Olen muuten vastannut tuossa ketjussa jo muutaman kerran siihen väitteeseen että olisin trolli:
Reptiliaanit, NWO, Illuminati, Juutalaiset, salaliitot ja muut
Kuten Sokrates sanoi:
"Strong minds discuss ideas, average minds discuss events, weak minds discuss people"
Tykkään vain yksinkertaisesti että asia (litteä maa erityisesti) on kiinnostava, ja se on hyvä kyseenalaistaa kaikkia asioita, vaikka ne voisikin kuulostaa päivänselviltä asioilta. Koska olen tutustunut litteä maa ilmiöön muutaman vuoden aikana, tiedän myös että on paljon ihmisiä, tunnettujakin, jotka oikeasti uskovat siihen, ja olen näyttänyt todisteita siitä ketjussa, niin ei kaikki ole trolleja vain siksi että he puhuvat litteästä maasta tai uskovat siihen.
Aristoteles sanoi hyvin myös, liittyen "trollaukseen":
"It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it."
Asioista voi siis keskustella ilman että niihin tarvitsee välttämättä uskoa. Sokratesiakin on monesti nykyään väitetty trolliksi, hänen Sokraattisen menetelmän vuoksi [1], mutta se johtuu vain siitä että ei ymmärrä eroa kyseenalaistamisessa, sokraattisessa menetelmässä ja trollaamisessa.
Toinen asia jonka voisin sanoa tuosta ketjusta ("Reptiliaanit, NWO, jne"), että koska 95% ketjusta on keskustelua litteästä maasta, olisi parempi jos ketjun nimi olisi "Litteä maa salaliittoteoria" tai jotain vastaavaa, ja voisi tehdä toisen ketjun jossa keskustellaan noista muista asioista, koska litteä maa on niin suuri ja ajankohtainen aihe [2], että muut aiheet tuossa ketjussa helposti hautautuu, kuten monet muutkin ketjussa on huomauttanut.
Ehkä minun olisi heti alkuun pitänyt tehdä ketju litteästä maasta, mutta en odottanut että siitä syntyisi niin paljon keskustelua.
[1]
socrates troll - Google-haku
[2]
Google Trends