Keskustelua hybridiautoista

Yhtä toyotan 2016 vuoden hybridiä katsellut, mutta huoltokirja on tämän näköinen, pieniä ylityksiä kilometrien puolesta ja yksi huoltoväli mikä venähtänyt 23kk mittaiseksi, onko akkutakuukaan/relax voimassakaan enää näitten takia? eli unohtaakko koko auto ja kattoa toista tilalle?
 

Liitteet

  • 1e945fe3-8e5e-4f71-b559-e9133de31a6b.jpeg
    1e945fe3-8e5e-4f71-b559-e9133de31a6b.jpeg
    448,9 KB · Luettu: 135
  • 64b9df04-b380-4ed9-bab2-21f49df5b628.jpeg
    64b9df04-b380-4ed9-bab2-21f49df5b628.jpeg
    361,7 KB · Luettu: 136
Viimeksi muokattu:
Soitin tuonne merkkihuoltoon ja relax turva on voimassa autossa, akkutakuusta ei osannut suoraan sanoa, mutta sen kuitenkin kertoi että ei olis niin huolissaan siitä toyotan kohdalla, akkuja kun ei juurikaan näihin tarvitse vaihtaa.
 
Soitin tuonne merkkihuoltoon ja relax turva on voimassa autossa, akkutakuusta ei osannut suoraan sanoa, mutta sen kuitenkin kertoi että ei olis niin huolissaan siitä toyotan kohdalla, akkuja kun ei juurikaan näihin tarvitse vaihtaa.

Kannattaa toi eka ainakin pyytää kirjallisena ja toisen kommentin voi unohtaa se ei auta mitään.

Ei ole Toyotan palvelut enää sitä mitä olivat 20 vuotta sitten. Ilmeisesti nykyään varaa olla epäystävällisiä kun autot myyvät.
 
Kannattaa toi eka ainakin pyytää kirjallisena ja toisen kommentin voi unohtaa se ei auta mitään.

Ei ole Toyotan palvelut enää sitä mitä olivat 20 vuotta sitten. Ilmeisesti nykyään varaa olla epäystävällisiä kun autot myyvät.
Jep, se on se 2.0 hybridien lämmönvaihtimen ruostuminen aika hyvä esimerkki kun laittoivat artistin maksamaan, tai rav4 akun johtoliittimen hapertumisella sama homma. Ei ole Toyota entisellään vaan on ottanut liikaa mallia saksalaisten jälkimarkkinoinnista=perävalotakuu..
 
Jep, se on se 2.0 hybridien lämmönvaihtimen ruostuminen aika hyvä esimerkki kun laittoivat artistin maksamaan, tai rav4 akun johtoliittimen hapertumisella sama homma. Ei ole Toyota entisellään vaan on ottanut liikaa mallia saksalaisten jälkimarkkinoinnista=perävalotakuu..

En sanoisi että kyseessä on kokonaan itse Toyota, vaan enemmänkin maahantuojan munattomuus asiassa, he kun pystyvät myös vaikuttamaan asiaan. Muissa maissa noita lämmönvaihtimia on nimittäin korjattu ihan takuuna, toki jokainen tulosta tekevä yritys koittaa mennä siitä missä aitaa ei ole ja maksattaa tälläiset asiat käyttäjällä.
 
En sanoisi että kyseessä on kokonaan itse Toyota, vaan enemmänkin maahantuojan munattomuus asiassa, ...
Mikäs se maahantuoja olikaan ? :)

Siis olen ymmärttänyt että Toyota tuonut jo pitkään itse autonsa maahan, maahantuonti yhtiösiis samaa konsernia euroopan Tyotan kanssa jne.

Kilpailutilanne sallii huonomman jälkimarkkinoiden hoidon vs joku toinen markkina.
 
Mikäs se maahantuoja olikaan ? :)

Siis olen ymmärttänyt että Toyota tuonut jo pitkään itse autonsa maahan, maahantuonti yhtiösiis samaa konsernia euroopan Tyotan kanssa jne.

Kyllä, tarkoitin sillä sitä että kerta näissä on maakohtaisia eroja niin jotain suomessa tehdään erilailla (kokeillaan ensin maksattaa asiakkaalla) koska täällä ei mene mukamas takuuseen.

Suomalaiset tunnetaan ihmisinä jotka vain jupisee ja maksaa kiltisti, kun jossain jenkeissä on joukkokanne heti pystyssä.
 
Kyllä, tarkoitin sillä sitä että kerta näissä on maakohtaisia eroja niin jotain suomessa tehdään erilailla (kokeillaan ensin maksattaa asiakkaalla) koska täällä ei mene mukamas takuuseen.

Suomalaiset tunnetaan ihmisinä jotka vain jupisee ja maksaa kiltisti, kun jossain jenkeissä on joukkokanne heti pystyssä.
Mikä pakottava tarve sinulla on puolustaa Toyotaa henkeen ja vereen täällä? Ekaksi Relax kattoi kaiken ja yhtäkkiä se mitä ei kattanut, ei ollutkaan ongelma. Nyt nämä ongelmat mistä mainittu ja jotka on aika mehukkaan hintaisia on "aika harvinaisia" ja tasoa "ei tartte välittää". Eikö olisi helpompaa todeta, että Toyota tekee just niin vähän kuin suinkin pystyy. Toyota on itse maahantuoja ja silti sinäkin sanot, ettei ole Toyotan vika vaan maahantuojan vika? Melkoista.
 
Mikä pakottava tarve sinulla on puolustaa Toyotaa henkeen ja vereen täällä? Ekaksi Relax kattoi kaiken ja yhtäkkiä se mitä ei kattanut, ei ollutkaan ongelma. Nyt nämä ongelmat mistä mainittu ja jotka on aika mehukkaan hintaisia on "aika harvinaisia" ja tasoa "ei tartte välittää". Eikö olisi helpompaa todeta, että Toyota tekee just niin vähän kuin suinkin pystyy. Toyota on itse maahantuoja ja silti sinäkin sanot, ettei ole Toyotan vika vaan maahantuojan vika? Melkoista.
Oliko lainaus oikein ?
Siis minä ymmärsin viestin niin että nimenomaan Suomessa Toyota kyykyttää asiakasta, asikas maksaa kalliit, tai ainakin yrittävät maksattaa.

Kanssasi olen toki samaa mieltä, että jos autovalmistaja ei uskalla ottaa vastuuta harvinaisista kalliista vioista, niin silloin hälytyskellot soi lujaa, selvä merkki siitä että niitä on liian paljon
 
Mikä pakottava tarve sinulla on puolustaa Toyotaa henkeen ja vereen täällä? Ekaksi Relax kattoi kaiken ja yhtäkkiä se mitä ei kattanut, ei ollutkaan ongelma. Nyt nämä ongelmat mistä mainittu ja jotka on aika mehukkaan hintaisia on "aika harvinaisia" ja tasoa "ei tartte välittää". Eikö olisi helpompaa todeta, että Toyota tekee just niin vähän kuin suinkin pystyy. Toyota on itse maahantuoja ja silti sinäkin sanot, ettei ole Toyotan vika vaan maahantuojan vika? Melkoista.

Missä mä olen mitään henkeen ja vereen puolustanut? :facepalm: Mikä pakottava tarve sinulla on haukkua Toyotaa henkeen ja vereen täällä?

Relaxista en ole koskaan kuullut pahaa sanottavaa kuin nämä kaksi (lauhdin ja johtosarja) tapausta ja Toyota on jokaista saksalaista valovuoden edellä mitä tulee takuu asioihin ja asiakaspalveluun.

Lukemisen ymmärtäminen tuntuu olevan melko vaikea laji täällä?
 
Viimeksi muokattu:
Soitin tuonne merkkihuoltoon ja relax turva on voimassa autossa, akkutakuusta ei osannut suoraan sanoa, mutta sen kuitenkin kertoi että ei olis niin huolissaan siitä toyotan kohdalla, akkuja kun ei juurikaan näihin tarvitse vaihtaa.
Niin juurikaan, eli myönsi vaihdettu kuitenkin myös on. Entä jos ko. auto kuulukin tähän ryhmään, josta akku porsii. Suattaapi olla että takuu korvaa, suattaapi olla korvaamattakkii. Itse en koskisi pitkällä tikullakaan, kun kerta vaihtoehtojakin on.
 
Niin juurikaan, eli myönsi vaihdettu kuitenkin myös on. Entä jos ko. auto kuulukin tähän ryhmään, josta akku porsii. Suattaapi olla että takuu korvaa, suattaapi olla korvaamattakkii. Itse en koskisi pitkällä tikullakaan, kun kerta vaihtoehtojakin on.
Turhaa öyhötystä. Hybridiakkuturvan (kuten myös relaxin) saa uudelleen voimaan, vaikka huoltohistoriassa olisi aukkoja: Hybridiakkuturva - Toyota hybridiakun kuntotarkastus.
 
Niin juurikaan, eli myönsi vaihdettu kuitenkin myös on. Entä jos ko. auto kuulukin tähän ryhmään, josta akku porsii. Suattaapi olla että takuu korvaa, suattaapi olla korvaamattakkii. Itse en koskisi pitkällä tikullakaan, kun kerta vaihtoehtojakin on.

2016 auriksen akku taitaa maksaa 1000-2000€, eli hieman eri luokkaa kuin jonkun täyssähköisen auton.

Hybridin akku on kokoluokka 0,9Kwh ja sen vaihtaa vaikka itsekin.

Mutta kuten sanottu, vaihtoehtoja on.
 
2016 auriksen akku taitaa maksaa 1000-2000€, eli hieman eri luokkaa kuin jonkun täyssähköisen auton.

Hybridin akku on kokoluokka 0,9Kwh ja sen vaihtaa vaikka itsekin.

Mutta kuten sanottu, vaihtoehtoja on.
Juurikin noin. Itselataavan akuissa tuskin monellakaan tulee ongelmaa, vaikka joutuisi itse maksamaan. Tuohan on kustannuksena luokkaa jokohihnan vaihto. Eriasia on sitten kun plugarista tai siitä täyssähköstä akku porsii
 
Jos kerta asia on noin selvä, niin miksi merkkihuollossa eivät pystyneet ottaa kantaa?
Ei kai tuossa sen kummempaa kun ei vaan tiennyt ja ei viitsinyt ottaa selvää. Jos Toyotan (akku)takuuasiat kiinnostelevat niin Toyotan Pekka Karvinen kertoilee Sähköautomiesten bz4x-jaksossa.
 
Ei kai tuossa sen kummempaa kun ei vaan tiennyt ja ei viitsinyt ottaa selvää. Jos Toyotan (akku)takuuasiat kiinnostelevat niin Toyotan Pekka Karvinen kertoilee Sähköautomiesten bz4x-jaksossa.
Right. Merkkihuollossa eivät tiedä miten Relax toimii ja mitä se kattaa. Kuuleman mukaan Toyotan asiakaspalvelu on valovuoden edellä...
 
Right. Merkkihuollossa eivät tiedä miten Relax toimii ja mitä se kattaa. Kuuleman mukaan Toyotan asiakaspalvelu on valovuoden edellä...
Niin, asiakaspalvelija ei tiennyt miten asia on, joten rehellisesti sanoi ettei hän ota kantaa siihen, mutta asia varmasti selviää jos oikeasti haluaa.

Ahdistaako Toyota oikeasti näin paljon ihmisiä että siitä jaksetaan vängätä ja keksiä olkiukkoja!?
 
Niin, asiakaspalvelija ei tiennyt miten asia on, joten rehellisesti sanoi ettei hän ota kantaa siihen, mutta asia varmasti selviää jos oikeasti haluaa.

Ahdistaako Toyota oikeasti näin paljon ihmisiä että siitä jaksetaan vängätä ja keksiä olkiukkoja!?
Ei, ahdistaa vain se, että myös Toyota fanboynkin pitäisi pystyä toteamaan rehellisesti, että pysy erossa tästä autosta, ihan vaan sen perusteella, että tuossa on liikaa kysymysmerkkejä. Merkkihuollon vastaus ei varsinaisesti helpottanut mitenkään joten, olisiko kuitenkin kohtuullista myöntää, että kun ottaa huomioon kaikki seikat asiassa, niin neuvoa auton ostajaa ostamaan jokin muu yksilö kuin tämä. Kuten yleistä tietoa on KAIKKI merkit yrittää kiemurrella aina irti noista jos vain mahdollista. Ja kuten tuossa edellä myös jo mainittiin, vaihtoehtoja varmasti löytyy. Tuskin tämä ainoa käytetty Toyotan hybridi on käytettyjen markkinoilla.
 
Ei, ahdistaa vain se, että myös Toyota fanboynkin pitäisi pystyä toteamaan rehellisesti, että pysy erossa tästä autosta, ihan vaan sen perusteella, että tuossa on liikaa kysymysmerkkejä. Merkkihuollon vastaus ei varsinaisesti helpottanut mitenkään joten, olisiko kuitenkin kohtuullista myöntää, että kun ottaa huomioon kaikki seikat asiassa, niin neuvoa auton ostajaa ostamaan jokin muu yksilö kuin tämä. Kuten yleistä tietoa on KAIKKI merkit yrittää kiemurrella aina irti noista jos vain mahdollista. Ja kuten tuossa edellä myös jo mainittiin, vaihtoehtoja varmasti löytyy. Tuskin tämä ainoa käytetty Toyotan hybridi on käytettyjen markkinoilla.
Ei tuossa kyllä lukutaitoiselle kovin suuria kysymysmerkkejä pitäisi olla ja joka tapauksessa ne relax ja akkutakuu loppuvat melko pian iän puolesta.
 
Ei, ahdistaa vain se, että myös Toyota fanboynkin pitäisi pystyä toteamaan rehellisesti, että pysy erossa tästä autosta, ihan vaan sen perusteella, että tuossa on liikaa kysymysmerkkejä. Merkkihuollon vastaus ei varsinaisesti helpottanut mitenkään joten, olisiko kuitenkin kohtuullista myöntää, että kun ottaa huomioon kaikki seikat asiassa, niin neuvoa auton ostajaa ostamaan jokin muu yksilö kuin tämä. Kuten yleistä tietoa on KAIKKI merkit yrittää kiemurrella aina irti noista jos vain mahdollista. Ja kuten tuossa edellä myös jo mainittiin, vaihtoehtoja varmasti löytyy. Tuskin tämä ainoa käytetty Toyotan hybridi on käytettyjen markkinoilla.
Tämä fanboy "kulttuuri" pätee ihan jokaiseen merkkiin ja monella ihmisellä on paha tapa tarttua siihen ensimmäiseen vaihtoehtoon.

Jos perus Toyotan hybridissä oikeasti osuu paska tuulettimeen akun suhteen, on se kohtuullisen edullinen korjaus kaikesta huolimatta.

Jännästi tämäkin asia meni taas mahdollisesta autosta itse merkin mollaamiseen niin laadullisesti kuin asiakaspalvelun osalta, vaikka jokainen pystyy myöntämään että Toyotalla on asiat paremmin kuin monella muulla merkillä.

Toyota sentään oikeasti pyrkii korjaamaan asioita kuten se lauhdutin vika ei koske kuin tiettyjä autoja ja uusissa sitä ei enää ole, sama koskee myös rav 4 johtoa, sitäkin on muutettu ettei ongelmia pitäisi olla.

Harva merkki silti pystyy laadullisesti samaan kuin Toyota vaikka silläkin on parannettavaa.

Ja ei, en aja Toyotalla...
 
Kyllä, tarkoitin sillä sitä että kerta näissä on maakohtaisia eroja niin jotain suomessa tehdään erilailla (kokeillaan ensin maksattaa asiakkaalla) koska täällä ei mene mukamas takuuseen.

Suomalaiset tunnetaan ihmisinä jotka vain jupisee ja maksaa kiltisti, kun jossain jenkeissä on joukkokanne heti pystyssä.

Niinpä, kansainvälisessä Mini FB-ryhmässä osasivat kertoa jenkeissä olevan takaisinkutsu alkupään countryman phev:lle, jotka on varustettu 3G-moduulilla ja valmistaja vaihtaa sen maksutta 4G-moduuliin, jotta etäpalvelut autossa toimivat.

2017 tuli auto markkinoille ja 2018 euroopassa todettiin, että tuki loppui 3G:lle, mitäs ostit…
 
Turhaa öyhötystä. Hybridiakkuturvan (kuten myös relaxin) saa uudelleen voimaan, vaikka huoltohistoriassa olisi aukkoja: Hybridiakkuturva - Toyota hybridiakun kuntotarkastus.
Toytota sanoi:
Mikäli auto ei ole käynyt huollossa määräaikaisohjelman mukaisesti, akkuturva ei ole voimassa.
Oliko se seuraavankappaleen aktivointi varmasti tuohon liittyvä ?

Toyota Hybridiakkuturvan saa aktivoitua uudestaan seuraavan määräaikaishuollon ja akuntarkistuksen yhteydessä, mikäli kaikki on kunnossa. Toyota Hybridiakkuturva siirtyy turvan alaisena auton seuraavalle omistajalle ilman lisäkustannuksia tai erillistä ilmoitusta.
 
Tässä nyt käytännössä koko päivän käynyt hybridi Auriksia läpi ja että löytäisi täsmällisesti huolletun yksilön, tuntuu olevan aika toivotonta, valtaosassa huoltovälit ovat ylittyneet enemmän tai vähemmän ja yllättävintä oli että tämä https://www.nettiauto.com/toyota/auris/14214192 on toyota approved vaihtoauto vaikka huoltohistoriassa on 3 vuoden ja 60tkm aukko. :woot:
 
Tässä nyt käytännössä koko päivän käynyt hybridi Auriksia läpi ja että löytäisi täsmällisesti huolletun yksilön, tuntuu olevan aika toivotonta, valtaosassa huoltovälit ovat ylittyneet enemmän tai vähemmän ja yllättävintä oli että tämä https://www.nettiauto.com/toyota/auris/14214192 on toyota approved vaihtoauto vaikka huoltohistoriassa on 3 vuoden ja 60tkm aukko. :woot:
Täydellinen huoltokirja :hmm: Tuossahan on myös toinen pätkä missä mennyt reilusti huolto ohi.
 
Jostain syystä omalla kohdalla on käynyt niin, että RAV4 plugarilla on alkanut tuo Range-ennustus kipuamaan hankinnasta vasta vuoden kuluttua tuohon samaan, mitä se teki jo ensimmäisen autonkin kohdalla. Vanhan ennusteet vain päättyi molemmat lukemat tuohon 95 km lukemaan, jota näillä luvuilla olisi vanhempi näyttänyt. Ehkä tämä vielä päätyy siihen 100 km lukemaan, jota ei kyllä pääse, mutta ikäänkuin akku olisi vain matkan varrella vain parantunut omalla käyttöprofiililla näillä autoilla näin aluksi.
En siis pumppaa ajoja mitenkään, että laittaisi HV napista hybridiajon päälle, jos sattuu tulemaan kovemman sähkönkulutuksen pätkä, vaan ajelen ihan puhtaalla EV tilalla aina. Polttoaineen kulutus on pysynyt nyt luokkaa 1/2-vuotta tuossa 1,0L/100 km lukemassa, joten ihan riittävästi ja ylikin pyörii myös bensakone. Näyttää vähän herkältä alueelta keskustelu, mutta laitetaan nyt kuitenkin. Postasinkin ensin väärään topikkiin. Ei ainakaan ole uudemman päivityksen mukana mitään huononnuksia vanhaan MY20 versioon ja lupaukset rangesta senku lisääntyy.
IMG_3877.png
 
Jostain syystä omalla kohdalla on käynyt niin, että RAV4 plugarilla on alkanut tuo Range-ennustus kipuamaan hankinnasta vasta vuoden kuluttua tuohon samaan, mitä se teki jo ensimmäisen autonkin kohdalla. Vanhan ennusteet vain päättyi molemmat lukemat tuohon 95 km lukemaan, jota näillä luvuilla olisi vanhempi näyttänyt. Ehkä tämä vielä päätyy siihen 100 km lukemaan, jota ei kyllä pääse, mutta ikäänkuin akku olisi vain matkan varrella vain parantunut omalla käyttöprofiililla näillä autoilla näin aluksi.
En siis pumppaa ajoja mitenkään, että laittaisi HV napista hybridiajon päälle, jos sattuu tulemaan kovemman sähkönkulutuksen pätkä, vaan ajelen ihan puhtaalla EV tilalla aina. Polttoaineen kulutus on pysynyt nyt luokkaa 1/2-vuotta tuossa 1,0L/100 km lukemassa, joten ihan riittävästi ja ylikin pyörii myös bensakone. Näyttää vähän herkältä alueelta keskustelu, mutta laitetaan nyt kuitenkin. Postasinkin ensin väärään topikkiin. Ei ainakaan ole uudemman päivityksen mukana mitään huononnuksia vanhaan MY20 versioon ja lupaukset rangesta senku lisääntyy.
IMG_3877.png

Ensimmäisen tuhannen kilometrin keskikulutus on minulla 2,2l/100km, ottaen huomioon muutaman pidemmän ajon (HKI - TRE), missä sähköllä ei koko matkaa päässyt. Varsin kohtuulliset lukemat siis. Tyhjällä akulla moottoritienopeuksissa kulutus nousee sinne 6l/100km kohdille, mikä on varsin kohtuullinen ottaen huomioon auton muodon ja ilmanvastuksen.
 
Parastahan tuossa RAV4:ssa on, että täyssähköisenä ajaessa autolla tehot riittää ihan tavalliseen ajamiseen ja kiihdyttelyt ja ohitukset sujuu ihan heittämällä. Auto/EV tilaa ei nykyään enää ole ollut tarvis käyttää oikeestaan ollenkaan. Kun akku tyhjenee, niin se on sitten taas täystehoinen 306 hp, jota ei ole muistaakseni koskaan tullut ulosmitattua ja kulutus omassa käytössä silloin 5,8 L/100 km ja kaupungissa vähän vähemmän. Omaan käyttöön erinomainen konsepti hybriditekniikkaa ollut tämä plugari.
Saa nähdä tuleeko seuraava versio jo sitten 100 ml rangella sähköllä, kun huhut on ollut tuohon suuntaan. En oikeestaan kaipaa pätkääkään entistä tavan hybridiä nyt plugarin jälkeen.
 
Parastahan tuossa RAV4:ssa on, että täyssähköisenä ajaessa autolla tehot riittää ihan tavalliseen ajamiseen ja kiihdyttelyt ja ohitukset sujuu ihan heittämällä. Auto/EV tilaa ei nykyään enää ole ollut tarvis käyttää oikeestaan ollenkaan. Kun akku tyhjenee, niin se on sitten taas täystehoinen 306 hp, jota ei ole muistaakseni koskaan tullut ulosmitattua ja kulutus omassa käytössä silloin 5,8 L/100 km ja kaupungissa vähän vähemmän. Omaan käyttöön erinomainen konsepti hybriditekniikkaa ollut tämä plugari.
Saa nähdä tuleeko seuraava versio jo sitten 100 ml rangella sähköllä, kun huhut on ollut tuohon suuntaan. En oikeestaan kaipaa pätkääkään entistä tavan hybridiä nyt plugarin jälkeen.

Minullakin on kotoota lähtiessä aina oletuksena EV-mode päällä (latauspiste löytyy), moottoritiellä olen kokeillut vaihtaa sille auto/EV tilalle, mutta en huomannut minkäänlaista eroa. Tuntuu toimintamalli olevan se, että käyttää aina akun sinne 30% saakka ja sitten menee HV-modella loput. Sinänsä aika iso tuo 30% bufferi siinä, tuntuu aina olevan vähintään 30% kun laittaa "tyhjän" akun lataukseen.
 
Auto/EV tilassa pyrkii pitämään kylmällä ilmalla moottorin vähän herkemmin käyntivalmiissa lämmössä ja täystehoa pitäisi siis olla tarjolla, jos lyö lapun lattiaan. Muutoinhan se menee sähköllä niin kauan kun akussa riittää puhtia. Akku on 18,1 kWh ja sinne saa tyhjäksi ajettuna ladattua korkeintaan 14,5 kWh luokkaa takaisin, joten hybriditilassa ajoon jää luokkaa 3,5 kWh, jota se sitten pumppaa arviolta 1-3,5 kWh välillä ja tarvittaessa siis tuo 306 hp on silloin yhteistehoa käytössä, kun akku on ”tyhjänä”. Akku täydempänä puhtaaseen sähköajoon saa akusta ulos vain luokkaa 120 kW tehoa, jolla tuo möntti vielä kiihtyy 10 s 0-100km/h. Jos hybridiakku menee oikeasti tyhjäksi, niin se tietää hinauspalvelua ja ei tietääkseni herää millään kotikonsteilla enää. Tosin autossa voi sitten olla jo muutakin vikaa, jos antaa tyhjentää hybridiakun. No näitä worst case skenaarioita tuntuu muutenkin riittävän, että ei siitä sen enempää. Tuo akussa oleva pohjateho on kyllä ihan looginen, jos sillä pitää ottaa tuo 306 hp kiidytellessä käyttöön. Polttis on luokkaa 180 hp alle teholtaan, niin kyllä se tarvii lisää puhtia sähköpuolelta. Vetokoneisto on suht nerokas ja sitä pystyy tosiaan buustaamaan molemmilla moottoreilla, eikä mitään eroa tule, tai huomaa toiminnassa. Ja sama AWD toiminnan suhteen. Se on jatkuvasti päällä huomaamatta oikeestaan mitenkään.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä nyt käytännössä koko päivän käynyt hybridi Auriksia läpi ja että löytäisi täsmällisesti huolletun yksilön, tuntuu olevan aika toivotonta, valtaosassa huoltovälit ovat ylittyneet enemmän tai vähemmän ja yllättävintä oli että tämä https://www.nettiauto.com/toyota/auris/14214192 on toyota approved vaihtoauto vaikka huoltohistoriassa on 3 vuoden ja 60tkm aukko. :woot:
On kyllä aika mielenkiintoista, kokeeksi tein haun suunnilleen tuossa hinta- ja ikäluokassa ja piti kahlata puolen tusinaa Aurista tosiaan läpi ennen kuin löytyi yksilö jonka huoltohistoria ei näyttänyt heti hasardilta. Meneekö ne asiallisesti huolletut sitten suht nopeasti kaupaksi, että vain tuollaiset jää happanemaan nettiautoon?
 
On kyllä aika mielenkiintoista, kokeeksi tein haun suunnilleen tuossa hinta- ja ikäluokassa ja piti kahlata puolen tusinaa Aurista tosiaan läpi ennen kuin löytyi yksilö jonka huoltohistoria ei näyttänyt heti hasardilta. Meneekö ne asiallisesti huolletut sitten suht nopeasti kaupaksi, että vain tuollaiset jää happanemaan nettiautoon?
Toyotan, ja varsinkin tuon ikäisten, tapauksessa sillä ei ole mitään väliä, onko huolto kuukauden myöhässä. Ja saat relax takuun kun viet seuraavalla kerralla huoltoon. Joten jättäisin kauppaan vain ne joissa on skipattu huoltoja kokonaan.
 
Touojalta saa myös1 3 6 kk auton sisältäen vakuutukset ym ym 1500km per kk ajot

 
On kyllä aika mielenkiintoista, kokeeksi tein haun suunnilleen tuossa hinta- ja ikäluokassa ja piti kahlata puolen tusinaa Aurista tosiaan läpi ennen kuin löytyi yksilö jonka huoltohistoria ei näyttänyt heti hasardilta. Meneekö ne asiallisesti huolletut sitten suht nopeasti kaupaksi, että vain tuollaiset jää happanemaan nettiautoon?
Itse annoin juuri liikkeeseen vaihdossa 120tkm rullatun Corolla-hybridin lähes täydellisellä huoltokirjalla (yksi marginaalisesti pitkäksi mennyt huoltoväli) ja taisi mennä päivässä kaupaksi...
 
Auris hommattu, oikeasti täydellisellä huoltokirjalla, toyota approved vaihtoauto, just huollettu ja just katsastettu, 2023 paistetut hankookin nastat, hyvät hankookin kesät, koukku, defan lämpöpaketti, 4-5 litrassa pyörivä keskikulutus pistää väkisinki hymyilyttämään, varsinkin kun edellinen 19 vuotta vanha quattro audin kanssa meni tuo 11L satasella, saas nähdä mihin ajan kanssa asettuu, erittäin mukava ajaa ja todella tyytyväinen autoon, tästä on hyvä jatkaa. :kahvi:
 
ja hymyilytti vielä lisää kun tuli Auriksesta tuli tänään ajoneuvovero, 106€ vuosi, kun Audista makselin 350€ vuosi. :think:

Pistää vähän hymyilyttämään myös kun tuttavan vähän vanhempi diesel-land cruiserin vero on noin 1200€ vuodessa, RAV4 on kanssa samaa luokkaa, kuin sullakin eli about 100€.
 
Viimeksi muokattu:
Auris hommattu, oikeasti täydellisellä huoltokirjalla, toyota approved vaihtoauto, just huollettu ja just katsastettu, 2023 paistetut hankookin nastat, hyvät hankookin kesät, koukku, defan lämpöpaketti, 4-5 litrassa pyörivä keskikulutus pistää väkisinki hymyilyttämään, varsinkin kun edellinen 19 vuotta vanha quattro audin kanssa meni tuo 11L satasella, saas nähdä mihin ajan kanssa asettuu, erittäin mukava ajaa ja todella tyytyväinen autoon, tästä on hyvä jatkaa. :kahvi:

Mikäs Auris tämä nyt siis oli? :kahvi:

Plugin vai MHEV?
 
HEV tämä on, eli täyshybridi.
Oli tuollainen Corolla vuokralla muutaman päivän.
Näppärä kaupungissa, ei mitään fataalia vikaa. Siinä ne hyvät puolet.
Suurin yllätys oli C64 grafiikka keskinäytössä. Mittariston näyttö täynnä epäoleellista tingel tangelia. Fyysisesti liikuteltava vaihdekeppi, wtf. Jos katkaisee virran, niin pitää laittaa P ja sitten katkaista virta uudestaan. Auto ottaa nokkiinsa muuten eikä anna edes ovia lukita...
Rengasmelu riittävä 16" lötköillä. Muutaman kilsan siirrymillä kulutus ihan riittävä vrt PHEV. Ei jäänyt ikävä.
 
Kyllähän kustannuksia vähän kannattaa verrata, jos autosta maksaa omalla rahalla. Auris ei ole tuolla USAn EPA kulutuksista mukana, mutta Corollan kanssa pitäisi kulutukset vertaantua hyvin. Muutama tonni tulee käyttökustannuksiin eroa esim 5 vuodessa noiden bensan hinnoilla ja muutama tonni lisää meidän hinnoilla. Tuonne tosiaan kannattaa vertailuun laittaa se oma kulkine, tai mitä on suunnittelemassa. Aika karmeitahan nuo kulutukset on monella merkillä ilman latausta noilla ladattavilla hybrideillä. Ja tavallisia hännättömiä hybridejä ei kaikki merkit ole edes osannut tehdä, vaan niillä hybridi tarkoittaa pelkästään plugaria.

 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 706
Viestejä
4 563 220
Jäsenet
75 011
Uusin jäsen
Pro

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom