Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
tossaon ohje. En viel ite kokeillu.
Mulla meni toinen pumppu tolla HA:han kun tuohon laittoi "palvelin" kohtaan pumpun ip osoitteen, mutta toinen pumppu sillä ei löytynyt ja sen sai vaan Hacs:n kautta haetulla Onecta integraatiolla liitettyä.En ole vieläkään osannut laittaa HA:ta toimimaan.
Mitähän esim tuohon kohtaan täytyy laittaa? Osaisitko auttaa
![]()

tossaon ohje. En viel ite kokeillu.
Kiitos! HACS ei myöskään taita olla vielä mulla asennettuna, niin tuossa taitaa olla yksi ohje siihen.

Aivan totta.Jatkaa voinee alla olevissa ketjuissa.
Kotiautomaatio
Empä ainakaan mistään huomannut tällaista keskustelua. Ajatuksissa olis laittaa kotona laitteita kauko-ohjattavaksi ja tietty se pitää saada puhelimella tehtyä työpaikaltakin käsin. Katsellut tässä Proove/telldust laitteita ja cozify hubia. Nexan vehkeitä jo jonkin verran löytyy, niin kiva jos...bbs.io-tech.fi
Tai
Home Assistant - For Dummies (hass.io)
Noniin. Ajattelinpa tässä pää puurona että tehdään tällainen ketju, kun tuo Kotiautomaatio -ketju on niin yleinen ja vähän hölmö mennä sotkemaan sinne nyyyppikysymyksillään. Eli Home Assistant. "Open source home automation that puts local control and privacy first. Powered by a worldwide...bbs.io-tech.fi
Onko tuossa keittiö lähellä? Jos vaikka rasvakäryt/rasvapöly pääsisi tuonne kertymään ja siinä alkaa sitten kasvamaan kaikkea kivaa.Reilu kolme vuotta vanha Mitsubishin LN25 vetäissyt itsensä aivan homeeseen. On ympärivuotisessa käytössä. Onko ihan normaalia, että näinkin uusi laite voi vetää itsensä täysin homeeseen? Suodattimet olen puhdistanut aina säännöllisesti, kennon imuroin samalla, ei sammutella kesälläkään jne. Ongelmaa ollut jo pidempään, luulimme tyhmänä, että puhaltaa välillä jostain sisältään pölyjä ulos, mutta onkin näköjään ihan vaan hometta, mitä on jo pidempään sylkenyt ulos.
Yläkerrassa löytyy toinen ILP (Mitsun FT35), joka on asennettu samaan aikaan ja se on täysin puhdas sisältä samoilla huoltotoimenpiteillä ja käyttötavoilla.
Alla muutama kuva, pintapuoliset homeet mitkä näkyy ekassa kuvassa puhdistin jo itse, mutta koska rumpu aivan homeessa, vaatii täyden purkamisen. Ei näin uutta laitetta halua lähteä itse atomeiksi purkamaan, niin tilasin huollon tähän firmalta, jolta laite ostettu. Voiko laitteessa olla vikaa, jota virhevastuun nimissä voisi selvitellä vai onko kyseessä vain ILP:n "ominaisuuksia"?
![]()
Meillä 1,5 vuotta vanha LN35 ja pientä vaaleaa palleroa siellä täällä. Ei noin paljoa kuin tässä kuvassa, mutta kuitenkin. Pumppu on myös ympärivuotisessa käytössä. Talvella lähinnä maalämmön tukena nolla kelien molemmin puolin kun lämpökäyrä ei ole optimi.Reilu kolme vuotta vanha Mitsubishin LN25 vetäissyt itsensä aivan homeeseen. On ympärivuotisessa käytössä. Onko ihan normaalia, että näinkin uusi laite voi vetää itsensä täysin homeeseen? Suodattimet olen puhdistanut aina säännöllisesti, kennon imuroin samalla, ei sammutella kesälläkään jne. Ongelmaa ollut jo pidempään, luulimme tyhmänä, että puhaltaa välillä jostain sisältään pölyjä ulos, mutta onkin näköjään ihan vaan hometta, mitä on jo pidempään sylkenyt ulos.
Yläkerrassa löytyy toinen ILP (Mitsun FT35), joka on asennettu samaan aikaan ja se on täysin puhdas sisältä samoilla huoltotoimenpiteillä ja käyttötavoilla.
Alla muutama kuva, pintapuoliset homeet mitkä näkyy ekassa kuvassa puhdistin jo itse, mutta koska rumpu aivan homeessa, vaatii täyden purkamisen. Ei näin uutta laitetta halua lähteä itse atomeiksi purkamaan, niin tilasin huollon tähän firmalta, jolta laite ostettu. Voiko laitteessa olla vikaa, jota virhevastuun nimissä voisi selvitellä vai onko kyseessä vain ILP:n "ominaisuuksia"?
![]()
Reilu 5 vuotta vanha Mitsu LN35 ei ole tehnyt samaa. Toisesta syystä huoltajakin kävi kesällä. Eikä se huomannut mitään epänormaalia.Reilu kolme vuotta vanha Mitsubishin LN25 vetäissyt itsensä aivan homeeseen. On ympärivuotisessa käytössä. Onko ihan normaalia, että näinkin uusi laite voi vetää itsensä täysin homeeseen? Suodattimet olen puhdistanut aina säännöllisesti, kennon imuroin samalla, ei sammutella kesälläkään jne. Ongelmaa ollut jo pidempään, luulimme tyhmänä, että puhaltaa välillä jostain sisältään pölyjä ulos, mutta onkin näköjään ihan vaan hometta, mitä on jo pidempään sylkenyt ulos.
![]()
Meillä ihan samaa kahden kesän viilennyksen jälkeen. Miettinyt kanssa, että millä tohon siipeen pääsisi järkevästi käsiksi, kun ei kiinnosta kovin paljoa purkaa koko konetta. Näitten purkamista ei ole tehty kovin helpoksi.Reilu kolme vuotta vanha Mitsubishin LN25 vetäissyt itsensä aivan homeeseen. On ympärivuotisessa käytössä. Onko ihan normaalia, että näinkin uusi laite voi vetää itsensä täysin homeeseen? Suodattimet olen puhdistanut aina säännöllisesti, kennon imuroin samalla, ei sammutella kesälläkään jne. Ongelmaa ollut jo pidempään, luulimme tyhmänä, että puhaltaa välillä jostain sisältään pölyjä ulos, mutta onkin näköjään ihan vaan hometta, mitä on jo pidempään sylkenyt ulos.
![]()

Liesi tulee n. 4 metrin päähän, joten on aika lähellä, muttei nyt ihan vieressä. Käryt vedetään kyllä suoraan ulos, mutta voihan tuolla olla jokin vaikutus.Onko tuossa keittiö lähellä? Jos vaikka rasvakäryt/rasvapöly pääsisi tuonne kertymään ja siinä alkaa sitten kasvamaan kaikkea kivaa.
Jos omalla kohdalla jotkin x olosuhteet ja laitteen ominaisuudet johtavat parin vuoden välein tuollaiseen läpihomehtumiseen, pakko ottaa itsellä tuo puhdistus rutiiniksi. Ei varmaan tuon huoltoliikkeen täydellinen puhdistus halvaksi tule.Kyllä se purkaminen käy yllättävän helposti, että roottorin saa irti ja pesuun. Räjäytyskuvat ja jopa youtube videoita löytyy varmasti. Ei väkivaltaa ja ottaa kuvia, mitä on tullut irroiteltua. Projektina noin tunti ensi kertalaisena se otti.
Sen huomannut, että aste korkeintaan muutosta ja sitten odotellaan vaikutusta. 0,5 astettakin vaikuttaa paljon.Tuossa kumminkin nostin pyyntiä 19.5 -> 21.5 asteeseen ja laitoin tarveohjauksen myös pois päältä. Sekä ehkä myös sulatuskin osuu tuohon katkenneeseen kohtaan. Meni sen verran kai isolle teholle, että yhden kerran meni katkokäynnille.
Kyllä! Periaatteessa hyväkin, että tehoa on tosi paljon käytettävissä, mutta siitä on myös nuo haittansa. Hyvä kun on tuo 0.5 asteen tarkkuus, käytettävissä. Esim Mitsu LN35 sitä ei ollut kaukosäätimestä valittavissa.Sen huomannut, että aste korkeintaan muutosta ja sitten odotellaan vaikutusta. 0,5 astettakin vaikuttaa paljon.
Onko tuosta tarkempaa tietoa miten sen logiikka toimii?Hyvin toimii tuo Daikinin pakkaskompensaatio. Säätö on Onectasta 1/4. Eli kaikista miedoin lämpötilan korotus pakkasella.
Tuossa näkyy (Daikin).
Jotenkinhan tuossa on käynyt niin, että toinen pumppu on kerännyt reippaasti pölyä sisälleen ja sitten kesällä kun jäähdytetään, niin kenno ja pöly märkänä ja homehtuu. Se huonepöly sisältää kaikkea inhaa, kuten hilsettä ihosta, käryä keittiöstä ym orgaanista ja on oiva kasvualusta kaikelle möhnälle. Ehkä pitäisi pestä kenno huolella ennen jäähdytyskautta.Reilu kolme vuotta vanha Mitsubishin LN25 vetäissyt itsensä aivan homeeseen. On ympärivuotisessa käytössä. Onko ihan normaalia, että näinkin uusi laite voi vetää itsensä täysin homeeseen? Suodattimet olen puhdistanut aina säännöllisesti, kennon imuroin samalla, ei sammutella kesälläkään jne. Ongelmaa ollut jo pidempään, luulimme tyhmänä, että puhaltaa välillä jostain sisältään pölyjä ulos, mutta onkin näköjään ihan vaan hometta, mitä on jo pidempään sylkenyt ulos.
![]()
Ei näistä H-malleista, pitää itse värkätäLöytyy siis Onectan asetukset ja lisäasetukset kohdasta.
Reilu kolme vuotta vanha Mitsubishin LN25 vetäissyt itsensä aivan homeeseen. On ympärivuotisessa käytössä. Onko ihan normaalia, että näinkin uusi laite voi vetää itsensä täysin homeeseen? Suodattimet olen puhdistanut aina säännöllisesti, kennon imuroin samalla, ei sammutella kesälläkään jne. Ongelmaa ollut jo pidempään, luulimme tyhmänä, että puhaltaa välillä jostain sisältään pölyjä ulos, mutta onkin näköjään ihan vaan hometta, mitä on jo pidempään sylkenyt ulos.
![]()
Tuntuu täälläkin ulkoyksikkö vanhaa mitsua selvästi hiljaisemmalta. Meni vanhalle maatelineelle ilman mitään jousia. Vanhasta kuuluu selvästi enemmän sopivalla kompuran teholla resonoivaa pörinää sisälle.Daikin kyllä siitä hyvä, että ulkoyksiköstä ei kuulu sisälle mitään ääntä (laite jousilla).
Voisi olla hyväksi kuivatella välillä kesälläkin.Olisko jäähdytys sammutettu syksyllä niin ettei ole annettu laitteen kuivua. Itse kun jäähdytyksen olen sammuttanut niin laittanut pyynnin isolle ja kone kierrättänyt vain pelkkää ilmaa parisen tuntia jotta paikat kuivaa. Ja keittiössä vanha FD25 mitsu sijaitsi.
Joo, luin juuri tuolta jostain että paikalilnen Home Assistant-integraatio on Daikiniin toteutettavissa, vanhempiin malleihin helpommin ja uudempiinkin pienen lisätyön kautta. Nyt kun on selvinnyt että täällä kylmässä Pohjolassa lämmityksen tomintalogiikan kannalta valmiiksi hyvää pumppua ei ole edelleenkään olemassa - tilanne siis ihan sama kuin 10 vuotta sitten - niin voisikin ottaa kotiautomaatiointegraation pääkriteeriksi tulevan pumpun valinnassa...No viimeisen 20? sivun ja yhden miehen säestämänä daikini.
Tuosta en kyllä tiedä, että saako jonkun muun pumpun liitettyä HA:han? Itse en luultavasti tule käyttämään HA:ta. Tuo asennus ihan kivaa puuhaa, mutta itsellä ei oikein ainakaan taidot riitä muuhun.Mitkä tulisivat foorumin raadin mielestä hopea- ja prossisijoille? Kaikkiin laitteisiinhan saa wifi:n ainakin lisäpalikkana ja kaikilla merkeillä taitaa olla omat pilvipalveluun pohjautuvat sovelluksensa, mutta millään niistä ei taida pystyä toteuttamaan automaatioita.
Lainasin tuon lisätyn tekstin.Onko joku ns. laatumerkeistä, jossa joutuu rajoittumaan kaukosäädin/valmistajan oma ohjausssovellus-linjalle ja onko puolestaan jopa niin ettei joihinkin tarvitse liittää/kolvailla mitään fyysisiä mokkuloita saadakseen HA-automaation alulle, senkun vaan lisää Zigbee-lämpötila-antureita tms.?

Kostea sää lisää veden tuloa. Vettä tulee myös enemmän kun pumppu tekee enemmäm töitä. Kannattaa keskittyä elämässä tähdellisempien asioiden seuraamiseen kuin paljun täyttymisen.
Jos olisi aivan samat laitteet molemmissa taloissa, niin periaatteessa ainakin voisi sulatusvedestä arvioda, että palkonko pumppu on lämpöä tuottanut? Mitä enemmän jäätä, sitä enemmän tehnyt työtä.Pakkaskauden aikana paljuun kertynyt vesimäärä tai sen vähyys mitään laitteen sulatuksista / tehoista?
-meillä on tosipahan haori 35 pumppu ja sen paljun tyhjentäminen riittää kerran parissa viikossa näin pakkasten aikaan ja naapurilla on mitsu LN25 jota pitää tyhjentää parikin kertaa viikossa -että voiko tuosta päätellä mitään pumppujen "paremmuudesta" / tehosuhteesta?
-siis vielä kerran että kertooko runsas veden tuotto (pakkaskaudella) mitään olennaista laitteesta / sen hyvyydestä tai huonoudesta vai onko tämä nyt niitä asioita ettei sillä ole paskankaan merkitystä -vaan pääasia on että pumppu toimii kuten sen on tarkoituskin
-kesällä kondensiovettä tulikin sitten ihan solkenaan paljukaupalla![]()

Kyllähän tuo pörssisähköohjaus onnistuu oikeastaan millä vain pumpulla, jos yhteystavaksi riittää IR blaster (esim. alle 20e hintainen broadlink rm4c mini, jonka ohjelmoi home assistantin pörssisähköautomaation perään).Mikä olisi halvin ja riittävän hyvä pumppu minkä saisi home assistanttiin tai ylipäätänsä jonkun pieruapsin taakse millä saisi automaagisesti kovemman pyynnin halvoille pörssisähkön tunneille?
Itsellä 2x näitä, ja tuntuu aika usein sulattelevan.Sulatteleeko muiden Gree SP Nordicit miten? Älyä ei taida hirveästi olla kun tasan 45min menee aina että kone alkaa sulattelemaan ja noin 15min menee "sulatuksessa" että lämpimän puhaltaminen jatkuu. Ei ole väliä oikeastaan paljonko on pakkasta, nyt tälle talvelle -10°C alhaisin.
Huoltomies kävi tänään, joku liitos halki ja aineet osittain pihalla. Nyt homma ehkä toimii, pitkää seurata nyt uudestaan.Itsellä 2x näitä, ja tuntuu aika usein sulattelevan.
En ole kyllä kellotellut, mutta ei taida kuitenkaan ihan tohon 45min sykliin koko ajan mennä.
Pitää pistää seurantaan.
Kyllähän tuo pörssisähköohjaus onnistuu oikeastaan millä vain pumpulla, jos yhteystavaksi riittää IR blaster (esim. alle 20e hintainen broadlink rm4c mini, jonka ohjelmoi home assistantin pörssisähköautomaation perään).
Edit: toki jos pumpusta ei saa piippausääniä mutelle niin pidemmän päälle voi tuo IR blaster rueta tympimään.
Suoria integraatiota valmistajien WLAN systeemeihin on vaihtelevasti. Tuo Daikin nyt ainakin tässä ketjussa vasta todettu toimivaksi. Mitsun melcloudiin pitäisi kanssa olla integraatio. Nämä kaikki tosin sitten pilven kautta ja on riski että valmistaja joskus pääsyn sulkee. Home assistantin sivuilta helppo etsiä.
eli vaan pyynti pienemmälle tällöin ei tekisi sitä hallaa, että katkaisee sähköt kesken sulatuskierron tjms.Mikä olisi halvin ja riittävän hyvä pumppu minkä saisi home assistanttiin tai ylipäätänsä jonkun pieruapsin taakse millä saisi automaagisesti kovemman pyynnin halvoille pörssisähkön tunneille?
Uusi Daikin vaatii ylimääräisiä asennuksia, niin senkin kyllä saa HA. Mutta sitä ei tuossa Home assistantin sivuilla näy (näkyy vaan vanhempia malleja suoraan tukeva Daikin AC).Kyllähän tuo pörssisähköohjaus onnistuu oikeastaan millä vain pumpulla, jos yhteystavaksi riittää IR blaster (esim. alle 20e hintainen broadlink rm4c mini, jonka ohjelmoi home assistantin pörssisähköautomaation perään).
Edit: toki jos pumpusta ei saa piippausääniä mutelle niin pidemmän päälle voi tuo IR blaster rueta tympimään.
Suoria integraatiota valmistajien WLAN systeemeihin on vaihtelevasti. Tuo Daikin nyt ainakin tässä ketjussa vasta todettu toimivaksi. Mitsun melcloudiin pitäisi kanssa olla integraatio. Nämä kaikki tosin sitten pilven kautta ja on riski että valmistaja joskus pääsyn sulkee. Home assistantin sivuilta helppo etsiä.
Mun kohta kymmenenvuotta vanha gree osaa ihan itse sammuttaa itsensä lopullisesti kun on siihen valmis.. vaikka laitan ha:sta tai kakesta tai sovelluksesta off, ni käy just mitä käy viellä, toki lakkaa puhaltelemasta lähes heti ja sulkee luukut.. ni ihmettelen jollei uudemmat osaa.. vai onko sun ohjaus juurikin virrat on off releellä?Jotenkin ajattelin, että jos ei ole suoraa tukea eli ir:n kanssa kikkailee niin sulatuksen kanssa tulee jotenkin ongelmia. Mutta eihän niitä pumpun sähköja tartte katkoaeli vaan pyynti pienemmälle tällöin ei tekisi sitä hallaa, että katkaisee sähköt kesken sulatuskierron tjms.
Melcloudista luinkin ja se nousi otsikkoihin kun kun valmistaja jossain vaiheessa rajoitti pääsyä? Kiertääkö Daikininkin data valmistajan kautta? Nämä kaikki taidetaan tehdä kännykkä ohjausta silmällä pitäen, joten pilvi homma on defacto vakio nyt ja aina. Ei ole tulossa laitetta mikä keskustelisi vain kotiverkossa?
Melkeen tuo ir voisi olla parempi vaihtoehto kun laitevalikoima laajenee eikä ole riippuvainen ulkopuolisesta palvelusta. Pitäisi sitten varmaan olla ainakin erillinen lämpötilaanturi pumpun ulospuhaltimen lähellä, jotta näkisi, että komento mennyt perille ja tekee sitä mitä käsketty. Ainakin nykyinen eluxi on joskus ja jouluna missannut kaken käskyjä.
Mun kohta kymmenenvuotta vanha gree osaa ihan itse sammuttaa itsensä lopullisesti kun on siihen valmis.. vaikka laitan ha:sta tai kakesta tai sovelluksesta off, ni käy just mitä käy viellä, toki lakkaa puhaltelemasta lähes heti ja sulkee luukut.. ni ihmettelen jollei uudemmat osaa.. vai onko sun ohjaus juurikin virrat on off releellä?![]()
Juttelin paikallisen Daikin asennusliikkeen ammattilaisen kanssa niin paljasti, että N mallissa on myös keskitytty värinänvaimennuksiin enemmän kuin aikaisemmissa malleissa.Daikin kyllä siitä hyvä, että ulkoyksiköstä ei kuulu sisälle mitään ääntä (laite jousilla).
Jos tuo ei ole katkokäyntiä, niin on ainakin aivan paskaa ajoa pumpun automatiikalta. Laitoin eilen illalla 60% tarveohjauksen, pyynti 18,5 ja puhalluksen automaatille. Johan alkoi rauhoittumaan. Ei voi kuin ihmetellä kuinka paska tuo automaattinen ohjaus tuolla pumpulla on.Eihän tuo ole katkokäyntiä kun sähköä menee koko ajan
Katkokäynti on sellaista, että pummpu menee idle tilaan hetkeksi, käynnistyy taas uudelleen lämmittämään ja tämä sykli sitten toistuu kokoajan.Jos tuo ei ole katkokäyntiä, niin on ainakin aivan paskaa ajoa pumpun automatiikalta. Laitoin eilen illalla 60% tarveohjauksen, pyynti 18,5 ja puhalluksen automaatille. Johan alkoi rauhoittumaan. Ei voi kuin ihmetellä kuinka paska tuo automaattinen ohjaus tuolla pumpulla on.![]()
Tuossa tosiaan Daikin on säätänyt tehoa 200W-600W välillä jatkuvasti. Ei ole katkokäyntiä tosiaan, koska kompressori ei sammu.Jos tuo ei ole katkokäyntiä, niin on ainakin aivan paskaa ajoa pumpun automatiikalta. Laitoin eilen illalla 60% tarveohjauksen, pyynti 18,5 ja puhalluksen automaatille. Johan alkoi rauhoittumaan. Ei voi kuin ihmetellä kuinka paska tuo automaattinen ohjaus tuolla pumpulla on.![]()

pikaisen googletuksen perusteella ECONO rajoittaa tehon käytön max 70%. en tiedä miten eroaa manuaalisesta tarveohjauksesta vai eroaako mitenkään.Tuossa tosiaan Daikin on säätänyt tehoa 200W-600W välillä jatkuvasti. Ei ole katkokäyntiä tosiaan, koska kompressori ei sammu.
Itsellä meni eilen aamulla katkokäynti looppiin joskus -20 asteen pakkasen jälkeen. Tarveohjaus off. Puhallin 5/5. Lisäksi takkaa oli lämmitetty toissapäivänä. Daikin ja Panasonic (off) on takkahuoneessa, josta kaksi käytävää ja kaksi oviaukkoa muualle.
Tuli huomattua, että Econo tilassa pumppu käy jotenkin rauhallisemmin?
Econo tila ja tarveohjaus voi olla molemmat samaan aikaan päällä. Mutta pelkästään jo Econo auttaa paljon?
Lämpötilaa nostin hieman. 21.5 -> 22.0 asteeseen.
Kannattaa kokeilla Econo? Sen vaan huomasin, että jos käyttää kaukosäädintäkin, niin kaukosäätimestä täytyy myös valita Econo tila päälle.
Ja jos haluaa käyttää tarveohjausta, niin se voi olla jatkuvastikin 95%.
Econo ei rajoita kompressorin tehoa niin paljon kuin tarveohjaus? Mutta jotain tuo Econo silti tekee? Jos jollain on siitä asetuksesta tietoa, niin kuuntelen kyllä
571W teholla pyörii nyt erittäin tasaisesti täällä.
Jos pystyy mittaamaan puhalluslämpötilaa, niin sillä huomaa hyvin sulatuksen. Menee välillä puhallusilma jopa pakkaselle.Sulatukset huomaa siitä, että puhallin sammuu. Teki sen juuri nyt. Daikin "pakoputkesta" tuli vettä, kun kurkistin ikkunasta.
Sulatus näyttää siis tuollaiselta:
Mutta jos ei tietäisi, niin kuvasta olisi aika vaikea erottaa, että sulatus on menossa?
Jos taas käy katkokäyntiä, niin teho tippuu jonnekin noin 20 Wattiin vain. Tuossa kävi alimmillaan 146 Watissa. Nyt ilmeisesti sulatus ohi ja teho on 475W.
Tuo tarveohjaus 95% vie sähköä maksimissaan 650 Wattia. Täällä on pakkasta nyt -6 astetta, niin ei riitä tuo teho.pikaisen googletuksen perusteella ECONO rajoittaa tehon käytön max 70%. en tiedä miten eroaa manuaalisesta tarveohjauksesta vai eroaako mitenkään.
Täytyypä googlailla tuo!Jos pystyy mittaamaan puhalluslämpötilaa, niin sillä huomaa hyvin sulatuksen. Menee välillä puhallusilma jopa pakkaselle.
Yleisesti olen huomannut, että kun puhalluslämpö putoaa alle 25 asteen, niin sulatus on käynnissä.
Itse mittaan tuollaisella zigbee ZG-227Z tuya anturilla joka on kuorittu.
![]()
Jos lopettaisit käppyröiden seurannan ja keskittyisit muuhun elämiseen niin missä on ongelma? Lämpöä vissiin tulee?Jos tuo ei ole katkokäyntiä, niin on ainakin aivan paskaa ajoa pumpun automatiikalta. Laitoin eilen illalla 60% tarveohjauksen, pyynti 18,5 ja puhalluksen automaatille. Johan alkoi rauhoittumaan. Ei voi kuin ihmetellä kuinka paska tuo automaattinen ohjaus tuolla pumpulla on.![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.