Keskustelua hybridiautoista

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
879
Auris hommattu, oikeasti täydellisellä huoltokirjalla, toyota approved vaihtoauto, just huollettu ja just katsastettu, 2023 paistetut hankookin nastat, hyvät hankookin kesät, koukku, defan lämpöpaketti, 4-5 litrassa pyörivä keskikulutus pistää väkisinki hymyilyttämään, varsinkin kun edellinen 19 vuotta vanha quattro audin kanssa meni tuo 11L satasella, saas nähdä mihin ajan kanssa asettuu, erittäin mukava ajaa ja todella tyytyväinen autoon, tästä on hyvä jatkaa. :kahvi:
Mikäs Auris tämä nyt siis oli? :kahvi:

Plugin vai MHEV?
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 779
HEV tämä on, eli täyshybridi.
Oli tuollainen Corolla vuokralla muutaman päivän.
Näppärä kaupungissa, ei mitään fataalia vikaa. Siinä ne hyvät puolet.
Suurin yllätys oli C64 grafiikka keskinäytössä. Mittariston näyttö täynnä epäoleellista tingel tangelia. Fyysisesti liikuteltava vaihdekeppi, wtf. Jos katkaisee virran, niin pitää laittaa P ja sitten katkaista virta uudestaan. Auto ottaa nokkiinsa muuten eikä anna edes ovia lukita...
Rengasmelu riittävä 16" lötköillä. Muutaman kilsan siirrymillä kulutus ihan riittävä vrt PHEV. Ei jäänyt ikävä.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
804
Kyllähän kustannuksia vähän kannattaa verrata, jos autosta maksaa omalla rahalla. Auris ei ole tuolla USAn EPA kulutuksista mukana, mutta Corollan kanssa pitäisi kulutukset vertaantua hyvin. Muutama tonni tulee käyttökustannuksiin eroa esim 5 vuodessa noiden bensan hinnoilla ja muutama tonni lisää meidän hinnoilla. Tuonne tosiaan kannattaa vertailuun laittaa se oma kulkine, tai mitä on suunnittelemassa. Aika karmeitahan nuo kulutukset on monella merkillä ilman latausta noilla ladattavilla hybrideillä. Ja tavallisia hännättömiä hybridejä ei kaikki merkit ole edes osannut tehdä, vaan niillä hybridi tarkoittaa pelkästään plugaria.

 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
804
No kyllä Corolla ja esim juuri Auris verrokkina on ihan kohtuu taloudellinen säästäjä hybridinä. BMW plugarin sähkönkulutus on myös aika korkealla tasolla, kuten tuo 28 kWh/100 km osoittaa. Bensaa myös palaa akku tyhjänä melkoisesti vs oikea hybridi. EPA kulutukset on hyvä verrokki, eikä varmaan pettymyksiä tule kenellekään, kun saa omat ajot ajettua vähän muutenkin, kuin että ”ajoin kerran tälleen ja tälleen”. Vuoden ajot pakettiin ja sitten kattelee mitä saanut aikaan.

 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 480
Oli tuollainen Corolla vuokralla muutaman päivän.
Näppärä kaupungissa, ei mitään fataalia vikaa. Siinä ne hyvät puolet.
Suurin yllätys oli C64 grafiikka keskinäytössä. Mittariston näyttö täynnä epäoleellista tingel tangelia. Fyysisesti liikuteltava vaihdekeppi, wtf. Jos katkaisee virran, niin pitää laittaa P ja sitten katkaista virta uudestaan. Auto ottaa nokkiinsa muuten eikä anna edes ovia lukita...
Rengasmelu riittävä 16" lötköillä. Muutaman kilsan siirrymillä kulutus ihan riittävä vrt PHEV. Ei jäänyt ikävä.
Aika usein liiotellaan Toyotan paskuutta. Corolla on ihan hyvä perusauto eikä sen huonompi kuin moni samanhintainen verrokki. Toyotan hybridivoimalinja edelleen markkinoiden paras. Urheilemiseen sitten eri autot.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
804
MB GLS kuluttaa myös mukavasti sähköä, kun tuolla Fueleconomy sivuilla kuluttaa luokkaa 37 kWh/100 km. Eli aito neliveto, jolla pyöritetään perinteistä vaihdelaatikkoa syö kyllä kunnolla akkua ja plugarissa on syytä ollakin vähän isompi akku. RAV4 plugari syö sähköä samaa tahtia, kuin EQS täyssähköauto, joten ei se nyt ihan pohjanoteeraus ole senkään suhteen. Teslat ym oikeat sähköautot sitten liikkuu ihan muissa sfääreissä, mutta koitetaan pysyä nyt hybridi vehkeissä.

 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
804
Jos muuttaa hintoja sähkö 20 c/kWh ja bensa 6 $/ gal, niin 5 vuoden kustannukset ja säästö verrattuna perusbensa verrokkina muuttuu niin, että mikään ei enää tule kalliimmaksi polttoainekustannuksiltaan ja sähköllä eroa tulee jo kohtuullisesti. Voisi sanoa, että melkein rehvakkaasti. 20 c/kWh tosin edellyttää kotilatausta. RAV4 plugari pärjää kuitenkin hyvin vertailussa vielä nykytilanteessa kohtuu kokoisena autona. Hyundai ionic ja Prius on vielä astetta edistyneempiä ja niillä saa sen 10 000$ säästön rajan rikki vs tuo verrokki bensakone 8,4 L/100 km kulutuksella. Tuo taitaa olla aika tarkkaan se mitä vuoden 2011 RAV4 2,0 bensa kuluttaa meidän ajossa.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
66
No kyllä Corolla ja esim juuri Auris verrokkina on ihan kohtuu taloudellinen säästäjä hybridinä. BMW plugarin sähkönkulutus on myös aika korkealla tasolla, kuten tuo 28 kWh/100 km osoittaa. Bensaa myös palaa akku tyhjänä melkoisesti vs oikea hybridi. EPA kulutukset on hyvä verrokki, eikä varmaan pettymyksiä tule kenellekään, kun saa omat ajot ajettua vähän muutenkin, kuin että ”ajoin kerran tälleen ja tälleen”. Vuoden ajot pakettiin ja sitten kattelee mitä saanut aikaan.

S206 menee kehäpyörityksissä 15-20 kwh/100km. En lähtisi bemarin kulutuksella dissaamaan kaikkia muita kuin Toyotan hybridejä
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
2 214
Oli tuollainen Corolla vuokralla muutaman päivän.
Näppärä kaupungissa, ei mitään fataalia vikaa. Siinä ne hyvät puolet.
Suurin yllätys oli C64 grafiikka keskinäytössä. Mittariston näyttö täynnä epäoleellista tingel tangelia. Fyysisesti liikuteltava vaihdekeppi, wtf. Jos katkaisee virran, niin pitää laittaa P ja sitten katkaista virta uudestaan. Auto ottaa nokkiinsa muuten eikä anna edes ovia lukita...
Rengasmelu riittävä 16" lötköillä. Muutaman kilsan siirrymillä kulutus ihan riittävä vrt PHEV. Ei jäänyt ikävä.
Miten niin tuollainen Corolla, kun @aild :han oli hommannut Auris hybridin.

Auriksessa on omien korvieni mukaan pienempi rengasmelu kuin Corollassa, kunhan renkaat ovat yhtä tuoreet, eli ei mitään 2013-2018 Aurista alkuperäisillä renkaillaan vs. uudehko Corolla tuoreilla kumeilla.

Vaihdekeppiin, P-vaihteeseen, virrankatkaisuun ja ovien lukitsemiseen liittyvät moitteesikaan eivät päde Aurikseen oman 2016 ja kaverin 2014 farkkuhybridien perusteella. Vaihdekeppi on toki fyysinen, mutta 5 cm pitkä nyrkin sisään varsineen mahtuva nysä, joka vaihteen valinnan jälkeen palautuu aina keskiasentoonsa. Erittäin kevyt ja vaivaton käyttää ahtaissa venkslauksissa. Liitteessä on kuva Auris hybridin nysästä.

Kun auto on jarrulla pysäytetty, painan Stop-nappia (jolloin P-napin vihreä valo syttyy 2 sekunniksi parkin kytkeytymisen merkiksi), irrotan turvavyön, nousen ulos autosta, heilautan oven kiinni ja hipaisen sormella/kämmensyrjällä oven tunnistimesta ovet lukkoon. Auto ei ota nokkiinsa, P-vaihde menee automaattisesti Stop-napin jälkeen päälle, ja ovet saa lukittua. Jyrkkään mäkeen joutuu tietysti nyppäisemään käsijarrun P:n kaveriksi.

Lyhyemmin kirjoitettuna painan Stop-nappia, tulen ulos autosta ja hipaisen ovenkahvaa lukitakseni ovet.

Ei se toki kiellettyä ole painaa ensin P-nappia ja vasta sitten Stop-nappia, mutta saman asian (ja nopeammin) ajaa pelkkä Stop-nappi. Joku vanhempi automaattiautoilija ehkä tuntee olonsa kotoisammaksi, kun löytyy vaihtoehtoinen pidempi tapa, jossa painetaan itse parkki päälle ja sitten vasta sammutetaan auto. Itse painan pelkkää stoppia ja automatiikka kytkee parkin.
 

Liitteet

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 874
Viestejä
4 342 572
Jäsenet
72 289
Uusin jäsen
nighoo

Hinta.fi

Ylös Bottom