Hyvät ja huonot varaosamerkit (lista viestissä #1)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeknoR
  • Aloitettu Aloitettu
Kyseessä on automaatti. Kaksoismassavauhtipyörät tuppaavat hajoamaan DSG ja DCT laatikoista. Edellisessä Ceedissä oli takuuseen vaihdettu laatikko ja vauhtipyörä. Ostohetkellä 225tkm kohdalla siihen vaihdettiin taas vauhtipyörä. Tämä uusi vauhtipyörä laatikkoineen hajosi 60tkm myöhemmin. Nykyisellä Optimalla on ajettu 160tkm.

Kiitos tiedosta. Nyt osaan välttää Kiaa. :x3:

Eipä se toki tavatonta ole, että kytkin kestää juuri tuon ajaa.
 
Maxgearin alatukivarsissa etupuslat oli sitte alkuperäisiä vähän pienemmät.

Muuten ei haittais mutta aika mielenkiintoista sitten uretaanipuslittaa kun ei uudet puslat sovikkaan kumisten tilalle. Vähän hiontaa ja viilaa..

Varmaan aika hauskaa hommaa sitten vaihtaa kumipuslia tollaseen (niissä ympärillä metalliholkki).. Uusia puslia ei sit varmaan löydy mistään, no ainakaan kovin helposti, kun 2-3mm pienempi halkasija mitä oem.
 
Powerflexin puslat oli tavallaan sopimattomat, eipä uskois. Ostin ne harrasteautoon camberin säätöön. No ei ne sovi paikalleen jos camberia vähennetty niillä. Mainostavat kuitenkin että camberin vähennys onnistuu. Eipä onnistu, koska säätörulla osuu apurunkoon!

kuvassa näkyy selvät kohdat mihin ottaa kiinni asennusvaiheessa.

Aika uskomatonta 285€ puslaparilta.

1732374904963.png


1732374975559.png
 
Powerflexin puslat oli tavallaan sopimattomat, eipä uskois. Ostin ne harrasteautoon camberin säätöön. No ei ne sovi paikalleen jos camberia vähennetty niillä. Mainostavat kuitenkin että camberin vähennys onnistuu. Eipä onnistu, koska säätörulla osuu apurunkoon!

kuvassa näkyy selvät kohdat mihin ottaa kiinni asennusvaiheessa.

Aika uskomatonta 285€ puslaparilta.

1732374904963.png


1732374975559.png
Harrasteauton tuuninkiosilta harvoin kannattaa odottaa 100% sopivuutta verrattuna alkuuperäiseen OEM-osaan, se harrastehan on nimenomaan esim. sitä osan sovittamista. Intterweppi ja juutuuppi on pullollaan kokemuksia ja mielipiteitä noiden alustan uretaaniosien(ottamatta kantaa valmistajaan) sopivuuksista, kestävyydestä ja toimivuudesta.
 
Motonet löi kouraan UFI-merkkisen polttoainesuodattimen, kun pyysin alkuperäislaatuisen. Jotenkin pelkistetyn oloinen paketti sekä tuote. Osan kyljessä koreilee "Made in China". Ilmeisesti italialainen merkki. Ei lainkaan tuttu merkki ennestään tämä UFI. Yleensä ollut Boschia tai MANNia muistaakseni.

Vienkö takaisin vai iskenkö autoon? :)
Vastaan itselleni.

Uuden osan asentaminen viivästyi. Nyt sitten asentaessa huomasin, että suodatin olikin vääränkokoinen. Ei mahtunut paikoilleen, koska halkaisija oli aavistuksen liian suuri. Alapeukkua siis UFI:n suodattimille. Motonetin mukaan alkuperäislaatuinen.

Harmillisesti Motonetin vaihto- ja palautusoikeus oli mennyt jo umpeen.
 
Vastaan itselleni.

Uuden osan asentaminen viivästyi. Nyt sitten asentaessa huomasin, että suodatin olikin vääränkokoinen. Ei mahtunut paikoilleen, koska halkaisija oli aavistuksen liian suuri. Alapeukkua siis UFI:n suodattimille. Motonetin mukaan alkuperäislaatuinen.

Harmillisesti Motonetin vaihto- ja palautusoikeus oli mennyt jo umpeen.
Luulisi, että menisi reklamaationa, koska sait sopimattoman tuotteen.
 
A.B.S -merkkiset alapallonivelet kesti vaan 38tkm/2v. Vois sanoa että HUONO

Tilalle meni EGT -merkkiset. Katoin kuvista että mutterit ois orkkista vastaavat mutta olikin kantakoko muuttunut 18->21. Vähän tiukkaa käännellä, vetarin nivelen alapuolelta.
 
Tämähän onkin hyvä löytö. Lisäilenpä samantien muutamat omat kokemukset, ehkä säästyy muilta vaivaa ja rahaa.

Sähköinen kaasuläppä:
Ridex HUONO. Kesti n. 2vk jonka jälkeen ilmestyi vikakoodit ja alkoi toimia huonosti.
Meat & Doria HUONO. Alusta lähtien viallinen, ilmestyi lähes heti vikakoodit ja ajossa sulki läppää sattumanvaraisesti.
Lopulta laitoin OEM-osan ja asia korjaantui.

Hehkutulpat:
Ridex HUONO. Kahden viikon sisällä kolme kuudesta tulpasta hajosi.
Korvasin kaikki OEM-tulpilla ja asia korjaantui.
 
Tämähän onkin hyvä löytö. Lisäilenpä samantien muutamat omat kokemukset, ehkä säästyy muilta vaivaa ja rahaa.

Sähköinen kaasuläppä:
Ridex HUONO. Kesti n. 2vk jonka jälkeen ilmestyi vikakoodit ja alkoi toimia huonosti.
Meat & Doria HUONO. Alusta lähtien viallinen, ilmestyi lähes heti vikakoodit ja ajossa sulki läppää sattumanvaraisesti.
Lopulta laitoin OEM-osan ja asia korjaantui.

Hehkutulpat:
Ridex HUONO. Kahden viikon sisällä kolme kuudesta tulpasta hajosi.
Korvasin kaikki OEM-tulpilla ja asia korjaantui.
Tässä on melkein oppikirjaesimerkki siitä, ettei hyvää ja halpaa saa kertaostoksella. Sähkö- ja sytytyspuolen osissa kannattaa pääsääntöisesti suosia alkuperäisiä tai alkuperäislaatuisia osia.
 
Tässä on melkein oppikirjaesimerkki siitä, ettei hyvää ja halpaa saa kertaostoksella. Sähkö- ja sytytyspuolen osissa kannattaa pääsääntöisesti suosia alkuperäisiä tai alkuperäislaatuisia osia.
Jep, tämä tullut opittua kantapään kautta.
 
Tämähän onkin hyvä löytö. Lisäilenpä samantien muutamat omat kokemukset, ehkä säästyy muilta vaivaa ja rahaa.

Sähköinen kaasuläppä:
Ridex HUONO. Kesti n. 2vk jonka jälkeen ilmestyi vikakoodit ja alkoi toimia huonosti.
Meat & Doria HUONO. Alusta lähtien viallinen, ilmestyi lähes heti vikakoodit ja ajossa sulki läppää sattumanvaraisesti.
Lopulta laitoin OEM-osan ja asia korjaantui.

Hehkutulpat:
Ridex HUONO. Kahden viikon sisällä kolme kuudesta tulpasta hajosi.
Korvasin kaikki OEM-tulpilla ja asia korjaantui.

Voisi oikeastaan sanoa että Ridex mikä tahansa osa on huono. Ite olen jättänyt väliin sillä perusteella että on liian halpa.
 
Voisi oikeastaan sanoa että Ridex mikä tahansa osa on huono. Ite olen jättänyt väliin sillä perusteella että on liian halpa.

Laitoin vuosi takaperin puolison corsaan ridexin venttiilikopan. Hyvin on pelittänyt ja oli halpa. Se oli ihan samanlainen kuin GM:n alkuperäinen.
 
Sachsin uudehko jousi napsahti poikki. Oisko pari vuotta ajoa kestäny.

Etu vai takapäässä käytössä?

Etupäässähän noita jousia katkoo välillä jumissa oleva yläpään laakeri ja napsahtaa kun jousi sekä kiertyy akselinsa ympäri ja joustaa.

Sachs on kuitenkin laadultaan yleensä ollut siellä kärkipäässä.
 
Etu vai takapäässä käytössä?

Etupäässähän noita jousia katkoo välillä jumissa oleva yläpään laakeri ja napsahtaa kun jousi sekä kiertyy akselinsa ympäri ja joustaa.

Sachs on kuitenkin laadultaan yleensä ollut siellä kärkipäässä.

Takapää.

Etupäässä Lesjöforssit kestäny niin tilasin taaksekin semmoset.
 
Viimeksi muokattu:
EGT raidetangon sisäpää (aksiaalinivel) oli MELKEIN sopimaton. Se nivelpää siinä isompi kuin orkkiksessa + tartuntapinta syvemmällä.

Isoilla putkipihdeillä pyöreästä murkulasta sai kuitenkin kiinni että sai kireälle..

1735134128383.png
 
Borsehungin jousen ylätukikumit oli leimoja myöten samat kuin orkkikset joiden tilalle meni.
 
Bilteman Standard H7 halogeeni polttimot on yllättävän valovoimaisia. Kestävyydestä ei vielä kokemusta ja varmasti se tuosta vielä himmenee kummasti. Kirkkaus yllätti kuitenkin.
 
SWAG jakoketju oli IWIS:n valmistama. OEM-valmistaja. Mutta näkyy olevan tarvikeosa eri tuote kuin mikä auton alkuperäinen IWIS.

Rullat ei enää ole yksiosaisia vaan tuollaisia halkaistuja. Toisinkuin vanhassa IWIS ketjussa (näkyy kuvassa). Laatua siis heikennetty.

1736168886482.png


 
Viimeksi muokattu:
Kummat takajouset laitan; Lesjöfors vai Bilstein? Hintaero parilla n. 20 eur (Lesjöfors halvempi).
 
Eikai noi hitsattuja ole tai jos on tehty sen verran hyvin ettei huomaa? Puslat vissiin tulee mukana?

Ne on ok-kuntoisia akseleita mitkä hiekkapuhallettu puhtaaksi ruosteista, ja maalattu sit. Puslat oli juu asennettu. Luultavasti ne on myös suoruustarkistettuja, olis huono bisnes myydä kieroja.
 
Ne on ok-kuntoisia akseleita mitkä hiekkapuhallettu puhtaaksi ruosteista, ja maalattu sit. Puslat oli juu asennettu. Luultavasti ne on myös suoruustarkistettuja, olis huono bisnes myydä kieroja.
Juu näin se on. Hinta on suunnilleen sama minkä sais uuden kiinassa? tehdyn. Mihin autoon /autoihin olet laittanut tuon? Ihan yleisesti kysyn että onko kulmat katottu? Tuo uhri on kohta 400tkm 24v ikäinen tdi octavia jossa on orkkis puslat vielä takana. Uskomattoman paljon kestää orkkikset kyllä. Eteen oon vaihtanut 3 kertaa jo sen jälkeen ku meni orkkikset. Nyt huomasin että pieni reikä on tuossa puslan lähellä että pakko tuo on vaihtaa nyt jos meinaa katsastaa. Tuossa on koko ajan mitä itellä ollut 15v pieni haritus takakana kun pitäs olla renkaat ihan suorassa. Molemmin puolin sama. En tiiä kyllä uskaltaako miten koittaa avata noita korin pultteja. Vastamutterit on vissiin jemmassa koteloissa niin ei luulis olevan niin jumissa.
 
Juu näin se on. Hinta on suunnilleen sama minkä sais uuden kiinassa? tehdyn. Mihin autoon /autoihin olet laittanut tuon? Ihan yleisesti kysyn että onko kulmat katottu? Tuo uhri on kohta 400tkm 24v ikäinen tdi octavia jossa on orkkis puslat vielä takana. Uskomattoman paljon kestää orkkikset kyllä. Eteen oon vaihtanut 3 kertaa jo sen jälkeen ku meni orkkikset. Nyt huomasin että pieni reikä on tuossa puslan lähellä että pakko tuo on vaihtaa nyt jos meinaa katsastaa. Tuossa on koko ajan mitä itellä ollut 15v pieni haritus takakana kun pitäs olla renkaat ihan suorassa. Molemmin puolin sama. En tiiä kyllä uskaltaako miten koittaa avata noita korin pultteja. Vastamutterit on vissiin jemmassa koteloissa niin ei luulis olevan niin jumissa.

Laitoin mk1 TT:hen ja ongelmana oli auraukset mitä ei saanu kuntoon. Toisella puolella aurausta oli aivan liikaa. Antalexin akseli tilalle ja heti oli kohdillaa.
 
Laitoin mk1 TT:hen ja ongelmana oli auraukset mitä ei saanu kuntoon. Toisella puolella aurausta oli aivan liikaa. Antalexin akseli tilalle ja heti oli kohdillaa.
Joo kyllä mä laitan tuolta tilaukseeen ja luotan siihen että on suora. Muistan kyllä golf iv alkuaikoina oli puhetta noista että paljon on vinoja liikenteessä. Lähtikö sulla ne pultit rungosta helposti auki vai jätitkö vanhat kannakkeet koriin kiinni?
 
Victor Reinzi myy isoreikäsen 1.8T imusarjan tiivistettä niihin missä on pienikanavaiset aukot. Eli tarkistaa pitää kuvista ettei tilaa vääränlaista. Se kyllä menee paikoilleen ja toimii, mutta ei se oikeanlainen ole.

Ja sitten motonetti myy edelleen noita ROADMAX hihnoja jotka on valmiiks kuluneita (säästetty kumia). Paketissa lukee nyt lifetime max 50 000km ja pienellä präntillä Roadmax by Gates tms reunassa.
 
Ja sitten motonetti myy edelleen noita ROADMAX hihnoja jotka on valmiiks kuluneita (säästetty kumia). Paketissa lukee nyt lifetime max 50 000km ja pienellä präntillä Roadmax by Gates tms reunassa.

Siitä vain pellin alle ja Nettiautoon myyntiin saatesanoilla "jakohihna vaihdettu, kuitti löytyy". :cigarbeye:
 
Victor Reinzi myy isoreikäsen 1.8T imusarjan tiivistettä niihin missä on pienikanavaiset aukot. Eli tarkistaa pitää kuvista ettei tilaa vääränlaista. Se kyllä menee paikoilleen ja toimii, mutta ei se oikeanlainen ole.

Ja sitten motonetti myy edelleen noita ROADMAX hihnoja jotka on valmiiks kuluneita (säästetty kumia). Paketissa lukee nyt lifetime max 50 000km ja pienellä präntillä Roadmax by Gates tms reunassa.
Mä muistan kun Motonet myi oscan osia ja hyllyssä oli leima että longlife suodatin. itse suodattimessa luki " uusi Maks. 5tkm jälkeen"
Oscan laakerin mukana tullut napamurteri oli niin pehmeetä tavaraa että kierteet korkkas kiristyksen aikana. Kiva oli kaivella sitä ulos sieltä. Varmaan tajus Motonet itsekkin lopulta että ei oo hyvää bisnestä nää. Itsehän ne tais tuoda maahan noita oscan osia Kiinasta
 
Osscan tukivarsissa oli puslien hahlot väärän kokoiset; OEM puslia ei ollut mahdollista asentaa. Osscan omat puslat toki sopivat, kun tukivarret kokonaisena puslineen oli alunperin myyty. Mutta varaosana pelkkää puslaa siis ei ollut mistään saatavilla, koska mitoitus poikkesi alkuperäisosasta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 671
Viestejä
4 601 611
Jäsenet
75 682
Uusin jäsen
SilentVortex

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom