- Liittynyt
- 12.01.2021
- Viestejä
- 921
Mistä päättelet, että Toyotaa tarvitsisi erityisesti jotenkin huolehtia tuon suhteen. Ehkä jotkin toiset moottorit on tuon suhteen huonosti tehtyjä. Itseasiassa epäilen, että se joku ruosteinen moottori johtui muualta öljyyn päätyneistä rautahiukkasista, eli siellä on jossain osa joka ajanmyötä hinkkaantuu paskaksi ja päätyy mikrohiukkasina öljyn sekaan ja näkyy sitten ruosteena sopivassa paikassa.Sinulla Toyotasta kokemuksia, niin aiemmin joku kirjoittaja kysy miten Toyota hoitaa sen polttiksen hyvänä pysymisen, jos ajalee ensisijaisesti sähköllä.
Talvella taajama-ajossa osaatko arvioida paljonko se wepasti vie, täydellä höökillä ilmeisesti pari kolmelitraa, mutta ilmeisesti etelenä talvessa osaa säätää tehot (kulutuksen minimiiin)/ sammuttelee itsensä.
Ja kun täällä käytetään paskan puhumisen sijasta monesti termiä ” muistaakseni”, niin minä lisään tämän vain ”ymmärtääkseni”.
Ja tuohon toiseen kysymykseen: Mulla on Webasto asetettu 15 min käyntijaksolle, kun tuo 12 V akku on vähän niinku kriittinen osa tässä. Sen käyntitunnit on varmaan ihan marginaalisia loppupeleissä, kun ILP kuitenkin pystyy jonkunverran poistamaan niistä alemman pakkasen päivistä täällä etelässä. Turha kuitenkin luulla, että se jauhaa jatkuvasti auton käyttötuntien mukaan ja taas ollaan sen ”luuseri Urpon” tonttia heiluttamassa. Erinomainen laatulisä on tuo Webasto ollut kaikkinensa, vaikka autotallista joutuukin lähtemään. Hävettää tietysti jo tässä vaiheessa, että lämmitystä käytetään erikseen autoon, joka pärjää kylmässäkin säilytyksessä yhtä hyvin. Pitää varmaan seuraavaksi ostaa numeroa pienemmät kengät ja jättää sukat pois, niin alkaa olemaan korrektia.
Viimeksi muokattu: