Ho Lee Fuk
Team R&T
Se on joka tapauksessa halvempaa, mutta olisihan se hyvä tietää. Matala tuo kulutus kuitenkin on. Oma itselataava corolla menee alle viiden litran. Toisena mietinnässä oli bmwv330ix.
Noissa alle 5l kulutuksissa ei kyllä ole mitään ihmeellistä Toyotan kanssa, perus bensallakin pääsee samohin lukemiin kun vain malttaa.
Edellisellä hybridi corollalla kulutukset pyöri siinä 4-5l välillä, emäntä ajoi pääsääntöisesti aina matalia 4 kulutuksia ja nykyisellä perus bensa turbollakin pääsen alle 5l kulutuksiin.
Kulutuslukemat ovat hyvä jos puolet totuudesta kun vertaillaan itselataavia hybridejä vs. plugarihybridejä.
"Itse latailevat" miehet unohtavat mm. sen varsinaisten plugareiden ylivoimaisesti upeimman mukavuusominaisuuden: ohjaamon etälämmityksen ja -jäähdytyksen. Itse en esimerkiksi ole tänä hellekesänä noussut kertaakaan autoon, joka olisi ollut sisältä kuuma Tai talvella autoon, jota olisi pitänyt skrabailla. Vaan kabiinissa on aina se 19,5 C mitä olen ilmastointiin asettanut.
Jos en olisi näin mukavuudenhaluinen, nelikybäinen ukkeli niin ajoneuvoni kulutuslukemat olisivat nykyistäkin pienemmät. Koska ajoneuvossani on plugariksi erittäin pieni akku ja yksi kesäinen ohjaamon etäviilennyskerta syö sen rangesta 4-5km eli noin 15-20%. Viileillä keleillä etälämmitys syö jopa 10km eli 50% auton pakkasrangesta.
Puhumattakaan plugarin sähköllä ajamisen leppoisuudesta (edes se 20-30-40km) vs. itselataava bensa, jolla korkeintaan hiivitään kaupan parkkialueella - tai kotipihassa. Kun sen kokee, sen tietää. En yhtään ihmettele että sähköautoja juhlitaan.
Viimeksi muokattu: