Hyvät ja huonot varaosamerkit (lista viestissä #1)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeknoR
  • Aloitettu Aloitettu
Kyseessä on automaatti. Kaksoismassavauhtipyörät tuppaavat hajoamaan DSG ja DCT laatikoista. Edellisessä Ceedissä oli takuuseen vaihdettu laatikko ja vauhtipyörä. Ostohetkellä 225tkm kohdalla siihen vaihdettiin taas vauhtipyörä. Tämä uusi vauhtipyörä laatikkoineen hajosi 60tkm myöhemmin. Nykyisellä Optimalla on ajettu 160tkm.

Kiitos tiedosta. Nyt osaan välttää Kiaa. :x3:

Eipä se toki tavatonta ole, että kytkin kestää juuri tuon ajaa.
 
Maxgearin alatukivarsissa etupuslat oli sitte alkuperäisiä vähän pienemmät.

Muuten ei haittais mutta aika mielenkiintoista sitten uretaanipuslittaa kun ei uudet puslat sovikkaan kumisten tilalle. Vähän hiontaa ja viilaa..

Varmaan aika hauskaa hommaa sitten vaihtaa kumipuslia tollaseen (niissä ympärillä metalliholkki).. Uusia puslia ei sit varmaan löydy mistään, no ainakaan kovin helposti, kun 2-3mm pienempi halkasija mitä oem.
 
Powerflexin puslat oli tavallaan sopimattomat, eipä uskois. Ostin ne harrasteautoon camberin säätöön. No ei ne sovi paikalleen jos camberia vähennetty niillä. Mainostavat kuitenkin että camberin vähennys onnistuu. Eipä onnistu, koska säätörulla osuu apurunkoon!

kuvassa näkyy selvät kohdat mihin ottaa kiinni asennusvaiheessa.

Aika uskomatonta 285€ puslaparilta.

1732374904963.png


1732374975559.png
 
Powerflexin puslat oli tavallaan sopimattomat, eipä uskois. Ostin ne harrasteautoon camberin säätöön. No ei ne sovi paikalleen jos camberia vähennetty niillä. Mainostavat kuitenkin että camberin vähennys onnistuu. Eipä onnistu, koska säätörulla osuu apurunkoon!

kuvassa näkyy selvät kohdat mihin ottaa kiinni asennusvaiheessa.

Aika uskomatonta 285€ puslaparilta.

1732374904963.png


1732374975559.png
Harrasteauton tuuninkiosilta harvoin kannattaa odottaa 100% sopivuutta verrattuna alkuuperäiseen OEM-osaan, se harrastehan on nimenomaan esim. sitä osan sovittamista. Intterweppi ja juutuuppi on pullollaan kokemuksia ja mielipiteitä noiden alustan uretaaniosien(ottamatta kantaa valmistajaan) sopivuuksista, kestävyydestä ja toimivuudesta.
 
Motonet löi kouraan UFI-merkkisen polttoainesuodattimen, kun pyysin alkuperäislaatuisen. Jotenkin pelkistetyn oloinen paketti sekä tuote. Osan kyljessä koreilee "Made in China". Ilmeisesti italialainen merkki. Ei lainkaan tuttu merkki ennestään tämä UFI. Yleensä ollut Boschia tai MANNia muistaakseni.

Vienkö takaisin vai iskenkö autoon? :)
Vastaan itselleni.

Uuden osan asentaminen viivästyi. Nyt sitten asentaessa huomasin, että suodatin olikin vääränkokoinen. Ei mahtunut paikoilleen, koska halkaisija oli aavistuksen liian suuri. Alapeukkua siis UFI:n suodattimille. Motonetin mukaan alkuperäislaatuinen.

Harmillisesti Motonetin vaihto- ja palautusoikeus oli mennyt jo umpeen.
 
Vastaan itselleni.

Uuden osan asentaminen viivästyi. Nyt sitten asentaessa huomasin, että suodatin olikin vääränkokoinen. Ei mahtunut paikoilleen, koska halkaisija oli aavistuksen liian suuri. Alapeukkua siis UFI:n suodattimille. Motonetin mukaan alkuperäislaatuinen.

Harmillisesti Motonetin vaihto- ja palautusoikeus oli mennyt jo umpeen.
Luulisi, että menisi reklamaationa, koska sait sopimattoman tuotteen.
 
A.B.S -merkkiset alapallonivelet kesti vaan 38tkm/2v. Vois sanoa että HUONO

Tilalle meni EGT -merkkiset. Katoin kuvista että mutterit ois orkkista vastaavat mutta olikin kantakoko muuttunut 18->21. Vähän tiukkaa käännellä, vetarin nivelen alapuolelta.
 
Tämähän onkin hyvä löytö. Lisäilenpä samantien muutamat omat kokemukset, ehkä säästyy muilta vaivaa ja rahaa.

Sähköinen kaasuläppä:
Ridex HUONO. Kesti n. 2vk jonka jälkeen ilmestyi vikakoodit ja alkoi toimia huonosti.
Meat & Doria HUONO. Alusta lähtien viallinen, ilmestyi lähes heti vikakoodit ja ajossa sulki läppää sattumanvaraisesti.
Lopulta laitoin OEM-osan ja asia korjaantui.

Hehkutulpat:
Ridex HUONO. Kahden viikon sisällä kolme kuudesta tulpasta hajosi.
Korvasin kaikki OEM-tulpilla ja asia korjaantui.
 
Tämähän onkin hyvä löytö. Lisäilenpä samantien muutamat omat kokemukset, ehkä säästyy muilta vaivaa ja rahaa.

Sähköinen kaasuläppä:
Ridex HUONO. Kesti n. 2vk jonka jälkeen ilmestyi vikakoodit ja alkoi toimia huonosti.
Meat & Doria HUONO. Alusta lähtien viallinen, ilmestyi lähes heti vikakoodit ja ajossa sulki läppää sattumanvaraisesti.
Lopulta laitoin OEM-osan ja asia korjaantui.

Hehkutulpat:
Ridex HUONO. Kahden viikon sisällä kolme kuudesta tulpasta hajosi.
Korvasin kaikki OEM-tulpilla ja asia korjaantui.
Tässä on melkein oppikirjaesimerkki siitä, ettei hyvää ja halpaa saa kertaostoksella. Sähkö- ja sytytyspuolen osissa kannattaa pääsääntöisesti suosia alkuperäisiä tai alkuperäislaatuisia osia.
 
Tässä on melkein oppikirjaesimerkki siitä, ettei hyvää ja halpaa saa kertaostoksella. Sähkö- ja sytytyspuolen osissa kannattaa pääsääntöisesti suosia alkuperäisiä tai alkuperäislaatuisia osia.
Jep, tämä tullut opittua kantapään kautta.
 
Tämähän onkin hyvä löytö. Lisäilenpä samantien muutamat omat kokemukset, ehkä säästyy muilta vaivaa ja rahaa.

Sähköinen kaasuläppä:
Ridex HUONO. Kesti n. 2vk jonka jälkeen ilmestyi vikakoodit ja alkoi toimia huonosti.
Meat & Doria HUONO. Alusta lähtien viallinen, ilmestyi lähes heti vikakoodit ja ajossa sulki läppää sattumanvaraisesti.
Lopulta laitoin OEM-osan ja asia korjaantui.

Hehkutulpat:
Ridex HUONO. Kahden viikon sisällä kolme kuudesta tulpasta hajosi.
Korvasin kaikki OEM-tulpilla ja asia korjaantui.

Voisi oikeastaan sanoa että Ridex mikä tahansa osa on huono. Ite olen jättänyt väliin sillä perusteella että on liian halpa.
 
Voisi oikeastaan sanoa että Ridex mikä tahansa osa on huono. Ite olen jättänyt väliin sillä perusteella että on liian halpa.

Laitoin vuosi takaperin puolison corsaan ridexin venttiilikopan. Hyvin on pelittänyt ja oli halpa. Se oli ihan samanlainen kuin GM:n alkuperäinen.
 
Sachsin uudehko jousi napsahti poikki. Oisko pari vuotta ajoa kestäny.

Etu vai takapäässä käytössä?

Etupäässähän noita jousia katkoo välillä jumissa oleva yläpään laakeri ja napsahtaa kun jousi sekä kiertyy akselinsa ympäri ja joustaa.

Sachs on kuitenkin laadultaan yleensä ollut siellä kärkipäässä.
 
Etu vai takapäässä käytössä?

Etupäässähän noita jousia katkoo välillä jumissa oleva yläpään laakeri ja napsahtaa kun jousi sekä kiertyy akselinsa ympäri ja joustaa.

Sachs on kuitenkin laadultaan yleensä ollut siellä kärkipäässä.

Takapää.

Etupäässä Lesjöforssit kestäny niin tilasin taaksekin semmoset.
 
Viimeksi muokattu:
EGT raidetangon sisäpää (aksiaalinivel) oli MELKEIN sopimaton. Se nivelpää siinä isompi kuin orkkiksessa + tartuntapinta syvemmällä.

Isoilla putkipihdeillä pyöreästä murkulasta sai kuitenkin kiinni että sai kireälle..

1735134128383.png
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 824
Viestejä
4 567 107
Jäsenet
75 028
Uusin jäsen
frog5345

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom