^^ Mitä ihmettä? Nyt on Mitsu ja toiminnaltaan parempi oli haussa mutta te vaan sitten ammutte alas Toshiban ja Daikinin, yksi kerrallaan...
Vielä kiinnostaa tuo aihe. Monia kyselin läpi. Mitsu RW35, Toshiba Premium+ 35 (tähän lisäksi 100€ wifi), Daikin Perfera 40N, sekä Panasonicin joku vastaava malli.
Hintaeroa oli noiden välillä jonkun verran. Toshiba ei olisi ollut halvin, vaikka wifin olisi jättänyt pois. Muiden takuusta en enää muista, mutta Daikin mainostaa 5 vuoden takuuta, muilla ehkä lyhyempi? 2024 aikana Daikiniin saa myös sulanapitokaapelin kaupanpäällisiksi.
Täällä asennus oli ihan perus, mutta jouset tuli kysymättä kaupanpäällisiksi. Kuulemma on erittäin hiljainen myös ilman ulkoyksikön jousia?
Shelly palikan laitoin itse kiinni tuohon virtajohtoon. Asentajakin sen olisi varmaan voinut laittaa samalla, kun kytkee pumpun? Shellynhän saa kiinni oikeastaan ihan mihin vaan ja on aika näppärä "vekotin".
Näyttäisi maksavan 14€ ja on kooltaan hyvin pieni.
verkkokauppa.nurkantakaa.fi
Täytyy joskus viritellä vanhaan Panasoniciin myös Shelly. Nyt vielä tuota pumppua ei ole tarvittu. Daikin hinta oli 2440€.
Se taitaa olla ihan normaalia, että sulatukset on haasteellisia ilpeillä ja vilpeillä? Kyllä tuo Daikin sulattelee myös tiheään. Paitsi että en ole oikein seurannut, että milloin se sulattaa. Jos lämmitystarvetta ei ole paljon, niin eipä se silloin sulattelekaan.
Jos pitäisi kaksi pumppua valita, niin omasta mielestä parhaimmat voisi olla Perfera 40 N ja Mitsu RW35.
Itse olen ostanut ilppejä tuossa järjestyksessä. Mitsu LN35, Mitsu RW35 (vuoden vanha nyt), Daikin Perfera 40N, Panasonic (joku malli) 999€.
Kolme taloa itsellä ja kaikkissa 2kpl ilppejä. Neljännessä talossa 10kW Nibe maalämpö ja 200m lämpökaivo.