Typerää sulanapitovastuslogiikkaa lukuunottamatta varmaankin kyseiseen asennuspaikkaan soiva peli. Itse laskeskelin, että Tampereen korkeudella 100w vastus on päällä n. 3000h lämmityskaudella. Syöhän se 300 kWh/v edestä COP:ia ja SCOP:ia.
Perusvarma työjuhta. Ei eniten bling-blingiä, ei isoin lämmitysteho, ei paras SCOP, mutta suorittaa varmasti. Ja saa puhaltamaan halutulla voimakkuudella ilman pelkoa himmailuista.
Wifiä ei Toshiboissa ole sisäänrakennettuna toisin kuin Daikinilla ja Mitsulla.
Toshiban Wifi-kalikka maksanee n. 100€ ekstraa. Itse en noita ottanut, kun ei mitään käyttöä niille.
Tuntuu omituiselta Daikinin hinnoittelu. Itse laite maksaa useimmissa paikoissa ~saman kuin mitä Toshiba P+ 35 tai Mitsun RW35.
Toshiballa jokerikorttina Polar 35. Muutaman saturaisen halvempi kuin P+ 35.
Toshiboiden vertailua:
Toshiba Premium+ 35 Hinta Asennettuna (35N4KVPG-ND / 35N4AVPG-ND)
www.lampotilamestarit.fi
Tuo on hyvä sivusto vertailla pumppuja muutenkin.
Toshiba P+ 35 edut
+ matala minimiottoteho 200w
+ mahdollisuus ohittaa vedonpoisto eli 100% toimiva takkatila
Daikin Perfera edut
+ isompi kompura, isompi lämmitysteho
+ parempi SCOP
+ fiksumpi sulatusvastuksen toimintalogiikka
+ isompi ja (identtisillä ilmamäärillä) hiljaisempi SY
Jos ei tulipalokiire ole, itse ehkä vartoilisin hetken ja jos Daikinin paranneltu "Takkalogiikka" osoittautuu nimensä veroiseksi ja hinnan saa lähemmäksi Toshibaa, valitsisin Daikinin.
Äkkiseltään en keksi perusteluita valita Mitsua, paitsi jos hinta on merkittävästi halvempi kuin Daikinin ja toimivalla takkatilalla ei ole merkitystä.
On siis tuossa Toshiba P+ 35 etunsa, mutta miinuksia vähäsen myös. Ei ole tänään tullut mitään hyviä tarjouksia. Täytyy varmaan katsoa Daikin myyjiä lisää.
Toshiba 2550€ ja Daikin siis tällä hetkellä vielä noin 3000€.
Tuosta kuvasta katsottuna täystehomitoituksessa ei olisi kovin isoa eroa. P+ 76 neliötä. Daikin 81 neliötä.
Eli siis tuosta mietittynä 11 vuotias Panasonic olisi hyvä pitää vielä käytössä ja sillä olisi mahdollista säästää sähköä? 4 makuuhuoneen talo. Olikohan neliöt 120, mutta huoneistoala 155 neliötä.