Telia Yhteisö -keskustelufoorumi lakkautetaan

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
14 384
Telia on ilmoittanut lakkauttavansa Telia Yhteisö -keskustelufoorumin.

Kyse on osa laajempia toiminnan muutoksia ja yksinkertaistamista. Samalla Telia tulee jatkossa keskittymään muihin sosiaalisen median kanaviin eli Facebookiin, Instagramissa, X:ään ja YouTubeen.

Yhteisön sulkeminen etenee vaiheittain:

Vaihe 1 – Yhteisö siirtyy Vain luku -tilaan 26.5.2026

Vaihe 2 – Yhteisö sulkeutuu lopullisesti 14.10.2026
  • Yhteisösivusto poistuu käytöstä
  • Keskustelut ja sisältö eivät ole enää saatavilla
  • Mahdolliset vanhat linkit ohjautuvat automaattisesti telia.fi-sivustolle

Telia Yhteisössä on yli 37 000 aihetta eli keskusteluketjua, yli 200 000 kommenttiviestiä sekä lähes 50 000 rekisteröitynyttä jäsentä.

 
Onhan tuo tietenkin sillälailla kuluerä että sitä on pakko jollain porukalla moderoida. Toki, tuota yhteisöstä Telialle sellaiset propsit että tähän asti se on kuitenkin ollut paikka jossa myös Telialaiset ovat moneen kysymykseen vastanneet eli ei pelkästään asiakkaiden ja muiden keskenäistä ihmettelyä.
 
Onhan tuo tietenkin sillälailla kuluerä että sitä on pakko jollain porukalla moderoida. Toki, tuota yhteisöstä Telialle sellaiset propsit että tähän asti se on kuitenkin ollut paikka jossa myös Telialaiset ovat moneen kysymykseen vastanneet eli ei pelkästään asiakkaiden ja muiden keskenäistä ihmettelyä.
Jättäisi sitten edes vain luku -tilaan.
 
Onhan tuo tietenkin sillälailla kuluerä että sitä on pakko jollain porukalla moderoida. Toki, tuota yhteisöstä Telialle sellaiset propsit että tähän asti se on kuitenkin ollut paikka jossa myös Telialaiset ovat moneen kysymykseen vastanneet eli ei pelkästään asiakkaiden ja muiden keskenäistä ihmettelyä.
Moderoinnin ovat tehneet samat henkilöt jotka muitakin somealustoja Telialla moderoivat, joten ei oikein ketään muuta erillistä yksittäistä henkilöä ole ollut kuin yhteisömanageri.

Aivan älytön paikka säästää. Paljon dataa, tietoa ja hyödyllistä infoa katoaa.

Somealustoissa palautteenanto, keskustelu ja muu on melko mahdotonta. Ei niistä vanhoja asioita löydä, koska algoritmit valitsevat vain tiettyjä ja haut eivät kyllä yleensä mitenkään toimi.

Ei varmaan voi jättää vain luku tilaan, koska siitäkin kulua juoksee Gainsightille, joka tuon alustan toimittaja.

T. Telia Yhteisössä vuodesta 2015 aikaa viettänyt ja tuhansia viestejä kirjoittanut. Jää sitten Elisan foorumi, tämä foorumi ja Matkapuhelinfoorumi jäljelle.

Tosin foorumeille Telia ei tule jalkautumaan enää koskaan milloinkaan, jos ei tapahdu jotain aivan ihmeellistä.
 
Missäs minä näin pyynnön ja keskustelun että tuo olisi menossa jo johonkin nettiarkistoon talteen ... ?
 
Me voidaan täältä foorumilta myydä Telialle suomalaisena yrityksenä viestiketju tai kokonainen alue edulliseen hintaan, mutta tosiaan ilmeisesti jatkossa nyt sitten kanavina nuo ulkomaalaiset some-palvelut.

Ilmeisesti tuo heidän käyttämä alusta Gainsight on järjettömän kallis ja aivan väärä tuollaisen yhteisön alustaksi.
 
Me voidaan täältä foorumilta myydä Telialle suomalaisena yrityksenä viestiketju tai kokonainen alue edulliseen hintaan, mutta tosiaan ilmeisesti jatkossa nyt sitten kanavina nuo ulkomaalaiset some-palvelut.

Ilmeisesti tuo heidän käyttämä alusta Gainsight on järjettömän kallis ja aivan väärä tuollaisen yhteisön alustaksi.
Telia on tehnyt joskus kategorisen päätöksen, että foorumeilla opertointi lopetetaan. Ei enää ole Sonera tai Telia partiotakaan ollut moneen vuoteen. Somejättien alustat ova ne, jossa Telia jatkossa toimii.

Mitä tulee Gainsightiin, niin käyttäjän näkökulmasta se on ollut helppokäyttöinen. Operaattoria kuten Teliaa ei kiinnosta ylläpitää tai modata, devata, omaa alustaa tai foorumisoftaa, alustaa kuten tätä XenForoa. Gainsightissa on varmasti ollut muitakin etuja miksi he sen valitsivat. Jo aiemmin suljettiin Telia Hiomo, eli asiakaskokemus/ tuotekehitysyhteisö, tuollaisiin se on näppärä. Yrityksilli suunnattuja foorumi/yhteisöalustoja on muutamia ja yrityksiä ei nappaa itse palvelua kehittää. Ostavat sen palveluna.
 
Telia on tehnyt joskus kategorisen päätöksen, että foorumeilla opertointi lopetetaan. Ei enää ole Sonera tai Telia partiotakaan ollut moneen vuoteen. Somejättien alustat ova ne, jossa Telia jatkossa toimii.

Mitä tulee Gainsightiin, niin käyttäjän näkökulmasta se on ollut helppokäyttöinen. Operaattoria kuten Teliaa ei kiinnosta ylläpitää tai modata, devata, omaa alustaa tai foorumisoftaa, alustaa kuten tätä XenForoa. Gainsightissa on varmasti ollut muitakin etuja miksi he sen valitsivat. Jo aiemmin suljettiin Telia Hiomo, eli asiakaskokemus/ tuotekehitysyhteisö, tuollaisiin se on näppärä. Yrityksilli suunnattuja foorumi/yhteisöalustoja on muutamia ja yrityksiä ei nappaa itse palvelua kehittää. Ostavat sen palveluna.
Ei tätä Xenforoakaan tarvitse itse kehittää, vaan halutessa asentelee vaan päivitykset. Niitä tulee joka järjestelmään. Kustomoinnista on varmasti tuolla Gainsightissakin joutunut maksamaan. Mitä äkkiseltään netistä selvittelin niin tuon Gainsightin vuosimaksut on kymppitonneista satoihin tuhansiin.

Mutta joo, kyllä mulla on kokemusta, miten näissä isoissa yrityksissä näitä hoidetaan. Yleensä ostetaan joku järjettömän kallis ja kankea ulkopuolinen ratkaisu älyttömällä hintalapulla, joka sitten lopulta lakkautetaan, kun vuosia myöhemmin todetaan, että itsellä ei ole intressiä/resursseja ylläpitoon ja päivityksiin ja on liian kallista maksaa sille ulkopuoliselle tehdä ne. Vaikka koko ajan olisi ollut joku sopivampi, edullisempi ja joustavampi ratkaisu.

Siihen on syynsä, miksi MuroBBS on lakkautettu Otavamedian alaisuudessa ja nyt Sonera Yhteisö. Demi (A-Lehdet) ja DVD Plaza (Popmedia) samoista syistä, FutisForum2:lta joukkopako käynnissä (City Digital Group).
 
Viimeksi muokattu:
Tuosta gainsightista varmaan saisi enemmän hyötyä jos sitä käyttää kokonaisvaltaisesti asiakasymmärryksen hallintaan ja tuo yhteisö on vain yksi pieni palanen. Gainsight tosiaan olisi täysin väärä palveluntarjoaja, jos haluttaisiin ihan vaan puhtaasti yhteisökeskustelualue.

Siinä mielessä ajattelisin että noiden Gainsightin hinnoittelujen pohtiminen on yhtä tyhjän kanssa, kun ei kai Teliakaan niin tyhmä ole ollut, että pelkän yhteisön olisi sieltä hankkinut.

Arvaan että ovat vaihtamassa isommalla tasolla Gainsightista pois ja siksi yhteisökin saa ruksit päälleen.
 
Tuosta gainsightista varmaan saisi enemmän hyötyä jos sitä käyttää kokonaisvaltaisesti asiakasymmärryksen hallintaan ja tuo yhteisö on vain yksi pieni palanen. Gainsight tosiaan olisi täysin väärä palveluntarjoaja, jos haluttaisiin ihan vaan puhtaasti yhteisökeskustelualue.

Siinä mielessä ajattelisin että noiden Gainsightin hinnoittelujen pohtiminen on yhtä tyhjän kanssa, kun ei kai Teliakaan niin tyhmä ole ollut, että pelkän yhteisön olisi sieltä hankkinut.

Arvaan että ovat vaihtamassa isommalla tasolla Gainsightista pois ja siksi yhteisökin saa ruksit päälleen.
Juu kyllä, puhuin nyt vain keskustelufoorumin näkökulmasta.
 
Ei tätä Xenforoakaan tarvitse itse kehittää, vaan halutessa asentelee vaan päivitykset. Niitä tulee joka järjestelmään. Kustomoinnista on varmasti tuolla Gainsightissakin joutunut maksamaan. Mitä äkkiseltään netistä selvittelin niin tuon Gainsightin vuosimaksut on kymppitonneista satoihin tuhansiin.

Sen verran maksaa myös ylläpitotiimi mille vaan alustalle, jos sen hoitaa talossa itse. Ja toisin kun tämän foorumin kanssa, siihen ei voi palkata vaan yhtä henkilöä, koska hänen irtisanoutumisensa olisi täysi katastrofi - ja täytyyhän hänenkin lomailla.
 
Sen verran maksaa myös ylläpitotiimi mille vaan alustalle, jos sen hoitaa talossa itse. Ja toisin kun tämän foorumin kanssa, siihen ei voi palkata vaan yhtä henkilöä, koska hänen irtisanoutumisensa olisi täysi katastrofi - ja täytyyhän hänenkin lomailla.
Saahan Xenforonkin pilvipalveluna jos ei halua ylläpitää.

Ja onhan Telialla ziljoona muutakin it-järjestelmää, jota itse hostaavat. Että ei kai yksi lisäjärjestelmä vaadi uutta tiimiä. Enkä tiedä onko ne nykyistenkään ylläpitäjät Telian työntekijöitä vai alihankkijoiden.
 
Sen verran maksaa myös ylläpitotiimi mille vaan alustalle, jos sen hoitaa talossa itse. Ja toisin kun tämän foorumin kanssa, siihen ei voi palkata vaan yhtä henkilöä, koska hänen irtisanoutumisensa olisi täysi katastrofi - ja täytyyhän hänenkin lomailla.
Juuri tälläisellä ajatusmallilla näitä foorumeita isojen yritysten toimesta lakkautetaan.
 
Saahan Xenforonkin pilvipalveluna jos ei halua ylläpitää.

Ja onhan Telialla ziljoona muutakin it-järjestelmää, jota itse hostaavat. Että ei kai yksi lisäjärjestelmä vaadi uutta tiimiä. Enkä tiedä onko ne nykyistenkään ylläpitäjät Telian työntekijöitä vai alihankkijoiden.

Lähinnä tässä oli se, että jos palkataan henkilöitä hoitamaan näitä tehtäviä, niin kymppitonnien vuosikulut ei olekaan niin suuri kulu. Ja erityisesti suurissa firmoissa on vastuuhenkilöitä järjestelmille, eikä mitään pientä ylläpitotiimiä, joka hoitaa kymmeniä järjestelmiä kerralla. Onko tämä sitten hyvä ajatusmalli? Ei välttämättä. Niin kuitenkin toimitaan oikeasti isoissa firmoissa.
 
Yleensäkin foorumit ovat aika häviävää perinnettä. Tuolla Telian yhteisöllä nyt en ole oikein muuta hyötyä ole nähnyt kuin että sieltä on ongelmatapauksissa voinut koittaa apua saada, mutta eiköhän joku tekoälychätti ole se mitä Telia haluaa seuraavaksi tukihommiin laittaa kuluttaja asiakkaille.
 
Juuri tälläisellä ajatusmallilla näitä foorumeita isojen yritysten toimesta lakkautetaan.
Tiedän sen että samat henkilöt moderoivat Telian Yhteisöä kuin muutakin somea ja varsinainen ylläpitovastuu oli yhdellä henkilöllä, yhteisömanagerilla, joka myös saa kenkää.
 
Tää on tätä hauskaa internet historiaa josta on ulistu iät ja ajat.
 
Yleensäkin foorumit ovat aika häviävää perinnettä. Tuolla Telian yhteisöllä nyt en ole oikein muuta hyötyä ole nähnyt kuin että sieltä on ongelmatapauksissa voinut koittaa apua saada, mutta eiköhän joku tekoälychätti ole se mitä Telia haluaa seuraavaksi tukihommiin laittaa kuluttaja asiakkaille.
Joo juuri tämä, etenkin suomenkieliset foorumit ovat erittäin uhanalaisia. Tukekaa nyt edes niitä foorumeita joita edes semiaktiivisesti käytätte, edes jollakin tavalla.
 
Oma mielikuva tästä Telian virityksestä oli että oli aika sisäänpäin kääntynyt "yhteisö". Joskus Klaanin aikoina alkoi näkyä erinäisiä korostuksia parhaille kirjoittelijoille ja samat nimimerkit tykkäilivät kilpaa toistensa kirjoituksista ja kaikista moderaattorien kirjoituksista, palkkioiksi saivat kahvikuppeja ja mitä lie. Eikä tuo meno hirveästi loppua kohden näyttänyt muuttuneen, paljon oli kaikenlaista höttöä, myös monta asiantuntevaa henkilöä mutta näiden viestien harjaaminen muusta tauhkasta oli vähän raskasta. Tuohon kun ynnää sen ettei tuolta enää saanut henkilökohtaista asiakaspalvelua niin kuin elisalta sai, vaan ohjauksen chattiin niin vähän vaikea haikailla perään kun enemmän vaikutti - puheista huolimatta - olevan suunnattu aika pienelle ryhmälle.

Ikävöin ehkä enemmän sitä alkuperäistä Soneran foorumia, missä tosiaan esimerkiksi vikatilanteissa käytiin julkisesti kuvio läpi ja sitten jos ei ratkennut niin mode otti kopin ja yksityisesti hoidettiin loppuun. Hyviä muistoja kaapelilaajakaistan fiksailuista kuin laskusotkujen siivoiluista. Nykyisestä kuviosta ehkä parhaaksi nostaisin sen Hiomon, siinä oli jonkinlaista yritystä ja taisinpa pariin haastatteluun osallistua sitä kautta, näistäkään ei kyllä ikinä kuulunut mitään jälkikäteen.

Jos tämä näytti samanlaiselta puuhastelulta myös excel-henkilöille niin en sinällään ihmettele, että kirvestä tuli vaikka sinällään onkin harmillinen päätös saagalle.
 
Itse kommentoin sisäpiirissä vuosikaudet olleena, että oikeastaan ainoa kriteeri "sisäpiiriin" pääsyyn oli aktiivisuus foorumilla. Ja ketä sinne mukaan pääsi, ei katsottu mitenkään nenänvartta myöden. Kaikkia yritettiin arvostaa ja kuunnella, vaikka aika-ajoin keskustelussa kiersi tietty kehä. Viimeisen vuoden aikana mukaan pääsi useita uusia jäseniä, foorumi piti kehittyä eteenpäin. Käsittääkseni melkein kaikkia yhtään aktiivisia pyydettiin. Suunnitelmia oli monenlaisia laajentaa toimintaa. Se, että jouduttiin ohjaamaan aina hakemaan apua Chatista eikä suoraan palstalta saanut apua, harmitti kyllä ihan kaikkia. Ehkäpä isoimpana asiana omalla "uralla" ollut se, että toimitusjohtaja/liiketoimintajohtaja/tuotepäällikkö tasolla päässyt keskustelemaan monestakin asiasta, mitä liittymiin ja puhelimien toimintaan Telian verkossa tulee. Ja konkreettista hyötyä näistä on saanutkin.

Hiomokin loppui, koska eipä tuo talo tainnut nähdä tarvetta asiakasyhteisölle, tuotteiden testaamiselle, koska kai samaa ostetaan jostain markkinatutkimuksests tms. Vaikka sen kautta varmasti monta päivitystä, uudistusta ja kommenttia annettiin.

Yhteen aikaan oli kyllä tuo malli, että aktiivisuudesta sai valita jotain Telian liikelahjaa tai muuta etua. Siihenkin kriteerinä vain aktiivisuus. Ehkäpä tuollaista tykkäilykilpailua ei olisi tarvinnut olla, toteutettu jotenkin toisella tavalla.

Elisallakin on Luottojäsen-ohjelma. Siitä ei kerrota mitään, mitä sisällään pitää. Se vasta salaseura on.
 
Viimeksi muokattu:
Itse kommentoin sisäpiirissä vuosikaudet olleena, että oikeastaan ainoa kriteeri "sisäpiiriin" pääsyyn oli aktiivisuus foorumilla. Ja ketä sinne mukaan pääsi, ei katsottu mitenkään nenänvartta myöden. Kaikkia yritettiin arvostaa ja kuunnella, vaikka aika-ajoin keskustelussa kiersi tietty kehä. Viimeisen vuoden aikana mukaan pääsi useita uusia jäseniä, foorumi piti kehittyä eteenpäin. Käsittääkseni melkein kaikkia yhtään aktiivisia pyydettiin. Suunnitelmia oli monenlaisia laajentaa toimintaa. Se, että jouduttiin ohjaamaan aina hakemaan apua Chatista eikä suoraan palstalta saanut apua, harmitti kyllä ihan kaikkia.

Hiomokin loppui, koska eipä tuo talo tainnut nähdä tarvetta asiakasyhteisölle, tuotteiden testaamiselle, koska kai samaa ostetaan jostain markkinatutkimuksests tms. Vaikka sen kautta varmasti monta päivitystä, uudistusta ja kommenttia annettiin.

Yhteen aikaan oli kyllä tuo malli, että aktiivisuudesta sai valita jotain Telian liikelahjaa tai muuta etua. Siihenkin kriteerinä vain aktiivisuus. Ehkäpä tuollaista tykkäilykilpailua ei olisi tarvinnut olla, toteutettu jotenkin toisella tavalla.

Elisallakin on Luottojäsen-ohjelma. Siitä ei kerrota mitään, mitä sisällään pitää. Se vasta salaseura on.
Joo tuo aktiivisuuden tavoittelu saattaa varmaan olla syy miksi se vaikutti ulkopuoliselle niin sisäänpäin kääntyneeltä. Siis lähinnä siinä mielessä, että juuri ne asiantuntivimmat kommentit ja säikeet hukkui kohinaan eikä ne useinkaan keränneet hirveästi noita tykkäyksiä. En tiedä oliko se sitten tuon Yhteisön tavoite olla mahdollisimman laaja-alainen joka tuohon johti. Elisan palsta puolestaan vaikuttaa enemmän fokusoituneelta vaikka sielläkin offtopiccia on mutta ei lainkaan yhtä laaja-alaisesti kuin Telialla.

Ja joo en tuosta luottojäsen ohjelmasta elisan palstalla tiedä itsekään mitään, en ole sitä edes samalla huomioinut kun se ei samalla tavalla pompi silmille. Kaikkiaan kuitenkin harmi että päättyi vaikka omalle kohdalle se päätös tavallaan oli jo siellä Klaani kuvion alkaessa.
 
Tavoitteesta, tiedän että oli aikanaan laiteyhteisö. Itse olin koko ajan sitä mieltä, että laitteet ja asiakastuki ovat ne mitä sen pitäisi olla. Ikinä ei siitä puhdasta asiakastukiyhteisöä tullut. Tietääkseni ongelmana esimerkiksi tietosuoja ja käyttäjän/asiakkaan tunnistaminen. Ja että sitten asiakkuuden hoito olisi mennyt ulkopuolelle normaaleista järjestelmistä. Yhteisöön kirjautuminen uudistui joskus vuosi pari sitten ja silloin oli kai ajatuksena, että joskus, ehkä joskus, tulee jopa asiakastukea saatavaksi yhteisön kautta. Tuo meni samanlaiseen kirjautumiseen kuin mitä Telian yritysasiakkailla tiliä hallinnoidaan. Siitä puhuttiin, mutta sitten se jäi.

Yleistä ja vapaata keskustelua kyllä saa ja pitää olla. Onhan Elisallakin sitä monessakin muodossa. Mutta sitten tiettyjen toistoaiheiden alle hautautuu asiallisetkin keskustelut, kun kysytään niin kymmenettä kertaa jostain tietystä asiasta uudelleen ja uudelleen.

Olisi ollut hyvä, jos ulkopuolisten kommentteja ja palautteita olisi Telialle tullut, ehkä olisivat sitten toimintaansa muuttaneet?
 
Yleistä ja vapaata keskustelua kyllä saa ja pitää olla. Onhan Elisallakin sitä monessakin muodossa. Mutta sitten tiettyjen toistoaiheiden alle hautautuu asiallisetkin keskustelut, kun kysytään niin kymmenettä kertaa jostain tietystä asiasta uudelleen ja uudelleen.

Olisi ollut hyvä, jos ulkopuolisten kommentteja ja palautteita olisi Telialle tullut, ehkä olisivat sitten toimintaansa muuttaneet?
Ensimmäiseen olen samaa mieltä, mutta juuri tuo hautautuminen varmaan on se asian pihvi.

Toiseen, niin vastasin kyllä siihen kyselyyn vuosien varrella muutaman kerran joka siellä pomppasi asioidessa. En tiedä menikö mappi ö:hön kyseiset vastaukset tai olinko näkemykseni kanssa yksin. En kuitenkaan nähnyt tarpeelliseksi lähteä sen suuremmin asiasta tekemään numeroa koska tuo saitti ei ollut itselle niin merkityksellinen. Oletan, että jos ne palautteet luettiin niin ne ei aiheuttaunut toimenpiteitä syystä, tuohan saattoi olla ihan tavoitteiden mukainen eikä siinä yhden tai kahden ohikulkijan näkemys silloin paljon paina.
 
Hyvä. Kyllä uskon ja tiedänkin, että ylläpito on herkästi lukenut palautetta, koska sieltä nousseita asioita on kyllä käsitelty aina aika-ajoin. Mutta eipä tarvitse enää miettiä sitä.
 
Oma mielikuva tästä Telian virityksestä oli että oli aika sisäänpäin kääntynyt "yhteisö". Joskus Klaanin aikoina alkoi näkyä erinäisiä korostuksia parhaille kirjoittelijoille ja samat nimimerkit tykkäilivät kilpaa toistensa kirjoituksista ja kaikista moderaattorien kirjoituksista, palkkioiksi saivat kahvikuppeja ja mitä lie. Eikä tuo meno hirveästi loppua kohden näyttänyt muuttuneen, paljon oli kaikenlaista höttöä, myös monta asiantuntevaa henkilöä mutta näiden viestien harjaaminen muusta tauhkasta oli vähän raskasta. Tuohon kun ynnää sen ettei tuolta enää saanut henkilökohtaista asiakaspalvelua niin kuin elisalta sai, vaan ohjauksen chattiin niin vähän vaikea haikailla perään kun enemmän vaikutti - puheista huolimatta - olevan suunnattu aika pienelle ryhmälle.

Ikävöin ehkä enemmän sitä alkuperäistä Soneran foorumia, missä tosiaan esimerkiksi vikatilanteissa käytiin julkisesti kuvio läpi ja sitten jos ei ratkennut niin mode otti kopin ja yksityisesti hoidettiin loppuun. Hyviä muistoja kaapelilaajakaistan fiksailuista kuin laskusotkujen siivoiluista. Nykyisestä kuviosta ehkä parhaaksi nostaisin sen Hiomon, siinä oli jonkinlaista yritystä ja taisinpa pariin haastatteluun osallistua sitä kautta, näistäkään ei kyllä ikinä kuulunut mitään jälkikäteen.

Jos tämä näytti samanlaiselta puuhastelulta myös excel-henkilöille niin en sinällään ihmettele, että kirvestä tuli vaikka sinällään onkin harmillinen päätös saagalle.
Täälläkin suunnalla on ihan omaakin ja lähipiirin kokemusta Telian palstan aktiivina toimimisesta, eikä siinä mitään sisäänpäinkääntyneisyyttä kylläkään ole ollut. Sen sijaan se on kyllä ollut hyvinkin kouriintuntuva puute, että ei ole ollut edes sitä asiakasnumeron tallennusmahdollisuutta yhteisöprofiiliin (toisin kuin vaikka Elisalla), jostain kumman syystä – kiitos firman sikariportaan – mistä on aiheutunut niin kutsutusti aivan turhaan melkoiset rajoitteet hoitaa asiakkaiden asioita tehokkaasti kuntoon.
 
Täälläkin suunnalla on ihan omaakin ja lähipiirin kokemusta Telian palstan aktiivina toimimisesta, eikä siinä mitään sisäänpäinkääntyneisyyttä kylläkään ole ollut. Sen sijaan se on kyllä ollut hyvinkin kouriintuntuva puute, että ei ole ollut edes sitä asiakasnumeron tallennusmahdollisuutta yhteisöprofiiliin (toisin kuin vaikka Elisalla), jostain kumman syystä – kiitos firman sikariportaan – mistä on aiheutunut niin kutsutusti aivan turhaan melkoiset rajoitteet hoitaa asiakkaiden asioita tehokkaasti kuntoon.
Jep, ja tämän myötä sitten ehkä saman sikariportaan mielestä ei sitten kyllin hyödyllinen sivusto ollut? No, tuo asiakastuen tarjoaminen piti joskus tulla, mutta eipä tule.
 
Telia on ulkoistanut tai myynyt suurimman osan toiminnoistaan. Itse olin Telialla töissä 2024 vuoteen saakka kunnes webhosting palvelut myytiin sieltä meidän tiimiä myöden toisaalle(Tietäjät tietää).
Ei sinänsä yllättänyt että yksi tukikanavakin sai lähteä -> päättyä
 
Aina joskushan ne sikariportaatkin vaihtuvat pakonkin sanelemana, ja silloin tällöin jopa vähemmän sikariporrasmaisiksi... Tulevaisuudessa saattaa muun muassa Teliallakin moinen juonenkäänne tapahtua, jolloin myös toivo uudesta, suoran henkilökohtaisenkin asiakaspalvelun mahdollistavasta yhteisöstä saa uutta eloa.
 
Aina joskushan ne sikariportaatkin vaihtuvat pakonkin sanelemana, ja silloin tällöin jopa vähemmän sikariporrasmaisiksi... Tulevaisuudessa saattaa muun muassa Teliallakin moinen juonenkäänne tapahtua, jolloin myös toivo uudesta, suoran henkilökohtaisenkin asiakaspalvelun mahdollistavasta yhteisöstä saa uutta eloa.
Ei kyllä itse jaksa tällaiseen uskoa. Eiköhän se asiakaspalvelun suunta ole se AI, poislukien yritysratkaisut joissa voidaan palvelusopimukseen hinnoitella sisään kallis ihmisasiakaspalvelu.
 
En ole kyseistä foorumia ikinä käyttänyt mutta jollakin tasolla "tekee aina pahaa" kun pitkäaikainen palvelu lopetetaan. Onneksi meillä on techbbs, jota ei nyt ainakaan ihan vielä olla lopettamassa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
308 792
Viestejä
5 233 224
Jäsenet
83 389
Uusin jäsen
lime3

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom