonoja asioita.

Vähän sama kuin moottori lehti testasi Corolla cross:ia, eivät keksineet muuta moitittavaa kuin liian pienen varoitusvalon polttoaineen vähyydestä, mutta jotain negatiivista piti keksimällä keksiä.
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 782
Jotkut ihmiset on sellaisia, että pakko keksimällä keksiä niitä huonoja asioita.

Vähän sama kuin moottori lehti testasi Corolla cross:ia, eivät keksineet muuta moitittavaa kuin liian pienen varoitusvalon polttoaineen vähyydestä, mutta jotain negatiivista piti keksimällä keksiä.
Joo näin se on. Pakko olla.

Ilmeisesti corolla ja Auris on eri ratkaisuilla. Molemmat aivan mahtavia.

Jos olis niin paljon rahaa, että voisin ostaa saippuaa, bensaa ja jauhettua alumiinia, niin ajaisin Bemarin hiekkakuopalle ja polttaisin termiitillä. Tämän jälkeen ostaisin parhaan Corollan, lisämuistila ja levyasemalla.
Voititte
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 665
Joo näin se on. Pakko olla.

Ilmeisesti corolla ja Auris on eri ratkaisuilla. Molemmat aivan mahtavia.

Jos olis niin paljon rahaa, että voisin ostaa saippuaa, bensaa ja jauhettua alumiinia, niin ajaisin Bemarin hiekkakuopalle ja polttaisin termiitillä. Tämän jälkeen ostaisin parhaan Corollan, lisämuistila ja levyasemalla.
Voititte
Älä unohda Relaxia joka on paras kaikessa ja korvaa ihan kaiken. Paitsi niitä mitä ei korvaa, mutta silti se on paras. Vaikkei olisi, niin on. Onhan se Toyota.
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
439
Todistin väittämäni ainakin kahteen kertaan oikeaksi eikä tarvinnut tehdä sitä edes itse, saavutus sekin.
 
Liittynyt
30.04.2024
Viestejä
288
Et osaa hyväksyä voittoa?
En tiedä kuka täällä on voittanut tai mistä te kisailette mutta kyllä se sinun bemarisikin on aika muovinen kauppakassi, kun s500e mersuun vertaa. Joku järkevämpi ei olisi edes alkanut vertailla noita, kun ei pyöri läheskään samassa sarjassa. Corollan fyysinen vaihdekeppi ja säästät 30k€, moni tykkää. :D Vitsikeslustelua vain, ei tarvitse ottaa nokkiinsa.
 
Viimeksi muokattu:

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 782
En tiedä kuka täällä on voittanut tai mistä te kisailette mutta kyllä se sinun bemarisikin on aika muovinen kauppakassi, kun s500e mersuun vertaa. Joku järkevämpi ei olisi edes alkanut vertailla noita, kun ei pyöri läheskään samassa sarjassa. Corollan fyysinen vaihdekeppi ja säästät 30k€, moni tykkää. :D Vitsikeslustelua vain, ei tarvitse ottaa nokkiinsa.
Niin, sattui vain olla ropolla alla ja pitkästä aikaa pääsin tutustumaan nykyaikaiseen tuotteeseen. Ei istu mulle vaikka ihan toimiva perus peli. Kyllä on vaikeaa, varmaan sun ässä ihan paska verrattuna Bentleyn parhaaseen malliin. Kiinnostaako? Ei varmaan.

Se mikä on jännää, niin Corollassa on hyvä aihio mikä kilpailisi luokkaa kalliimpien kanssa jos pienet asiat olisi tehty vähän paremmin.
En jatka tästä enempää koska ei kiinnosta riittävästi.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 482
Niin, sattui vain olla ropolla alla ja pitkästä aikaa pääsin tutustumaan nykyaikaiseen tuotteeseen. Ei istu mulle vaikka ihan toimiva perus peli. Kyllä on vaikeaa, varmaan sun ässä ihan paska verrattuna Bentleyn parhaaseen malliin. Kiinnostaako? Ei varmaan.

Se mikä on jännää, niin Corollassa on hyvä aihio mikä kilpailisi luokkaa kalliimpien kanssa jos pienet asiat olisi tehty vähän paremmin.
En jatka tästä enempää koska ei kiinnosta riittävästi.
Toyota konsernilla on Lexus joka kilpailee kalliimpien kanssa, ollen myös kalliimpia. Lexus on Toyota jossa pikkuasiat ovat tehty emomerkkiänsä paremmin. Voimalinjat jne. ovat samoja mutta yleensä hieman tehokkaampana ja "pehmeämpänä" kuin Toyotassa. Sisutan laatu, hiljaisuus jne. vaikutelma ihan eri levelillä.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
3 025
Toyota konsernilla on Lexus joka kilpailee kalliimpien kanssa, ollen myös kalliimpia. Lexus on Toyota jossa pikkuasiat ovat tehty emomerkkiänsä paremmin. Voimalinjat jne. ovat samoja mutta yleensä hieman tehokkaampana ja "pehmeämpänä" kuin Toyotassa. Sisutan laatu, hiljaisuus jne. vaikutelma ihan eri levelillä.
Toyota on vaan sen verran hinnakas perusmerkki varsinkin plugin puolella, että varsinkin pluggareissa jos ei täysin halvinta karvalakkia katsota, niin aletaan olemaan siellä premium merkkien hintaluokassa. En esim. itse molempia ajaneena pystyisi millään perustelemaan itselleni Premium varusteltuja RAV4 pluggaria vs. vaikka Core XC60, toki kukin makunsa mukaan eikö kumpikaan ole huono auto. Ja noiden vertailu on minusta ihan reilua kun puhutaan saman hintaisista autoista.

IMO Toyota on pärjää hyvin kilpailussa itselataavissa (toki sielläkin on vähän hintava) mutta pluggareissa hinta lähtee liikaa laukalle.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 620
Plugari RAVistimen hinnat kuulemma putoaa lähiaikoina roimasti. Ennakoivat jopa 6-7k€ alennusta. Tiedettiin vain tuolla autoiluun keskittyvällä foorumilla.
Onhan tuo hintaluokka ollut aivan käsittämätön. Ihmekös noita on rahdattu kainalot märkänä ulkomailta. Jos ei Suzukin merkki haittaa niin niitähän saa ulkomailta käytännössä uudenveroisia alle 40k€.
 
Liittynyt
30.04.2024
Viestejä
288
Toyota on vaan sen verran hinnakas perusmerkki varsinkin plugin puolella, että varsinkin pluggareissa jos ei täysin halvinta karvalakkia katsota, niin aletaan olemaan siellä premium merkkien hintaluokassa. En esim. itse molempia ajaneena pystyisi millään perustelemaan itselleni Premium varusteltuja RAV4 pluggaria vs. vaikka Core XC60, toki kukin makunsa mukaan eikö kumpikaan ole huono auto. Ja noiden vertailu on minusta ihan reilua kun puhutaan saman hintaisista autoista.

IMO Toyota on pärjää hyvin kilpailussa itselataavissa (toki sielläkin on vähän hintava) mutta pluggareissa hinta lähtee liikaa laukalle.
Se on vähän mitä kukin arvostaa. Nuo kiinalaiset volvot hajoilee ja korjaus maksaa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 379
Osaako kukaan sanoa noiden tuontiautojen takuu-hommista?
Olisi hankinnassa vm 2021 Seat Leon e-hybrid, ja takuuta kuulema ollut vain 2 vuotta. Auto tuotu Saksasta.
Onko oikeasti noin, kun Suomen päässä mainostetaan että on 5 vuotta? Mahtaakohan akkutakuutakaan olla...
Pystyykö akun kuntoa itse selvittämään jotenkin? Autolla ajettu 40tkm.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
3 025
Se on vähän mitä kukin arvostaa. Nuo kiinalaiset volvot hajoilee ja korjaus maksaa.
Kyllä, nimenomaan kukin arvostaa mitä haluaa, mutta itselleni menee vähän ohi ostaa 60k€+ auto säästämistarkoituksessa. Ja kun katsoo myyntitilastoja niin näyttää suurin osa olevan samaa mieltä kun, RAV4 (ja Toyotat ylipäätään) myy paremmin itselataavana tai bensana, ja XC60 (ja muut Volvot ja premiumit) pluggarina.

Jos se Ruotsissa tehty Volvo on liian kiinalainen niin voit ostaa about samaan hintaan vaikka Q5:n.
 
  • Tykkää
Reactions: Sid
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 482
Tuon plugari RAVin hinnalla saisi jo itselaataavan Lexus NX:n eikä plugari NX:kään enää niin paljoa kalliimpi ole.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
201
Tuon plugari RAVin hinnalla saisi jo itselaataavan Lexus NX:n eikä plugari NX:kään enää niin paljoa kalliimpi ole.
Mä kävin koeajamassa ennen plug-in RAV4: n hankkimista XC40 plugarin, bemarin X1 plugarin ja GLC plugarin. Noista kaikki oli suurin piirtein saman hintaisia, enkä nyt löytänyt laatuvaikutelmasta hirveästi eroavaisuuksia, johtuen varmasti siitä että kaikki oli enemmän tai vähemmän peruspaketeilla minun budjettiini soveltuvia. Joka oli siinä 50k paikkeilla.

Siihen hintaan ei saa uudenveroista Lexuksen plugaria, joten en osaa siitä sanoa mitään. Eihän tämä nyt mitään kauneuskilpailuita voita, mutta ei se ole tarpeenkaan. Volvon hybridi on tuttu jo ennestään, oli aiemmin V90 T8 R-design paketilla joka oli kaikin puolin laadukas laite. Mutta myös paljon kalliimpi. Toyota on perusvarma ratkaisu.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
806
Toyota on vaan sen verran hinnakas perusmerkki varsinkin plugin puolella, että varsinkin pluggareissa jos ei täysin halvinta karvalakkia katsota, niin aletaan olemaan siellä premium merkkien hintaluokassa. En esim. itse molempia ajaneena pystyisi millään perustelemaan itselleni Premium varusteltuja RAV4 pluggaria vs. vaikka Core XC60, toki kukin makunsa mukaan eikö kumpikaan ole huono auto. Ja noiden vertailu on minusta ihan reilua kun puhutaan saman hintaisista autoista.

IMO Toyota on pärjää hyvin kilpailussa itselataavissa (toki sielläkin on vähän hintava) mutta pluggareissa hinta lähtee liikaa laukalle.
Nää onkin niin paljon maku kysymyksiä. Itte ei pystyisi millään ottamaan mitään Volvon XC60:stä plugaria. Ja lienee ihan kelvollinen mieltymys seikka sekin pitäisi olla. Pitäisikö tässä ruveta laittamaan pölkylle kaikki, jolla on omasta mielestä niille liian kallis auto. S mersulla ajajat suoraan kuritushuoneeseen ja muilta sitten vaikka puolet elimistä luovutukseen, koska kyllähän tuollaiset jo nyppii.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 059
Osaako kukaan sanoa noiden tuontiautojen takuu-hommista?
Olisi hankinnassa vm 2021 Seat Leon e-hybrid, ja takuuta kuulema ollut vain 2 vuotta. Auto tuotu Saksasta.
Onko oikeasti noin, kun Suomen päässä mainostetaan että on 5 vuotta? Mahtaakohan akkutakuutakaan olla...
Pystyykö akun kuntoa itse selvittämään jotenkin? Autolla ajettu 40tkm.
Se on juuri noin, ellei saksassa ole ostettu jatkotakuuta (olisiko sellainen sitten kuitenkaan edes suomessa voimassa, sitä en osaa sanoa). Itsekin mietin pitkään tuollaista ja päädyin priukseen, kun siihen relaxin saa ihan vain huoltamalla. Tosin ei ole kummassakaan priuksessa ihmeempiä vikoja ollut vielä puolen vuoden aikana, eikä aiemmassakaan ollut mitään, joten sikäli ei harmita. Tietysti saksalaisen ajettavuutta aina vaan kaipailee, mutta tylsät toyotat on itsellä olleet ne luotettavimmat autot
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
3 025
Nää onkin niin paljon maku kysymyksiä. Itte ei pystyisi millään ottamaan mitään Volvon XC60:stä plugaria. Ja lienee ihan kelvollinen mieltymys seikka sekin pitäisi olla. Pitäisikö tässä ruveta laittamaan pölkylle kaikki, jolla on omasta mielestä niille liian kallis auto. S mersulla ajajat suoraan kuritushuoneeseen ja muilta sitten vaikka puolet elimistä luovutukseen, koska kyllähän tuollaiset jo nyppii.
Sen nyt pitäisi olla itsestäänselvyys jota ei tarvi sanoa, että jokainen saa ostaa ihan mitä lystää. Mutta kaikki mielipiteet eivät ole yhtä yleisiä, ja suurin osa ottaa enemmin sen Volvon, Mersun tai Bemarin kuin Toyotan, jos hinta alkaa lähestyä samaa.

Joku syy sille on, että vaikka Toyota on Suomen myydyin automerkki ja hybridien pioneerejä, niin Volvo, Mercedes ja BMW myyvät kaikki monikertaisesti enemmän pluggareita kuin Toyota (eikä Audikaan ole kaukana perässä).

Minusta se on se että Toyotan pluggarien hinnat on liian kovia ja nousee sinne premium merkkien luokkaan. Esim. Skodat sen sijaan käy kaupaksi paremmin halvemmalla hinnalla.

Mikä se syy on sinusta jos ei tuo?

Edit: Ja jos tuo huhuttu hinnanlasku pitää paikkansa, en ollut ennen kuullut tästä - niin se voi toki tilannetta muuttaa. Ihan hyvä auto se RAV4 on, mutta hinnan pitäisi kilpailukykyinen ollakseen IMO alkaa nelosella, ei viitosella saati vähänkin varusteltuja kuutosella.
 
Viimeksi muokattu:

jrp

Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
925
Joku syy sille on, että vaikka Toyota on Suomen myydyin automerkki ja hybridien pioneerejä, niin Volvo, Mercedes ja BMW myyvät kaikki monikertaisesti enemmän pluggareita kuin Toyota (eikä Audikaan ole kaukana perässä).

Minusta se on se että Toyotan pluggarien hinnat on liian kovia ja nousee sinne premium merkkien luokkaan. Esim. Skodat sen sijaan käy kaupaksi paremmin halvemmalla hinnalla.

Mikä se syy on sinusta jos ei tuo?
Suurin syy lienee Toytan plugarimallisto, joka on niukkaakin niukempi. Kokonaista kolme vaihtoehtoa, jotka suhteellisen uusia.
Ns. premium merkit ovat myös suosittuja liisareina, joka selittää niiden suosion hinnakkaammissa autoissa. Omalla rahalla ostetaan mieluummin edullisempia ja hyväksi havaittuja merkkejä.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
806
Vaikea sanoa miksi joku jotain valintojaan tekee. Omalla kohdalla sattui plugari sopivasti olemaan sellainen, että hintaeron takaisin maksu oli n 4 vuodessa ja sitten pystyi laittamaan aika paljon miellyttävämmän kulkineen tilalle, kun vaihdoin. Tämä tuli tietysti vain ottamalla polttoaineen kustannukset verrokiksi. Pääasia, että kaille löytyy rahansa arvoinen auto omasta mielestä. Mulle ei ole tuntunut RAV4 plugari saatuun laatuun vielä järjettömän hintaiselta. Syynä varmaan omalla kohdalla nuo auton ominaisuudet, joita itse olin kasannut jo valmiiksi. Vaihtoon meni heti kun sai tilauksia jättää 1 vuoden ajettu hybridi versio. Pitäisikö tähän vielä laittaa noita premium verrokkien datoja, niin saadaan lisää höyryä saunaan. Kuga olisi ollut näppärä, mutta meillä on vain AWD versiot kelpuullisia, niin vajaavedot jää pois kokonaan.

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
249 033
Viestejä
4 349 638
Jäsenet
72 304
Uusin jäsen
Stekkode

Hinta.fi

Ylös Bottom