Keskustelua hybridiautoista

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
879
Auris hommattu, oikeasti täydellisellä huoltokirjalla, toyota approved vaihtoauto, just huollettu ja just katsastettu, 2023 paistetut hankookin nastat, hyvät hankookin kesät, koukku, defan lämpöpaketti, 4-5 litrassa pyörivä keskikulutus pistää väkisinki hymyilyttämään, varsinkin kun edellinen 19 vuotta vanha quattro audin kanssa meni tuo 11L satasella, saas nähdä mihin ajan kanssa asettuu, erittäin mukava ajaa ja todella tyytyväinen autoon, tästä on hyvä jatkaa. :kahvi:
Mikäs Auris tämä nyt siis oli? :kahvi:

Plugin vai MHEV?
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 782
HEV tämä on, eli täyshybridi.
Oli tuollainen Corolla vuokralla muutaman päivän.
Näppärä kaupungissa, ei mitään fataalia vikaa. Siinä ne hyvät puolet.
Suurin yllätys oli C64 grafiikka keskinäytössä. Mittariston näyttö täynnä epäoleellista tingel tangelia. Fyysisesti liikuteltava vaihdekeppi, wtf. Jos katkaisee virran, niin pitää laittaa P ja sitten katkaista virta uudestaan. Auto ottaa nokkiinsa muuten eikä anna edes ovia lukita...
Rengasmelu riittävä 16" lötköillä. Muutaman kilsan siirrymillä kulutus ihan riittävä vrt PHEV. Ei jäänyt ikävä.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
804
Kyllähän kustannuksia vähän kannattaa verrata, jos autosta maksaa omalla rahalla. Auris ei ole tuolla USAn EPA kulutuksista mukana, mutta Corollan kanssa pitäisi kulutukset vertaantua hyvin. Muutama tonni tulee käyttökustannuksiin eroa esim 5 vuodessa noiden bensan hinnoilla ja muutama tonni lisää meidän hinnoilla. Tuonne tosiaan kannattaa vertailuun laittaa se oma kulkine, tai mitä on suunnittelemassa. Aika karmeitahan nuo kulutukset on monella merkillä ilman latausta noilla ladattavilla hybrideillä. Ja tavallisia hännättömiä hybridejä ei kaikki merkit ole edes osannut tehdä, vaan niillä hybridi tarkoittaa pelkästään plugaria.

 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
804
No kyllä Corolla ja esim juuri Auris verrokkina on ihan kohtuu taloudellinen säästäjä hybridinä. BMW plugarin sähkönkulutus on myös aika korkealla tasolla, kuten tuo 28 kWh/100 km osoittaa. Bensaa myös palaa akku tyhjänä melkoisesti vs oikea hybridi. EPA kulutukset on hyvä verrokki, eikä varmaan pettymyksiä tule kenellekään, kun saa omat ajot ajettua vähän muutenkin, kuin että ”ajoin kerran tälleen ja tälleen”. Vuoden ajot pakettiin ja sitten kattelee mitä saanut aikaan.

 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 481
Oli tuollainen Corolla vuokralla muutaman päivän.
Näppärä kaupungissa, ei mitään fataalia vikaa. Siinä ne hyvät puolet.
Suurin yllätys oli C64 grafiikka keskinäytössä. Mittariston näyttö täynnä epäoleellista tingel tangelia. Fyysisesti liikuteltava vaihdekeppi, wtf. Jos katkaisee virran, niin pitää laittaa P ja sitten katkaista virta uudestaan. Auto ottaa nokkiinsa muuten eikä anna edes ovia lukita...
Rengasmelu riittävä 16" lötköillä. Muutaman kilsan siirrymillä kulutus ihan riittävä vrt PHEV. Ei jäänyt ikävä.
Aika usein liiotellaan Toyotan paskuutta. Corolla on ihan hyvä perusauto eikä sen huonompi kuin moni samanhintainen verrokki. Toyotan hybridivoimalinja edelleen markkinoiden paras. Urheilemiseen sitten eri autot.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
804
MB GLS kuluttaa myös mukavasti sähköä, kun tuolla Fueleconomy sivuilla kuluttaa luokkaa 37 kWh/100 km. Eli aito neliveto, sähköllä pyöritetään perinteistä vaihdelaatikkoa syö kyllä kunnolla akkua ja plugarissa on syytä ollakin vähän isompi akku. RAV4 plugari syö sähköä samaa tahtia, kuin EQS täyssähköauto, joten ei se nyt ihan pohjanoteeraus ole senkään suhteen. Teslat ym oikeat sähköautot sitten liikkuu ihan muissa sfääreissä, mutta koitetaan pysyä nyt hybridi vehkeissä.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
804
Jos muuttaa hintoja sähkö 20 c/kWh ja bensa 6 $/ gal, niin 5 vuoden kustannukset ja säästö verrattuna perusbensa verrokkina muuttuu niin, että mikään ei enää tule kalliimmaksi polttoainekustannuksiltaan ja sähköllä eroa tulee jo kohtuullisesti. Voisi sanoa, että melkein rehvakkaasti. 20 c/kWh tosin edellyttää kotilatausta. RAV4 plugari pärjää kuitenkin hyvin vertailussa vielä nykytilanteessa kohtuu kokoisena autona. Hyundai ionic ja Prius on vielä astetta edistyneempiä ja niillä saa sen 10 000$ säästön rajan rikki vs tuo verrokki bensakone 8,4 L/100 km kulutuksella. Tuo taitaa olla aika tarkkaan se mitä vuoden 2011 RAV4 2,0 bensa kuluttaa meidän ajossa.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
66
No kyllä Corolla ja esim juuri Auris verrokkina on ihan kohtuu taloudellinen säästäjä hybridinä. BMW plugarin sähkönkulutus on myös aika korkealla tasolla, kuten tuo 28 kWh/100 km osoittaa. Bensaa myös palaa akku tyhjänä melkoisesti vs oikea hybridi. EPA kulutukset on hyvä verrokki, eikä varmaan pettymyksiä tule kenellekään, kun saa omat ajot ajettua vähän muutenkin, kuin että ”ajoin kerran tälleen ja tälleen”. Vuoden ajot pakettiin ja sitten kattelee mitä saanut aikaan.

S206 menee kehäpyörityksissä 15-20 kwh/100km. En lähtisi bemarin kulutuksella dissaamaan kaikkia muita kuin Toyotan hybridejä
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
2 215
Oli tuollainen Corolla vuokralla muutaman päivän.
Näppärä kaupungissa, ei mitään fataalia vikaa. Siinä ne hyvät puolet.
Suurin yllätys oli C64 grafiikka keskinäytössä. Mittariston näyttö täynnä epäoleellista tingel tangelia. Fyysisesti liikuteltava vaihdekeppi, wtf. Jos katkaisee virran, niin pitää laittaa P ja sitten katkaista virta uudestaan. Auto ottaa nokkiinsa muuten eikä anna edes ovia lukita...
Rengasmelu riittävä 16" lötköillä. Muutaman kilsan siirrymillä kulutus ihan riittävä vrt PHEV. Ei jäänyt ikävä.
Miten niin tuollainen Corolla, kun @aild :han oli hommannut Auris hybridin.

Auriksessa on omien korvieni mukaan pienempi rengasmelu kuin Corollassa, kunhan renkaat ovat yhtä tuoreet, eli ei mitään 2013-2018 Aurista alkuperäisillä renkaillaan vs. uudehko Corolla tuoreilla kumeilla.

Vaihdekeppiin, P-vaihteeseen, virrankatkaisuun ja ovien lukitsemiseen liittyvät moitteesikaan eivät päde Aurikseen oman 2016 ja kaverin 2014 farkkuhybridien perusteella. Vaihdekeppi on toki fyysinen, mutta 5 cm pitkä nyrkin sisään varsineen mahtuva nysä, joka vaihteen valinnan jälkeen palautuu aina keskiasentoonsa. Erittäin kevyt ja vaivaton käyttää ahtaissa venkslauksissa. Liitteessä on kuva Auris hybridin nysästä.

Kun auto on jarrulla pysäytetty, painan Stop-nappia (jolloin P-napin vihreä valo syttyy 2 sekunniksi parkin kytkeytymisen merkiksi), irrotan turvavyön, nousen ulos autosta, heilautan oven kiinni ja hipaisen sormella/kämmensyrjällä oven tunnistimesta ovet lukkoon. Auto ei ota nokkiinsa, P-vaihde menee automaattisesti Stop-napin jälkeen päälle, ja ovet saa lukittua. Jyrkkään mäkeen joutuu tietysti nyppäisemään käsijarrun P:n kaveriksi.

Lyhyemmin kirjoitettuna painan Stop-nappia, tulen ulos autosta ja hipaisen ovenkahvaa lukitakseni ovet.

Ei se toki kiellettyä ole painaa ensin P-nappia ja vasta sitten Stop-nappia, mutta saman asian (ja nopeammin) ajaa pelkkä Stop-nappi. Joku vanhempi automaattiautoilija ehkä tuntee olonsa kotoisammaksi, kun löytyy vaihtoehtoinen pidempi tapa, jossa painetaan itse parkki päälle ja sitten vasta sammutetaan auto. Itse painan pelkkää stoppia ja automatiikka kytkee parkin.
 

Liitteet

Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
439
Miten niin tuollainen Corolla, kun @aild :han oli hommannut Auris hybridin.

Auriksessa on omien korvieni mukaan pienempi rengasmelu kuin Corollassa, kunhan renkaat ovat yhtä tuoreet, eli ei mitään 2013-2018 Aurista alkuperäisillä renkaillaan vs. uudehko Corolla tuoreilla kumeilla.

Vaihdekeppiin, P-vaihteeseen, virrankatkaisuun ja ovien lukitsemiseen liittyvät moitteesikaan eivät päde Aurikseen oman 2016 ja kaverin 2014 farkkuhybridien perusteella. Vaihdekeppi on toki fyysinen, mutta 5 cm pitkä nyrkin sisään varsineen mahtuva nysä, joka vaihteen valinnan jälkeen palautuu aina keskiasentoonsa. Erittäin kevyt ja vaivaton käyttää ahtaissa venkslauksissa. Liitteessä on kuva Auris hybridin nysästä.

Kun auto on jarrulla pysäytetty, painan Stop-nappia (jolloin P-napin vihreä valo syttyy 2 sekunniksi parkin kytkeytymisen merkiksi), irrotan turvavyön, nousen ulos autosta, heilautan oven kiinni ja hipaisen sormella/kämmensyrjällä oven tunnistimesta ovet lukkoon. Auto ei ota nokkiinsa, P-vaihde menee automaattisesti Stop-napin jälkeen päälle, ja ovet saa lukittua. Jyrkkään mäkeen joutuu tietysti nyppäisemään käsijarrun P:n kaveriksi.

Lyhyemmin kirjoitettuna painan Stop-nappia, tulen ulos autosta ja hipaisen ovenkahvaa lukitakseni ovet.

Ei se toki kiellettyä ole painaa ensin P-nappia ja vasta sitten Stop-nappia, mutta saman asian (ja nopeammin) ajaa pelkkä Stop-nappi. Joku vanhempi automaattiautoilija ehkä tuntee olonsa kotoisammaksi, kun löytyy vaihtoehtoinen pidempi tapa, jossa painetaan itse parkki päälle ja sitten vasta sammutetaan auto. Itse painan pelkkää stoppia ja automatiikka kytkee parkin.
Jotkut ihmiset on sellaisia, että pakko keksimällä keksiä niitä huonoja asioita.

Vähän sama kuin moottori lehti testasi Corolla cross:ia, eivät keksineet muuta moitittavaa kuin liian pienen varoitusvalon polttoaineen vähyydestä, mutta jotain negatiivista piti keksimällä keksiä.
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 782
Jotkut ihmiset on sellaisia, että pakko keksimällä keksiä niitä huonoja asioita.

Vähän sama kuin moottori lehti testasi Corolla cross:ia, eivät keksineet muuta moitittavaa kuin liian pienen varoitusvalon polttoaineen vähyydestä, mutta jotain negatiivista piti keksimällä keksiä.
Joo näin se on. Pakko olla.

Ilmeisesti corolla ja Auris on eri ratkaisuilla. Molemmat aivan mahtavia.

Jos olis niin paljon rahaa, että voisin ostaa saippuaa, bensaa ja jauhettua alumiinia, niin ajaisin Bemarin hiekkakuopalle ja polttaisin termiitillä. Tämän jälkeen ostaisin parhaan Corollan, lisämuistila ja levyasemalla.
Voititte
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 665
Joo näin se on. Pakko olla.

Ilmeisesti corolla ja Auris on eri ratkaisuilla. Molemmat aivan mahtavia.

Jos olis niin paljon rahaa, että voisin ostaa saippuaa, bensaa ja jauhettua alumiinia, niin ajaisin Bemarin hiekkakuopalle ja polttaisin termiitillä. Tämän jälkeen ostaisin parhaan Corollan, lisämuistila ja levyasemalla.
Voititte
Älä unohda Relaxia joka on paras kaikessa ja korvaa ihan kaiken. Paitsi niitä mitä ei korvaa, mutta silti se on paras. Vaikkei olisi, niin on. Onhan se Toyota.
 
Liittynyt
30.04.2024
Viestejä
288
Et osaa hyväksyä voittoa?
En tiedä kuka täällä on voittanut tai mistä te kisailette mutta kyllä se sinun bemarisikin on aika muovinen kauppakassi, kun s500e mersuun vertaa. Joku järkevämpi ei olisi edes alkanut vertailla noita, kun ei pyöri läheskään samassa sarjassa. Corollan fyysinen vaihdekeppi ja säästät 30k€, moni tykkää. :D Vitsikeslustelua vain, ei tarvitse ottaa nokkiinsa.
 
Viimeksi muokattu:

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 782
En tiedä kuka täällä on voittanut tai mistä te kisailette mutta kyllä se sinun bemarisikin on aika muovinen kauppakassi, kun s500e mersuun vertaa. Joku järkevämpi ei olisi edes alkanut vertailla noita, kun ei pyöri läheskään samassa sarjassa. Corollan fyysinen vaihdekeppi ja säästät 30k€, moni tykkää. :D Vitsikeslustelua vain, ei tarvitse ottaa nokkiinsa.
Niin, sattui vain olla ropolla alla ja pitkästä aikaa pääsin tutustumaan nykyaikaiseen tuotteeseen. Ei istu mulle vaikka ihan toimiva perus peli. Kyllä on vaikeaa, varmaan sun ässä ihan paska verrattuna Bentleyn parhaaseen malliin. Kiinnostaako? Ei varmaan.

Se mikä on jännää, niin Corollassa on hyvä aihio mikä kilpailisi luokkaa kalliimpien kanssa jos pienet asiat olisi tehty vähän paremmin.
En jatka tästä enempää koska ei kiinnosta riittävästi.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 481
Niin, sattui vain olla ropolla alla ja pitkästä aikaa pääsin tutustumaan nykyaikaiseen tuotteeseen. Ei istu mulle vaikka ihan toimiva perus peli. Kyllä on vaikeaa, varmaan sun ässä ihan paska verrattuna Bentleyn parhaaseen malliin. Kiinnostaako? Ei varmaan.

Se mikä on jännää, niin Corollassa on hyvä aihio mikä kilpailisi luokkaa kalliimpien kanssa jos pienet asiat olisi tehty vähän paremmin.
En jatka tästä enempää koska ei kiinnosta riittävästi.
Toyota konsernilla on Lexus joka kilpailee kalliimpien kanssa, ollen myös kalliimpia. Lexus on Toyota jossa pikkuasiat ovat tehty emomerkkiänsä paremmin. Voimalinjat jne. ovat samoja mutta yleensä hieman tehokkaampana ja "pehmeämpänä" kuin Toyotassa. Sisutan laatu, hiljaisuus jne. vaikutelma ihan eri levelillä.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
3 024
Toyota konsernilla on Lexus joka kilpailee kalliimpien kanssa, ollen myös kalliimpia. Lexus on Toyota jossa pikkuasiat ovat tehty emomerkkiänsä paremmin. Voimalinjat jne. ovat samoja mutta yleensä hieman tehokkaampana ja "pehmeämpänä" kuin Toyotassa. Sisutan laatu, hiljaisuus jne. vaikutelma ihan eri levelillä.
Toyota on vaan sen verran hinnakas perusmerkki varsinkin plugin puolella, että varsinkin pluggareissa jos ei täysin halvinta karvalakkia katsota, niin aletaan olemaan siellä premium merkkien hintaluokassa. En esim. itse molempia ajaneena pystyisi millään perustelemaan itselleni Premium varusteltuja RAV4 pluggaria vs. vaikka Core XC60, toki kukin makunsa mukaan eikö kumpikaan ole huono auto. Ja noiden vertailu on minusta ihan reilua kun puhutaan saman hintaisista autoista.

IMO Toyota on pärjää hyvin kilpailussa itselataavissa (toki sielläkin on vähän hintava) mutta pluggareissa hinta lähtee liikaa laukalle.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 620
Plugari RAVistimen hinnat kuulemma putoaa lähiaikoina roimasti. Ennakoivat jopa 6-7k€ alennusta. Tiedettiin vain tuolla autoiluun keskittyvällä foorumilla.
Onhan tuo hintaluokka ollut aivan käsittämätön. Ihmekös noita on rahdattu kainalot märkänä ulkomailta. Jos ei Suzukin merkki haittaa niin niitähän saa ulkomailta käytännössä uudenveroisia alle 40k€.
 
Liittynyt
30.04.2024
Viestejä
288
Toyota on vaan sen verran hinnakas perusmerkki varsinkin plugin puolella, että varsinkin pluggareissa jos ei täysin halvinta karvalakkia katsota, niin aletaan olemaan siellä premium merkkien hintaluokassa. En esim. itse molempia ajaneena pystyisi millään perustelemaan itselleni Premium varusteltuja RAV4 pluggaria vs. vaikka Core XC60, toki kukin makunsa mukaan eikö kumpikaan ole huono auto. Ja noiden vertailu on minusta ihan reilua kun puhutaan saman hintaisista autoista.

IMO Toyota on pärjää hyvin kilpailussa itselataavissa (toki sielläkin on vähän hintava) mutta pluggareissa hinta lähtee liikaa laukalle.
Se on vähän mitä kukin arvostaa. Nuo kiinalaiset volvot hajoilee ja korjaus maksaa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 378
Osaako kukaan sanoa noiden tuontiautojen takuu-hommista?
Olisi hankinnassa vm 2021 Seat Leon e-hybrid, ja takuuta kuulema ollut vain 2 vuotta. Auto tuotu Saksasta.
Onko oikeasti noin, kun Suomen päässä mainostetaan että on 5 vuotta? Mahtaakohan akkutakuutakaan olla...
Pystyykö akun kuntoa itse selvittämään jotenkin? Autolla ajettu 40tkm.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
3 024
Se on vähän mitä kukin arvostaa. Nuo kiinalaiset volvot hajoilee ja korjaus maksaa.
Kyllä, nimenomaan kukin arvostaa mitä haluaa, mutta itselleni menee vähän ohi ostaa 60k€+ auto säästämistarkoituksessa. Ja kun katsoo myyntitilastoja niin näyttää suurin osa olevan samaa mieltä kun, RAV4 (ja Toyotat ylipäätään) myy paremmin itselataavana tai bensana, ja XC60 (ja muut Volvot ja premiumit) pluggarina.

Jos se Ruotsissa tehty Volvo on liian kiinalainen niin voit ostaa about samaan hintaan vaikka Q5:n.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 967
Viestejä
4 347 102
Jäsenet
72 299
Uusin jäsen
Tavankansalainen

Hinta.fi

Ylös Bottom