Miten niin tuollainen Corolla, kun
@aild :han oli hommannut Auris hybridin.
Auriksessa on omien korvieni mukaan pienempi rengasmelu kuin Corollassa, kunhan renkaat ovat yhtä tuoreet, eli ei mitään 2013-2018 Aurista alkuperäisillä renkaillaan vs. uudehko Corolla tuoreilla kumeilla.
Vaihdekeppiin, P-vaihteeseen, virrankatkaisuun ja ovien lukitsemiseen liittyvät moitteesikaan eivät päde Aurikseen oman 2016 ja kaverin 2014 farkkuhybridien perusteella. Vaihdekeppi on toki fyysinen, mutta 5 cm pitkä nyrkin sisään varsineen mahtuva nysä, joka vaihteen valinnan jälkeen palautuu aina keskiasentoonsa. Erittäin kevyt ja vaivaton käyttää ahtaissa venkslauksissa. Liitteessä on kuva Auris hybridin nysästä.
Kun auto on jarrulla pysäytetty, painan Stop-nappia (jolloin P-napin vihreä valo syttyy 2 sekunniksi parkin kytkeytymisen merkiksi), irrotan turvavyön, nousen ulos autosta, heilautan oven kiinni ja hipaisen sormella/kämmensyrjällä oven tunnistimesta ovet lukkoon. Auto ei ota nokkiinsa, P-vaihde menee automaattisesti Stop-napin jälkeen päälle, ja ovet saa lukittua. Jyrkkään mäkeen joutuu tietysti nyppäisemään käsijarrun P:n kaveriksi.
Lyhyemmin kirjoitettuna painan Stop-nappia, tulen ulos autosta ja hipaisen ovenkahvaa lukitakseni ovet.
Ei se toki kiellettyä ole painaa ensin P-nappia ja vasta sitten Stop-nappia, mutta saman asian (ja nopeammin) ajaa pelkkä Stop-nappi. Joku vanhempi automaattiautoilija ehkä tuntee olonsa kotoisammaksi, kun löytyy vaihtoehtoinen pidempi tapa, jossa painetaan itse parkki päälle ja sitten vasta sammutetaan auto. Itse painan pelkkää stoppia ja automatiikka kytkee parkin.